صرافی بینگ ایکس بهتره یا کوینکس [مقایسه جامع]

آموزش صرافی
مقایسه صرافی کوینکس با بینگ ایکس

انتخاب بهترین صرافی خارجی ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها همواره موضوعی چالش‌برانگیز بوده است. ریشه این مشکل نیز تحریم بسیاری از صرافی‌های مطرح خارجی مانند بایننس است که عملاً گزینه‌های پیش روی ایرانیان را محدوده کرده است. چنانکه می‌دانید از تاریخ ۲۴ تیر سال ۱۴۰۲، صرافی کوکوین نیز احراز هویت را برای تمام کاربران خود اجباری کرده است. بسیاری از معامله‌گران در جست‌وجوی بهترین جایگزین کوکوین، به ‌دو انتخاب، یعنی صرافی‌های بینگ ایکس و کوینکس می‌رسند. هر دو صرافی در حال حاضر به معامله‌گران ایرانی اجازه فعالیت می‌دهند. اگر در انتخاب بین صرافی کوینکس و بینگ ایکس تردید دارید، حتماً تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی صرافی کوینکس

معرفی و مقاله صرافی coinex با bingx
coinex logo
صرافی کوینکس
۳
پشتیبانی فارسی
امکان احراز هویت برای ایرانیان
پشتیبانی از معاملات اسپات و فیوچرز
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

صرافی کوینکس فعالیت خود را در دسامبر سال ۲۰۱۷ آغاز کرد. دفتر مرکزی این صرافی در هنگ‌کنگ قرار دارد. این صرافی از قدیمی‌ترین گزینه‌هایی است که معامله‌گران ایرانی در سال‌های گذشته از آن برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند. اخبار تأییدنشده زیادی هم درباره این صرافی منتشر می‌شود. برای مثال، اخباری مبنی بر اینکه سهم زیادی از ترافیک ورودی به سایت کوینکس به کاربران ایرانی تعلق دارد.

بررسی‌های آماری نیز نشان می‌دهد که ایرانیان در جمع پنج کشور با بیشترین استفاده از کوینکس قرار دارند. البته این موضوع می‌تواند حساسیت‌های بین‌المللی روی صرافی Coinex را به‌دنبال داشته باشد. در حال حاضر، کاربران ایرانی بدون نیاز به احراز هویت می‌توانند در صرافی کوینکس فعالیت کنند. هرچند به آن‌ها اجازه احراز هویت داده نمی‌شود. نکته مهم دیگر اینکه برای استفاده از اپلیکیشن موبایل کوینکس به فیلترشکن نیازی ندارید. درحالی‌که سایت این صرافی بدون فیلترشکن باز نمی‌شود.

معرفی صرافی بینگ ایکس

معرفی و مقایسه صرافی Bingx با کوینکس
bingx logo
صرافی بینگ ایکس
۴.۸
دسترسی به بازار کریپتو و فارکس
اتصال به تریدینگ ویو و متاتریدر ۵
پشتیبانی فارسی
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

صرافی بینگ ایکس فعالیت خود را در مه سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. این صرافی در ابتدا با نام Bingbon فعالیت می‌کرد. در سال‌های ابتدایی، موفقیت چندانی برای جذب معامله‌گران کسب نکرد. در سال ۲۰۲۱، هم‌زمان با تغییر کادر مدیریتی این صرافی، انقلابی در آن رخ داد. در آن سال نام این صرافی به بینگ ایکس (BingX) تغییر کرد. سپس دفاتر متعددی را در کشورهای مختلف مانند آمریکا، کانادا، هنگ کنگ، تایوان، و… راه‌اندازی کرد.

تقریباً از همان سال ۲۰۲۱ بود که بینگ ایکس خود را به‌عنوان جایگزین بایننس به معامله‌گران ایرانی بازار رمزارزها معرفی کرد. با گذشته زمان، تعداد کاربران ایرانی این صرافی روند صعودی به‌خود گرفت. از طرفی، معامله‌گران ایرانی از ابزارهای معاملاتی کاربردی بینگ ایکس مانند کپی تریدینگ و ربات تریدینگ نیز بسیار استقبال کردند. بررسی ترافیک ورودی به بینگ ایکس نشان می‌دهد که تنها در سه ماه اخیر، بیش از ۱۰/۵ میلیون کاربر ایرانی وارد سایت یا اپلیکیشن این صرافی شده‌اند. این عدد بیش از ۳/۵ برابر ترافیک ورودی به کوینکس است.

کاربران ایرانی بدون نیاز به احراز هویت می‌توانند در بینگ ایکس فعالیت کنند. هرچند بر اساس پیگیری‌های کلینیک سرمایه از پشتیبانی این صرافی، ایرانی‌ها هیچ مانعی برای احراز هویت در BingX ندارند. نکته مهم دیگر اینکه برای استفاده از اپلیکیشن موبایل بینگ ایکس به فیلترشکن نیازی ندارید. درحالی‌که سایت این صرافی بدون فیلترشکن باز نمی‌شود.

صرافی کوینکس یا بینگ ایکس در یک نگاه

صرافی کوینکس صرافی بینگ ایکس
سال تاسیس ۲۰۱۷ ۲۰۱۸
رتبه در سایت کوین مارکت کپ اسپات: ۶۴

فیوچرز: ۲۸

اسپات: ۳۶

فیوچرز: ۲۵

تعداد کاربران اعلام نشده بیش از ۵ میلیون نفر
حجم معاملات (میانگین شبانه‌روزی) ۲۵۰ میلیون دلار ۱۲ میلیارد دلار
تعداد ارزهای دیجیتال بیش از ۷۳۵ ارز دیجیتال بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال
دسترسی کاربران ایرانی مجاز مجاز
سقف برداشت بدون احراز هویت ۱۰ هزار تتر ۵۰ هزار تتر
امکان احراز هویت کاربران ایرانی ندارد دارد
کارمزد معاملات اسپات ۰/۰۸ تا ۰/۲ درصد ۰/۱ درصد
کارمزد معاملات فیوچرز ۰/۰۵ درصد ۰ تا ۰/۰۵
کپی تریدینگ ندارد دارد
ربات تریدینگ ندارد دارد
امکان معاملات جفت ارزهای فارکس ندارد دارد
اثبات ذخایر (Proof of Reserve) دارد دارد
حداکثر لوریج معاملات فیوچرز ۱۰۰X ۱۵۰X
پشتیبانی فارسی دارد دارد
دمو تریدینگ ندارد دارد
امکان اتصال مستقیم به تریدینگ ویو ندارد دارد
اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS اندروید و iOS

صرافی کوینکس یا بینگ ایکس؛ مقایسه اعتبار

اولین موضوعی که باید برای انتخاب بین صرافی کوینکس یا بینگ ایکس مدنظر قرار دهید، اعتبار آن‌هاست. یکی از سایت‌های مرجع که برای این منظور استفاده می‌شود، کوین مارکت کپ است. کوین مارکت کپ ضمن بررسی دائمی صرافی‌ها، آن‌ها را بر اساس عوامل گوناگونی همچون حجم معاملات، تعداد کاربران، تعداد جفت ارزهای معاملاتی، و… رتبه‌بندی می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، صرافی بینگ ایکس در مقایسه با کوینکس، در رتبه‌بندی کوین مارکت کپ وضعیت بهتری دارد. کوین مارکت کپ رتبه‌بندی صرافی‌ها را بر اساس معاملات اسپات و فیوچرز به‌صورت جداگانه ارائه می‌کند. بر این اساس، رتبه بینگ ایکس و کوینکس در معاملات اسپات به‌ترتیب ۳۶ و ۶۴ است. در معاملات فیوچرز این دو صرافی در رتبه‌های نزدیک‌تری به ‌هم قرار دارند؛ جایگاه‌های ۲۵ و ۲۸ به‌ترتیب متعلق به بینگ ایکس و کوینکس است.

در اینجا به حجم معاملات این صرافی‌ها، که در کوین مارکت کپ ثبت شده است، نیز نگاهی می‌اندازیم. متوسط معاملات ۲۴ ساعته در کوینکس حدود ۲۵۰ میلیون دلار است. درحالی‌که این عدد برای بینگ ایکس به دوازده میلیارد دلار می‌رسد. اختلاف دو عدد گویای همه چیز است و به تفسیر نیازی ندارد.

صرافی کوینکس یا بینگ ایکس؛ مقایسه دسترسی کاربران ایرانی

مهم‌ترین موضوع برای انتخاب صرافی کوینکس یا بینگ ایکس برای ایرانیان، مسئله دسترسی است. هر دو صرافی سایت و اپلیکیشن موبایل دارند. نهادهای داخلی سایت هر دو را فیلتر کرده‌اند، اما اپلیکیشن موبایل آن‌ها بدون نیاز به VPN در دسترس است.

تا زمان نگارش این مقاله، هیچ‌یک از این دو صرافی اجباری برای احراز هویت اعمال نکرده‌اند. بنابراین، کاربران ایرانی می‌توانند بدون نیاز به احراز هویت در هر دو ثبت نام و فعالیت کنند. البته بدون انجام احراز هویت، سقف برداشت روزانه از حساب کاربری تعیین شده است. بر این اساس، سقف برداشت از کوینکس ده هزار دلار است. این عدد برای بینگ ایکس به پنجاه هزار دلار می‌رسد.

کوینکس به کاربران ایرانی اجازه احراز هویت نمی‌دهد. درحالی‌که بررسی‌های ما در کلینیک سرمایه نشان می‌دهد کاربران ایرانی به‌راحتی می‌توانند در این صرافی احراز هویت کنند. با تکمیل این عملیات در بینگ ایکس، سقف برداشت حساب کاربری به پنج میلیون دلار در شبانه‌روز می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

صرافی کوینکس یا بینگ ایکس؛ مقایسه کارمزد

از حساس‌ترین موضوعات برای انتخاب صرافی کوینکس یا بینگ ایکس، کارمزد معاملات است. این موضوع برای آن دسته از افراد که قصد دارند در صرافی معامله دائمی و روزانه داشته باشند، اهمیت زیادی دارد.

صرافی کوینکس برای معاملات فیوچرز کارمزد ۰/۰۵ درصد را به‌صورت ثابت در نظر گرفته است، اما کارمزد معاملات اسپات در این صرافی، شناور و بر اساس تعداد توکن CET هولدشده توسط کاربر دریافت می‌شود. CET توکن اختصاصی صرافی کوینکس است. در جدول زیر نرخ کارمزد معاملات اسپات کوینکس را مشاهده می‌کنید.

سطح کاربر تعداد توکن‌های CET هولدشده توسط کاربر کارمزد معاملات اسپات بدون استفاده از CET (درصد) کارمزد معاملات اسپات با استفاده از CET (درصد)
VIP 0 ۰ ۰/۲ ۰/۱۶
VIP 1 بیش از ۱۰۰۰ ۰/۱۸ ۰/۱۴۴۰
VIP 2 بیش از ۱۰۰۰۰ ۰/۱۶ ۰/۱۲۸۰
VIP 3 بیش از ۱۰۰۰۰۰ ۰/۱۴ ۰/۱۱۲۰
VIP 4 بیش از ۵۰۰۰۰۰ ۰/۱۲ ۰/۰۹۶
VIP 5 بیش از ۱۰۰۰۰۰۰ ۰/۱۰ ۰/۰۸

صرافی بینگ ایکس نیز در معاملات اسپات برای هریک از جفت ارزهای معاملاتی کارمزد اختصاصی تعریف کرده است. بررسی‌های ما در کلینیک سرمایه نشان می‌دهد که کارمزد ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، و… ۰/۱ درصد است. برای مشاهده جدول کامل کارمزد معاملات اسپات، می‌توانید به مقاله زیر مراجعه کنید.

معاملات فیوچرز نیز در صرافی بینگ ایکس به ‌دو دسته تقسیم می‌شوند. کارمزد معاملات فیوچرز استاندارد به‌صورت ثابت و ۰/۰۴۵ درصد در نظر گرفته می‌شود. درحالی‌که کارمزد معاملات فیوچرز دائمی، شناور و بر اساس حجم معاملات ماهانه تریدرها تعیین می‌شود. در جدول زیر کارمزد معاملات فیوچرز دائمی بینگ ایکس را مشاهده کنید.

سطح کاربر حجم معاملات سی روز اخیر کارمزد میکر (درصد) کارمزد تیکر (درصد)
کاربر معمولی کمتر از ۲۰ میلیون دلار ۰/۰۲ ۰/۰۵
VIP 1 بین ۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ۰/۰۱۸ ۰/۰۴
VIP 2 بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار ۰/۰۱۶ ۰/۰۳۵
VIP 3 بین ۴۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار ۰/۰۱۴ ۰/۰۳۲
VIP 4 بین ا تا ۳ میلیارد دلار ۰/۰۱۲ ۰/۰۳۰
VIP 5 بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار ۰ ۰/۰۲۷
VIP 6 بین ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار ۰ ۰/۰۲۵
VIP 7 بیش از ۱۰ میلیارد دلار ۰ ۰/۰۲۳

صرافی کوینکس یا بینگ ایکس؛ مقایسه ابزارهای معاملاتی

صرافی کوینکس یا بینگ ایکس؟ مقایسه ابزارهای معاملاتی دو صرافی

یکی از موضوعاتی که سبب شده است بسیاری از معامله‌گران در انتخاب بین صرافی کوینکس و بینگ ایکس به‌سراغ BingX بروند، ابزارهای معاملات پیشرفته‌ای است که از طرف این صرافی ارائه می‌شوند. کوینکس صرافی ارز دیجیتال ساده‌ای است که حداقل ابزارهای استاندارد برای معامله را فراهم کرده است.

درمقابل، بینگ ایکس قرار دارد که دو قابلیت پرطرفدار به‌نام ربات تریدینگ و کپی تریدینگ را در اختیار معامله‌گران قرار داده است. با استفاده از ربات تریدینگ بینگ ایکس، می‌توانید معاملات اسپات و فیوچرز خود را در صرافی به‌صورت خودکار انجام دهید. ضمن اینکه کپی تریدینگ نیز امکان کپی کردن معاملات تریدرهای حرفه‌ای در بینگ ایکس را فراهم می‌کند. تاکنون بیش از چهار میلیون نفر از پلتفرم کپی تریدینگ بینگ ایکس استفاده کرده‌اند. نکته مهم این است که این دو ابزار به‌صورت رایگان در اختیار معامله‌گران قرار گرفته‌اند.

صرافی کوینکس یا بینگ ایکس؛ مقایسه اتصال به تریدینگ ویو

تریدینگ ویو محبوب‌ترین ابزار تحلیل تکنیکال معامله‌گران بازارهای مالی است. بسیاری از معامله‌گران به‌دنبال راهی هستند که پلتفرم تحلیل و معامله خود در بازار رمزارزها را یکپارچه کنند. این قابلیت در تریدینگ ویو برای برخی از صرافی‌های ارز دیجیتال فراهم شده است. به ‌این ترتیب، می‌توانید حساب کاربری خود را در تریدینگ ویو به اکانت صرافی بینگ ایکس متصل کنید. سپس معاملات خود را مستقیم در تریدینگ ویو انجام دهید. این قابلیت برای کوینکس وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید.

صرافی کوینکس یا بینگ ایکس؛ مقایسه وضعیت اثبات ذخایر

اثبات ذخایر (Proof of Reserve) ویژگی مهمی برای ارزیابی اعتبار صرافی‌های ارز دیجیتال است. به زبان ساده، این شاخص نشان می‌دهد که آیا صرافی معادل تمام دارایی‌های کیف پول کاربران خود، ارز دیجیتال در اختیار دارد یا نه. در حالت ایدئال، فقط صرافی‌هایی قابل اعتمادند که نرخ PoR آ‌ن‌ها همواره ۱۰۰ درصد باشد. تعداد کمی از صرافی‌ها هستند که این شاخص را به‌صورت شفاف در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در حال حاضر، هر دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس در این زمینه شفاف‌سازی کرده‌اند و شاخص PoR آن‌ها ۱۰۰ درصد است.

صرافی کوینکس یا بینگ ایکس؛ مقایسه پشتیبانی

خوشبختانه، هر دو صرافی کوینکس و بینگ ایکس، جایگاه ویژه‌ای برای کاربران ایرانی قائل‌اند و هر دو، پشتیبانی فارسی ارائه می‌کنند. در سایت و اپلیکیشن این صرافی‌ها می‌توانید زبان فارسی را انتخاب کنید. ضمن اینکه چت آنلاین آن‌ها نیز به‌زبان فارسی پاسخ‌گوی سؤالات کاربران است.

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم با بررسی جامع و همه‌جانبه، تصمیم‌گیری برای انتخاب بین صرافی کوینکس یا بینگ ایکس را برای شما عزیزان ساده‌تر کنیم. در بسیاری از شاخص‌ها، صرافی بینگ ایکس دست برتر را دارد. تصمیم‌گیری نهایی در این زمینه بر عهده شماست. تجربه اجباری شدن احراز هویت در بایننس و کوکوین نشان می‌دهد که معامله‌گران ایرانی باید همواره برای صرافی‌ای که در آن فعالیت می‌کنند، به ‌فکر جایگزین باشند. به ‌همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم در هر دو صرافی BingX و Coinex حساب کاربری ایجاد کنید تا در صورت تغییر رویه یکی از آن‌ها، بتوانید دیگری را جایگزین کنید. اگر تجربه فعالیت در این دو صرافی را دارید، نظرات خود را درباره آن‌ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

1

صرافی بینگ ایکس بهتر است یا کوینکس؟

بر اساس شاخص‌هایی مانند حجم معاملات، ابزارهای معاملاتی، کارمزد معاملات و…، بینگ ایکس بهتر از کوینکس است.

 

2

آیا احراز هویت در بینگ ایکس و کوینکس اجباری است؟

خیر، بدون نیاز به احراز هویت می‌توانید در هر دو صرافی فعالیت کنید.

امتیاز شما به این محتوا

4.7 / 5. 3

میانگین امتیازات: 4.7/5
تعداد امتیاز: 3
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره