بروکر ویندزور؛ بررسی و آموزش کامل بروکر Windsor

آموزش فارکس
معرفی و بررسی بروکر ویندزور، آموزش ثبت نام و ورود به سایت ویندزور

بروکر ویندزور (Windsor) یکی از قدیمی‌ترین بروکرها یا کارگزاری‌های بازار فارکس است. بروکری با سابقه حدوداً ۳۵ساله، که برای کاربران ایرانی نیز رگوله است. همین موضوع، با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که کاربران ایرانی بازارهای مالی جهان با آن روبه‌رو هستند، باعث شده است موضوع این مطلب را به معرفی و بررسی بروکر ویندزور اختصاص دهیم.

در این مطلب، تاریخچه بروکر ویندزور، انواع حساب‌های این بروکر، نمادهای قابل معامله در آن، پلتفرم‌ها، و رگوله بودن آن را بررسی می‌کنیم. به‌علاوه، به‌صورت تصویری آموزش ثبت‌نام در بروکر ویندزور، احراز هویت، و همچنین مراحل واریز و برداشت و نحوه شارژ حساب را بررسی خواهیم کرد. با این مطلب از کلینیک سرمایه همراه ما باشید.

لوگو بروکر ویندزور
بروکر ویندزور
۴.۴
دسترسی به بازار کریپتو و فارکس
پشتیبانی فارسی
واریز و برداشت ریالی
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

بروکر ویندزور چیست؟

بروکر ویندزور (Windsor) برای نخستین بار در سال ۱۹۸۸ میلادی در قالب شرکتی سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شد. این شرکت یکی از با سابقه‌ترین کارگزاری‌های فعال در بازارهای مالی ازجمله فارکس است. سابقه ۳۵ساله بروکر ویندزور در بیش از هشتاد کشور جهان ازجمله تایلند، کنیا، اندونزی، آفریقای جنوبی، و ایران حاکی از محبوبیت و عملکرد خوب این کارگزاری است.

بروکر ویندزور دو بازو دارد:

  • بروکر ویندزور شعبه Ltd مستقر در بلیز
  • بروکر ویندزور شعبه واقع در قبرس

شعبه بلیز تحت نظارت و کنترل کمیسیون بورس و اوراق بهادار اردن (JSC) فعالیت می‌کند و شعبه قبرس را کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) نظارت و تنظیم می‌کند.

برخی از ویژگی‌های این کارگزاری باسابقه باعث شده است تا هنوز هم یکی از قوی‌ترین و نخستین انتخاب‌های کاربران برای فعالیت در بازار فارکس باشد. برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

  • رابط کاربری (UI) بسیار ساده و راحت؛
  • انواع تقویم‌های اقتصادی؛
  • گزارش‌های روزانه و اخبار و تحلیل بازارها؛
  • ویدئو‌های آموزشی جذاب و کاربردی؛
  • امتیاز یا بونوس ویژه افتتاح حساب؛
  • وبینارها و سمینارها.

بروکر ویندزور در کنار اینکه از بهترین و قوی‌ترین کارگزاری‌های بازار فارکس است، توانسته است جوایز بین‌المللی متعددی را برای محصولات، خدمات، برنامه‌های مشارکتی، و پشتیبانی مشتری خود دریافت کند. بااین‌حال، شکایات و شایعات زیادی درباره آن وجود دارد که باعث می‌شود بسیاری از کاربران بخواهند قبل از استفاده از این کارگزاری، درباره آن بیشتر تحقیق کنند.

پلتفرم با استفاده از دو دامنه در اینترنت از کاربران و مشتریانش پشتیبانی می‌کند:

  • eu برای کاربران اتحادیه اروپا؛
  • com برای کاربران دیگر نقاط جهان.

 تاریخچه بروکر Windsor

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بروکر ویندزور در ابتدای راه‌اندازی‌ در سال ۱۹۸۸ میلادی، با پلتفرمی که اکنون با آن کار می‌کنیم، تفاوت زیادی داشت.

این کارگزاری پس از دریافت مجوز از بانک مرکزی قبرس، ابتدای به‌عنوان کسب‌وکاری خانوادگی راه‌اندازی شد. کسی که پلتفرم را راه‌اندازی کرد، فردی بسیار موفق و تاجری باهوش به‌نام نیکولاس ابوآیتا (Nicolas Abuaitah) بود که این کارگزاری را به‌همراه پسرش جانی ابوآیتا (Johny Abuaitah) تأسیس کرد.

اما نقطه عطف بروکر ویندزور در سال ۲۰۰۱ میلادی بود؛ زمانی که پلتفرم کار خود را در حوزه معاملات آنلاین شروع کرد. در سال ۲۰۱۴ میلادی، جانی ابوآیتا، پسر مؤسس و به‌نوعی هم‌بنیان‌گذار شرکت، سِمت مدیرعاملی بروکر ویندزور را برعهده گرفت.

با روی کار آمدن جانی ابوآیتا، شرکت جان تازه‌ای گرفت و به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در قالب بروکر فارکس تبدیل شد؛ همان‌چیزی که اکنون از ویندزور می‌بینیم.

مشخصات بروکر ویندزور در یک نگاه

نام کارگزاری ویندزور (Windsor)
سابقه فعالیت از سال ۱۹۸۸ میلادی تاکنون
دفتر مرکزی اردن، بلیز، سیشل
پلتفرم‌های معاملاتی MT4
پذیرش کاربران ایرانی بله
رگوله اصلی CySEC, JSC
رگوله کاربران ایرانی IFSC, FSASeychelles
حداقل واریزی ۵۰ دلار
حداقل لاتیج ۰/۰۱
حداکثر لوریج ۱:۵۰۰
آدرس وب‌سایت Windsorbrokers.eu

Windsorbrokers.com

نماد‌های معاملاتی جفت ارزهای فارکس

CFD سهام، شاخص‌ها، طلا، نقره، و دیگر فلزات

نفت، گاز، و دیگر کامودیتی‌ها

و…

روش‌های واریز وجه ریالی

وبمانی

زیکسی پی (ارزهای دیجیتال)

حواله بانکی

اسکریل

نتلر

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر ویندزور

آنچه انتقادهای زیادی را برانگیخته این است که در حالت کلی، بروکر ویندوز فقط دو نوع حساب ارائه می‌دهد:

  • حساب پرایم (Prime) که مناسب تازه‌کارهاست؛
  • حساب زیرو (Zero) که مناسب کاربران حرفه‌ای است.

این دو حساب از سال ۲۰۰۱ میلادی تاکنون وجود دارند. به همین دلیل نیز انتقادهای زیادی به بروکر ویندزور وارد می‌شود. با اینکه وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های کارگزاری دیگر هر روز در حال طراحی و ارائه حساب‌های جدیدند، این بروکر با همان دو حساب ده یا پانزده سال پیش کار می‌کند.

کاربران می‌توانند در حجم‌های مختلف میکرو ۰/۰۱ لات، مینی ۰/۱ لات، و ۱ لات استاندارد معامله کنند. ضمن اینکه این حساب‌های معاملاتی امکان تبادل جفت ارزهای فارکس، طلا، نفت خام سبک، نفت خام برنت، سهام، کالا، و شاخص‌های سهام را برای کاربران فراهم می‌کنند.

نکته بسیار مهم درباره حساب‌های معاملاتی بروکر ویندزور این است که این کارگزاری امکان افتتاح حساب‌های فاقد سواپ (Swap Free) را نیز فراهم کرده است؛ حساب‌هایی که به آن‌ها حساب اسلامی بدون بهره شبانه گفته می‌شود.

البته، این نوع حساب اسلامی صرفاً در حساب‌های معاملاتی پرایم در دسترس‌اند و کاربران حرفه‌ای استفاده‌کننده از حساب‌های معاملاتی زیرو از آن بی‌بهره‌اند.

حساب‌های پرایم و زیرو در یک نگاه

حساب پرایم (Prime)

مناسب تازه‌کارها

حساب زیرو (Zero)

مناسب کاربران حرفه‌ای

حداقل واریزی ۵۰ دلار حداقل واریزی ۱۰۰۰ دلار
حداکثر حجم سفارش‌ها ۰/۰۱ لات حداکثر حجم سفارش‌ها ۰/۰۱ لات
لوریج تا ۱.۱۰۰۰ لوریج تا ۱.۱۰۰۰
اسپرد شناور از ۱ پیپ  اسپرد از ۰/۰ پیپ
مارجین کال ۱۰۰ درصد مارجین کال ۱۰۰ درصد
حساب اسلامی دارد حساب اسلامی ندارد
نمادهای قابل معامله: ۱۰۰+ نمادهای قابل معامله: ۱۰۰+
کمیسیون ندارد  کمیسیون ۸ دلار در لات
استاپ اوت ۲۰ درصد  استاپ اوت ۲۰ درصد
محافظت از بالانس منفی محافظت از بالانس منفی

کاربران ایرانی‌ای که قصد دارند در بروکر ویندزور فعالیت کنند، معمولاً با استفاده از حساب کاربری پرایم کارشان را شروع می‌کنند. حداقل واریزی حساب زیرو ۱۰۰۰ دلار است که برای کارگزاری آنلاین در مقایسه با رقبای دیگر، رقم بسیار زیادی است. ضمن اینکه این رقم، با توجه به شکاف قیمتی بسیار زیاد ریال و دلار، به‌ویژه برای کاربران ایرانی، رقم چشمگیری می‌شود.

 حساب‌های دمو (Demo) و وی‌آی‌پی زیرو (VIP ZERO)

البته، امکان افتتاح حساب معاملاتی دمو (Demo) نیز در پلتفرم بروکر ویندزور فراهم شده است. این حساب‌های معاملاتی، چنانکه از نام آ‌ن‌ها هم می‌توان حدس زد، حساب‌های آزمایشی برای کاربران هستند. این حساب‌های دمو، بر اساس بیانیه کارگزاران ویندزور، به‌منظور اهداف خاص طراحی و ارائه شده‌اند. ازاین‌رو، ممکن است قیمت‌های لحظه‌ای بازار، کمیسیون‌ها، هزینه‌ها، یا روش‌های اجرای ارائه‌شده در آن‌ها به‌اندازه حساب‌های معاملاتی دیگر دقیق و به‌روز نباشند.

علاوه بر این، بروکر ویندزور نوعی حساب معاملاتی دیگر به‌نام حساب وی‌آی‌پی زیرو (VIP ZERO) دارد. این حساب نوعی حساب معاملاتی خاص و حرفه‌ای برای آن‌ دسته از کاربران است که برای معامله در کارگزاری، سرمایه‌های خاص و زیاد دارند. این حساب فقط برای کاربران سطح حرفه‌ای یا حساب زیرو در دسترس است و شامل مزیت‌های زیر می‌شود:

  • مدیریت حساب شخصی و اختصاصی؛
  • برگزاری جلسات یک‌به‌یک با تحلیلگران فنی مجموعه؛
  • ارائه کمیسیون به‌مراتب کمتر.

بروکر ویندزور حساب‌های معاملاتی سی‌تریدر (cTrader) و ای‌سی‌ان (ECN) را ارائه نمی‌دهد، اما امکان استفاده از حساب‌های اسلامی (Swap Free) و کپی تریدینگ (Copy Trading) در آن وجود دارد.

دارایی‌ها و نمادهای قابل معامله در بروکر ویندزور

یکی از نقاط قوت بروکر ویندزور دارایی‌ها و نمادهای قابل معامله در آن است. البته، بروکر ویندزور از نظر نمادهای قابل معامله نیز جزو پلتفرم‌های بالا نیست و در این زمینه محدودیت‌هایی دارد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد دارایی‌ها و نمادهایی که پشتیبانی می‌شوند، برای کاربران قانع‌کننده بوده‌اند.

نمادهایی که توسط بروکر ویندزور ارائه می‌شوند، به شرح زیرند:

  • جفت ارزهای بازار فارکس: ۴۴ نماد شامل ارزهای اصلی، فرعی، و کراس‌ها؛
  • فلزات: فلزات گران‌بها ازجمله طلا، نقره، پالادیوم، و پلاتینیوم؛
  • انرژی: شامل نفت برنت، نفت آمریکا، گازوئیل، نفت کوره، و گاز طبیعی؛
  • سهام: سهام شرکت‌های معتبری همچون جی‌پی مورگان (JPMorgan)، والمارت (Walmart)، ای‌بی (eBay)، اپل (Apple)، اینتل (Intel)، فیسبوک (Facebook)، مایکروسافت (Microsoft) و…؛
  • شاخص‌ها: شاخص‌های مطرح بازارهای مالی ازجمله داوجونز و UK100؛
  • اوراق خزانه‌داری: شامل اوراق ده‌ساله، پنج‌ساله، و دوساله خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا و اوراق قرضه آتی آلمان؛
  • فیوچرز ارزها: شامل دلار استرالیا، فرانک سوئیس، یورو، پوند، ین ژاپن، و دلار کانادا؛
  • صندوق‌های ETF: شامل صندوق اسپایدر در طلا، SPDR در انرژی، و اسپایدر در بخش مالی و مواردی از این دست (این نمادها در بخش شاخص‌ها در دسترس‌اند)؛
  • کالاها: کالاهایی نظیر مس، ذرت، گندم، دانه سویا، قهوه و… .

در مقاله جداگانه‌ای مفصل به بهترین جفت ارزهای فارکس پرداخته‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

 پلتفرم‌های بروکر Windsor

بروکر ویندزور طی فعالیت بیش از سه دهه‌، تنوعی به پلتفرم‌های معاملاتی‌ خود نداده است. این کارگزاری همچنان به پلتفرم متاتریدر ۴ (Meta Trader 4) یا به‌اختصار MT4، وفادار مانده است؛ پلتفرمی که در اصل پلتفرم تجاری استاندارد بازار فارکس است. البته، استفاده از این پلتفرم باعث نشده است تا بروکر ویندزور از ارائه خدمات به‌روز و حرفه‌ای به کاربران خود باز بماند.

متاتریدر ۴ در حال حاضر یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای اجرایی در سطح بازار جهانی است. این پلتفرم طیف کاملی از ابزارها و منابع معاملاتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برخی از مزیت‌هایی که استفاده از متاتریدر ۴ برای بروکر ویندزور در پی داشته است عبارت‌اند از:

  • ارائه بیش از پنجاه اندیکاتور فنی؛
  • بسته توابع نموداری پیشرفته؛
  • طیف گسترده‌ای از مشاوران متخصص (EAs)؛
  • توابع معاملات الگوریتمی.

پلتفرم اختصاصی کارگزاران ویندزور جیویزی (Windsor Gwasy) نیز در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی شد که بر وب مبتنی بود، اما بعدها با پلتفرم ویندزور آمو (Windsor AMO) جایگزین شد. این جایگزینی بروکر ویندزور را چندپلتفرمه کرد که روی دسکتاپ، وب، و موبایل قابلیت نصب و استفاده داشت.

دانلود و نصب پلتفرم

هر دو پلتفرم متاتریدر ۴ و جیویزی قابلیت نصب و استفاده روی موبایل، دسکتاپ، یا وب را دارند. برای دانلود و نصب پلتفرم روی سیستم‌عامل‌های مختلف می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

برای آن دسته از کاربرانی که قصد دارند از بروکر ویندزور روی سیستم‌های خانگی و لپ‌تاپ‌های شخصی خود استفاده کنند، نسخه‌های ویندوز و مک قابل دانلود و نصب هستند. نسخه‌های اندروید و آی‌او‌اس (iOS) نیز برای کاربرانی ارائه شده‌اند که ترجیح می‌دهند از این پلتفرم روی گوشی‌های تلفن همراه هوشمند خود استفاده کنند.

کاربرانی که تمایل ندارند این پلتفرم را روی سیستم خود نصب کنند، می‌توانند از نسخه وب ویندزور استفاده کنند. این نسخه در همه مرورگرها قابل دسترسی است و به شما این امکان را می‌دهد تا با کلیکی ساده به پلتفرم، قابلیت‌ها، ابزارهای آن دسترسی داشته باشید.

ضمن اینکه وب تریدر با بیشتر سیستم‌عامل‌ها سازگاری دارد و رمزنگاری کامل داده‌ها را فراهم کرده است تا در امنیت کامل در این پلتفرم فعالیت کنید.

نسخه مولتی ترمینال نیز مربوط به کاربرانی است که مایل‌اند روی چندین حساب، تا ۱۲۸ حساب، به‌صورت هم‌زمان فعالیت کنند.

 ورود به سایت اصلی ویندزور

برای فعالیت در هر کارگزاری، به ورود به وب‌سایت و ثبت‌نام در آن نیاز خواهیم داشت. بعد از ثبت‌نام و احراز هویت، حساب کاربری‌ای به‌نام کاربر ایجاد می‌شود و پس از آن، قابلیت‌ها و ابزارهای فعالیت در بازارهای مالی در اختیار وی قرار می‌گیرد.

در ادامه، نحوه ثبت‌نام، احراز هویت، و افتتاح حساب در بروکر Windsor را توضیح خواهیم داد، اما پیش از آن لازم است چند نکته را درباره ورود به سایت اصلی ویندزور مطرح کنیم.

اولین و مهم‌ترین نکته درباره ورود به سایت اصلی ویندزور این است که این وب‌سایت برای کاربران ایرانی، با آی‌پی (IP) ایران، فیلتر است. ازاین‌رو برای دسترسی به وب‌سایت اصلی، باید از ابزارهای تغییردهنده آی‌پی استفاده کنید.

نکته دوم این است که احتمال دارد حین ثبت‌نام، احراز هویت، و ایجاد حساب کاربری، نام ایران (Republic Islamic of Iran) را در فهرست کشورهای معرفی‌شده پیدا نکنید. برای حل این مسئله، پس از ورود به وب‌سایت، زبان آن را به فارسی تغییر دهید. در این ‌صورت، به بخشی منتقل خواهید شد که نام ایران نیز در فهرست کشورها وجود دارد و به‌راحتی می‌توانید آن را انتخاب و ثبت‌نام را تکمیل کنید. برای ورود به سایت اصلی ویندزور، می‌توانید از لینک کمک بگیرید.

آموزش ثبت نام بروکر ویندزور

ورود به سایت اصلی بروکر ویندزور ثبت نام در بروکر ویندزور به همراه تخفیف کارمزد

پس از ورود به سایت ویندزور، اطلاعات خود را وارد و سپس ساین‌ آپ (Sign Up) کنید.

انتخاب کشور ایران برای ثبت نام در بروکر windsor

در قسمت کشور (Country) ایران را انتخاب کنید. با اسکرول ماوس منوی کرکره‌ای را پایین بیاورید تا به اسم ایران (Iran, Islamic Republic of) برسید.

نام (First Name)، نام‌خانوادگی (Last Name)، و شماره تلفن همراه خود (Phone No.) را، که با پیش‌شماره ۹۸+ مشخص شده است، وارد کنید. در کادرهای بعدی نیز آدرس ایمیل (Email Address) و سپس رمز خود را وارد کنید. این رمز باید:

  • هشت تا پانزده کاراکتر داشته باشد؛
  • از حروف کوچک و بزرگ انگلیسی در آن استفاده شده باشد؛
  • حداقل یک عدد داشته باشد.
با زدن تیک نمایش داده شده در تصویر تایید کنید که شما شهروند امریکا نیستید.

پس از اینکه رمز عبور تأیید و سبز شد، تیک عبارت «I Confirm that I am not a US citizen» را فعال کنید. این عبارت تأیید می‌کند که شما شهروند ایالات متحده آمریکا نیستید. سپس روی دکمه ساین آپ (Sign Up) کلیک کنید تا اطلاعات واردشده به ثبت برسند.

اگر ثبت نام اولیه بروکر ویندزور با موفقیت انجام گرفته باشد، به صفحه پلتفرم به‌شکل زیر انتقال پیدا می‌کنید.

تایید ایمیل در ویندزور و ادامه مراحل ثبت نام

در قسمت بالای صفحه، ویندزور از شما می‌خواهد تا از طریق تأیید ایمیل ارسالی به آدرسی که هنگام ثبت نام اولیه ثبت کرده‌اید، تأیید هویت انجام دهید (Email Verification). برای این منظور کافی است به اینباکس (Inbox) ایمیل خود رجوع کنید و ایمیلی را که Windsor Customer Care ارسال کرده است، تأیید کنید.

در ایمیلی که برایتان ارسال شده، روی دکمه «Verify your email address» کلیک کنید. اگر هم ایمیل مدنظر ارسال نشده است، می‌توانید روی دکمه آبی‌رنگ ارسال مجدد ایمیل (Resend Email) کلیک کنید تا ایمیل مدنظر دوباره برای شما ارسال شود.

سپس در پنجره بازشده Log In و تأیید هویت را تکمیل کنید. با موفقیت‌آمیز بودن فرایند، این‌بار پیام زیر به‌نمایش درمی‌آید:

تکمیل پروفایل در بروکر ویندزور

در این پیام از شما خواسته شده است تا پروفایل خود را کامل کنید (Complete Profile). برای این منظور لازم است روی دکمه آبی‌رنگ تکمیل پروفایل (Complete Profile) کلیک کنید. صفحه‌ای به شکل زیر به‌نمایش درمی‌آید:

تکمیل اطلاعات شخصی در بروکر windsor

نام و نام‌خانوادگی شما به‌صورت پیش‌فرض مشخص است، اما لازم است جنسیت و وضعیت خود را در کادر اول مشخص کنید. برای این منظور یکی از موارد زیر را انتخاب کنید:

  • Mr برای آقایان؛
  • Mrs برای خانم‌ها؛
  • Ms برای کارشناس ارشد؛
  • Dr برای دکترا.

در صورتی که Ms و Dr را انتخاب کرده باشید، چون جنسیت شما را مشخص نمی‌کنند، کادری دیگر تحت عنوان جنسیت (Gender) ظاهر می‌شود. در این کادر به‌صورت زیر جنسیت را انتخاب کنید:

  • Male برای آقایان؛
  • Female برای خانم‌ها.

در کادر تاریخ تولد (Date of Birth) نیز تاریخ تولدتان را به میلادی از روی تقویم انتخاب کنید و سپس دکمه Next را فشار دهید. صفحه جدید مربوط به اطلاعات تکمیلی شماست.

ورود اطلاعات ادرس و محل سکونت در ویندزور

کادرهای مربوطه را با توجه به موارد زیر پر کنید:

  • در قسمت Address نام کوچه و سپس خیابان نوشته شود؛
  • در قسمت House/Street No شماره پلاک نوشته شود؛
  • در قسمت City/Town/Village نام شهرستان، شهر، یا روستا نوشته شود؛
  • در قسمت Province نام استان نوشته شود؛
  • در قسمت Zip Code/Postal Code کدپستی نوشته شود.

اطلاعات دیگر از قبیل پیش‌شماره، شماره تلفن همراه، و آدرس ایمیل نیز به‌صورت پیش‌فرض نمایش داده می‌شوند. پس از اتمام، روی دکمه Next کلیک کنید.

در این مرحله از شما سطح تحصیلات و میزان درآمد سالانه را از شما می خواهد که باید تکمیل کنید.

در این صفحه، سطح استخدامی، منبع درآمد، سطح تحصیلات، و میزان درآمد سالانه خودتان را وارد کنید. پس از اتمام، روی دکمه Next کلیک کنید.

در این بخش باید اطلاعاتی از جمله حجم معاملات ماهانه و هدف خود از معاملات را وارد کنید.

این صفحه مربوط به اطلاعات تراکنش‌ها و معاملات شماست. کادرهای بالا مربوط به حجم معاملات ماهانه و کادر پایین نیز مربوط به هدف شما از معاملات و ماهیت معاملات شماست. پس از تکمیل اطلاعات، روی دکمه Next کلیک کنید تا به صفحه بعدی انتقال داده شوید.

و در این بخش باید در مورد سابقه ی خود در حوزه ترید را تکمیل کنید.

در این صفحه، درباره تجربه شما در حوزه معاملات سؤال می‌شود. اگر سابقه فعالیت دارید گزینه اول و در غیر این ‌صورت، گزینه دوم را انتخاب کنید:

  • گزینه Yes, I have traded on real account؛
  • گزینه No.

اگر گزینه اول را انتخاب کرده باشید، باید درباره سابقه فعالیتتان توضیح بدهید؛ اینکه چند ماه کار کرده‌اید و  طی دوازده ماه گذشته چند معامله در حوزه مدنظر داشته‌اید. در صورت انتخاب گزینه دوم، یعنی No، کافی است برخی از چهار گزینه اول را که نشان داده می‌شوند، انتخاب کنید. این گزینه‌ها عبارت‌اند از:

  • در حوزه ترید آموزش حرفه‌ای دیده‌اید؟
  • اخبار و گزارش‌های مربوطه را منظم دنبال می‌کنید؟
  • تا حدودی با ترید و مسائل مربوط به آن آشنایی دارید؟
  • همه موارد؛
  • هیچ‌کدام از موارد.

با کلیک روی گزینه Next، به مرحله بعد انتقال پیدا می‌کنید.

در مرحله اخر باید لوریج یا اهرم حساب خود را تعریف کتید.

این مرحله مربوط به انتخاب لوریج (leverage) است. توصیه می‌شود آن دسته از کاربران که در حوزه ترید چندان حرفه‌ای نیستند، لوریج‌های پایین‌تر را انتخاب کنند. رنج لوریج از ۱:۱۰ الی ۱:۱۰۰۰ قابل انتخاب است. مرحله آخر مربوط به تأیید و اعلام موافقت با چهارچوب‌ها و مقررات پلتفرم بروکر ویندزور است.

برای اتمام مراحل باید تیک دو گزینه الزامات حساب کاربری و شرایط مربوط به کپی تریدینگ را فعال کنید.

دو گزینه که باید تیک آن‌ها را فعال کنید، مربوط به موارد زیر هستند:

  • الزامات حساب کاربری؛
  • الزامات و شرایط مربوط به تریدینگ.

با کلیک روی گزینه پایان «Finishing» فرایند ثبت نام بروکر ویندزور به اتمام می‌رسد.

 احراز هویت در بروکر ویندزور

پس از ثبت نام بروکر ویندزور، نوبت به ایجاد حساب کاربری در آن و احراز هویت ویندزور می‌رسد. همان‌طور که در تصویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، پلتفرم پس از اتمام ۱۰۰درصدی مراحل ثبت نام، شما را به‌سمت ایجاد حساب کاربری لایو یا زنده (Create Live Account) هدایت می‌کند.

ایجاد حساب live در بروکر ویندزور

برای این منظور، روی دکمه آبی‌رنگ «Create Live Account» کلیک کنید. صفحه‌ای به‌شکل زیر برایتان به نمایش درخواهد آمد:

ارز پایه اکانت خود را انتخاب کنید و کلمه عبور حساب را وارد کنید تا حساب لایو ساخته شود.

ارز مدنظر را، ارز دلار (USD)، انتخاب کنید. رمز خود را نیز یا به‌صورت دستی وارد کنید یا اینکه به‌صورت پیش‌فرض مثل شکل، از روی آدرس ایمیل خود انتخاب کنید.

احراز هویت و اپلود مدارک در بروکر windsor

در قسمت بالای این صفحه پیامی نمایش داده می‌شود که می‌گوید حساب کاربری لایو جدید شما ایجاد شده است، اما برای تکمیل حساب کاربری و درحقیقت، احراز هویت (Proof of Identification) لازم است مدارکی را در این صفحه آپلود کنید.

مدارکی که می‌توانید برای انجام فرایند احراز هویت در این قسمت آپلود کنید، شامل موارد زیر هستند:

  • تصویر کارت ملی یا کارت شناسایی (ID)؛
  • تصویر گذرنامه (Passport)؛
  • تصویر گواهی‌نامه رانندگی (Driver’s Licence).

البته امکان استفاده از مدارک شناسایی دیگر نیز وجود دارد؛ مانند:

  • قبض آب، برق، یا گاز تا شش ماه گذشته؛
  • سند منزل یا اجاره‌نامه؛
  • صورت‌حساب بانکی.

تصویر روی مدرک را در قسمت Front Side و تصویر پشت آن را نیز در قسمت Back Side آپلود کنید. در قسمت پایین‌تر نیز در کادرهای مربوطه شماره سند و همین‌طور تاریخ انقضا یا تمام شدن مهلت آن را وارد کنید و روی دکمه Submit Proof of Identification کلیک کنید.

احراز هویت با موفقیت انجام شد.

پیام آبی‌رنگ نشان‌داده‌شده در بالای صفحه نشان می‌دهد که احراز هویت شما نیز در بروکر ویندزور با موفقیت انجام شده است و اکنون می‌توانید شروع به واریز (Deposit) وجه کنید و سپس به معامله و ترید در پلتفرم بپردازید.

واریز و برداشت و نحوه شارژ حساب

پس از اینکه در بروکر ویندزور ثبت نام کردید، حساب کاربری لایو ایجاد کردید، و سپس از طریق مدارک شناسایی خود احراز هویت انجام دادید، لازم است مبلغ مدنظرتان برای ترید را واریز کنید.

واریز و شارژ حساب بروکر ویندزور

سه گزینه که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، عبارت‌اند از:

  • گزینه Deposit برای واریز یا شارژ حساب؛
  • گزینه Withdraw برای برداشت از حساب؛
  • گزینه Internal Transfer که مربوط به واریزهای داخلی است؛

با توجه به اینکه هنوز دارایی در این حساب کاربری وجود ندارد، گزینه برداشت (Withdraw) غیرفعال است. برای شارژ حساب می‌توانید از گزینه Deposit در زیر کارت یا از قسمت Deposit Now در کادر بالای صفحه استفاده کنید.

با کلیک روی این دکمه، صفحه‌ای به‌شکل زیر ظاهر می‌شود:

انتخاب نوع پرداخت، بروکر ویندزور انواع روش های پرداخت را در اختیار کاربران قرار داده است.

اگر قصد دارید شارژ حساب خود را از طریق واریز ارزهای دیجیتالی، نظیر بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و غیره انجام دهید، از پنل پرداخت بالا و در صورت تمایل به شارژ حساب از طریق ارزهای فیات، دلار (USD)، نیز از طریق پنل پرداخت پایین اقدام کنید.

منابعی که می‌توانند در این قسمت استفاده شوند، عبارت‌اند از:

  • ویزا کارت؛
  • مستر کارت؛
  • کیف پول‌های الکترونیکی نظیر پرفکت مانی، وب مانی، و اسکریل؛
  • شارژ ریالی از طریق صرافی‌های داخلی؛
  • ارزهای دیجیتال.

از آنجا که عموم کاربران ایرانی به کارت‌های پرداخت بین‌المللی دسترسی ندارند، اغلب از روش پرداخت ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنند. برای این منظور، پس از انتخاب پنل پرداخت بالا، پنل Zixipay، می‌توانید برای تکمیل تراکنش اقدام کنید:

شارژ حساب با ارز دیجیتال در بروکر windsor

در کادر اول (Select Crypto Currency) ارز دیجیتال مدنظرتان را انتخاب کنید. می‌توانید بیت‌کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT)، یا هر ارز دیجیتال دیگری را که در این پلتفرم پشتیبانی می‌شود، انتخاب کنید.

در کادر دوم (Wallet Public Address) نیز آدرس کیف پول خود را وارد کنید و پس از مشخص کردن تعداد توکن مورد شارژ در کادر تنظیم قیمت (Set Amount) بر اساس دلار، تراکنش را کامل ‌کنید. در بخش پایینی صفحه نیز نکاتی درباره این تراکنش عنوان شده است. برای مثال:

  • اسکرین شات تراکنش را باید به اشتراک بگذارید؛
  • تراکنش مدنظر غیرقابل‌برگشت است و باید دقت کنید؛
  • اطمینان حاصل کنید که کارمزدها و غیره را درست تنظیم کرده‌اید تا تراکنش نهایی شود.

پس از نهایی شدن تراکنش، اسکرین شات آن را در قسمت Upload بارگذاری کنید.

برای برداشت نیز می‌توانید دقیقاً همین مراحل را این‌بار از طریق ‌Withdraw دنبال کنید. درباره انتقال وجه یا به‌اصطلاح واریز داخلی نیز لازم است از طریق Internal Transfer اقدام کنید. توجه کنید که برای این‌ کار به تعدادی بیشتر از یک حساب کاربری نیاز دارید.

 آیا بروکر ویندزور رگوله است؟ رتبه و اعتبار بروکر ویندزور

یکی از مهم‌ترین معیارها در انتخاب یک کارگزاری به‌منظور فعالیت در بازارهای مالی جهانی، اعتبار آن است. باوجود شکایات و شایعاتی که درباره بروکر ویندزور در وب‌سایت‌های زیادی به ثبت رسیده، این کارگزاری تاکنون بدون مشکل خاصی کار کرده و قابل اعتماد و معتبر ظاهر شده است.

بااین‌حال، در مبحث رگولاتوری، گواهی‌نامه‌ها، الزامات رگولاتوری، و نظایر آن اهمیت زیادی دارند. داشتن رگولاتوری برای یک بروکر مثل بروکر ویندزور، یا به‌عبارت‌بهتر، رگوله بودن آن، درست مثل داشتن نشان استاندارد برای یک کالاست.

تأییدیه‌های رگولاتوری که بروکر Windsor دارد، عبارت‌اند از:

  • CySEC
  • FSA
  • IFSC
  • JSC

در ادامه، هریک از تأییدیه‌های رگولاتوری مدنظر را معرفی می‌کنیم.

تأییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC)

بروکر ویندزور از جمله بروکرهایی است که رگوله قبرس یا cysec را دارد.

تأییدیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) یکی از مهم‌ترین گواهی‌نامه‌ها و اسنادی است که به بروکر ویندزور اعتبار می‌بخشد. دفتر مرکزی ویندزور در قبرس تحت نظارت و تنظیم مستقیم این کمیسیون فعالیت می‌کند و مورد تأیید آن گزارش شده است.

مجوز کمیسیون اوراق بهادار اردن (JSC)

مجوز کمیسیون اوراق بهادار اردن (JSC)، که با نظارت و کنترل دفتر مرکزی مستقر در بلیز بروکر ویندزور حاصل شده، دومین تأییدیه و سند معتبر بودن این کارگزاری است. این کمیسیون در سال ۱۹۹۷ میلادی به‌عنوان یک مؤسسه دولتی با خودمختاری مالی و اداری راه‌اندازی شده است.

مجوز سازمان خدمات مالی سیشل (FSA)

سومین مجوز و تأییدیه‌ای که نشان‌دهنده اعتبار بروکر ویندزور است، مجوز سازمان خدمات مالی سیشل (FSA) است. این سازمان سیستم رگولاتوری تنظیم و نظارت بر واحد‌های مالی و تجاری سراسر جهان به غیر از ایالات متحده آمریکا و محدوده اقتصادی اروپا (EEA) است.

تأییدیه کمیسیون خدمات مالی بین‌المللی بلیز (IFSC)

تأییدیه کمیسیون خدمات مالی بین‌المللی بلیز (IFSC) نیز چهارمین مجوزی است که بروکر ویندزور دریافت کرده است و می‌تواند با استفاده از آن، این اطمینان را به کاربران خود بدهد که تریدی ایمن و قابل اعتماد در پلتفرم ویندزور خواهند داشت.

با توجه به این چهار گواهی‌نامه و تأییدیه، می‌توان گفت که بروکر ویندزور با وجود برخی نواقص و ایرادها در پلتفرم به‌لحاظ فنی، تاکنون از نظر رگولاتوری مشکلی نداشته است و یکی از کارگزاری‌های معتبر جهان به‌حساب می‌آید.

اعتبار و رتبه بروکر ویندزور

بروکر Windsor با حدود ۳۵ سال سابقه درخشان در بازارهای مالی جهانی، از بهترین و معتبرترین گزینه‌های کارگزاری برای فعالان بازار، جز تریدرهای کریپتو، است. با این اوصاف، اگر تمایل دارید در بازارهای مالی غیر از کریپتو یا همان ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، می‌توانید روی این کارگزاری حساب کنید.

اگر بخواهیم به رتبه‌بندی‌های این کارگزاری از منظر وب‌سایت تریدرز یونیون (Traders Union) نگاهی بیندازیم، مشاهده خواهیم کرد که بروکر ویندزور در اغلب معیارها رتبه بالای ۵، از ۱۰، را دریافت کرده است:

اعتبار و رتبه بروکر ویندزور
رضایت کاربران ۳/۸۹
امنیت و رگولاتوری ۷/۷۴
هزینه‌ها و کمیسیون‌ها ۷/۴۹
ابزارهای معاملاتی ۷/۳۷
محبوبیت برند ۵/۱۰
پشتیبانی از مشتریان ۶/۱۰
آموزش ۷/۸۷

بیمه مشتریان بروکر ویندزور

یکی دیگر از عواملی که نشان می‌دهد بروکر Windsor اعتبار و امنیت دارد، بیمه مشتریان بروکر ویندزور تا سقف پنج میلیون یورو است. ویندزور حساب مشتریانش را تا سقف پنج میلیون یورو بیمه کرده است.

این بیمه‌نامه سرمایه‌ و دارایی مشتریان کارگزاری را درقبال اتفاقاتی نظیر اشتباهات، سهل‌انگاری‌ها، کوتاهی‌ها، تقلب، هک، و ریسک‌های احتمالی دیگر محافظت می‌کند. کاربران سه شعبه زیر شامل این بیمه‌نامه می‌شوند:

  • ویندزور کنیا (Windsor Markets (Kenya) ltd)؛
  • ویندزور اینترنشنال (Windsor Brokers International Ltd)؛
  • ویندزور بلیز (Windsor Brokers (BZ) ltd).

خوشبختانه، کاربران ایرانی مشتریان شعبیه بلیز به‌شمار می‌روند و تحت پوشش این بیمه پنج‌ میلیون یورویی قرار دارند.

اسپرد و کمیسیون کارگزاری ویندزور

از نظر اسپرد (Spread)، بروکر ویندزور را می‌توان جزو کارگزاری‌ها یا بروکرهای متوسط به‌حساب آورد. با وجود اینکه اسپرد ارائه‌شده توسط این بروکر جزو پایین‌ترین اسپردهای ارائه‌شده در سطح مارکت نیست، اما حقیقتاً اسپرد چندان بالایی هم ارائه نمی‌دهد.

در جدول زیر، حداقل میزان اسپردی که بروکر ویندزور برای سه نوع حساب معاملاتی پرایم، زیرو، و وی‌آی‌پی زیرو معرفی کرده، آمده است:

نوع حساب اسپرد (حداقل میزان) کارمزد برداشت
حساب پرایم (Prime) شروع از ۱ دلار دارد
حساب زیر (Zero) شروع از ۸ دلار دارد
حساب وی‌آی‌پی زیرو (VIP Zero) شروع از ۸ دلار دارد

آن دسته از کاربران که حساب معاملاتی زیرو (Zero) دارند، کاربران حرفه‌ای با حداقل واریزی بالای ۱۰۰۰ دلار، اسپردهای بسیار خوبی را دریافت می‌کنند. هرچند هشت دلار کمیسیون در لات کمی کار را خراب می‌کند و به مذاق کاربران چندان خوش نمی‌آید.

در حساب پرایم (Prime) یا همان حساب استاندارد بروکر ویندزور هم اگرچه اسپرد جفت ارزهای فارکس کمی بالاست، اما طلا (با اسپرد ۱۷ سنت) در مقایسه با خیلی از بروکرهای دیگر رضایت‌بخش است. در ادامه، اسپرد برخی از نمادهای پر طرفدار بازار در بروکر ویندزور را بررسی می‌کنیم.

اسپرد در حساب پرایم (Prime)
EUR/USD ۱/۴ پیپ
GBP/USD ۲/۱ پیپ
USD/JPY ۲/۱ پیپ
AUD/USD ۱/۶ پیپ
USD/CHF ۱/۸ پیپ
Gold ۲۷ سنت
Bitcoin ۳۵ دلار
اسپرد در حساب زیرو (Zero)
EUR/USD ۰/۲ پیپ
GBP/USD ۰/۶ پیپ
USD/JPY ۰/۴ پیپ
AUD/USD ۰/۴ پیپ
USD/CHF ۰/۸ پیپ
Gold ۱۳ سنت
Bitcoin ۳۵ دلار

البته این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید که اسپرد بروکر ویندزور شناور است. به این معنی که ممکن است تحت شرایط خاص مثل پایین بودن نقدینگی، اوج کاری در ساعات معاملاتی، و…، اسپرد معرفی‌شده با این اعداد و ارقام اندکی اختلاف داشته باشد.

اگر بخواهیم بروکر ویندزور را با دو بروکر روبوفارکس (Roboforex) و پاکت آپشن (Pocket Option) مقایسه کنیم، مشاهده می‌کنیم که تا حدودی اسپرد و کمیسیون این کارگزاری زیاد است:

نام کارگزاری میانگین کمیسیون
ویندزور (Windsor) ۵/۳ دلار
روبوفارکس (RoboForex) ۱/۰ دلار
پاکت آپشن (Pocket Option) ۲/۵ دلار

بونوس‌ها و پاداش‌های بروکر ویندزور

شما می‌توانید در موقعیت‌های زمانی مختلف از کارگزاری ویندزور، بونوس (Bonus) و پاداش دریافت کنید. این طرح‌های تشویقی جزو نقاط قوت بروکر ویندزور به‌حساب می‌آیند. برای مثال، اگر بار اول قصد داشته باشید  در این کارگزاری ثبت‌نام کنید، می‌توانید با احراز هویت در ویندزور یک بونوس سی دلاری دریافت کنید. البته این سی دلار قابل برداشت نیست، ولی می‌توانید با آن معامله و آن را دو برابر کنید. در این ‌صورت، امکان برداشت وجه را خواهید داشت.

در حالت کلی، پنج طرح تشویقی برای کاربران بروکر ویندزور در دسترس است:

طرح تشویقی مقدار بونوس
شارژ رایگان برای ثبت‌نام و احراز هویت ۳۰ دلار
پاداش وفاداری (برای تریدرهای اسکلپر و حجم معاملات زیاد) تا ۲ دلار در هر لات پاداش نقد قابل برداشت
پاداش وفاداری (برای تریدرهای اسکلپر و حجم معاملات بالا) یک دستگاه BMW بر اساس قرعه‌کشی سال ۲۰۲۴
شارژهای حساب بیشتر از ۵۰۰ دلار ۲۰ درصد اعتبار اضافه
بونوس بر اساس لول وفاداری ۱۸۰۰۰۰ دلار

پشتیبانی بروکر Windsor

بروکر ویندزور وب‌سایت جدیدی را به‌نشانی myuserhub.com راه‌اندازی کرده است که کاربران ایرانی می‌توانند از طریق آن پشتیبانی دریافت کنند. طراحی و رابط کاربری این وب‌سایت بسیار جذاب بوده و استفاده از آن نیز بسیار آسان است؛ به‌ویژه بخشی از این وب‌سایت که به زبان فارسی ارائه شده است، بخش عمده‌ای از نیازهای کاربران ایرانی بروکر Windsor را تأمین می‌کند.

پشتیبانی بروکر Windsor

همان‌طور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، امکان اتصال به مرکز کمک‌رسانی (Visit Help Center)، ارسال پیام، و درخواست پشتیبانی از طریق تیکت (Open Ticket) و چت زنده (Live Chat) در این سایت فراهم شده است.

به‌علاوه، این بروکر ویندزور در قسمت ابزارها (Tools)، وبینارها و آموزش‌های جامع و کاربردی متعددی در دسترس کاربران قرار می‌دهد که استادان برجسته آن‌ را آماده کرده‌اند و اطلاعات سودمندی را درباره بازارهای مالی و نحوه فعالیت سودآور در آن‌ها در اختیار عموم قرار می‌دهند.

آموزش بروکر ویندزور

ناگفته نماند که پشتیبانی‌ها عموماً در روزهای دوشنبه تا پنجشنبه در دسترس‌اند و امکان تأخیر در پاسخ‌گویی نیز وجود دارد. علاوه بر این، با وجود اینکه برای کاربران انگلیسی‌زبان امتیاز پلتفرم از نظر پشتیبانی ۸ از ۱۰ است، برای کاربران فارسی زبان ممکن است پاسخ‌دهی با اندکی تأخیر بیشتر یا ارائه اطلاعات ناقص همراه باشد.

اطلاعات تماس با پشتیبانی (شعبه بلیز)

  • آدرس: بلیز، خیابان باراک رود (Barrack Road) شماره ۳۵، ساختمان شماره ۲، واحد ۲۰۴
  • وب‌سایت رسمی: windsorbrokers.com
  • آدرس ایمیل: [email protected]
  • شماره تلفن: ۴۴۱۱۴۵۵۱۹۶۵۰+ و ۴۴۳۳۰۱۲۸۰۹۳۰+

محبوبیت جغرافیایی بروکر Windsor

در این بخش از مقاله، توزیع و محبوبیت جغرافیایی بروکر ویندزور را با تصویر بررسی می‌کنیم:

محبوبیت و مشتریان ویندزور بصورت جغرافیایی

همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، بیشترین حجم مشتریان بروکر ویندزور را کاربران قبرسی تشکیل می‌دهند. پس از قبرس و اردن، که شعب ویندزور در آن‌ها واقع شده است، ایران رتبه سوم کاربران این کارگزاری را به‌خود اختصاص داده است. توزیع جغرافیایی بروکر ویندزور به‌ترتیب عبارت است از:

  • ۱۶/۵ درصد، قبرس
  • ۱۴ درصد، اردن
  • ۱۳/۵۹ درصد، ایران
  • ۶/۷۹ درصد، تایلند
  • ۶/۲۳ درصد، مالزی
  • ۴/۲ درصد، کنیا
  • ۳/۸ درصد، ویتنام
  • ۳/۸ درصد، الجزیره
  • ۲/۸ درصد، ایالات متحده آمریکا
  • ۲/۷ درصد، ایتالیا
  • ۳۶/۹۴ درصد، نقاط دیگر جهان

بروکر ویندزور برای ایرانی‌ها

درباره انتخاب کارگزاری‌ها و بروکرها، یکی از مهم‌ترین نکاتی که کاربران ایرانی را با چالش مواجه می‌کند، بحث تحریم و دسترسی است. چه در بازار کریپتو و صرافی‌های ارز دیجیتال و چه در بازارهای مالی دیگر نظیر فارکس و بورس و غیره و کارگزاری‌های آن‌ها، توجه به این نکته بسیار مهم است که پلتفرم برای کاربران با آی‌پی‌ ایران نیز در دسترس باشد.

در کنار بحث تحریم‌ها، برخی از این وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌ها هم فیلترند. از‌این‌رو، حتی درصورتی‌که پلتفرم حاضر باشد به کاربران ایرانی خدمات ارائه دهد، با آی‌پی ایران نمی‌توان وارد آن‌ها شد.

ازاین‌رو، کارگزاری ویندزور کارگزاری محبوبی برای کاربران ایرانی است. با وجود اینکه این کارگزاری در ایران فیلتر است، کاربران ایرانی می‌توانند با استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی وارد پلتفرم شوند؛ حتی در آن احراز هویت انجام دهند و با دسترسی به زبان فارسی، از همه خدمات و ابزارهای مالی تعبیه‌شده در پلتفرم استفاده کنند.

به‌علاوه، بروکر ویندزور از این منظر که قابلیت شارژ حساب با ارزهای دیجیتال را نیز دارد، گزینه خوبی برای کاربران ایرانی است. بیشتر ایرانی‌ها به کارت‌های پرداخت بین‌المللی نظیر ویزاکارت یا مسترکارت دسترسی ندارند و نمی‌توانند حساب را به‌صورت دلاری شارژ کنند. ازاین‌رو، به‌راحتی می‌توانند با کیف پول‌های کریپتوی خود حسابشان را شارژ و از خدمات بروکر استفاده کنند.

مزایا و معایب بروکر Windsor

تا این‌جای مقاله درباره همه موضوعاتی که لازم بود راجع به بروکر Windsor بدانید، صحبت کردیم. در بخش پایانی، مزیت‌ها و معایبی این کارگزاری را بررسی می‌کنیم.

مزیت‌های کارگزاری ویندزور

  • رگوله بودن و تأییدیه‌های رگولاتوری قابل اعتماد؛
  • سابقه کاری زیاد (حدود ۳۵ سال) و معتبر بودن؛
  • واریز و برداشت متناسب با کاربران ایرانی؛
  • مجهز به وب‌سایت و پشتیبانی فارسی زبان برای کاربران ایرانی؛
  • فرایند احراز هویت آسان (حتی برای ایرانیان)؛
  • ارائه بونوس‌ها، پاداش‌ها، و طرح‌های تشویقی؛
  • ارائه کمیسیون و اسپرد مناسب (متوسط)؛
  • حداکثر لوریج ۱:۵۰۰.

معایب کارگزاری ویندزور

  • نداشتن قابلیت کپی تریدینگ به‌صورت عمومی؛
  • استفاده از تنها یک نوع پلتفرم معاملاتی (MT4)؛
  • تنوع کم حساب‌های معاملاتی؛
  • پشتیبانی از نماد‌های معاملاتی کمتر در مقایسه با کارگزاری‌های دیگر؛
  • پشتیبانی نکردن از ارزهای دیجیتال یا کریپتوکارنسی‌ها؛
  • ارائه نکردن حساب سنتی برای کاربران مبتدی.

 جمع‌بندی

بروکر ویندزور (Windsor) یکی از بهترین و باسابقه‌ترین کارگزاری‌ها به‌منظور فعالیت در بازارهای مالی مختلف، به‌ویژه فارکس است. با وجود اینکه به‌دلیل تحریم‌های بین‌المللی، بسیاری از کارگزاری‌ها حاضر نیستند به کاربران ایرانی خدمات ارائه دهند، بروکر ویندزور امکان ثبت‌نام، ایجاد حساب کاربری، و احراز هویت را برای کاربران ایرانی ایرانی فراهم کرده است. ضمن اینکه کاربران می‌توانند به وب‌سایت فارسی‌زبان و پشتیبانی مشتریان فارسی‌زبان نیز دسترسی داشته باشند.

این بروکر با توجه به دریافت مجوزها و تأییدیه‌های معتبری همچون CySEC و JSC، جزو معتبرترین و امن‌ترین کارگزاری‌های حال حاضر است. کمیسیون‌ها و اسپردهایی که این بروکر معرفی کرده است، در رده متوسط قرار دارند و بونوس‌ها و طرح‌های تشویقی آن جالب‌توجه‌اند.

برای ثبت‌نام، ایجاد حساب کاربری، و احراز هویت می‌توانید از راهنمای تصویری داخل متن کمک بگیرید. ضمن اینکه نحوه شارژ حساب، برداشت، و واریزهای داخلی نیز در داخل متن به‌صورت تصویری آموزش داده شده است.

سوالات متداول

1

آیا بروکر ویندزور معتبر است؟

بله؛ بروکر ویندزور یکی از امن‌ترین و معتبرترین کارگزاری‌های حال حاضر، با دارا بودن تأییدیه‌های معتبری همچون CySEC و JSC است.

 

 

2

آیا بروکر ویندزور برای کاربران ایرانی در دسترس است؟

بله؛ کاربران ایرانی با استفاده از ابزارهای تغییر آی‌پی می‌توانند در این کارگزاری ثبت‌نام و احراز هویت کنند و حتی از خدمات و پشتیبانی فارسی‌‌زبان برخوردار شوند.

3

حساب‌های ویندزور چگونه است؟ آیا حساب اسلامی دارد؟

حساب‌های ویندزور دو دسته‌اند: حساب پرایم (Prime) برای مبتدی‌ها و حساب زیرو (Zero) برای حرفه‌ای‌ها. حساب زیرو خود حساب اسلامی (Swap Free) و حساب وی‌ای‌پی (VIP) نیز دارد.

4

چگونه می‌توان از بروکر ویندزور پاداش یا بونوس دریافت کرد؟

یکی از طرح‌های تشویقی ویندزور برای کاربران مبتدی پاداش سی دلاری در ازای احراز هویت است. البته این سی دلار قابل برداشت نیست، مگر اینکه آن را معامله و دو برابر کنید.

5

چرا شکایت از بروکر ویندزور زیاد است؟

بسیاری از شکایت‌ها به‌خاطر همان پاداش سی دلاری ویندزور است. اغلب کاربران، به‌خصوص در کشورهای آسیایی و آفریقایی، صرفاً برای برداشت این وجه ثبت‌نام و احراز هویت می‌کنند و با مشاهده عدم قابلیت برداشت آن شاکی می‌شوند که کلاهبرداری است.

امتیاز شما به این محتوا

5 / 5. 4

میانگین امتیازات: 5/5
تعداد امتیاز: 4
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • peyman

    همه جا نوشته شده که در مراحل پایانی تایید حساب ویندزور بروکرز لازم است که با آپلود مدارک، هویت و آدرس محل سکونت خود را مشخص کنید.چرا باید مدارک رو بفرستیم؟

    ۱۴۰۲/۱۱/۱۱ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام پیمان عزیز
      برای استفاده از خدمات بروکرها باید احرازهویت کنید.

      ۱۴۰۲/۱۱/۱۲ پاسخ
  • mina007

    بروکر ویندزور، یکی از بروکرهای معتبر کشور قبرس است که از معامله‌کنندگان ایرانی پشتیبانی می‌کند. این بروکر دارای حساب‌های معاملاتی مختلفی چون Prime و Zero است.ویندزور بروکر تحت نظارت کمیسیون خدمات مالی بین‌المللی در بلیز BZ Ltd، خدمات خود را در مناطق مختلف جهانی به استثنای ایالات متحده و اتحادیه اروپا گسترش می‌دهد.

    ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام مینا عزیز
      ممنون از توجه شما

      ۱۴۰۲/۰۹/۰۲ پاسخ
منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره