واریز ارز دیجیتال به صرافی اولین کاری است که بعد از افتتاح حساب و احراز هویت باید انجام دهید. هر صرافی معمولاً قوانین خاص خود را برای واریز و برداشت ارزهای دیجیتال مختلف در نظر می‌گیرد. ضمن اینکه کارمزدهای مربوط به واریز و برداشت را نیز باید حتماً مدنظر قرار دهید. در این مطلب، آموزش واریز و برداشت در صرافی BingX که یکی از بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان است را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم. تا پایان با ما همراه باشید.

bingx logo
صرافی بینگ ایکس
۴.۸
دسترسی به بازار کریپتو و فارکس
اتصال به تریدینگ ویو و متاتریدر ۵
پشتیبانی فارسی
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

نحوه واریز به صرافی بینگ ایکس

پیشنهاد می‌کنیم قبل از واریز ارز دیجیتال به حساب کاربری خود در صرافی بینگ ایکس، اقدامات لازم را برای افزایش امنیت حساب خود انجام دهید. برای این منظور، می‌توانید قابلیت‌های احراز هویت دوعاملی با نرم‌افزار Google Authenticator، ارسال کد تأیید با ایمیل، و پیامک تلفن همراه را فعال کنید. این اقدامات سبب می‌شود تا احتمال دسترسی دیگران به موجودی حساب کاربری شما در صرافی BingX به‌ حداقل کاهش پیدا کند.

آموزش واریز ارز دیجیتال به بینگ ایکس

برای واریز ارز دیجیتال به صرافی بینگ ایکس، بعد از ثبت نام در صرافی Bingx، وارد حساب کاربری خود شوید. در منوی بالای صفحه اصلی، نماگر ماوس را روی آیکون کیف پول قرار دهید و از منوی کشویی بازشده گزینه Deposit را انتخاب کنید.

انتخاب ارز دیجیتال و شبکه بلاکچین برای واریز به bingx

در صفحه بازشده، نام ارز دیجیتال مدنظر خود را از بخش Currency انتخاب کنید. سپس شبکه بلاک‌چین (Network) مدنظر برای انتقال ارز دیجیتال را انتخاب کنید. دقت کنید که باید شبکه بلاکچین یکسانی را در صرافی و کیف پول مبدأ و مقصد انتخاب کنید. در غیر این صورت، دارایی خود را از دست خواهید داد.

آدرس واریز ارز دیجیتال به bingx

بعد از تکمیل اطلاعات گفته‌شده، آدرس کیف پول اختصاصی ارز دیجیتال در صرافی بینگ ایکس به‌نمایش درمی‌آید. می‌توانید آن را کپی کنید و در کیف پول یا صرافی مبدأ به‌عنوان آدرس انتقال ارز دیجیتال وارد کنید. همچنین، در صورت انتقال ارز دیجیتال با تلفن همراه هوشمند، می‌توانید QR کد اختصاصی کیف پول را اسکن کنید تا عملاً واریز انجام شود.

چنانکه در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، می‌توانید از طریق گزینه Modify در برابر Deposit Account، تعیین کنید که ارز دیجیتال واریزشده به کدام‌یک از حساب‌های شما در صرافی بینگ ایکس واریز شود. به‌طور پیش‌فرض، دارایی به حساب Fund Account منتقل می‌شود، اما می‌توانید یکی از گزینه‌های Standard Futures Account یا Perpetual Futures Account را نیز انتخاب کنید.

حداقل مبلغ مورد نیاز برای واریز به بینگ ایکس

حداقل مقدار واریز ارز دیجیتال انتخاب‌شده نیز در برابر گزینه Minimun Deposit به‌نمایش درمی‌آید. در بخش EST. Arrival نیز حداقل تعداد تأییدیه مورد نیاز برای انتقال ارز دیجیتال در شبکه بلاکچین نشان داده می‌شود. پس از واریز موفق ارز دیجیتال، صرافی بینگ ایکس از طریق ایمیل اطلاعیه‌ای برای شما ارسال می‌کند.

نحوه برداشت از صرافی بینگ ایکس

تمام نکات امنیتی که برای واریز ارز دیجیتال به صرافی بینگ ایکس ذکر کردیم، برای برداشت رمزارز از این صرافی نیز صدق می‌کنند. بعد از ورود به حساب کاربری خود در صرافی BingX، کافی است از منوی بالای صفحه اصلی ذیل آیکون کیف پول، گزینه Withdraw را انتخاب کنید. در صفحه جدید دو گزینه وجود دارد که هریک را جداگانه بررسی می‌کنیم.

۱. برداشت ارز دیجیتال از صرافی BingX

آموزش برداشت ارز دیجیتال از صرافی بینگ ایکس

برای انتقال ارز دیجیتال از بینگ ایکس به کیف پول یا صرافی‌های دیگر، تب Withdraw را انتخاب کنید. سپس نام ارز دیجیتال و شبکه انتقال آن را انتخاب کنید. به این ترتیب، دو گزینه دیگر پیش روی شما قرار می‌گیرند. در بخش Address، نشانی کیف پول مقصد را وارد کنید. در بخش Withdrawal QTY نیز تعداد کوین یا توکن برای برداشت را مشخص کنید. با توجه به نوع ارز دیجیتال انتخاب‌شده، درون این کادر حداقل تعداد ارز دیجیتال قابل برداشت به‌نمایش درمی‌آید.

در بخش Available Amount موجودی ارز دیجیتال انتخاب‌شده در هریک از حساب‌های شما در صرافی بینگ ایکس به‌نمایش درمی‌آید. با انتخاب هرکدام از آن‌ها می‌توانید تعیین کنید که برداشت از کدام حساب شما صورت بگیرد. در بخش Add Remarks می‌توانید به‌صورت اختیاری توضیحاتی را تا پنجاه کاراکتر درج کنید.

کارمزد انتقال ارز دیجیتال نیز در پایین صفحه کنار دکمه آبی رنگ Withdraw قابل مشاهده است. با تکمیل اطلاعات فوق و انتخاب گزینه Withdraw از شما درخواست می‌شود که کد تأیید ارسال‌شده به ایمیل، موبایل، و همچنین کد یکبار مصرف گوگل آتنتیکیتور را وارد کنید. به این ترتیب، عملیات برداشت ثبت می‌شود و به جریان می‌افتد. به محض انتقال موفقیت‌آمیز ارز دیجیتال، از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی می‌شود.

۲. انتقال داخلی ارز دیجیتال در صرافی BingX

انتقال داخلی در صرافی بینگ ایکس

اگر قصد دارید ارز دیجیتال را به حساب یکی دیگر از کاربران صرافی بینگ ایکس منتقل کنید، گزینه Internal Withdraw را انتخاب کنید. جالب است بدانید انتقال بین دو حساب کاربری درون صرافی به‌صورت رایگان انجام می‌شود. برای این منظور، ابتدا باید ارز دیجیتال را انتخاب کنید. سپس آیدی اختصاصی، ایمیل، یا شماره موبایل کاربر مدنظر را در صرافی بینگ ایکس وارد کنید. آیدی (UID) اختصاصی هر کاربر کنار عکس پروفایل او در صرافی درج می‌شود.

پس از آن کافی‌ است مقدار ارز دیجیتال را مشخص کنید. با تکمیل اطلاعات فوق و انتخاب گزینه Withdraw از شما درخواست می‌شود که کد تأیید ارسال‌شده به ایمیل، موبایل، و همچنین کد یک‌بارمصرف گوگل آتنتیکیتور را وارد کنید. به این ترتیب، عملیات برداشت در لحظه انجام می‌شود و اطلاعیه آن از طریق ایمیل برای شما ارسال می‌شود.

کارمزد واریز و برداشت در صرافی BingX

پرسش مهمی که باید پاسخ دهیم این است که کارمزد واریز و برداشت در صرافی BingX چقدر است. خوشبختانه، برای واریز ارز دیجیتال به صرافی بینگ ایکس، هیچ‌ کارمزدی از شما دریافت نمی‌شود. انتقال داخلی ارز دیجیتال در بینگ ایکس نیز رایگان است. برای برداشت ارز از این صرافی، کارمزد گس تراکنش‌های شبکه بلاکچین دریافت می‌شود. به‌ همین دلیل، کارمزد هر ارز در شبکه‌های مختلف، متفاوت است. پس از انتخاب نام ارز و نوع شبکه انتقال، کارمزد به شما نشان داده می‌شود.

محدودیت واریز و برداشت در صرافی BingX

بینگ ایکس یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی است که بدون نیاز به احراز هویت می‌توانید در آن معامله کنید. البته این صرافی برای برداشت ارز دیجیتال حساب‌های احرازهویت‌نشده، محدودیت برداشت معادل پنج میلیون تتر در شبانه‌روز را در نظر گرفته است. این عدد آن‌قدر زیاد است که معمولاً نیاز همه کاربران ایرانی را برای واریز و برداشت در صرافی BingX پوشش می‌دهد. برای واریز ارز دیجیتال به بینگ ایکس نیز هیچ‌گونه محدودیتی در نظر گرفته نشده است. نکته مهم اینکه با تغییر رمز عبور حساب کاربری، معمولاً برای تأمین امنیت حساب تا ۲۴ ساعت امکان برداشت ارز دیجیتال به شما داده نمی‌شود.

آیا امکان واریز و برداشت ریالی به صرافی بینگ ایکس وجود دارد؟

چنانکه می‌دانید، واریز و برداشت ریالی به صرافی‌های خارجی برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست. صرافی بینگ ایکس نیز از این قاعده مستثنا نیست. از طرفی، واریز و برداشت دلاری نیز چالش‌های زیادی به‌همراه دارد. بهترین راه برای کاربران ایرانی، خرید تتر از صرافی‌های داخلی و انتقال آن به حساب کاربری در صرافی BingX است.

برای نقد کردن درآمد در صرافی بینگ ایکس نیز باید همین مسیر را به‌صورت برعکس طی کنید؛ یعنی ارز دیجیتال را به حساب کاربری در صرافی ایرانی منتقل کنید. هنگام انتقال دارایی توجه کنید که صرافی ایرانی حتماً از ارز دیجیتال مدنظر شما پشتیبانی کند. پیشنهاد ما این است که ارزهای دیجیتال را به تتر تبدیل و سپس به حساب کاربری خود در صرافی داخلی منتقل کنید. تبدیل تتر به ریال در صرافی‌های ایرانی بسیار راحت‌تر است، زیرا حجم معاملات این استیبل کوین در صرافی‌های ایرانی زیاد است.

کلام پایانی

در این مطلب آموزش واریز و برداشت در صرافی BingX را ارائه کردیم. عملیات واریز و برداشت در این صرافی به‌راحتی انجام می‌شود. توصیه می‌کنیم که در انتخاب شبکه انتقال ارز دیجیتال دقت کنید. ضمن اینکه ملاحظات امنیتی حساب کاربری را برای جلوگیری از دسترسی دیگران به اکانت خود در نظر بگیرید. در این صورت، می‌توانید امنیت دارایی خود را در صرافی بینگ ایکس به‌خوبی تأمین کنید.