آموزش فیوچرز صرافی کوین لوکالی (Coinlocally)

آموزش صرافی
آموزش فیوچرز صرافی کوین لوکالی

کوین لوکالی (Coinlocally) یکی از صرافی‌های خارجی است که کاربران ایرانی را تحریم نکرده است. به‌ همین دلیل، آن دسته تریدرهایی که قصد دارند به معاملات فیوچرز (Futures) وارد شوند، می‌توانند روی این صرافی حساب ویژه‌ای باز کنند. این صرافی رابط کاربری ساده‌ای دارد و معامله‌گران تازه‌کار می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند. ضمن اینکه پلتفرم دمو صرافی Coinlocally نیز برای تجربه آزمایشی معاملات فیوچرز در اختیار شما قرار دارد. در این مطلب، آموزش معاملات فیوچرز صرافی کوین لوکالی را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم. تا پایان با ما همراه باشید.

صرافی کوین لوکالی
۴
دسترسی به بازار کریپتو و فارکس
ربات معامله گر
حساب دمو
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

راهنمای معاملات فیوچرز صرافی کوین لوکالی

از منو کوین لوکالی گزینه ی فیوچرز را مطابق تصویر انتخال کنید تا وارد بخش فیوچرز شوید.

بعد از ثبت نام در کوین لوکالی و ایجاد حساب کاربری اختصاصی، می‌توانید معاملات فیوچرز را آغاز کنید. برای ورود به صفحه معاملات فیوچرز کوین لوکالی، از منوی بالای صفحه اصلی، ذیل بخش Derivatives، گزینه USD-M Futures را انتخاب کنید.

به‌ این ترتیب، وارد صفحه معاملات فیوچرز صرافی کوین لوکالی می‌شوید. توجه کنید که کوین لوکالی در حال حاضر، تنها از معاملات فیوچرز قرارداد دائمی (Perpetual) پشتیبانی می‌کند. پرپچوال شکل خاصی از قرارداد آتی است که تاریخ سررسید ندارد. برای ثبت سفارش باز کردن یک پوزیشن معاملاتی در این صرافی باید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. انتقال موجودی به حساب فیوچرز کوین لوکالی

نحوه انتقال دارایی از اسپات به فیوچرز کوین لوکالی

در گام اول، باید بخشی از موجودی خود را به‌ حساب فیوچرز کوین لوکالی منتقل کنید. وقتی ارز دیجیتال را به صرافی کوین لوکالی منتقل می‌کنید، مستقیم به‌ یکی از حساب‌های اسپات (Spot) یا فاندینگ (Funding) منتقل می‌شود. بنابراین، باید ابتدا به مقدار لازم از دارایی خود به حساب فیوچرز (Futures) انتقال دهید. در صفحه معاملات فیوچرز روی آیکون + در مقابل عبارت Available کلیک کنید.

انتقال تتر از حساب اسپات به فیوچرز کوین لوکالی

به این ترتیب، پنجره‌ای باز می‌شود. در قسمت From یکی از دو گزینه Spot یا Funding را انتخاب کنید. در قسمت To هم گزینه USD-M Futuers را برگزینید. برای معاملات فیوچرز معمولاً از تتر (USDT) استفاده می‌شود. کافی است در قسمت Amount نیز مقدار تتر مدنظر برای جابه‌جایی را وارد کنید. با کلیک روی گزینه Transfer انتقال ارز دیجیتال در لحظه انجام می‌شود و هیچ‌گونه کارمزدی هم به‌همراه ندارد.

۲. انتخاب ارز دیجیتال
برای انتخاب ارز مورد معامله در فیوچرز کوین لوکالی باید روی نام ارز کلیک کنید و از جدول ارز نمایش داده شده ارز خود را انتخاب کنید.در گام دوم، نوبت به انتخاب ارز دیجیتال برای معامله فیوچرز می‌رسد. برای این منظور، باید در گوشه سمت چپ صفحه بالای نمودار قیمت روی گزینه پیش فرض BTCUSDT بزنید. به‌ این ترتیب، منوی جدیدی باز می‌شود که می‌توانید از طریق آن جفت ارز معاملاتی مدنظر خود را انتخاب کنید.

۳. انتخاب اهرم و نوع مارجین معامله فیوچرز

کراس یا ایزوله بودن نوع معاملات را تعیین می کنیم.

در گام سوم معاملات فیوچرز صرافی کوین لوکالی، نوبت به انتخاب نوع مارجین (Margin Mode) می‌رسد. سمت راست بالای صفحه روی گزینه Cross کلیک کنید. پنجره‌ای باز می‌شود. دو گزینه Cross Margin Mode و isolated Margin Mode وجود دارند.

با انتخاب گزینه isolated، برای هر پوزیشن مارجین اختصاصی در نظر می‌گیرید. به این ترتیب، اگر تغییر قیمت ارز دیجیتال درخلاف جهت پوزیشن شما پیش برود و میزان ضرر و زیان با مقدار مارجین پوزیشن برابر شود، صرافی به‌صورت خودکار دستور بستن پوزیشن را ثبت می‌کند و دراصطلاح، معامله لیکویید می‌شود.

با انتخاب گزینه Cross، مجموع مارجین موجود در حساب فیوچرز را بین تمام پوزیشن‌های معاملاتی به اشتراک می‌گذارید. هر زمان یک پوزیشن در آستانه لیکویید شدن قرار بگیرد، از موجودی حساب به‌عنوان مارجین به آن اضافه می‌شود تا جلوی این اتفاق را بگیرد. در این حالت، اگر قرار به لیکویید شدن پوزیشن باشد، این اتفاق به‌صورت هم‌زمان برای همه پوزیشن‌های باز شما رخ می‌دهد. گزینه مدنظر بین Isolated و Cross را انتخاب کنید و روی گزینه Confirm بزنید.

انتخاب اهرم یا لوریج معاملات فیوچرز کوین لوکالی

پس از آن، باید اهرم معاملاتی مدنظر خود را انتخاب کنید. روی گزینه ۱۰x کنار Cross کلیک کنید. باز هم پنجره‌ای باز می‌شود که می‌توانید از طریق آن لوریج معامله فیوچرز مدنظر خود را انتخاب کنید. هرچه لوریج بالاتری را انتخاب کنید، به ‌همان نسبت ریسک لیکویید شدن پوزیشن معاملاتی شما افزایش پیدا می‌کند.

۴. انتخاب نوع سفارش

انتخاب نوع سفارش و حدسود و حدضرر فیوچرز coinlocally

برای ثبت سفارش معاملات فیوچرز در صرافی کوین لوکالی، نوع سفارش را در گام چهارم انتخاب کنید. چهار گزینه Limit، Market، Stop Limit و Stop Market برای سفارش فیوچرز وجود دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ماهیت هریک از آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم مقاله انواع سفارش در ارز دیجیتال را مطالعه کنید. پس از انتخاب نوع سفارش، اطلاعات مربوط به قیمت و مقدار سفارش را تکمیل کنید.

در صورت تمایل به تعیین حد سود و ضرر، گزینه TP/SL را فعال کنید. سپس در بخش Take Profit وStop Loss، به‌ترتیب حد سود و ضرر را تعیین کنید.

درنهایت، نوبت به ثبت سفارش می‌رسد. اگر پیش‌بینی افزایش قیمت رمزارز را دارید، سفارش Buy/Long را انتخاب کنید. در غیر این صورت، به‌سراغ گزینه Sell/Short بروید. جزئیات مربوط به سفارش‌های ثبت‌شده را نیز می‌توانید در قسمت زیر نمودار قیمت در صفحه معاملات فیوچرز مشاهده کنید.

کارمزد معاملات فیوچرز صرافی کوین لوکالی

کارمزد معاملات فیوچرز کاربران معمولی (Regular User) در کوین لوکالی برای سفارش‌گذار (Maker) و سفارش‌بردار (Taker) به‌ترتیب ۰/۰۲ و ۰/۰۵ درصد است. منظور از کاربران معمولی، آن دسته از تریدرهایی است که حجم معاملات ماهانه آن‌ها از دو میلیون تتر (USDT) کمتر است. اگر حجم معاملات شما از دو میلیون تتر افزایش پیدا کند، به‌صورت پلکانی مشمول دریافت تخفیف در کارمزد خواهید شد. ضمن اینکه بخشی از کارمزد پرداختی نیز به ‌حساب شما بازگردانده می‌شود. برای مشاهده جدول کارمزد معاملات فیوچرز Coinlocally می‌توانید به‌مقاله آموزش صرافی کوین لوکالی مراجعه کنید.

برای کم کردن کارمزد معاملات فیوچرز کوین لوکالی از منو دارایی گزینه ی داشبورد را انتخاب کنید.

نکته مهم دیگر اینکه در صورت استفاده از ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB)، برای پرداخت کارمزد معاملات فیوچرز در صرافی کوین لوکالی، ۲۵ درصد تخفیف به ‌شما تعلق می‌گیرد. برای این منظور کافی است همواره مقداری رمزارز BNB در حساب کاربری خود داشته باشید. سپس، به داشبورد اختصاصی خود در صرافی کوین لوکالی مراجعه کنید.

با فعال کردن گزینه ی پرداخت bnb به ازای کارمزد از تخفیف کارمزد بهره مند می شوید.

مطابق تصویر بالا، گزینه کنار عبارت using BNB to pay for fees را انتخاب کنید تا به‌رنگ آبی دربیاید. اگر مقدار کافی بایننس کوین در حساب کاربری خود داشته باشید، هنگام پرداخت کارمزد از این رمزارز استفاده می‌شود و ۲۵ درصد تخفیف نیز دریافت خواهید کرد.

کلام پایانی

صفر تا صد آنچه را که باید برای شروع معاملات فیوچرز در صرافی کوین لوکالی بدانید، بررسی کردیم. امکان فعالیت در این صرافی بدون نیاز به احراز هویت وجود دارد؛ هرچند کوین لوکالی به تریدرهای ایرانی نیز اجازه احراز هویت می‌دهد. در حال حاضر، برای ورود به صرافی کوین لوکالی به فیلترشکن نیاز دارید. نکته مهم اینکه ریسک معاملات فیوچرز ارز دیجیتال در مقایسه با اسپات (Spot) به‌مراتب بیشتر است. پیشنهاد می‌کنیم تنها درصورتی‌که تجربه و مهارت کافی دارید، وارد این حوزه شوید. از آن گذشته، در انتخاب اهرم برای پوزیشن‌های معاملاتی نیز حساس باشید؛ در غیر این صورت، ممکن است خیلی سریع‌تر از آنچه فکرش را می‌کنید، سرمایه خود را از دست بدهید. همچنین در صورتی که نیاز به تمرین و تست سیستم معاملاتی خود دارید می‌توانید از دمو کوین لوکالی استفاده کنید.

سوالات متداول

1

آیا صرافی کوین لوکالی برای ایرانیان در دسترس است؟

بله، در حال حاضر برای ثبت نام در کوین لوکالی و کار کردن با آن به فیلترشکن نیاز دارید.

 

 

2

سقف برداشت روزانه از حساب کاربری صرافی کوین لوکالی چقدر است؟

بدون احراز هویت در شبانه‌روز می‌توانید معادل 5/۱ بیت کوین از حساب کاربری خود برداشت کنید. با انجام احراز هویت سطح پایه (Basic) و پیشرفته (Advance) سقف برداشت روزانه به‌ترتیب تا 6 و 16 بیت کوین افزایش می‌یابد.

3

کارمزد معاملات فیوچرز صرافی کوین لوکالی چقدر است؟

در حالت عادی، کارمزد معاملات فیوچرز صرافی کوین لوکالی برای میکر و تیکر به ترتیب 0/02 و 0/05 درصد است.

4

آیا کوین لوکالی پلتفرم کپی تریدینگ و ربات تریدینگ برای معاملات فیوچرز دارد؟

در زمان نگارش این مقاله پلتفرم کپی تریدینگ و ربات تریدینگ کوین لوکالی راه‌اندازی نشده است. سایت رسمی این صرافی از راه‌اندازی این دو پلتفرم در آینده نزدیک خبر داده است.

امتیاز شما به این محتوا

4 / 5. 2

میانگین امتیازات: 4/5
تعداد امتیاز: 2
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد اکبری

    “کوین لوکالی واقعاً یک سایت عالیه. چند سالیه که توش ترید می‌کنم و هیچ مشکلی نداشتم. امنیتش بسیار بالاست، سرعت معاملات هم فوق‌العاده و پشتیبانیش هم عالیه. همچنین، روز به روز امکانات بهتری ارائه می‌شه. استفاده ازش واقعاً تجربه‌ی خوبی برام داشته.”

    ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ پاسخ
منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره