شاید با شنیدن نام لونا خاطرات بد زیادی برای برخی از فعالان بازار رمزارزها زنده شود؛ اما به‌نظر می‌رسد که بعد از اتفاق تلخ افت قیمت شدید لونا کلاسیک (Luna Classic) در سال گذشته، بار دیگر ارز دیجیتال ترا (Terra) عزم خود را برای اوج گرفتن جزم کرده است. در ۲۴ ساعت گذشته (۵ و ۶ آذر ۱۴۰۲) قیمت لونا کلاسیک بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داد که ارزش مارکت کپ بازار کریپتو در همین بازه زمانی حدود ۱.۵ درصد کاهش یافته است. لونا کلاسیک در حالی به قیمت ۰.۰۰۰۱۱۹۱۶ دلار رسیده است که در یک ماه گذشته بیش از ۸۴ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. از این حیث در جمع برترین رمزارزهای ماه نوامبر سال ۲۰۲۳ به‌شمار می‌رود.

رشد قیمت لونا کلاسیک در اثر افزایش قیمت ۳۰۰ درصدی برای استیبل کوین USTC رخ داده است. این اتفاق می‌تواند در روزهای آینده هم موتور افزایش قیمت LUNC را روشن نگه دارد. موضوعی که باعث شده در بین بعضی از اعضای جامعه این ارز دیجیتال صحبت از یک دلاری شدن لونا کلاسیک در آینده نزدیک مطرح شود.

حجم معاملات لونا کلاسیک در ۲۴ ساعت گذشته به یکباره از ۲۰ میلیون دلار تا بیش از ۶۰۰ میلیون دلار افزایش یافته است. اتفاقی که در اثر بازگشت نهنگ‌ها به این رمزارز رخ داده است. هر چند مشخص نیست که نهنگ‌ها آمده‌اند که بمانند یا پس از کسب سود مشخص از بازار خارج می‌شود.

اخیرا پیشنهاداتی برای محدود کرده عرضه استیبل کوین USTC مطرح شده است. اتفاقی که با افزایش قیمت اخیر این ارز دیجیتال بیش از پیش در دسترس است. پیش‌بینی می‌شود که لونا کلاسیک تا پایان سال ۲۰۲۳ به محدوده ۰.۰۰۰۲ دلار برسد. باید منتظر ماند و دید که آیا رویای ۱ دلاری شدن این ارز دیجیتال بار دیگر محقق خواهد شد یا خیر.

 

منبع: cryptonews