تراست ولت چیست؟ دانلود و آموزش کیف پول Trust Wallet

آموزش کیف پول ها
آموزش نصب و کار با کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست والت با بیش از هفتاد میلیون کاربر، از محبوب‌ترین کیف پول‌های نرم‌افزاری جهان محسوب می‌شود. این کیف پول امکان نگهداری بیش از ده میلیون دارایی دیجیتال ازجمله NFTها و ارزهای دیجیتال مختلف را روی بیش از هفتاد بلاکچین فراهم ساخته است. با تراست ولت می‌توانید دارایی‌های خودتان را در مکانی امن نگه دارید و آن‌ها را به‌راحتی خرید و فروش یا به هم تبدیل کنید. اگر دوست دارید بیشتر با تراست ولت و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

تراست ولت چیست؟ (Trust Wallet)

ویکتور رادچنکو (Victor Radchenko) سازنده کیف پول تراست ولت است. تراست ولت نوعی کیف پول ارز دیجیتال نرم‌افزاری است که در دو نسخه موبایل و افزونه مرورگر کروم در دسترس قرار دارد.

در مصاحبه‌ای از رادچنکو خواسته شد که ساده‌ترین تعریف ممکن برای تراست والت را ارائه کند. او در پاسخ گفت که تراست ولت نوعی کیف پول رمزنگاری‌شده است که امکان ذخیره و ارسال بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر را فراهم می‌کند.

او برای ارائه توضیح بیشتر اضافه کرد که تراست ولت نوعی کیف پول غیرمتمرکز است؛ به این معنی که کلیدهای خصوصی کاربران فقط در اختیار خود آن‌ها قرار دارد. به ‌عبارت دیگر، توسعه‌دهندگان تراست ولت به کلیدهای خصوصی و عبارت بازیابی اکانت‌ها دسترسی ندارند. بنابراین، اگر عبارت بازیابی اختصاصی ولت خود را به ‌هر دلیل از دست بدهید، دیگر نمی‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

کیف پول تراست ولت در یک نگاه

نام کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
نوع کیف پول نرم‌افزاری/ غیرحضانتی
تعداد شبکه‌های بلاک‌چین تحت‌پوشش بیش از ۷۰ شبکه
تعداد ارزهای دیجیتال تحت‌پوشش بیش از ۱۰ میلیون ارز
پشتیبانی از NFT دارد
نسخه اندروید دارد
نسخه iOS دارد
نسخه افزونه مرورگر دارد
صرافی داخلی از طریق برنامه‌های شخص ثالث
استیکینگ ارز دیجیتال برای بیش از ۲۳ ارز دیجیتال
اتصال به برنامه‌های دیفای دارد
پشتیبانی کیف پول تراست ولت پشتیبانی آنلاین

ایمیل: [email protected]

شبکه‌های اجتماعی تراست ولت https://instagram.com/trustwallet

https://facebook.com/trustwalletapp

https://t.me/trustwallet

مزایا و معایب کیف پول تراست ولت چیست؟

در ساده‌ترین تعریف، تراست ولت نوعی ابزار کاربردی برای ذخیره و ارسال ارزهای دیجیتال است، اما همه داستان به اینجا ختم نمی‌شود. می‌توانید در تراست والت، ارزهای دیجیتال را با استفاده از کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت یا مستر کارت بخرید.

ضمن اینکه پلتفرم اختصاصی تبادل (Swap) ارزهای دیجیتال نیز در تراست ولت وجود دارد. به‌کمک آن می‌توانید در لحظه، با استفاده از صرافی‌های غیرمتمرکز طرف همکاری با تراست ولت، رمزارزها را مبادله کنید.

امکان خرید و فروش انواع توکن‌های NFT در تراست ولت وجود دارد. ضمن اینکه می‌توانید با سپرده‌گذاری یا استیکینگ ارز دیجیتال در این ولت، سود دریافت کنید. تراست ولت به‌عنوان یکی از بهترین کیف پول‌ تتر و وب ۳، دروازه ورود به دنیای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) است. به عبارت دیگر، می‌توانید این کیف پول را به‌راحتی به صرافی‌های غیرمتمرکز، بازی‌های بلاکچین، و دیگر پلتفرم‌های غیرمتمرکز متصل کنید.

برخی از ‌مهم‌ترین مزایای تراست ولت عبارت‌اند از:

  • رابط کاربری بسیار ساده (کیف پول ارز دیجیتال مناسب کاربران مبتدی)
  • پشتیبانی از هفتاد شبکه بلاک چین و توکن‌های آن‌ها
  • غیرمتمرکز بودن
  • امنیت زیاد
  • امکان مبادله مستقیم ارزهای دیجیتال
  • امکان اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز
  • امکان درآمدزایی با سپرده‌گذاری در تراست ولت

تا چند سال پیش، تراست ولت تنها نوعی کیف پول نرم‌افزاری در نسخه اندروید بود. درحالی‌که در سال‌های اخیر نسخه موبایل سیستم‌عامل iOS را نیز عرضه کرد. همچنین، برای پاسخ به نیاز کاربران نسخه افزونه مرورگر کروم تراست ولت نیز در اختیار آنان قرار گرفته است. در چنین شرایطی، توسعه‌دهندگان این کیف پول تقریباً تمام نیازهای کاربران را پاسخ داده‌اند. تنها ایرادی که می‌توان به تراست ولت گرفت، نداشتن قابلیت نگهداری از دارایی‌ها به‌صورت سرد یا آفلاین است.

دانلود کیف پول تراست ولت

کیف پول تراست ولت روی انواع دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌ها قابل استفاده است. کاربران موبایل می‌توانند از نسخه‌های اندروید و iOS استفاده کنند و کاربران دسکتاپ نیز می‌توانند از طریق افزونه مرورگر گوگل کروم به کیف پول خود دسترسی داشته باشند. از آنجا که این کیف پول مستقیماً با دارایی‌های شما در ارتباط است، حتماً نسخه اصلی آن را از لینک‌های معتبری که وب‌سایت تراست ولت در اختیارتان قرار می‌دهد، دریافت کنید و از نصب نسخه‌های دستکاری‌شده بپرهیزید.

لینک دانلود نسخه iOS:

لینک دانلود نسخه اندروید:

دانلود از گوگل پلی

لینک افزونه گوگل کروم:

https://chrome.google.com/webstore/detail/trust-wallet/egjidjbpglichdcondbcbdnbeeppgdph

لینک مستقیم فایل apk اندروید:

https://trustwallet.com/download/apk

امنیت کیف پول تراست ولت

از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول ارز دیجیتال، امنیت زیاد و حفاظت از دارایی کاربران است. تراست ولت در این زمینه عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به‌نمایش گذاشته و دائماً در حال بهبود قابلیت‌های امنیتی است.

تراست ولت نوعی کیف پول منبع‌باز و غیرحضانتی (Non-Custodial) است و به کلیدهای خصوصی شما دسترسی ندارد. همچنین برای استفاده از آن، به ارائه اطلاعات شخصی، ایمیل، و غیره نیازی نیست و می‌توانید بدون به خطر انداختن حریم خصوصی خودتان، کیف پول جدیدی راه‌اندازی کنید. از دیگر تدابیر امنیتی که تراست ولت برای امن نگه داشتن دارایی کاربران خود اندیشیده است، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

رمزگذاری پیشرفته

تراست ولت برای رمزگذاری آدرس‌ها از فناوری‌های پیشرفته و به‌روز این صنعت استفاده می‌کند. کلیدهای خصوصی در تراست ولت با الگوریتم AES رمزگذاری و به‌شکل امن روی دستگاه ذخیره می‌شوند.

علاوه بر این، Passcode یا رمز ورودی که شما برای کیف پول خودتان تعیین می‌کنید، به‌صورت هش‌شده در محلی امن نگه داشته می‌شود. هنگام استفاده از تراست ولت پسورد و کلیدهای خصوصی شما هیچ‌گاه از دستگاه خارج نمی‌شوند و برنامه‌های شخص ثالث به آن دسترسی ندارند. علاوه بر این، امکان تهیه نسخه پشتیبان از عبارت بازیابی شما به‌صورت رمزگذاری‌شده روی فضای ابری تراست ولت نیز وجود دارد.

بازرسی‌های امنیتی مستقل

اقدام دیگر تراست ولت برای حفظ امنیت دارایی کاربران، تشکیل تیم‌های امنیتی از متخصصان برتر این حوزه و البته همکاری با شرکت‌های امنیتی شخص ثالث برای انجام بازرسی‌های دوره‌ای است.

این تیم‌ها و شرکت‌ها در بازه‌های زمانی مشخصی (بیش از سی بار در سال)، اپلیکیشن و زیرساخت تراست ولت را از نظر امنیتی بررسی و آسیب‌پذیری‌های احتمالی آن را رفع می‌کنند. علاوه بر این، متخصصان امنیت و تست نفوذ می‌توانند در برنامه باگ بانتی تراست ولت شرکت و در ازای گزارش آسیب‌پذیری‌های موجود، پاداش دریافت کنند.

اسکنر امنیتی پیشرفته

اسکنر امنیتی تراست ولت (Trust Wallet Security Scanner) یکی از قابلیت‌های امنیتی پیش‌فرض در کیف پول تراست ولت است که درباره تراکنش‌های پرریسک به کاربر هشدار می‌دهد.

تراست ولت با کمک این قابلیت تراکنش‌هایی را که ممکن است به از دست رفتن سرمایه کاربران منجر شوند، شناسایی می‌کند و به کاربران اطلاع می‌دهد. کاربران کنترل کاملی روی دارایی‌های خود دارند و می‌توانند با اطلاع از ریسک‌های موجود درباره تراکنش‌های خود تصمیم بگیرند.

تهیه نسخه پشتیبان

از اولین اقداماتی که بعد از راه‌اندازی تراست ولت باید انجام دهید، تهیه بک‌آپ از حساب کاربری است. برای این منظور وارد صفحه Settings نرم‌افزار شوید. در صفحه جدید، گزینه Wallets را انتخاب کنید.

برای بک آپ گرفتن از تراست ولت وارد Settings شوید و گزینه Wallets را انتخاب کنید. 

اگر چند ولت در نرم‌افزار ایجاد کرده باشید، فهرست آن‌ها به‌نمایش درمی‌آید. در مقابل هریک از کیف پول‌های مدنظر روی آیکون i بزنید.

پس از آن، گزینه Manual Backup را انتخاب کنید.

سپس گزینه Manual Backup را انتخاب کنید. 

به این ترتیب، عبارت بازیابی دوازده‌ کلمه‌ای کیف پول شما به‌نمایش درمی‌آید که می‌توانید آن را یادداشت و در جایی مطمئن نگهداری کنید. بدون در اختیار داشتن عبارت بازیابی، امکان بازیابی مجدد ولت در دستگاه‌های دیگر وجود ندارد.

رمزگذاری تراست ولت

از اقداماتی که باید برای افزایش امنیت کیف پول تراست ولت انجام دهید، فعال‌سازی رمز عبور برای ورود به آن است. البته پیش از هر چیز مطمئن شوید که از حساب کاربری خود بک‌‌آپ تهیه کرده‌اید و عبارت بازیابی را در اختیار دارید.

برای تعیین رمز عبور در نرم‌افزار اندروید تراست ولت، وارد بخش Settings شوید. سپس گزینه Security را انتخاب کنید.

برای گذاشتن رمز روی تراست ولت، وارد بخش Settings شوید. سپس گزینه Security را انتخاب کنید.

در ادامه، گزینه کشویی مقابل عبارت Passcode را فعال کنید.

سپس گزینه Passcode را فعال کنید.

به این ترتیب، از شما درخواست می‌شود که رمز عبوری شش‌رقمی برای حساب کاربری خود تعیین کنید. اگر مایل‌اید قابلیت ورود به اثر انگشت را نیز فعال کنید، بار دیگر به صفحه Security بروید و این بار گزینه Advanced Settings را انتخاب کنید. در ادامه، گزینه Passcode / Biometric را انتخاب کنید. به این ترتیب، با تعریف اثر انگشت خود این قابلیت نیز در والت شما فعال می‌شود.

آموزش کیف پول تراست ولت

در این قسمت به آموزش نصب و راه‌اندازی کیف پول تراست ولت می‌پردازیم و با نحوه ارسال و دریافت ارز دیجیتال از طریق آن آشنا می‌شویم:

آموزش نصب و راه‌اندازی تراست ولت

آموزش کار با کیف پول تراست ولت را با نحوه ایجاد حساب کاربری در آن آغاز می‌کنیم. تراست ولت را می‌توانید در قالب نرم‌افزار موبایل (اندروید و iOS) و افزونه مرورگر موبایل دانلود و استفاده کنید. برای این منظور، از طریق صفحه دانلود کیف پول تراست ولت اقدام کنید. آموزش نصب و راه‌اندازی نرم‌افزار موبایل تراست ولت (اندروید و iOS) و افزونه مرورگر آن کاملاً یکسان است. در اینجا، نحوه نصب اپلیکیشن موبایل را بررسی می‌کنیم.

برای نصب تراست ولت گزینه Create a New Wallet را انتخاب کنید و در ادامه، روی Continue بزنید.

بعد از نصب اپلیکیشن تراست ولت روی موبایل خود، وارد آن شوید. ابتدا گزینه Create a New Wallet را انتخاب کنید و در ادامه، روی Continue بزنید.

عبارات بازیابی را یادداشت کنید و در مرحله بعدی مجدد با ترتیب یادداشت شده انتخاب کنید.

در ادامه، برای حساب کاربری خود در تراست ولت رمز عبور شش‌رقمی تعیین کنید. پس از آن، نوبت به نمایش عبارت بازیابی اختصاصی کیف پول شما می‌رسد. یک عبارت بازیابی متشکل از دوازده کلمه در تراست ولت برای هر حساب کاربری صادر می‌شود.

عبارت بازیابی را یادداشت و در جای مطمئنی نگهداری کنید. سپس روی Continue بزنید. برای اطمینان از اینکه عبارت بازیابی را به‌درستی یادداشت کرده‌اید، از شما خواسته می‌شود تا بار دیگر آن را وارد کنید. به این ترتیب، با انتخاب گزینه Done کیف پول با موفقیت ایجاد می‌شود.

آموزش دریافت ارز دیجیتال در کیف پول تراست ولت

در صفحه اصلی کیف پول تراست ولت، فهرستی از ارزهای دیجیتال به‌نمایش درمی‌آید. اگر ارز دیجیتال مدنظرتان در این فهرست نبود، در ادامه، نحوه اضافه کردن توکن جدید را آموزش می‌دهیم. برای دستیابی به آدرس اختصاصی ارز دیجیتال، وارد صفحه اختصاصی آن شوید. برای مثال، در تصویر زیر نمایی از صفحه اختصاصی ارز اتریوم در تراست ولت را مشاهده می‌کنید.

برای واریز ارز دیجیتال به تراست ولت روی گزینه Receive کلیک کرده و سپس از آدرس یا QR کد استفاده نمایید.

با انتخاب گزینه Receive صفحه جدیدی باز می‌شود. آدرس اختصاصی اتریوم در کیف پول تراست ولت به‌همراه QR کد آن در تصویر به‌نمایش درمی‌آید. به این ترتیب، می‌توانید از این آدرس برای واریز ارز دیجیتال به تراست ولت استفاده کنید.

نحوه فعال کردن نوتیفیکیشن ها در Trust Wallet

چنانکه می‌دانید، پس از ثبت سفارش ارسال ارز دیجیتال، مدتی طول می‌کشد تا عملیات انتقال نهایی شود. اگر مایل‌اید پس از واریز یا برداشت ارز دیجیتال از تراست ولت، نوتیف آن را دریافت کنید، کافی است به صفحه Settings نرم‌افزار بروید. سپس گزینه Push Notifications را انتخاب کنید. در صفحه بازشده گزینه Allow Push Notification و Sent and Receive را فعال کنید تا پس از آن، نوتیف هر تراکنش موفقی برایتان ارسال شود.

آموزش ارسال ارز دیجیتال از کیف پول تراست ولت

برای برداشت ارز دیجیتال از تراست ولت ارز مورد نظر را انتخاب کنید و سپس Send را انتخاب کنید.برای ارسال ارز دیجیتال از کیف پول تراست ولت به ولت‌های دیگر نیز باید وارد صفحه اختصاصی آن ارز شوید. این بار گزینه Send را انتخاب کنید. در ادامه، وارد صفحه جدیدی می‌شوید که باید مقدار و شبکه انتقال ارز دیجیتال را به‌همراه آدرس کیف پول مقصد وارد کنید.

با وارد کردن این اطلاعات وارد صفحه جدیدی می‌شوید که ضمن مشاهده جزئیات تراکنش، کارمزد شبکه بلاکچین نیز در آن به‌نمایش درمی‌آید. در صورت تأیید، کافی است گزینه Send را انتخاب کنید. به این ترتیب، درخواستتان در صف اجرا قرار می‌گیرد. با فعال کردن قابلیت ارسال پیام تراست ولت نیز پس از ارسال موفقیت‌آمیز، نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد.

آموزش انتقال (Import) کیف پول به تراست ولت

برای بازیابی کیف پول تراست ولت، به عبارت بازیابی دوازده‌کلمه‌ای نیاز دارید. حتی می‌توانید با استفاده از عبارت بازیابی از کیف پول دیگری مانند متامسک به تراست ولت جابه‌جا شوید.

برای این منظور، پس از نصب و راه‌اندازی تراست ولت، وارد صفحه Settings شوید. در صفحه جدید، گزینه Wallets را انتخاب کنید. سپس روی گزینه + در قسمت بالا سمت چپ صفحه بزنید.

برای بازیابی کیف پول وارد Settings شده و گزینه Wallets را انتخاب کنید. سپس روی گزینه + در قسمت بالا سمت چپ صفحه بزنید.

سپس از منوی بازشده، گزینه I already have a wallet را انتخاب کنید.

سپس گزینه I already have a wallet را انتخاب کنید.

در صفحه بازشده، ارز دیجیتال مدنظر را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید.

ارز دیجیتال مورد نظر برای بازیابی را انتخاب کنید.

در ادامه، ابتدا نام ولت را وارد کنید. سپس در بخش Phrase، عبارت بازیابی کیف پول را وارد کنید. نهایتاً با انتخاب گزینه Import، کیف پول مدنظر به تراست ولت منتقل می‌شود.

قابلیت‌های کیف پول تراست والت و روش استفاده از آن‌ها

تراست ولت علاوه بر نگهداری ارزهای دیجیتال، امکانات دیگری ازجمله تبدیل ارزها به یکدیگر، استیکینگ ارز دیجیتال، اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps)، و غیره را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در ادامه، با برخی از قابلیت‌های کلیدی تراست ولت و نحوه استفاده از آن‌ها آشنا می‌شویم:

تبدیل ارزها به یکدیگر در Trust wallet

نحوه سواپ (Swap) کردن یا تبدیل ارزها در کیف پول تراست والت

در این قسمت از آموزش کار با کیف پول تراست ولت، نوبت به بررسی نحوه تبدیل ارزها به یکدیگر می‌رسد. برای این منظور، در صفحه اصلی تراست ولت گزینه Swap را از پایین صفحه انتخاب کنید.

در این صفحه، ابتدا دو ارز دیجیتال را، که قصد دارید آن‌ها را به یکدیگر تبدیل کنید، انتخاب کنید. سپس تعداد یکی از آن‌ها را وارد کنید. با توجه به نرخ برابری دو ارز، مقدار توکن بعدی به‌صورت خودکار تعیین می‌شود.

پس از آن، گزینه Preview Swap را انتخاب کنید. صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن جزئیات تراکنش و همچنین کارمزد معامله به‌نمایش درمی‌آید.

حتماً به مقدار Max Slippage توجه کنید. این شاخص مقدار مجاز تفاوت قیمت بین زمان ثبت تا اجرایی شدن سفارش را نشان می‌دهد. اگر این مقدار خیلی کم باشد، معمولاً تبادل انجام نمی‌شود. در صورت تأیید، گزینه Confirm Swap را انتخاب کنید. به این ترتیب، تبادل ارزها در لحظه انجام می‌شود.

آموزش استیکینگ ارز دیجیتال در تراست ولت

در این قسمت از آموزش کار با کیف پول تراست ولت، باید آموزش استیکینگ ارز دیجیتال را بررسی کنیم. اگر قصد دارید ارز دیجیتال را برای بلندمدت هولد کنید، می‌توانید هم‌زمان با استیک کردن آن در مدت زمان مشخصی، سود به‌دست بیاورید. برای این منظور در صفحه اصلی نرم‌افزار تراست ولت گزینه Earn را انتخاب کنید.

نحوه استیک کردن ارز دیجیتال در تراست ولت

وارد صفحه‌ای می‌شوید که فهرست ارزهای دیجیتال با قابلیت استیکینگ وجود دارد. ارز دیجیتال مدنظر خود را انتخاب کنید. به این ترتیب، وارد صفحه اختصاصی آن می‌شوید. در صفحه اختصاصی گزینه Stake را انتخاب کنید.

در ادامه، باید مقدار ارز دیجیتال مدنظر را برای استیکینگ انتخاب کنید. با توجه به شبکه بلاکچین، نرخ سود و مدت زمان قفل بودن دارایی شما به‌نمایش درمی‌آید. پس از نهایی کردن سفارش، بخشی از سرمایه در اختیارتان در نرم‌افزار قفل می‌شود. به عبارت دیگر، تا پایان مهلت استیکینگ امکان برداشت آن را نخواهید داشت. پس از پایان مهلت ضمن آزاد شدن دارایی، سود آن نیز به حساب شما واریز می‌شود.

آموزش اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز در کیف پول تراست

نحوه اتصال تراست ولت به پنکیک سواپ

آموزش کار با کیف پول تراست ولت را با بررسی نحوه اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز ادامه می‌دهیم. در صفحه اصلی نرم‌افزار تراست ولت با انتخاب تب Browser در پایین صفحه، وارد بخش مرورگر دکس‌های تراست ولت می‌شود.

برای اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز با استفاده از تراست والت، باید از قابلیت Wallet Connect استفاده کنید. Wallet Connect نوعی پروتکل منبع باز است که برای اتصال به دکس‌ها با تراست والت کاربرد دارد.

فرض کنید قصد داریم تراست ولت را به صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ متصل کنیم. برای این منظور، وارد سایت رسمی صرافی پنکیک سواپ شوید. سپس گزینه Connect را انتخاب کنید. پنجره‌ای باز می‌شود که باید از طریق آن Trust Wallet را برگزینید.

در ادامه، پیغامی در تراست والت ظاهر می‌شود که از شما می‌خواهد اجازه دهید کیف پول به صرافی پنکیک سواپ اتصال پیدا کند. با انتخاب گزینه Connect اتصال انجام می‌شود. به این ترتیب، می‌توانید از موجودی تراست ولت برای خریدهای خود استفاده کنید؛ ضمن اینکه خرید انجام‌شده نیز به مستقیم به تراست ولت منتقل می‌شود. پس از پایان استفاده از برنامه غیرمتمرکز، اتصال تراست ولت و دکس را قطع کنید.

آموزش اضافه کردن ارز دیجیتال جدید به کیف پول تراست ولت

تراست ولت در حال حاضر از بیش از هفتاد بلاکچین پشتیبانی می‌کند. در حالت عادی، وقتی برای اولین بار به تراست والت وارد می‌شوید، سه ارز دیجیتال بیت کوین، اتریوم، و بایننس کوین در فهرست آن به‌نمایش درمی‌آیند. برای اضافه کردن ارزهای دیجیتال دیگر به فهرست کیف پول تراست والت، در پایین صفحه اصلی، گزینه Add Tokens را انتخاب کنید.

برای اضافه کردن ارز جدید به تراست ولت روی گزینه Add Tokens کلیک کنید.

وارد صفحه جدیدی می‌شوید که فهرست ارزهای دیجیتال تراست ولت به‌نمایش درمی‌آیند. در کادر جست‌وجو نام ارز دیجیتال مدنظر خود را وارد کنید. سپس کشویی مقابل آن را به‌سمت راست بکشید تا به رنگ آبی دربیاید. به این ترتیب، توکن به فهرست ارزهای صفحه اصلی تراست ولت اضافه می‌شود.

سپس ارز مورد نظر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید و فعال کنید.

اگر با جست‌وجوی نام ارز آن را پیدا نکردید، آیکون + در بالا سمت چپ صفحه را انتخاب کنید.

برای اضافه کردن ارز جدید به آدرس قرارداد هوشمند اختصاصی آن نیاز دارید. این آدرس را می‌توانید در مرورگر اختصاصی بلاکچین ارز دیجیتال مدنظر پیدا کنید. برای مثال، اتر اسکن (EtheScan) و بایننس اسمارت چین اسکن (BSCScan) به‌ترتیب مرورگرهای بلاکچین اتریوم و بایننس اسمارت چین هستند. بعد از پیدا کردن آدرس قرارداد هوشمند ارز دیجیتال آن را در قسمت Contract Address کپی کنید. در ادامه، نام و نماد ارز دیجیتال را وارد کنید. به این ترتیب، می‌توانید آن را به فهرست ارزهای دیجیتال تراست ولت بیفزایید.

اضافه کردن ارز دیچیتال به تراست ولت با Contract Address

خرید، فروش و نگهداری توکن‌های NFT در تراست ولت

تراست ولت امکان نگهداری توکن‌ NFT و خرید و فروش آن‌ها را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید NFTهای مورد علاقه خود را نیز به‌راحتی در داخل اپلیکیشن مدیریت کنید. در حال حاضر، تراست ولت از بیش از شش‌صد میلیون NFT مختلف پشتیبانی می‌کند و راهی امن برای اتصال به فروشگاه‌های برتر NFT مثل اُپن سی (Open Sea)، سولانارت (Solanart)، بازار اکسی اینفینیتی (Axie Infinity Marketplace)، و غیره در اختیارتان قرار می‌دهد.

برای خرید یا فروش NFTها، باید ابتدا کیف پول خود را از طریق مرورگر امن dApp تراست ولت به یکی از بازارهای NFT مثل اُپن سی متصل کنید. خرید و فروش NFT در تراست ولت به‌سادگی و در دو مرحله قابل انجام است:

مرحله اول: اتصال کیف پول به یک بازار NFT از طریق مرورگر غیرمتمرکز تراست ولت

در مرحله اول، کیف پول تراست ولت خود را باز کنید و در نوار آدرس مرورگر آن، آدرس بازار NFT دلخواه خود (مثلاً opensea.io) را بنویسید و جست‌وجو را بزنید. سپس از منوی همبرگری (سه خط بالای صفحه) گزینه «Connect wallet» را بزنید.

اتصال تراست ولت به opensea

سپس با زدن گزینه «Show more»، کیف پول «Trust» را انتخاب کنید و دکمه «Continue» را بزنید.

نحوه اتصال opensea به کیف پول Trust Wallet

در ادامه نیز با زدن گزینه «Confirm» و پس از آن، «Accept and sign»، فرایند درخواست امضا را تأیید کنید.

تایید قوانین و اتصال

مرحله دوم: خرید توکن NFT دلخواه

حال می‌توانید توکن NFT مورد علاقه خود را پیدا کنید و بخرید. کافی است با زدن علامت ذره‌بین، توکن NFT مدنظرتان را جست‌وجو کنید و وارد صفحه آن شوید. سپس می‌توانید با زدن «Buy now» آن را بخرید یا با انتخاب گزینه «Make offer»، قیمت پیشنهادی خود را وارد کنید.

خرید NFT از طریق کیف پول Trust Wallet

از اینجا به بعد، با دنبال کردن دستورالعمل‌ها و تأیید گزینه‌هایی که نمایش داده می‌شود، می‌توانید فرایند خرید را کامل کنید. می‌توانید توکن‌های خریده‌شده را در بخش NFT تراست ولت ببینید و در صورت تمایل، آن‌ها را با طی کردن همین روال بفروشید.

TWT یا Trust Wallet Tokenچیست؟

معرفی ارز دیجیتال تراست ولت با نام TWT یا Trust Wallet Token

تراست ولت توکن اختصاصی دارد که با نماد TWT شناخته می‌شود. این توکن در بستر شبکه بایننس اسمارت چین راه‌اندازی شد. به ‌همین دلیل، استاندارد BEP-20 را دارد. صاحبان این توکن در فرایند حاکمیت مشارکتی تراست ولت حق رأی دارند.

در زمان نگارش این مقاله، ارز دیجیتال تراست ولت حدود ۴۱۷ میلیون توکن در گردش است که مارکت کپ ۴۸۲ میلیون دلاری دارد. به همین دلیل، این ارز دیجیتال در جایگاه ۱۱۶ بازار رمزارزها قرار دارد. سقف عرضه این توکن برابر با یک میلیارد واحد است.

کیف پول تراست ولت از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟

تراست ولت از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال و NFT ها پشتیبانی می‌کند. با تراست ولت می‌توانید بیش از ده میلیون دارایی دیجیتال مختلف را روی بیش از هفتاد شبکه بلاکچین نگهداری کنید. علاوه بر این، تراست ولت به کاربران اجازه می‌دهد تا توکن دلخواه خود را به آن اضافه کنند.

یکی از قابلیت‌های تراست ولت امکان استیکینگ ارزهای دیجیتال است که امکان کسب درآمد از ارزهای دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در حال حاضر، امکان استیکینگ بیش از ۲۳ ارز دیجیتال روی کیف پول تراست ولت وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • پولکادات (Polkadot)
  • سولانا (Solana)
  • بایننس کوین (BNB)
  • ترون (Tron)
  • کاردانو (ADA)
  • تزوس (Tezos)
  • کازماس (Cosmos)
  • کاوا (Kava)
  • استارگیز (Stargaze)
  • اسموسیس (Osmosis)

مقایسه کیف پول تراست ولت و متامسک

یکی از کیف پول‌های مشهوری که به‌عنوان رقیب تراست ولت از آن یاد می‌شود، متامسک (MetaMask) است. متامسک هم مثل تراست ولت، نوعی کیف پول خودحضانتی است که کنترل کامل کلیدهای خصوصی و دارایی‌ها شما را در اختیار خودتان قرار می‌دهد. مرورگرهای داخلی Web3 متامسک امکان دسترسی به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (dApps) متنوعی را روی بلاکچین‌های مختلف فراهم می‌سازند.

در جدول زیر، می‌توانید شباهت‌ها و تفاوت‌های متامسک و تراست ولت را ببینید و آن‌ها را با هم مقایسه کنید:

ویژگی تراست ولت متامسک
ارزها و بلاکچین‌های پشتیبانی‌شده بیش از ۱۰ میلیون توکن روی بیش از ۷۰ بلاکچین تمام توکن‌های شبکه اتریوم، آربیتروم، بایننس اسمارت چین، آپتیمیسم، پالیگان، و آوالانچ
سیستم‌عامل اندروید، iOS، و مرورگرهای کروم، اج، Brave، و اپرا اندروید، iOS، و مرورگرهای کروم، اج، Brave، و فایرفاکس
نوع حضانت غیرحضانتی (Non-Custodial) غیرحضانتی (Non-Custodial)
قابلیت سواپ دارد – بدون کارمزد دارد – با ۰/۸۷۵ درصد کارمزد
استیکینگ دارد – بدون کارمزد دارد – از طریق «Lido» و «Rocketpool»
پشتیبانی از NFT دارد دارد
امکان خرید ارز دیجیتال با فیات دارد – از طریق «Simplex» با ۳/۵ تا ۵ درصد کارمزد دارد – از طریق واسط‌های شخص ثالث با میانگین ۳ تا ۵ درصد کارمزد

کلام پایانی

تراست ولت با پشتیبانی از بلاکچین‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف، از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال محسوب می‌شود. تراست ولت علاوه بر نگهداری، امکان خرید و فروش، تبدیل، و انتقال دارایی‌های دیجیتال را نیز فراهم می‌سازد. اتصال به اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز dApps و خرید و فروش انواع NFT نیز از دیگر قابلیت‌های مهم کیف پول تراست ولت است. آیا شما نیز تجربه کار کردن با تراست ولت را دارید؟ نظرها و تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

1

تراست ولت از کدام رمز ارزها پشتیبانی می‌کند؟

تراست ولت از ارزهای دیجیتال بیش از هفتاد شبکه بلاکچین ازجمله اتریوم و بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌کند.

 

2

کارمزد تراکنش‌ها در کیف پول تراست ولت چقدر است؟

تراست ولت برای انتقال و سواپ ارز دیجیتال هیچ‌ کارمزد اضافی‌ای دریافت نمی‌کند، بلکه فقط برای انتقال، از معامله‌گران کارمزد شبکه بلاکچین را می‌گیرد.

3

تراست ولت برای ایرانی‌ها در دسترس است؟

کاربران ایرانی برای استفاده از تراست والت به فیلترشکن نیاز دارند. البته با توجه به اینکه خبری از احراز هویت در آن نیست، می‌توانید به‌راحتی با استفاده از VPN در این کیف پول فعالیت کنید.

امتیاز شما به این محتوا

4.5 / 5. 8

میانگین امتیازات: 4.5/5
تعداد امتیاز: 8
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علیرضا

    سلام
    می خواستم بپرسم اگر من ارز روی تراست روی گوشی داشتم باشم و به دلیلی مثل سرقت یا خرابی اساسی گوشی قادر به باز کردن تراست ولت نباشم ولی کلید های خصوصی(همان ۱۲ لغت) را در اختیار داشته باشم ایا می توانم با نصب تراست ولت روی دیوایس دیگر و استفاده از کلید خصوصی مجددا ارز های خودم در اختیار بگیرم؟ ممنونم

    ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام علیرضا عزیز
      بله تا زمانی که کلید خصوصی دست شما باشه تمام دارایی شما هم تو دستتون، حتی اگه خدایی نکرده گوشی به سرقت بره یا خراب باشه با نصب مجدد تراست ولت رو یک گوشی جدید و ریکاوری کردن کیف پول تمام دارایی شما قابل دسترس هستش.

      ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ پاسخ
      • علیرضا

        سپاس از راهنمایی دقیق و سرعت بالا.

        ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ پاسخ
        • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

          خوشحالم که تونستم کمکی کنم
          موفق باشید

          ۱۴۰۰/۰۵/۲۸ پاسخ
منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره