یکی از روش‌های بی‌دردسر و جذاب برای کسب سود در بازار رمزارزها، استیک کردن ارزهای دیجیتال است. به این ترتیب شما می‌توانید نوعی درآمد پسیو یا غیرفعال برای خود کسب کنید؛ بدون آنکه ریسک بالای معامله کردن را به دوش بکشید. صرافی‌های مختلفی از جمله کوکوین، خدمات استیک ارز دیجیتال را به کاربران خود ارائه می‌دهند. به این ترتیب که استخرهای نقدینگی مختلفی از سوی صرافی کوکوین به کاربران معرفی می‌شود. سپس این تریدرها هستند که با بررسی شرایط هر یک از استخرها نسبت به استیک کردن دارایی خود در آن‌ها اقدام می‌کنند. آموزش نحوه استیک کردن در صرافی کوکوین را در این مقاله با هم مرور می‌کنیم.

در صورتی که با صرافی کوکوین آشنایی کاملی ندارید پیشنهاد می کنیم آموزش صرافی کوکوین برای ایرانیان که بصورت کامل، جامع و ویدیویی توسط تیم کلینیک سرمایه برای شما آماده شده است را حتما مشاهده کنید.

bingx logo
صرافی BingX (بهترین جایگزین کوکوین)
۵
دسترسی به بازار کریپتو و فارکس
اتصال به تریدینگ ویو و متاتریدر ۵
امکان احراز هویت برای ایرانیان
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

برای این منظور باید به بخش KuCoin Earn در صرافی کوکوین مراجعه کنید. ۲ گزینه برای استیک کردن دارایی در این بخش پیش روی شما قرار دارد که عبارت‌اند از:

۱. ذخیره کردن (Saving)

در گام اول آموزش نحوه استیک کردن در صرافی کوکوین، به معرفی بخش ذخیره کردن این صرافی می‌پردازیم. در این بخش صرافی کوکوین تعدادی ارز دیجیتال را به کاربران برای ذخیره کردن پیشنهاد می‌دهد. تعداد رمز ارزهای پیشنهادی در این بخش محدود است. کاربران در ازای میزان مشخصی سپرده‌گذاری دارایی خود در استخر صرافی کوکوین با شرایط انعطاف‌پذیر می‌توانند از پاداش در پایان سال بهره‌مند شوند.

معمولا برای هر کوین قابل ذخیره کردن در این بخش، درصد بازده سالانه مرجعی در نظر گرفته می‌شود که با مشاهده و مقایسه این عدد برای رمز ارزهای مختلف می‌توانید نسبت به انتخاب گزینه مطلوب خود اقدام کنید. در این بخش نوعی استیک روزانه دارایی نیز وجود دارد که افراد به کمک آن می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری روزانه دارایی خود در استخر صرافی کوکوین، سود دریافت کنند.

 ۲. استیک کردن (Staking)

در ادامه آموزش نحوه استیک کردن در صرافی کوکوین، نوبت به بخش اصلی یعنی استیکینگ می‌رسد. در این بخش برای هر یک از ارزهای دیجیتال قابل استیک کردن، مجموعه‌ای از اطلاعات مهم ثبت می‌شود. دوره زمانی استیکینگ، میزان پاداش دریافتی و شرایط بازپرداخت پیش از موعد سپرده‌گذاری با ذکر جزئیات در این بخش ذکر می‌شود. نکته مهم این است که این شرایط از سوی صرافی کوکوین تعیین نمی‌گردد؛ بلکه شبکه هر یک از رمز ارزها شرایط مخصوص خود را ذکر می‌کند.

در این بخش به طور خلاصه با سپرده گذاری دارایی خود برای مدت زمان مشخصی، می‌توانید پاداش معینی را دریافت کنید. لازم به ذکر است که اگر سرمایه خود را قبل از پایان یافتن موعد استیکینگ خارج کنید، هیچ‌گونه سودی به شما تعلق نخواهد گرفت.

نحوه استیک کردن در صرافی کوکوین

در ادامه بحث آموزش نحوه استیک کردن در صرافی کوکوین باید مراحل سپرده‌گذاری در این صرافی را تشریح کنیم. برای این منظور باید چند گام را پشت سر بگذارید که به صورت زیر خلاصه می‌شود:

۱. ورود به صفحه استیک کردن

وارد حساب کاربری خود در صرافی کوکوین شوید. در صفحه اصلی از منوی اصلی و از طریق بخش Finance وارد بخش Earn شوید.

 

صفحه مربوط به استخر KuCoin Earn در صرافی کوکوین باز می‌شود. صفحه را اسکرول کرده و در بخش Staking روی گزینه More کلیک کنید. به این ترتیب وارد صفحه استیک کردن در صرافی کوکوین خواهید شد.

 

۲. انتخاب روش استیک کردن

صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود. در قسمت منو آن دو گزینه Savings و Staking پیش روی شما قرار می‌گیرد. درباره هر یک از این دو گزینه در بالا به طور مفصل توضیح دادیم.

 

با توجه به روش سپرده‌گذاری مورد نظر خود، یکی از این دو گزینه را انتخاب کنید. در این جا آموزش را با انتخاب گزینه Staking ادامه می‌دهیم.

۳. انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر

با انتخاب هر یک از گزینه‌های فوق، لیستی از ارزهای دیجیتال قابل سپرده‌گذاری به نمایش در می‌آید. همچنین یک کادر جستجو نیز وجود دارد که می‌توانید از طریق آن ارز دیجیتال مورد نظر خود را سرچ کنید.

در مقابل نام هر ارز دیجیتال در این بخش، میزان سود سالیانه و همچنین دوره برداشت یا آزادسازی سرمایه ذکر شده است. به این ترتیب با جستجوی نام رمز ارز مورد نظر، آن را انتخاب کنید تا وارد صفحه مربوط به استیک کردن آن شوید. برای این منظور باید روی گزینه Subscribe در مقابل نام ارز دیجیتال مورد نظر خود کلیک کنید.

۴. مطالعه اطلاعات مربوط به شرایط استیک کردن رمز ارزها

در ادامه پنجره‌ای در صفحه به نمایش در می‌آید. در این پنجره کلیه اطلاعاتی که باید در خصوص استیک کردن دیجیتال انتخاب شده بدانید، به طور مفصل ذکر شده است.

حتما تمام این اطلاعات را با دقت مطالعه کنید. همچنین باید در کادر Amount of Staking میزان سپرده گذاری مد نظر خود را تعیین کنید.

۵. شارژ کردن حساب KuCoin Earn در صرافی کوکوین

بعد از انتخاب رمز ارز و روش استیک کردن آن، نوبت به انتخاب میزان رمز ارز مورد نظر برای سپرده‌گذاری می‌رسد. توجه داشته باشید که باید میزان ارز مورد نظر در صرافی کوکوین را به حساب Main Account خود منتقل کنید.

برای این منظور در پنجره استیک کردن رمز ارز انتخاب شده، گزینه Transfer را انتخاب کنید. سپس یک منو کشویی به نمایش در می‌آید. در این منو حساب‌های شما در صرافی کوکوین نشان داده می‌شود. باید انتخاب کنید که می‌خواهید دارایی مورد نظرتان را از کدام حساب به حساب Main Account منتقل کنید. به این ترتیب کار انتقال دارایی انجام می‌شود.

۶. نحوه استیک کردن در صرافی کوکوین

در پایین پنجره اختصاصی استیک رمز ارز انتخاب شده، یک متن توافق‌نامه درج می‌شود. حتما این بخش را مطالعه کنید. در صورت تأیید باید تیک کنار آن را فعال کنید. در انتها نیز با کلیک روی گزینه Subscribe کار استیک کردن در صرافی کوکوین به پایان می‌رسد.

با نحوه استیک کردن در صرافی کوکوین آشنا شدید. یک نکته مهم را باید در انتها تذکر دهیم. توجه داشته باشید که هر چه میزان سود پیشنهادی برای استیک کردن دارایی بیشتر باشد، ریسک سرمایه‌گذاری نیز افزایش می‌یابد. در نتیجه توصیه می‌کنیم که حتما با دقت در این زمینه مطالعه داشته باشید و سپس اقدام به سرمایه‌گذاری کنید.