آموزش واریز و برداشت در صرافی MEXC به طور کامل

آموزش صرافی
آموزش واریز و برداشت از صرافی مکسی

اگر به‌دنبال آموزش واریز و برداشت در صرافی MEXC هستید، با این مطلب از کلینیک سرمایه همراه باشید. صرافی مکسی (MEXC) از صرافی‌های معدودی است که به‌دلیل تحریم‌ها، دسترسی کاربران ایرانی را به پلتفرم خود محدود نکرده است. به همین دلیل نیز موضوع این مطلب را به آموزش واریز و برداشت در صرافی MEXC اختصاص داده‌ایم.

مکسی به‌عنوان صرافی‌ای خوش‌سابقه، طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهد که می‌تواند پاسخ‌گوی بسیاری از نیازهای کاربران ایرانی بازار ارزهای دیجیتال باشد. در ادامه، پس از مروری کوتاه بر این صرافی، سابقه آن و خدماتی که در حال حاضر ارائه می‌دهد، به آموزش واریز و برداشت در صرافی MEXC خواهیم پرداخت.

mexc logo
صرافی مکسی
۴
کارمزد صفر برای معاملات اسپات
کپی ترید
نیاز به احراز هویت
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

آموزش واریز و برداشت در صرافی MEXC

پس از اینکه در صرافی مکسی ثبت‌نام کردید، قابلیت واریز و برداشت وجه و انجام انواع معاملات ارزهای دیجیتال برایتان ایجاد می‌شود. برای واریز کریپتو به صرافی مکسی، کافی است مراحلی را که در ادامه آمده است، طی کنید.

نحوه واریز به صرافی MEXC با موبایل

آموزش واریز صرافی مکسی با موبایل

پس از ورود به حساب کاربری خود، از طریق مرورگر یا اپلیکیشن موبایلی، طبق شکل زیر، از گوشه سمت راست گزینه «Wallets» را انتخاب کنید. با ورود به صفحه جدید سه گزینه پیش روی شما خواهد بود:

  • واریز (Deposit)
  • برداشت (Withdraw)
  • انتقال (Transfer)

با انتخاب گزینه «Deposit» می‌توانید کیف پول مکسی خود را شارژ کنید.

برای واریز به صرافی مکسی باید ارز دیجیتال مورد نظر به همراه شبکه واریز را انتخاب نمایید.

در صفحه جدید بازشده می‌توانید ارز دیجیتال مدنظر خود را انتخاب کنید. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در بخش بالایی صفحه برای راحتی کاربران مجموعه‌ای از ارزهای دیجیتال رایج و پرکاربرد قرار داده شده ‌است. توکن‌هایی نظیر:

  • بیت‌کوین (BTC)
  • تتر (USDT)
  • اتر (ETH)
  • و غیره…

در بخش Crypto نیز می‌توانید در صورت نیاز، از فهرست ارائه‌شده دیگر ارزهای دیجیتال مدنظر خود را پیدا و انتخاب کنید. پس از انتخاب ارز دیجیتال مدنظر، به صفحه جدید انتقال پیدا می‌کنید تا شبکه مدنظر خود را نیز انتخاب کنید. همان‌طور که قابل مشاهده است، شبکه‌هایی که در این بخش وجود دارند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • شبکه TRC20
  • شبکه BEP20
  • شبکه ERC20
  • و دیگر شبکه‌های قابل دسترسی
حالا برای ساخت ادرس واریز روی گزینه ی نمایش داده در تصویر کلیک کنید.

اکنون کافی است در صفحه جدید روی گزینه «Tap to generate address» کلیک کنید تا کلید عمومی یا آدرس برایتان ایجاد شود. در بخش بالایی صفحه، ارز دیجیتالی که قرار است شارژ شود، نشان داده شده است و در بخش Network نیز می‌توانید نام شبکه‌ای را که در مرحله قبل انتخاب کرده‌اید، مشاهده کنید.

حداقل مقدار واریز (Minimum Deposit) نیز بر اساس نوع ارز دیجیتال انتخابی شما قابل مشاهده است. مقدار توکن واریزی‌تان باید حتماً بیشتر از این رقم باشد تا واریز انجام‌گرفته و وجه در حساب بنشیند. پس از کلیک روی «Tap to generate address» پیامی به شما نشان داده می‌شود.

در این پیام اشاره شده است که آدرس مدنظر برای همان شماره تلفن همراه یا آدرس الکترونیکی ارسال شده است که هنگام ثبت‌نام در مکسی وارد کرده‌اید. لازم است اطلاعات تراکنش را در پیام ارسالی به آدرس الکترونیکی خود مشاهده کنید و در صورت هرگونه مغایرت یا مشکل، موضوع را با خدمات مشتریان مکسی در میان بگذارید. با فعال کردن تیک، این پیام به‌مدت سی روز به شما نشان داده نخواهد شد.

در‌صورتی‌که پیام مدنظر برای آدرس ایمیلتان ارسال نشده است، می‌توانید روی گزینه «Resend» کلیک کنید تا ارسال مجدد انجام شود. در صورت ارسال جزئیات تراکنش و مورد تأیید بودن آن، کافی است روی گزینه «Confirm» کلیک کنید.

ادرس کیف پول ایجاد شد و حالا می توانید با کپی کردن ادرس و از مقصد مورد نظر ارز دیجیتال خود را ارسال کنید.

در صفحه‌ای که به‌نمایش درمی‌آید، آدرس کیف پول مکسی شما ارائه شده است. می‌توانید از قسمت «Save QR code» آدرس مدنظر را ذخیره‌سازی کنید یا از طریق گزینه «Share Address» آن را به اشتراک بگذارید. این به اشتراک‌گذاری برای زمانی است که قرار است واریز را افراد دیگر انجام دهند و می‌خواهید آدرس را برای آن‌ها ارسال کنید.

به‌علاوه، از قسمت کپی، که با دو مربع تو در تو نشان داده شده است نیز امکان کپی کردن آدرس مکسی وجود دارد. پس از فشار دادن آیکون کپی، پیام «Information is copied» ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد آدرس کپی شده است.

اکنون می‌توانید آدرس کپی‌شده را در بخش آدرس مربوط به برداشت کیف پول مبدأ وارد و از آن به حساب MXC خود وجه واریز کنید. در گوشه سمت راست بالای این صفحه نیز تاریخچه و سابقه واریزها و برداشت‌ها در دسترس است.

نحوه واریز به صرافی MEXC با کامپیوتر

در آموزش واریز و برداشت در صرافی MEXC با موبایل، مراحل واریز از طریق اپلیکیشن صرافی مکسی را توضیح دادیم. اگرچه کل فرایند به همان صورت است، واریز در مرورگر دسکتاپ در برخی از جزئیات کمی تفاوت دارد.

نحوه deposit در صرافی مکسی با کامپیوتر

برای استفاده از حساب مکسی در لپ‌تاپ یا کامپیوتر شخصی و انجام واریز و برداشت صرافی MEXC، لازم است ابتدا وارد وب‌سایت صرافی به آدرس www.mexc.com شوید و پس از Sign In، با اطلاعات خودتان به بخش «Wallets» در گوشه سمت راست بالا مراجعه کنید. سپس از تب بازشده گزینه «Overview» را انتخاب کنید.

صفحه‌ای که با انتخاب گزینه «Overview» باز می‌شود، به شکل زیر خواهد بود:

روی گزینه ی deposit کلیک کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، در این صفحه موجودی حساب کاربری شما در مکسی نشان داده شده است. به‌علاوه، سابقه تراکنش‌ها و واریز و دارایی‌های دیجیتال شما نیز قابل مشاهده است و گزینه‌های مختلف زیر نیز در همین صفحه در دسترس هستند:

  • واریز (Deposit)
  • برداشت (Withdraw)
  • ارسال (Send)
  • انتقال (Transfer)
  • و موارد بیشتر
حالا باید ارز دیجیتال مورد نظر برای واریز به همراه شبکه بلاک چین آن مشخص کنید.

زمانی‌که گزینه واریز «Deposit» را انتخاب می‌کنید، مانند تصویر زیر کادر ارز دیجیتال مدنظر و شبکه انتخابی در یک صفحه نمایش داده می‌شوند:

کافی است در کادر مقابل «Select Crypto» ارز دیجیتال مدنظر را انتخاب و برای کادر مقابل «Network» نیز شبکه انتخابتان را مشخص کنید.

همان‌طور که در تصویر زیر نیز مشخص است، آدرس شما برای واریز وجه به حساب مکسی به‌سادگی ایجاد می‌شود و قابلیت کپی کردن دارد. ضمن اینکه در این صفحه نیز حداقل مقدار واریز (Minimum Deposit) بر اساس نوع ارز دیجیتال انتخابی شما قابل مشاهده است.

نحوه برداشت از صرافی MEXC با موبایل

نحوه برداشت از صرافی mexc با موبایل

برای برداشت وجه از حساب مکسی نیز از قسمت «Wallets» اقدام می‌کنیم. این بار در صفحه مربوطه، گزینه «Withdraw» را انتخاب می‌کنیم و وارد فرایند برداشت وجه از مکسی می‌شویم.

در صفحه بازشده، توکن‌هایی که در حال حاضر در حساب کاربری مکسی خود دارید، قابل مشاهده‌اند. با انتخاب توکن مدنظر وارد صفحه جدیدی می‌شوید که اطلاعات مربوط به تراکنش برداشت در آن ثبت می‌شود.

لازم است در قسمت «Withdrawal Address» آدرس مقصد، در قسمت «Networks»، شبکه‌ای که تراکنش روی آن انجام می‌شود، و در قسمت «Enter withdrawal amount» نیز مقدار توکن مورد تراکنش را وارد کنید.

درصورتی‌که نیاز به توضیح است، می‌توانید در قسمت «Withdrawal Remarks» آن را یادداشت کنید. البته این مورد انتخابی است و پر کردن کادر مربوطه الزامی نیست. در پایان، کافی است روی گزینه «Withdraw» کلیک کنید تا تراکنش انجام شود.

نحوه برداشت از صرافی MEXC با کامپیوتر

برداشت از صرافی مکسی با کامپیوتر

برای برداشت (Withdraw) با کامپیوتر نیز از باید از همان گزینه «Overview» در بخش «Wallets» اقدام و روی «Withdraw» کلیک کنید.

صفحه‌ای به شکل زیر به نمایش درمی‌آید:

برای برداشت لازم است به ریسک های اعلام شده توسط صرافی مکسی دقت کنید و تایید کنید.

با توجه به اینکه هنگام برداشت ارز از صرافی کلید خصوصی و رمزها استفاده می‌شوند، در این مرحله رعایت چند نکته الزامی است:

  • زمانی که در حال اسکرین شیرینگ (Screen Sharing) هستید، برداشت وجه انجام ندهید.
  • مراقب کلاهبرداری‌ها و سوءاستفاده‌ها باشید.
  • سعی کنید فرایندهای احراز هویت مکسی را تکمیل کنید (که کاربران ایرانی این‌کار را نمی‌کنند!)
  • برای کسب اطلاعات بیشتر و جلوگیری از سوءاستفاده به این لینک مراجعه کنید

برای رد شدن از این پیام آن را مطالعه کنید و با فعال کردن تیک «I have read and agree…» و فشار دادن «OK»، فرایند برداشت وجه از صرافی MXC را ادامه دهید.

حالا باید ارز دیجیتال مورد نظر برای برداشت به همراه شبکه و مقدار را وارد نمایید.

اکنون کافی است کادرهای مربوطه را پر کنید. ارز دیجیتال انتخابی برای برداشت در کادر مربوط به «Select Crypto» جای می‌گیرد. اطلاعات مربوط به برداشت نیز در قسمت «Withdraw To» وارد می‌شوند:

  • آدرس مدنظر در قسمت «Address» وارد می‌شود. امکان ‌Paste کردن آدرس کپی‌شده نیز وجود دارد.
  • شبکه تراکنش نیز در قسمت «Network» انتخاب می‌شود.

توجه کنید که اطلاعات مورد نیاز برای انجام تراکنش در قسمت پایین نمایش داده شده است:

  • موجودی توکن انتخابی در حساب (USDT Account Equity)
  • حداقل میزان برداشت (Minimum Withdrawal Amount)
  • کارمزد برداشت (Withdrawal Fee)
  • سقف برداشت روزانه (۲۴H Withdrawal Limit)

ارسال وجه برای کاربران مکسی (MEXC)

انتقال وجه داخلی به کاربران مکسی بدون کارمزد

علاوه بر واریز و برداشت در صرافی MEXC، در این قسمت امکان انتقال وجه برای کاربران دیگر مکسی نیز وجود دارد. می‌توانید از طریق قسمت «Transfer to MEXC users»، برای دیگر کاربران مکسی نیز وجه ارسال کنید.

در این حالت، به ارائه آدرس مقصد نیازی نیست و می‌توان با استفاده از آدرس ایمیل (Email)، شماره موبایل (Mobile Number)، و شناسه کاربری (UID) برای دیگر کاربران پلتفرم ارز دیجیتال انتقال داد. کافی است یکی از سه گزینه مدنظر را انتخاب و سپس اطلاعات مربوط به کاربر مقصد را وارد کنید. درنهایت، با تعیین مقدار وجه انتقالی در کادر «Amount» و کلیک روی دکمه «Submit»، انتقال وجه را نهایی کنید.

نحوه واریز داخلی (Internal Transfer) در صرافی مکسی

سومین گزینه در بخش «Wallets» اپلیکیشن و پلتفرم مکسی مربوط به نقل و انتقالات داخلی وجه یا همان Internal Transfers است.

نکته اینجا است که شما قابلیت انجام انواع معاملات در صرافی MXC را دارید، ولی نمی‌توانید با سرمایه‌ای که در بخش معاملات یا بازار اسپات صرافی دارید، به معاملات فیوچرز یا کپی ترید مکسی بپردازید. ازاین‌رو، نیاز است بر اساس نیاز خود سرمایه مدنظرتان را بین بازارهای مختلف صرافی مکسی تبادل کنید.

ترنسفر یا انتقال پول بین حساب ها در صرافی مکسی با موبایل

برای این منظور باید گزینه «Transfer» را انتخاب کنید. با ورود به صفحه جدید، در ابتدای صفحه شرایط تبدیل قابل تنظیم است.

می‌توانید توکن‌های در گردش خود را از اسپات (Spot) به فیوچرز (Futures) و فیات (Fiat) انتقال دهید یا برعکس. گزینه From بازار مبدأ است که توکن‌ها و سرمایه آن در آن قرار دارد و گزینه To نیز بازار معاملاتی را نشان می‌دهد که می‌خواهید آن را شارژ کنید و در آن به ترید بپردازید.

در قسمت پایین‌تر، که مربوط به Crypto است، امکان انتخاب نوع ارز دیجیتال (مثل USDT در تصویر) فراهم شده است. مقدار ارز دیجیتال انتخابی نیز در کادر مربوط به «Amount» وارد می‌شود.

با فشار دادن دکمه «Transfer» واریز داخلی شما به‌راحتی انجام خواهد گرفت. ضمن این‌که از گزینه سمت راست بالای صفحه می‌توانید به تاریخچه و سابقه واریزهای داخلی صورت‌گرفته در پلتفرم نیز دسترسی داشته باشید.

همان‌طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، واریز داخلی در صرافی مکسی با کامپیوتر هیچ تفاوتی با اپلیکیشن موبایلی ندارد و به همان صورت انجام می‌شود. گزینه‌های انتقال را تنظیم و مقدار مدنظر را وارد می‌کنید و با کلیک روی دکمه «Transfer» انتقال انجام می‌شود.

انتقال وجه بین حساب های صرافی مکسی

نکات مهم واریز و برداشت در صرافی MEXC

در بحث آموزش واریز و برداشت در صرافی MEXC رعایت چند نکته اهمیت زیادی دارد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که برداشت‌های صرافی مکسی نیز همانند دیگر پلتفرم‌های بلاکچینی و غیرمتمرکز برگشت‌ناپذیرند.

کافی است اشتباه کنید و آدرس گیرنده را به نادرست وارد سیستم کنید تا وجه مدنظر را برای همیشه از دست بدهید؛ بدون اینکه کوچک‌ترین کاری از شما یا حتی تیم توسعه‌دهنده مکسی ساخته باشد. ازاین‌رو، لازم است هنگام انجام تراکنش برداشت دقت کنید، اما توسعه‌دهندگان این پلتفرم هم برای امنیت بیشتر و راحتی کار شما تمهیداتی اندیشیده‌اند.

صرافی مکسی قابلیتی ایجاد کرده است که به شما اجازه می‌دهد آدرس کیف پول‌هایی را که معمولاً برداشت را به آن‌ها انجام می‌دهید، یا برای آن‌ها انتقال وجه دارید، در فهرستی یادداشت کنید.

این کار به شما کمک خواهد کرد تا کمترین میزان خطا را هنگام برداشت‌ها داشته باشید. در این صورت، امکان وارد کردن آدرس اشتباه وجود ندارد و حتی در صورت انتخاب آدرس اشتباه، از میان آدرس‌های ثبت‌شده در فهرست به دارنده آن دسترسی خواهید داشت. برای این منظور، کافی است مراحل زیر را برای اعمال تنظیمات برداشت در صرافی MXC دنبال کنید.

تنظیمات برداشت در صرافی مکسی

تنظیمات برداشت در صرافی mexc

برای اعمال تنظیمات برداشت، در گوشه سمت راست بالای صفحه اصلی مکسی، روی پروفایل خود ضربه بزنید و سپس گزینه «Security» را انتخاب کنید.

در صفحه جدید میتوانید به تنظیمات برداشت در مکسی دسترسی داشته باشید.

با انتخاب این گزینه، به صفحه جدیدی انتقال پیدا می‌کنید که به شکل زیر است. کمی که صفحه را پایین‌تر بکشید، می‌توانید در قسمت «Advanced Security» تنظیمات مربوط به برداشت را با عنوان «Withdrawal Settings» ببینید.

اکنون می‌توانید قسمت «Withdrawal Whitelist» را، که به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال است، با کلیک کردن روی «Enable» فعال کنید. با فشار دادن این گزینه پیامی برای شما به‌نمایش درمی‌آید که ماهیت فهرست آدرس‌های برداشت و انتقال صرافی مکسی را به شما توضیح می‌دهد و از شما می‌پرسد که آیا برای ایجاد این فهرست مطمئن هستید یا نه.

دریافت کد برای تنظیمات برداشت در mexc

کافی است روی گزینه «Confirm» کلیک کنید. در پیام جدیدی که ظاهر می‌شود، دکمه «Get Code» را فشار دهید تا کد تأیید برای ادامه فرایند به آدرس ایمیلتان ارسال شود. در ادامه نیز شصت ثانیه فرصت خواهید داشت تا کد تأییدی را که برای آدرس ایمیلتان ارسال شده است در کادر مربوط به «Email Verification Code» وارد و مجدداً روی گزینه «Confirm» کلیک کنید.

 

اکنون کافی است در پیام جدید به‌نمایش‌درآمده، مدیریت وایت‌لیست (Manage Whitelist) را انتخاب کنید تا وارد فهرست آدرس‌های مدنظر خود در صرافی شوید.

اضافه کردن ادرس های برداشت

در صفحه جدیدی که درحقیقت، فهرست آدرس‌های برداشت و انتقال صرافی مکسی است، روی دکمه «Add Withdrawal Address» کلیک کنید تا صفحه‌ای به شکل زیر برایتان باز شود:

اضافه کردن ادرس برداشت به مکسی

هریک از کادرهای مربوطه را با اطلاعات لازم پر کنید:

  • Crypto: نوع ارز دیجیتال برداشتی یا انتقالی به آدرس مدنظر
  • Network Type: شبکه‌ای که قرار است برداشت‌ها را هدایت کند.
  • Withdrawal Address: آدرس مدنظر
  • Address Labels: نام یا عنوانی که برای آدرس مدنظر در نظر دارید.

برای انتخاب عنوان آدرس مدنظر می‌توانید هر چیزی را تا بیست حرف انتخاب کنید؛ مثل trustwalletam یا metamaskeali و عناوینی از این دست. ضمن اینکه می‌توانید با فعال کردن تیک «Saved as general address» آدرس مدنظر را به شبکه انتخابی وصل کنید.

در این حالت، در مورد هر ارز دیجیتالی که برداشت می‌کنید یا انتقال می‌دهید، وقتی شبکه‌ای را انتخاب می‌کنید که در این کادر معرفی کرده‌اید، سیستم به‌صورت خودکار این آدرس را برای شما می‌آورد.

با فعال کردن تیک «Whitelist» نیز آدرس مدنظر به وایت‌لیست مکسی افزوده می‌شود. درصورتی‌که این گزینه را فعال کنید، تراکنش‌ها تنها به این آدرس‌ها قابل انجام خواهند بود. درنهایت، پس از کلیک روی گزینه «Confirm» آدرس به فهرست مکسی اضافه می‌شود. می‌توانید آدرس‌های دیگر را نیز به همین ترتیب وارد فهرست کنید.

برای مدیریت آدرس‌ها، مرتب‌سازی آن‌ها، و پیدا کردن آدرس مدنظرتان نیز می‌توانید از سه گزینه زیر استفاده کنید:

  • Crypto: نمایش بر اساس نوع ارز
  • Whitelist: نمایش بر اساس آدرس‌هایی که تیک Whitelist آن‌ها را فعال کرده‌اید.
  • Type: نمایش بر اساس همه آدرس‌ها یا فقط آدرس‌هایی که تیک General دارند.

سقف و محدودیت های واریز و برداشت در صرافی MEXC

واریز و برداشت در صرافی MEXC برای کاربران مختلف محدودیت‌ها و سقف‌های مختلف دارد. این صرافی نیز مانند دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال، برای آن دسته از کاربران که بدون احراز هویت در پلتفرم فعالیت می‌کنند، محدودیت برداشت قائل شده است.

کاربرانی که احراز هویت انجام داده‌اند، روزانه تا سقف چهارصد بیت‌کوین امکان برداشت دارند. درحالی‌که کاربران بدون احراز هویت، ازجمله کاربران ایرانی که فقط احراز هویت اولیه را انجام می‌دهند، نهایتاً تا سقف هشتاد بیت‌کوین در روز قابلیت برداشت دارند. در همین حال، مکسی برای حداقل سپرده‌ها یا واریزها (Minimum Deposits) محدودیتی قائل نشده است.

جدول زیر سقف برداشت روزانه برای کاربران مختلف صرافی MXC را نشان می‌دهد:

سقف برداشت صرافی مکسی برای سطوح مختلف احراز هویت (KYC) – بیت‌کوین در ۲۴ ساعت
احراز هویت اولیه (Primary KYC) ۸۰ BTC
احراز هویت پیشرفته (Advanced KYC) ۲۰۰ BTC
احراز هویت سازمانی (Institutional KYC) ۴۰۰ BTC

مکسی برای برداشت‌ها یک حداقل میزان برداشت (Minimum Withdrawal Amount) نیز تعیین کرده است که در بخش کارمزدهای برداشت مکسی می‌توانید آن را مشاهده کنید.

در مقاله جداگانه‌ای صرافی‌های بدون احراز هویت را معرفی کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

کارمزدهای واریز و برداشت در صرافی MEXC

صرافی مکسی نیز مانند بسیاری از صرافی‌های دیگر در ازای واریز ارزهای دیجیتال کارمزدی دریافت نمی‌کند، اما کارمزد برداشت ارزهای دیجیتال مختلف در آن بر اساس نوع ارز دیجیتال و شبکه برداشت متفاوت است. برای مثال، به کارمزد واریز و برداشت دو ارز بیت‌کوین و اتریوم در صرافی مکسی توجه کنید:

ارز دیجیتال کارمزد واریز (Deposit Fee) حداقل برداشت (Minimum Withdrawal Amount) کارمزد برداشت (Withdrawal Fee)
بیت‌کوین (BTC) صفر ۰.۰۰۱ BTC ۰.۰۰۰۳ BTC
اتر (ETH) صفر ۰.۰۰۴ ETH ۰.۰۰۱۵ ETH

البته شبکه انتخابی برای برداشت نیز روی کارمزد برداشت تأثیرگذار است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کارمزدهای برداشت مکسی، به وب‌سایت صرافی به آدرس www.mexc.com/fee مراجعه کنید.

نحوه نقد کردن موجودی به ریال در صرافی MXC

در این قسمت نقد کردن موجودی به ریال در صرافی مکسی را بررسی می‌کنیم. مانند دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال، امکان تبدیل توکن‌های کریپتویی به ارز فیات ریال در پلتفرم صرافی میسر نیست. بااین‌حال، می‌توانید به‌راحتی ارز دیجیتال مدنظر را از صرافی برداشت کنید، به حساب کاربری خود در یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی انتقال دهید، و سپس آن را نقد کنید.

با توجه به اینکه کاربران ایرانی به حساب‌های بین‌المللی دسترسی ندارند و کارت‌های پرداخت بین‌المللی نظیر مسترکارت و ویزا نیز ندارند، برای واریز و برداشت ریالی به یک صرافی داخلی نیاز دارند. برای این منظور لازم است:

  • یک صرافی قابل اعتماد و معتبر داخلی را انتخاب کنید.
  • به‌صورت ریالی حساب خود در صرافی داخلی را شارژ کنید.
  • مبلغی را که در نظر دارید، تتر یا هر توکن دیگری را که می‌خواهید، بخرید.
  • بر اساس آنچه در این مطلب خواندید، ارز دیجیتال مدنظر را به حساب مکسی خود واریز کنید.
  • تعامل و تبادل داشته باشید و از خدمات صرافی مکسی استفاده کنید.
  • در صورت نیاز، ارز دیجیتال موجود در حساب خود را برداشت کنید و به آدرس حساب صرافی ایرانی انتقال دهید.
  • از طریق پلتفرم صرافی داخلی ارز دیجیتال انتقالی را به ریال تبدیل و نقد کنید.

جمع‌بندی

پیش‌تر، در کلینیک سرمایه درباره آموزش صرافی MEXC در آن صحبت شده بود. در این مطلب نیز به آموزش واریز و برداشت در صرافی MEXC پرداختیم. تمامی مراحل واریز، برداشت، و همین‌طور انتقال وجه به دیگر کاربران مکسی را می‌توانید به‌صورت تصویری (هم برای اپلیکیشن موبایل و هم کامپیوتر) در این مقاله مطالعه کنید.

مکسی ازجمله صرافی‌های ارز دیجیتال خوش‌سابقه است که طیف گسترده‌ای از خدمات مبتنی بر ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد. نکته مهم درباره این صرافی، اجباری نبودن فرایندهای احراز هویت در آن و دسترسی برای کاربران ایرانی بدون در نظر گرفتن تحریم‌هاست؛ موضوعی که سبب شده است طیف گسترده‌ای از فعالان کریپتویی ایران از این پلتفرم استقبال کنند.

سوالات متداول

1

آیا برای انجام فعالیت و واریز و برداشت در صرافی MEXC به احراز هویت نیاز است؟

خیر؛ سطوح احراز هویت صرافی مکسی در اصل سه سطح است که سطح اولیه آن صرفاً احراز هویت ساده مبتنی بر آدرس ایمیل یا شماره همراه است. سطوح دوم و سوم اجباری نیستند.

 

 

2

کارمزدهای واریز و برداشت در صرافی MEXC چگونه‌اند؟

صرافی مکسی از صرافی‌های کم‌کارمزد ارزهای دیجیتال است. این صرافی برای واریز کارمزدی دریافت نمی‌کند و کارمزدهای برداشت آن نیز بر اساس توکن و شبکه متفاوت‌اند.

3

سقف و محدودیت‌های واریز و برداشت در صرافی MEXC چگونه است؟

در حال حاضر برای کاربران ایرانی که احراز هویت نکرده‌اند، سقف برداشت روزانه چهل بیت‌کوین است. به‌علاوه، برای برداشت‌ها، حداقل میزانی برای برداشت نیز تعریف شده که بسته به توکن متفاوت است. واریزها محدودیتی ندارند.

امتیاز شما به این محتوا

3.5 / 5. 2

میانگین امتیازات: 3.5/5
تعداد امتیاز: 2
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • آرمین رشیدی

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من یک ارزی رو که قراره امروز لانچ بشه رو از تراست ولت انتقال دادم به مکسی ولی با این هم آدرس و هم شبکه درست بود هیچی تو کیف پولم از دیروز نیومده و وقتی به پشتیبانی مکسی گفتم گفتن بهم آدرس و شبکه یه چیز دیگست در حالی که من بازم چک کردم درست بود و گفتن باید ۵۰ دلار واریز کنم که پیگیرش بشن شاید برگرده شاید برنگرده میخواستم بدونم اگه ارز امروز لیست بشه امکانش هست که تو کیف‌پولم نشون بده اون مقداری رو که واریز کردم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    ۱۴۰۲/۰۶/۰۳ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام آرمین عزیز
      من قبلا برای ارز فگ بود اگر اشتباه نکنم این اتفاق برام افتاد و انتقال دادم به صرافی کوکوین و ارسال نشد و گفتن شبکه متفاوت بوده باید ۵۰ یا ۱۰۰ دلار پرداخت کنید تا بررسی کنیم اونم مشخص نیست برگرده یا نه !
      تنها کاری که کردم این بود که تو تراست ولت ادرس کانترکت جدید کوین رو زدم و دیدم داخل همون تراست ولت هستش . این مورد رو چک کنید احتمالا داخل همون تراست ولت باشه.
      در غیراینصورت مجدد بهم بگید و هش تراکنش رو ارسال کنید تا منم بررسی کنم.

      ۱۴۰۲/۰۶/۰۵ پاسخ
منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره