ژوپیتر (Jupiter) یک صرافی غیرمتمرکز در بستر بلاک‌چین سولانا (Solana) است. این صرافی از آغاز ایردراپ توکن اختصاصی خود با نماد معاملاتی JUP خبر داد. هدف از این ایردراپ توزیع ۴۰ درصد از کل عرضه توکن JUP است. مجموع عرضه توکن ژوپیتر برابر با ۱۰ میلیارد واحد در نظر گرفته شده است. 

ایردراپ در چهار مرحله انجام خواهد شد که در مرحله اول، یک میلیارد توکن بین کاربرانی که تا ۲ نوامبر حداقل ۱۰۰۰ دلار حجم مبادله بر روی این صرافی انجام داده‌اند، توزیع می‌شود. فرآیند تخصیص شامل توزیع ۲٪ در همه کیف پول‌ها، ۷٪ از طریق “توزیع مبتنی بر امتیازبندی” و ۱٪ اضافی برای اعضای جامعه ژوپیتر در پلتفرم‌هایی مانند دیسکورد (Discord) و X (توییتر سابق) و توسعه دهندگان این صرافی است. بنیان‌گذاران صرافی معتقدند که این‌ مکانیزم  اجرای ایردراپ، موجب تقویت انگیزه سایر کاربران برای حضوری پررنگ‌تر در جامعه ژوپیتر، می‌شود.

صرافی غیرمتمرکز ژوپیتر تا ماه اکتبر حجم معاملات تجمیعی ۳۵ میلیارد دلار را به ثبت رسانده است که ۸۰ درصد آن تنها توسط ۰.۲ درصد از کل کیف پول‌های این پلتفرم، انجام شده است. اگر شما هم معاملات خود را در صرافی‌های غیرمتمرکز انجام می‌دهید، با انتخاب ژوپیتر، فرصت شرکت در ایردراپ رمزارز اختصاصی آن را از دست ندهید. 

 

منبع: CryptoNews