در این مقاله از کلینیک سرمایه قصد داریم به معرفی و آموزش ثبت نام در بروکر دلتا اف ایکس (DeltaFX) بپردازیم و با ویژگی‌های آن آشنا شویم. دلتا اف ایکس با نزدیک به دو دهه سابقه در بازار فارکس، خدمات خود را به کاربران ایرانی نیز ارائه می‌کند. اگر دوست دارید بیشتر با امکانات و ویژگی‌های بروکر دلتا اف ایکس آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بروکر دلتا اف ایکس چیست؟ (DeltaFX Broker)

بروکر دلتا اف ایکس (DeltaFX) از بروکرهای نسبتاً قدیمی بازار به حساب می‌آید که توانسته است در طول بیش از بیست سال فعالیت، بالغ بر ۲۳ هزار کاربر فعال را جذب کند. این بروکر فارکس امکان معامله بیش از چهارصد نماد معاملاتی را در بازارهای مختلف از جمله جفت ارزهای فارکس، ارز دیجیتال، فلزات، شاخص‌ها، و… فراهم و جوایز مختلفی را به‌خاطر فعالیت در بازارهای مالی دریافت کرده است.

دلتا اف ایکس با ثبت چند دفتر در نقاط مختلف جهان، خدمات خود را به طیف وسیعی از مشتریان آسیایی و آفریقایی ارائه می‌کند و پشتیبانی آن به‌صورت شبانه‌روزی پاسخ‌گوی مشکلات کاربران است. این بروکر امکان باز کردن چند نوع حساب معاملاتی مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و برای واریز و برداشت کاربران ایرانی نیز روش‌های ریالی و ارز دیجیتال را در نظر گرفته است.

بروکر دلتا اف ایکس در یک نگاه

نام بروکر دلتا اف ایکس (DeltaFX)
سال تأسیس ۲۰۰۴
دفتر مرکزی لندن
رگولاتور Financial Commission
انواع حساب معاملاتی دارد
انواع نمادهای معاملاتی فارکس، انرژی، فلزات، شاخص‌ها، ارز دیجیتال
روش‌های واریز و برداشت ریالی، ارز دیجیتال (تتر)
انواع پلتفرم‌های معاملاتی دارد
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ ندارد
بونوس دارد
آدرس شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام:

https://www.instagram.com/deltafx.co/

توییتر:

لینکدین:

https://www.linkedin.com/company/deltafx/

یوتوب:

https://www.youtube.com/@deltafx_com

پشتیبانی تلفن:

+۹۰۲۱۲۹۸۲۸۴۷۹

ایمیل:

[email protected]

صفحه تماس:

https://www.deltafx.com/fa/about-us/contact

آیا بروکر دلتا اف ایکس برای ایرانیان در دسترس است؟

بروکر دلتا اف ایکس علاوه بر اینکه وب‌سایت خود را به زبان فارسی ارائه می‌کند، خدمات خود را نیز بدون مشکل در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد. ایرانیان می‌توانند با استفاده از مدارک ایرانی، هویت و محل سکونت خود را در این بروکر احراز کنند و به معامله بپردازند. از آنجا که واریز و برداشت برای کاربران ایرانی همیشه یکی از چالش‌های مهم در ترید به حساب می‌آید، دلتا اف ایکس روش پرداخت ریالی و ارز دیجیتال را برای این دسته از مشتریان خود فراهم کرده است.

رگولاتور بروکر دلتا اف ایکس

بروکر دلتا اف ایکس برای ارائه خدمات خود سه مجوز دریافت کرده است. رگوله اصلی این بروکر مربوط به کمیسیون مالی (Financial Commission) است که به کارگزاران فارکس و شرکت‌های فعال در حوزه معاملات آنلاین، خدماتی مثل حل اختلافات یا صدور گواهی‌نامه ارائه می‌دهد. این سازمان با اینکه مرجع دولتی نیست، در حمایت از مشتریان بروکرها نقش مهمی ایفا می‌کند.

دلتا اف ایکس مجوز بهترین اجرا (Best execution) را نیز دارد که نشان می‌دهد این بروکر دائماً در حال بهبود نحوه اجرای معاملات برای مشتریان است. مجوز سوم این بروکر نیز مربوط به سازمان مستقل NFA است که در زمینه بازار CFD و OTC ایالات متحده فعالیت دارد و از حقوق سرمایه‌گذاران حفاظت می‌کند.

در مجموع، رگولاتورهای ناظر بر بروکر دلتا اف ایکس در مقایسه با رگولاتورهای برتر جهان، اعتبار چندان زیادی ندارند، اما این بروکر را به رعایت استانداردهای مشخصی ملزم می‌سازند که درنهایت، موجب حمایت از حقوق مشتریان و حفاظت از دارایی آن‌ها خواهد شد.

نقد و بررسی بروکر DeltaFX

بروکر دلتا اف ایکس از سال ۲۰۰۴ فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر، امکان معامله با چهار نوع حساب معاملاتی را در بازارهای فارکس، شاخص‌ها، فلزات، و غیره در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

با اینکه این بروکر رگولاتورهای چندان معتبری ندارد، سعی کرده است با ارائه ویژگی‌هایی مثل تنوع در روش واریز و برداشت، پشتیبانی شبانه‌روزی، سرعت زیاد در اجرای معاملات، اهرم‌های معاملاتی، و غیره، رضایت مشتریان را به خود جلب کند.

از آنجا که واریز و برداشت همیشه از دغدغه‌های مهم تریدرهای ایرانی به حساب می‌آید، دلتا اف ایکس هم امکان پرداخت ریالی از طریق صرافی تاپ چنج (TC-Pay) و هم پرداخت ارز دیجیتال تتر (USDT) را برای مشتریان خود فراهم کرده است. به طور خلاصه، مزایا و معایب بروکر DeltaFX عبارت‌اند از:

مزایای بروکر دلتا اف ایکس

  • تنوع نمادهای معاملاتی؛
  • ارائه خدمات به کاربران ایرانی؛
  • ارائه چند نوع حساب معاملاتی مختلف؛
  • اهرم یا لوریج تا ۱:۱۰۰۰؛
  • ارائه سرویس کپی تریدینگ؛
  • روش‌های واریز و برداشت متنوع؛
  • پشتیبانی شبانه‌روزی در تمام روزهای هفته.

معایب بروکر دلتا اف ایکس

  • کم بودن اعتبار رگولاتورها؛
  • پشتیبانی‌نکردن از طریق چت آنلاین.

آموزش ثبت نام در بروکر دلتا اف ایکس

ثبت نام در بروکر دلتا اف ایکس فرایند ساده‌ای دارد و به‌راحتی در دو مرحله انجام می‌شود. برای ثبت نام در DeltaFX، وارد صفحه اصلی سایت، به نشانی deltafx.com شوید و در بالای صفحه، روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید.

ثبت نام در بروکر دلتا اف ایکس

در صفحه بعد، فرم ثبت نام نمایش داده می‌شود و باید اطلاعات شخصی خود را، مثل نام و نام خانوادگی و اطلاعات تماس، در آن وارد کنید. همچنین رمز عبوری قوی متشکل از اعداد و حروف بزرگ و کوچک برای حساب خود انتخاب کنید و سپس دکمه «ثبت نام» را بزنید.

فرم ثبت نام در بروکر دلتا اف ایکس

با کلیک روی دکمه ثبت نام، ایمیلی حاوی لینک تأیید برایتان ارسال می‌شود. ایمیل خود را باز و با کلیک روی لینک مربوطه، فرایند ثبت نام را کامل کنید.

تایید ایمیل ثبت نام در بروکر دلتا اف ایکس

بعد از تأیید، به فرم ورود هدایت خواهید شد و می‌توانید با استفاده از نام کاربری (ایمیل) و رمز عبور، وارد سایت بروکر شوید.

فرم ورود بروکر دلتا اف ایکس

آموزش احراز هویت در بروکر DeltaFX

برای استفاده از خدمات بروکر دلتا اف ایکس و معامله در آن، باید هویت خود را احراز کنید. برای احراز هویت، می‌توانید از مدارک شناسایی مختلفی ازجمله کارت ملی، گواهی‌نامه، یا پاسپورت استفاده کنید. بعد از اینکه ثبت نام اولیه را در بروکر دلتا اف ایکس انجام دادید، وارد صفحه اصلی پنل کاربری خود شوید. برای ورود به بخش احراز هویت، در قسمت «پروفایل خود را تکمیل کنید»، روی لینک مقابل آن کلیک کنید.

تکمیل اطلاعات پروفایل برای احراز هویت در بروکر DeltaFX

با کلیک روی این لینک، وارد صفحه احراز هویت خواهید شد. در این صفحه، روی دکمه «Continue» کلیک کنید.

صفحه احراز هویت بروکر DeltaFX

در صفحه بعد، ابتدا مدارک هویتی خود را ارائه کنید و در مرحله دوم، تصویر زنده‌ای از خود بگیرید. برای ادامه کار، روی «Continue on this device» کلیک کنید.

فرم ارسال مدارک هویتی در بروکر دلتا اف ایکس

در صفحه بعد، مشخص کنید که ساکن ایالات متحده آمریکا نیستید. به همین منظور، گزینه «Other» را انتخاب کنید و دکمه «Continue» را بزنید.

فرم انتخاب لوکیشن در بروکر DeltaFX

سپس کشور محل صدور مدرک هویتی خود را انتخاب کنید و دکمه «Next» را بزنید.

فرم انتخاب کشور محل صدور مدرک هویتی بروکر دلتا اف ایکس

در صفحه بعد، توضیح داده می‌شود که عکس رنگی بدون ویرایشی از کارت ملی‌تان ارائه کنید. روی دکمه «Upload front side» کلیک و تصویر روی کارت ملی، گواهی‌نامه یا پاسپورتتان را بارگذاری کنید.

فرم آپلود عکس رنگی بدون ویرایشی از کارت ملی‌

در مرحله بعد، دکمه «Upload back side» را بزنید و تصویر پشت کارت را نیز آپلود کنید.

آپلود تصویر پشت کارت ملی

وقتی هر دو تصویر با موفقیت بارگذاری شد، دکمه «Continue» را بزنید.

در صفحه بعد، توضیح داده می‌شود که دوربینتان را برای گرفتن تصویر زنده آماده کنید. عکس شما باید بدون کلاه، عینک، و ماسک باشد. پس از آماده شدن، روی دکمه «Continue» کلیک کنید. درصورتی‌که امکان استفاده از دوربین کامپیوتر یا لپ‌تاپ را ندارید، دکمه «Continue on phone» را بزنید و با اسکن کردن بارکدی که نمایش داده می‌شود، ادامه فرایند را با گوشی موبایل انجام دهید.

گرفتن تصویر live برای احراز هویت در بروکر DeltaFX

اطلاعات شما برای بروکر ارسال می‌شود و باید منتظر بمانید تا فرایند احراز هویت تکمیل شود. اگر مشکل خاصی در مدارک وجود نداشته باشد، معمولاً ظرف مدت چند دقیقه فرایند احراز و تأیید انجام خواهد شد.

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر دلتا اف ایکس

بروکر دلتا اف ایکس چهار نوع حساب معاملاتی به مشتریان خود ارائه می‌کند تا هرکس بسته به نیاز خود، بتواند بهترین استفاده را از قابلیت‌های بروکر داشته باشد. این حساب‌ها به‌صورت اسلامی یا بدون سواپ عرضه می‌شوند و هریک ویژگی‌ها و اسپردهای خاص خود را دارند. حساب‌های معاملاتی دلتا اف ایکس عبارت‌اند از:

حساب نانو (Nano)

حساب نانو برای تریدرهای تازه‌کار و افرادی مناسب است که قصد دارند با سرمایه واقعی، اما بسیار اندک، فعالیت خود را در بازار شروع کنند. حساب نانو روی پلتفرم متاتریدر ۴ قابل استفاده است و با حداقل واریز ده دلار، می‌توانید این حساب را باز کنید. حداکثر واریز به این حساب هزار دلار است و اسپرد آن نیز به‌صورت شناور تغییر می‌کند. حساب نانو امکان استفاده از اهرم یا لوریج را تا ۱:۱۰۰۰ فراهم می‌کند و می‌توان در بازارهای فارکس و طلا با آن معامله انجام داد.

حساب استاندارد (Standard)

حساب استاندارد بروکر دلتا اف ایکس امکان معامله تمام نمادهای معاملاتی این بروکر را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و اسپرد آن نیز به‌صورت شناور تغییر می‌کند. این حساب نیز مثل حساب نانو، فقط روی پلتفرم متاتریدر ۴ قابل استفاده است و برای افتتاح آن، باید حداقل ۵۰ دلار واریز انجام دهید. لوریج یا اهرم این حساب تا ۱:۴۰۰ ارائه می‌شود و کمیسیون آن نیز صفر است. با استفاده از حساب استاندارد، می‌توانید در بازارهای فارکس، فلزات، انرژی، شاخص، سهام، و ارز دیجیتال به‌صورت شبانه‌روزی به معامله بپردازید.

حساب ECN

حساب ECN با حداقل واریز دویست دلار قابل افتتاح است و اسپرد آن نیز بسته به نوع و حجم معامله، تغییر می‌کند. اهرم یا لوریج این حساب تا ۱:۲۰۰ ارائه می‌شود و امکان معامله در بازارهای فارکس و فلزات را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. در این نوع حساب، خریداران و فروشندگان بدون واسطه، به‌صورت مستقیم به‌هم متصل می‌شوند و به همین دلیل، معاملات با سرعت بسیار بیشتری انجام می‌شود. این حساب به‌دلیل اسپرد و کمیسیون کمی که دارد، برای تریدرهای حرفه‌ای و اسکالپرها مناسب‌تر است.

حساب اسپرد ثابت (Fix Spread)

در حساب اسپرد ثابت، همان‌طور که از نام آن هم مشخص است، اسپرد تغییری نمی‌کند و مثل دیگر حساب‌ها به‌صورت شناور محاسبه نمی‌شود. همین ویژگی سبب کاهش هزینه معاملات می‌شود و می‌توان هزینه معاملات را از قبل محاسبه کرد. حداقل واریز برای افتتاح حساب اسپرد ثابت صد دلار است و روی معاملات آن نیز کمیسیونی دریافت نمی‌شود. این حساب امکان استفاده از لوریج تا ۱:۴۰۰ را دارد و با استفاده از آن، می‌توانید در بازارهای فارکس، فلزات، و انرژی به معامله بپردازید.

راهنمای واریز و برداشت در بروکر دلتا اف ایکس

بروکر دلتا اف ایکس برای واریز و برداشت کاربران ایرانی خود، روش پرداخت ریالی را از طریق صرافی تاپ چنج (TC-Pay) فراهم کرده است و علاوه بر آن، امکان پرداخت با ارز دیجیتال تتر نیز وجود دارد. برای واریز یا برداشت کافی است در پنل کاربری خود از منوی سمت راست، گزینه «واریز» را انتخاب کنید.

واریز و برداشت در بروکر دلتا اف ایکس

در این صفحه، یکی از روش‌های پرداخت را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن مبلغ واریز، دکمه «بعدی» را بزنید.

انتخاب روش پرداخت برای واریز به بروکر دلتا اف ایکس

با زدن این دکمه، به صفحه ورود صرافی تاپ چنج هدایت می‌شوید. مراحل واریز را در این صرافی دنبال کنید و فرایند را به پایان برسانید تا مبلغ مدنظر به حساب شما در بروکر دلتا اف ایکس واریز شود.

 

برداشت از حساب نیز فرایند کاملاً مشابهی دارد و با طی کردن آن، می‌توانید دارایی خود را به‌صورت ریالی یا ارز دیجیتال تتر برداشت کنید. توجه کنید که درخواست‌های برداشت بروکر دلتا اف ایکس از ساعت ۵:۳۰ تا ۸:۳۰ روزهای یکشنبه تا جمعه انجام می‌شود و درخواست‌های دیگر به روز اداری بعد از آن موکول خواهد شد.

انواع نمادهای معاملاتی بروکر DeltaFX

بروکر دلتا اف ایکس امکان معامله در بازارهای مختلف را فراهم کرده است. با استفاده از حساب‌های معاملاتی این بروکر می‌توانید در بازارهایی مثل فارکس، انرژی، فلزات، شاخص‌ها، و ارزهای دیجیتال به معامله بپردازید. به‌طور خلاصه، نمادهای معاملاتی بروکر دلتا اف ایکس عبارت‌اند از:

  • انواع جفت ارزهای اصلی و فرعی فارکس؛
  • نمادهای انرژی مثل نفت، گاز، و غیره؛
  • نمادهای فلزات مثل طلا، نقره، و…؛
  • شاخص‌هایی مثل داوجونز، S&P500، و غیره؛
  • ارزهای دیجیتال مهم مثل بیت کوین، اتریوم و… .

حساب دمو بروکر دلتا اف ایکس

بروکر دلتا اف ایکس مثل بسیاری از بروکرهای مشهور، امکان استفاده از حساب دمو یا همان حساب آزمایشی را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. حساب دمو به کاربران این امکان را می‌دهد که بدون درگیر کردن سرمایه واقعی خود، به معامله بپردازند. تریدرها می‌توانند با استفاده از حساب دمو، با محیط معاملات و همچنین امکانات بروکر آشنا شوند و در صورت نیاز، استراتژی‌های معاملاتی خود را امتحان کنند.

برای باز کردن حساب دمو در بروکر DeltaFX، بعد از تکمیل مراحل ثبت نام، در پنل کاربری خود از منوی حساب‌ها، گزینه «دمو» را انتخاب کنید و دکمه «افزودن حساب دمو» را بزنید.

ایجاد حساب دمو در بروکر DeltaFX

در کادری که باز می‌شود، نوع حساب دمو و مشخصات آن را انتخاب کنید. سپس دکمه ساخت حساب را بزنید تا حساب دمو برایتان ساخته شود.

انتخاب نوع حساب دمو در بروکر DeltaFX

حساب دمو برای شما ساخته می‌شود و مشخصات آن به ایمیلتان ارسال خواهد شد. با استفاده از اطلاعات ارسالی، می‌توانید وارد پلتفرم متاتریدر شوید و از حساب دمو خود استفاده کنید.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر دلتا اف ایکس

بروکر دلتا اف ایکس برای انجام معاملات کاربران از پلتفرم متاتریدر استفاده می‌کند و پلتفرم اختصاصی خود را ندارد. متاتریدر، که در حال حاضر دو نسخه ۴ و ۵ آن قابل استفاده است، از پلتفرم‌های شناخته‌شده بین تریدرها به حساب می‌آید.

این پلتفرم معاملاتی علاوه بر معامله نمادهای مختلف، امکان استفاده از ابزارها و اندیکاتورهای مختلف را نیز فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند در متاتریدر به تحلیل تکنیکال روی چارت‌های مختلف بپردازند، استراتژی‌های معاملاتی خود را در تایم فریم‌های مختلف امتحان کنند، و معاملات را با یک کلیک انجام دهند. متاتریدر امکان انجام معاملات خودکار و همچنین استفاده از سرویس کپی تریدینگ را نیز دارد.

راهنمای معامله در بروکر DeltaFX

برای معامله در بروکر دلتا اف ایکس، پس از ساخت حساب معاملاتی، پلتفرم متاتریدر را متناسب با نوع حساب و دستگاه خود دریافت و نصب کنید. پس از ورود به متاتریدر، می‌توانید در منوی Quotes، فهرست نمادهای قابل معامله در بروکر را مشاهده کنید.

فهرست نمادهای قابل معامله در بروکر

با انتخاب یک نماد، می‌توانید چارت آن را مشاهده و روی چارت از اندیکاتورها و ابزارهای مختلف برای تحلیل استفاده کنید.

چارت نماد معاملاتی

برای معامله، روی علامت + در بالا سمت راست چارت بزنید تا منوی خرید و فروش نمایش داده شود.

خرید و فروش نماد معاملاتی

در این صفحه، نوع و مبلغ معامله را به‌همراه حد سود و حد ضرر مشخص کنید و سفارش خرید یا فروش را انجام دهید. منوی Trade میزان موجودی، معاملات قبلی، و همچنین معاملات فعال شما را نمایش می‌دهد.

کارمزدها، اسپرد، و کمیسیون معاملات بروکر دلتا اف ایکس

بروکر دلتا اف ایکس اسپرد حساب‌های خود را به‌صورت شناور محاسبه می‌کند و اسپرد، بسته به نماد معاملاتی و نوع حساب، متفاوت است. البته حساب اسپرد ثابت یا Fix Spread این بروکر اسپرد شناور ندارد و برای کاربرانی که می‌خواهند مبلغ دقیق سود و ضرر معاملات را محاسبه کنند، گزینه مناسبی است.

از نظر کمیسیون نیز فقط حساب ECN این بروکر کمیسیون دارد و کمیسیون حساب‌های دیگر صفر است. کارمزد واریز و برداشت در بروکر دلتا اف ایکس صفر است و فقط ممکن است بسته به روش پرداخت انتخابی، سایت یا صرافی واسط مبلغی را به‌عنوان کارمزد از شما دریافت کند.

بونوس‌های بروکر دلتا اف ایکس

بروکر دلتا اف ایکس بونوس‌های مناسبتی مختلفی را به مشتریان خود ارائه می‌کند که زمان دریافت آن‌ها محدود است. فهرست این بونوس‌ها و کمپین‌های مربوطه را می‌توانید از طریق این لینک مشاهده کنید. علاوه بر این صفحه، می‌توانید در پنل کاربری خود از منوی سمت چپ بالای سایت، گزینه «بازار» را انتخاب کنید.

بونوس‌های بروکر دلتا اف ایکس

در این صفحه، بونوس‌های مختلف بروکر، زمان اعتبار آن‌ها، و مبلغ قابل دریافت به شما نمایش داده می‌شود. بسته به میزان واریز و حجم معاملاتی که دارید، می‌توانید بونوس‌های متناسب با خود را دریافت کنید.

لیست بونوس‌های بروکر دلتا اف ایکس

برای مثال، بونوس ۲۰۰ درصد برای افرادی است که در تاریخ این طرح حساب استاندارد خود را حداقل دویست دلار شارژ می‌کنند. بونوس‌های ۱۰۰ و ۳۰ درصد نیز در بازه‌های زمانی مشابه قابل دریافت هستند و می‌توانید شرایط آن‌ها را در پنل کاربری خود مطالعه کنید.

پشتیبانی بروکر دلتا اف ایکس

بروکر دلتا اف ایکس خدمات پشتیبانی خود را به‌صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای هفته ارائه می‌کند. برای دریافت پشتیبانی به زبان فارسی، در پنل کاربری خود از منوی سمت راست گزینه، تیکت را انتخاب کنید. در این صفحه، با زدن دکمه تیکت جدید، درخواست پشتیبانی خود را ثبت کنید و درخواست‌های قبلی‌تان را نیز ببینید.

علاوه بر ثبت تیکت، می‌توانید از تلفن +۹۰۲۱۲۹۸۲۸۴۷۹ و ایمیل [email protected] نیز برای تماس با پشتیبانی دلتا اف ایکس استفاده کنید.

کلام پایانی

در این مقاله با ویژگی‌های بروکر دلتا اف ایکس و نحوه ثبت نام و احراز هویت در آن آشنا شدیم. دلتا اف ایکس از بروکرهای نسبتاً قدیمی بازار است که خدمات خود را به کاربران ایرانی نیز ارائه می‌دهد. با اینکه دلتا اف ایکس رگولاتورهای چندان معتبری ندارد، با ارائه حساب‌های معاملاتی متنوع، بونوس‌های مختلف، و همچنین فراهم کردن روش‌های واریز و برداشت ریالی و ارز دیجیتال، توانسته است نظر کاربران را به‌سمت خود جلب کند. این بروکر امکان معامله انواع نمادهای معاملاتی را در بازارهای مختلف فراهم کرده است و کاربران می‌توانند با واریز حداقل ده دلار، در آن حساب باز کنند و به معامله بپردازند.