تتر (USDT) به عنوان پرکاربردترین استیبل کوین در بازار رمزارزها به شمار می‌رود. بسیاری از تریدرها برای در امان ماندن سرمایه‌شان از نوسانات نزولی شدید در بازار ارزهای دیجیتال، اقدام به خرید تتر می‌کنند. بسیاری از صرافی‌های ایرانی که در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده‌اند نیز تتر را در لیست معاملات خود قرار داده‌اند. با توجه به اینکه امکان خرید تتر با استفاده از ریال در این صرافی‌ها فراهم است،‌ بسیاری از تریدرهای ایرانی از این صرافی‌ها استفاده می‌کنند. در ادامه و پس از خرید تتر، آن‌ها را به صرافی‌های خارجی منتقل می‌کنند. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به کوکوین بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

bingx logo
صرافی BingX (بهترین جایگزین کوکوین)
۵
دسترسی به بازار کریپتو و فارکس
اتصال به تریدینگ ویو و متاتریدر ۵
امکان احراز هویت برای ایرانیان
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به کوکوین به صورت تصویری

در مقاله‌های جداگانه‌ای به نقد و بررسی دو صرافی نوبیتکس و صرافی کوکوین به طور مفصل پرداختیم. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. توجه داشته باشید که در صرافی کوکوین صرفا امکان خرید و فروش با ارزهای دیجیتال وجود دارد. در واقع حتی نمی‌توانید از ارزهای فیات مانند دلار نیز استفاده کنید. در همین راستا برای راحتی کار بهتر است که از صرافی‌های داخلی مانند نوبیتکس اقدام به خرید تتر با استفاده از ریال کنید. سپس می‌توانید عملیات انتقال تتر را از نوبیتکس به کوکوین انجام دهید.

نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به کوکوین

هر چند که این فرآیند هزینه‌های کارمزد را نیز به شما تحمیل می‌کند؛ اما با توجه به محدودیت‌های فعالیت تریدرهای ایرانی در صرافی‌های خارجی، این روش جزء بهترین و ایمن‌ترین روش‌ها برای استفاده از صرافی‌های خارجی به شمار می‌رود. در همین راستا به آموزش نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به کوکوین به صورت گام به گام می‌پردازیم.

۱. خرید تتر از صرافی نوبیتکس

در گام اول آموزش انتقال تتر از نوبیتکس به کوکوین، نوبت به خرید تتر از صرافی نوبیتکس می‌رسد. این فرآیند بسیار آسان است. بعد از ایجاد حساب و احراز هویت در نوبیتکس می‌توانید در آن به خرید و فروش انواع ارزهای دیجیتال بپردازید. ابتدا حساب کاربری خود را به میزان مورد نیاز شارژ کنید.

خرید تتر از صرافی نوبیتکس

در ادامه از منو بازارهای اصلی، گزینه تتر/ تومان را انتخاب کنید.

خرید تتر از صرافی نوبیتکس

یک صفحه جدید حاوی یک فرم برای شما به نمایش در می‌آید. مقدار تتر مورد نظر برای خرید را وارد کنید. در ادامه قیمت آن به نمایش درمی‌آید. در صورت تأیید، روی گزینه خرید کلیک کنید. در ادامه فرآیند خرید آغاز می‌شود. ممکن است این فرآیند مدتی طول بکشد. در نهایت دارایی به حساب کاربری شما افزوده می‌شود.

۲. ایجاد کیف پول تتر در نوبیتکس

ایجاد کیف پول تتر در نوبیتکس

در ادامه آموزش نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به کوکوین نوبت به ایجاد کیف پول تتر می‌رسد. در این مرحله باید روی گزینه کیف پول‌های من در حساب کاربری نوبیتکس کلیک کنید. از قسمت تتر باید روی گزینه برداشت کلیک کنید.

ایجاد کیف پول تتر در نوبیتکس

 

در این قسمت باید بستر ترون را برای ایجاد کیف پول خود انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که کارمزد انتقال تتر به صرافی کوکوین کاهش پیدا کند. حتما توجه داشته باشید که شبکه انتقال تتر از کیف پول مبدأ به مقصد باید یکسان باشد.

۳. کپی آدرس اختصاصی تتر در صرافی کوکوین

کپی آدرس اختصاصی تتر در صرافی کوکوین

در ادامه آموزش نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به کوکوین باید آدرس اختصاصی تتر در صرافی کوکوین را کپی کنید. برای این منظور بعد از ثبت نام در این صرافی، وارد حساب کاربری خود شوید. در ادامه روی گزینه Deposit در منوی صرافی کوکوین کلیک کنید.

کپی آدرس اختصاصی تتر در صرافی کوکوین

صفحه جدیدی باز می‌شود که در آن یک کادر جستجو قرار دارد. برای انتخاب تتر باید در این کادر عبارت USDT را وارد کنید.

کپی آدرس اختصاصی تتر در صرافی کوکوین

در ادامه باید گزینه Main Account را از کادر موجود در صفحه انتخاب کنید. پس از آن نوبت به انتخاب شبکه انتقال تتر می‌رسد. نکته‌ای که در مرحله دو اشاره کردیم را در نظر بگیرید. شبکه TRC20 را انتخاب کنید. بعد از آن یک آدرس تتر اختصاصی برای کیف پول کوکوین شما ایجاد و در صفحه به نمایش در می‌آید. این آدرس را کپی کنید.

۴. نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به کوکوین

در گام آخر باید آموزش انتقال تتر از نوبیتکس به کوکوین را تکمیل کنیم. در حساب کاربری خود در صرافی نوبیتکس روی گزینه کیف پول‌های من کلیک کنید. در لیست به نمایش در آمده در مقابل نام تتر، روی گزینه برداشت کلیک کنید. یک صفحه جدید به نمایش در می‌آید. در این بخش ابتدا باید تعداد تتر مورد نظر خود برای انتقال را وارد کنید. در ادامه برای انتخاب نوع شبکه گزینه TRC20 را فعال نمایید.

نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به کوکوین

در بخش آدرس کیف پول مقصد، آدرس کپی شده از صرافی کوکوین را وارد کنید. در کادر پایین صفحه نیز کارمزد انتقال به نمایش در می‌آید. پس از وارد کردن این اطلاعات و اطمینان از صحت آن‌ها روی گزینه ایجاد درخواست برداشت کلیک کنید. در ادامه از طرف صرافی نوبیتکس پیامکی برای تأیید انتقال ارسال می‌شود. با وارد کردن کد تأیید این پیامک می‌توانید کار انتقال تتر از نوبیتکس و به کوکوین را انجام دهید.

کلام پایانی

در این مقاله آموزش نحوه انتقال تتر از نوبیتکس به کوکوین را به طور کامل بررسی کردیم. همان طور که مشاهده کردید، کار انتقال چندان پیچیده نیست و صرفا باید روی یکسان بودن شبکه انتقال رمزارز در هر دو صرافی حساس باشید. مغایرت این دو شبکه باعث می‌شود که عملا دارایی شما از دست برود. برای انتقال تتر یا هر ارز دیجیتال دیگر از صرافی‌های داخلی به خارجی نیز باید مسیر مشابهی را طی کنید و تفاوت‌های خیلی زیادی در این زمینه وجود ندارد.

در پایان لازم است به یک نکته مهم اشاره کنیم. توصیه می‌کنیم که آن بخش از دارایی خود از رمزارزها را به قصد نگهداری طولانی مدت خریداری می‌کنید، حتما به کیف پول شخصی خود منتقل کنید. فقط بخشی از دارایی را که برای خرید و فروش روزانه مد نظر دارید، در حساب کاربری خود در صرافی‌ها نگه دارید.