بهترین پلتفرم کپی تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها کدام است؟

آموزش صرافی منتخب سردبیر
معرفی بهترین سایت های کپی تریدینگ ارز دیجیتال

کپی تریدینگ از شیوه‌های معاملاتی است که در سال‌های اخیر، به‌ویژه بین معامله‌گران تازه‌وارد در بازار ارزهای دیجیتال، محبوب شده است. شاهد این جمله نیز استقبال بیشتر از صرافی‌هایی است که امکان معاملات کپی ترید را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. هرچند تعداد صرافی‌هایی که این پلتفرم را ارائه می‌کنند، نسبتاً زیاد است، نباید فراموش کنید که بسیاری از آن‌ها به‌دلیل اجباری بودن احراز هویت، عملاً در دسترس کاربران ایرانی قرار ندارند. در این مطلب، قصد داریم بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها را، که می‌توانید با خاطر آسوده روی آن‌ها حساب کنید، معرفی کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

کپی تریدینگ چیست؟ (Copy Trading)

بسیاری بر این باورند که نمی‌توان کپی تریدینگ را استراتژی معاملاتی در بازارهای مالی معرفی کرد. فارغ از این بحث‌ها، باید گفت که کپی تریدینگ نوعی پلتفرم معاملاتی خودکار است که اجازه می‌دهد معاملات افراد دیگر را در لحظه کپی کنید. وقتی معاملات فرد دیگری را کپی می‌کنید، هر زمان او سفارش باز و بسته کردن پوزیشن خود را ثبت می‌کند، صرافی به‌صورت خودکار همان سفارش‌ها را برای شما نیز ثبت و اجرا می‌کند.

به‌ این ترتیب، پرتفوی معاملاتی شما کاملاً بر اساس سبد تریدر دیگر تنظیم می‌شود. با انتخاب این شیوه، دیگر لازم نیست خود را در تحلیل بنیادی برای انتخاب ارزهای دیجیتال درگیر کنید. همچنین، برای پیش‌بینی قیمت رمزارزها به تحلیل تکنیکال نیازی نخواهید داشت. این موضوع سبب می‌شود کپی تریدینگ برای معامله‌گران تازه‌کار یا افرادی که به‌ هر دلیل فرصت معامله در بازار را ندارند، گزینه‌ مناسبی باشد.

دو نمونه از بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها

در فهرست بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال، می‌توان گزینه‌های مختلفی را مطرح کرد، اما واقعیت این است که بسیاری از آن‌ها به‌ کاربران ایرانی اجازه فعالیت نمی‌دهند. برای مثال، می‌توان به صرافی بای‌بیت (ByBit) اشاره کرد که تا چندی پیش، میزبان معاملات کپی ترید کاربران ایرانی بود، اما از ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ با اجباری شدن احراز هویت در آن، کاربران ایرانی مجبور شدند از این صرافی کوچ کنند.

در اینجا دو صرافی را برای معاملات کپی تریدینگ معرفی می‌کنیم که نه‌تنها بدون احراز هویت می‌توانید در آن‌ها فعالیت کنید، بلکه هیچ مشکلی با احراز هویت کاربران ایرانی نیز ندارند. به ‌همین دلیل، با پشت سر گذاشتن عملیات KYC می‌توانید سقف برداشت روزانه خود را از حساب کاربری نیز ارتقا دهید. بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها عبار‌ت‌اند از:

۱. صرافی بینگ ایکس (BingX)

صرافی بینگ ایکس یکی از بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ برای ایرانیان است
bingx logo
صرافی بینگ ایکس
۴.۸
دسترسی به بازار کریپتو و فارکس
اتصال به تریدینگ ویو و متاتریدر ۵
پشتیبانی فارسی
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

بینگ ایکس از بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال است. بسیاری از معامله‌گران ایرانی برای نخستین بار در BingX کپی تریدینگ را تجربه کردند. این صرافی امکان کپی ترید در معاملات اسپات و فیوچرز را برای کاربران خود فراهم کرده است. ضمن اینکه ایجاد حساب کپی تریدینگ در آن کاملاً رایگان است. کارمزد معاملات کپی ترید نیز با شرایط عادی یکسان است. در مقاله جداگانه‌ای مفصل به آموزش کپی تریدینگ صرافی BingX پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

معاملات کپی ترید این صرافی از طریق سایت و اپلیکیشن موبایل بینگ ایکس در دسترس است. می‌توانید هم در جایگاه تریدر حرفه‌ای و هم در نقش کپی‌کننده در این صرافی فعالیت کنید. اگر قصد دارید به‌صورت آزمایشی پلتفرم کپی تریدنگ بینگ ایکس را ارزیابی کنید، می‌توانید به‌سراغ دمو BingX بروید. تعدادی توکن مجازی با نام VST در اختیار شما قرار می‌دهد که با آن‌ها می‌توانید معاملات افراد مختلف را کپی کنید و ضمن یاد گرفتن زیر و بم این پلتفرم، بهترین تریدر را برای کپی کردن معاملات برگزینید.

۲. صرافی مکسی (MEXC)

پلتفرم کپی تریدینگ صرافی مکسی نیز یکی از بهترین ها برای ایرانی ها است.
mexc logo
صرافی مکسی
۴
کارمزد صفر برای معاملات اسپات
کپی ترید
نیاز به احراز هویت
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

یکی دیگر از بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها مکسی است. MEXC را می‌توان کم‌کارمزدترین صرافی خارجی دانست که در حال حاضر، معامله‌گران ایرانی می‌توانند با آن کار کنند. این صرافی پلتفرم کپی تریدینگ را فقط برای معاملات فیوچرز در اختیار کاربران قرار داده است.

بررسی‌های ما نشان می‌دهد که تا زمان نگارش این مقاله، پلتفرم کپی تریدینگ مکسی تنها از طریق سایت این صرافی در دسترس است و نمی‌توانید از اپلیکیشن موبایل برای این منظور استفاده کنید. ضمن اینکه ایجاد حساب کپی تریدینگ در آن کاملاً رایگان است. کارمزد معاملات کپی ترید نیز با شرایط عادی یکسان است. میکر‌ها هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنند و کارمزد تیکرها نیز فقط ۰/۰۱ درصد است. در مقاله جداگانه‌ای به آموزش کپی ترید صرافی مکسی پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

مقایسه کپی تریدینیگ صرافی بینگ ایکس و مکسی

مقایسه کپی تریدینگ صرافی bingx و mexc

تا اینجا دو مورد از بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال را معرفی کردیم. ممکن است این شائبه برای شما ایجاد شود که هنگام ایجاد حساب کپی ترید، باید موبایل و کامپیوترتان دائم روشن باشد تا معاملات انجام بگیرند. درحالی‌که چنین نیست و سیستم کپی معاملات به‌صورت خودکار در سرور صرافی، سفارش‌های شما را پردازش می‌کند.

اگر برای انتخاب بین صرافی بینگ ایکس و مکسی تردید دارید، به جدول زیر ‌نگاهی بیندازید. در این جدول ویژگی‌های مختلف پلتفرم کپی تریدینگ این دو صرافی را مقایسه کرده‌ایم که توجه به آن‌ها به ‌شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند.

ویژگی‌های کپی تریدینگ صرافی بینگ ایکس صرافی مکسی
کپی تریدینگ اسپات بله خیر
کپی تریدینگ فیوچرز بله بله
هزینه ایجاد حساب کپی تریدینگ رایگان رایگان
کارمزد معاملات کپی تریدینگ ۰/۰۴۵ درصد استاندارد

۰/۰۱ درصد میکر پرپچوال

۰/۰۵ درصد تیکر پرپچوال

۰/۱ درصد اسپات

۰ درصد میکر پرپچوال

۰/۰۱ درصد تیکر پرپچوال

حداکثر لوریج ۱۵۰X ۱۲۵X
سهم تریدر از سود معاملات فالوورها ۸ تا ۱۰ درصد ۱۰ درصد
کپی تریدینگ در اپلیکیشن موبایل بله خیر (در حال حاضر فقط از طریق سایت، کپی تریدینگ در دسترس است)
سقف برداشت روزانه بدون احراز هویت ۵۰۰۰۰ تتر ۲۰ بیت کوین
سقف برداشت روزانه با احراز هویت ۵۰۰۰۰۰۰ تتر ۲۰۰ بیت کوین

شرایط فعالیت در جایگاه تریدر در پلتفرم کپی تریدینگ بینگ ایکس و مکسی

در ادامه معرفی بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال، باید نکته مهمی را نیز ذکر کنیم. اگر قصد دارید در جایگاه تریدر در پلتفرم بینگ ایکس و مکسی فعالیت کنید، کار ساده‌ای در پیش دارید. کافی است حساب کاربری خود را احراز هویت کنید. در صرافی بینگ ایکس شرط وجود حداقل پنجاه دلار در حساب کاربری از الزامات است. درحالی‌که مکسی این شرط را هم در نظر نگرفته است. شرط مشترک هر دو صرافی برای تریدرها این است که تا زمانی که در نقش تریدر فعالیت می‌کنند، حق کپی‌برداری از دیگر تریدرهای فعال را ندارند.

نکات مهم کپی تریدینگ ارز دیجیتال

همان‌طور که مشاهده کردید، برای فعالیت تریدرها در پلتفرم کپی تریدینگ بینگ ایکس و مکسی شرایط ساده‌ای در نظر گرفته شده است. به ‌همین دلیل، نباید چشم‌بسته تریدرهای فعال در این پلتفرم‌ها را انتخاب کنید. هر دو صرافی ابزارهای ویژه‌ای را برای گزینش تریدرها در نظر گرفته‌اند. از میزان سود کپی تریدینگ در بازه‌های زمانی ۷ تا ۱۲۰روزه تا تعداد دنبال‌کنندگان، ارزهای دیجیتال معامله‌شده، حجم معاملات، تعداد معاملات موفق و شکست‌خورده و… را می‌توانید برای ارزیابی عملکرد تریدرها زیرنظر بگیرید.

صرافی بینگ ایکس، که بر اساس عوامل ذکرشده، ریسک کپی کردن معاملات تریدرها را از یک تا شش (یک کمترین ریسک) دسته‌بندی کرده است تا انتخاب برای شما راحت‌تر شود. درمجموع، پیشنهاد می‌کنیم که صرفاً معاملات یک تریدر را کپی نکنید. با تقسیم سرمایه بین چند نفر، ریسک پیش روی خود را کمتر کنید.

آیا کپی تریدینگ ارز دیجیتال سودآور است؟

کپی تریدینگ یکی از روش‌های معاملاتی است که موافقان و مخالفان زیادی دارد. عده‌ای معتقدند با این شیوه معامله‌گران مبتدی می‌توانند پرتفوی خود را به‌صورت خودکار بر اساس معاملات تریدرهای حرفه‌ای تنظیم کنند و به‌سود برسند. در مقابل، مخالفان بر این باورند که اساساً بدون داشتن استراتژی معاملاتی شخصی، تریدرها شانسی برای کسب سود در معاملات بازار رمزارزها ندارند و با انتخاب کپی تریدینگ، استراتژی معاملاتی بی‌معنی می‌شود.

حتی برخی پا را فراتر از آن گذاشته‌اند و معتقدند که صرافی‌ها در پشت پرده معاملات کپی تریدینگ در پلتفرم‌های خود، نقش پررنگی برای کسب سود ایفا می‌کنند. واقعیت این است که تا ‌امروز سند خاصی در این زمینه ارائه نشده و بیشتر در حد ادعا باقی مانده است. روی‌هم‌رفته، نباید فراموش کنید که کپی تریدینگ نیز تنها نوعی ابزار معاملاتی است که به‌هیچ‌وجه خبری از سود تضمینی در آن نیست. به‌ همین دلیل، باید با در نظر گرفتن ریسک‌های احتمالی در این راه قدم بگذارید. با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم، می‌توانید به‌ موفقیت در معاملات کپی تریدینگ امیدوار باشید.

کلام پایانی

در این مطلب بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها را ‌معرفی کردیم. بینگ ایکس و مکسی انتخاب‌های مطمئن و مناسبی برای شما هستند که درباره عملکرد آن‌ها انتقادهای چندانی منتشر نشده است. بار دیگر لازم است تأکید کنیم که به‌هیچ‌وجه میزان سود کپی تریدینگ را نمی‌توان به‌صورت ۱۰۰ درصد قطعی برآورد کرد. آیا شما کپی تریدینگ در این بینگ ایکس و مکسی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را درباره آن‌ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

1

بهترین صرافی‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها کدام‌اند؟

صرافی‌های بینگ ایکس و مکسی بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال برای ایرانیان هستند.

 

2

آیا کپی تریدینگ ارز دیجیتال سودآور است؟

اگر استراتژی کپی تریدینگ صحیح انتخاب کنید، می‌توانید به سودآوری معاملات امیدوار باشید. در این باره، در متن مقاله بیشتر توضیح دادیم.

امتیاز شما به این محتوا

3.9 / 5. 7

میانگین امتیازات: 3.9/5
تعداد امتیاز: 7
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • راه روشن فردا

    با سلام و درود بر شما که اطلاعات مفیدی رو در برای کاربران تازه وارد فراهم می کنید، اما در مقاله های مشابه کپی تریدر نظرات کاربرانی که از صرافی بینگ ایکس برای کپی تریدر استفاده کرده اند و حتی یک مورد تجربه خودم این بود که در تاییدیه پیامکی و ایمیل دو مرحله ای، شماره رمزی که در پیامک باید سریع ارسال بشه، ارسال نمی شود و یا ده ها بار باید امتحان کرد تا یکبار تایید رمز پیامکی بیاد و بعضی از نظرات دوستان بر این بود که کلا براشون تایید نشده و پولشون بلوکه شده،،،، خواهشمندیم اگر تجربه و راه کاری در این خصوص دارید اعلام نظر بفرمایید، با سپاس از زحمات شما

    ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام و درود
      صرافی بینگ ایکس به کاربران ایرانی خدمات ارائه میکنه و مشکلی از این بابت نیست و پول شخصی بلوکه نمیشه.
      در مورد ارسال پیامک بهتر از گوگل آتنتیکیتور استفاده کنید. همچنین هیچ مشکلی در بخش کپی کردن وجود نداره.
      پیشنهاد میکنم مقاله آموزش کپی ترید در صرافی bingx رو مشاهده کنید.

      ۱۴۰۲/۰۸/۱۰ پاسخ
منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره