آموزش صرافی آبان تتر؛ از ثبت‌نام تا نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال

آموزش صرافی
صرافی آبان تتر؛ نحوه ثبت نام و خرید و فروش در ابانتتر

تبدیل ریال به ارز دیجیتال و برعکس، یکی از چالش‌های جدی معامله‌گران ایرانی بازار کریپتوکارنسی در چند سال گذشته بود. راه‌اندازی صرافی‌های ایرانی سبب شد این مشکل تا حد زیادی برطرف شود. معمولاً مهم‌ترین استفاده کاربران از صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی، تبدیل ریال به تتر است. سپس تتر را به صرافی‌های خارجی منتقل و رمزارزهای مدنظر خود را خرید و فروش می‌کنند. البته قطع دسترسی ایرانی‌ها به بسیاری از صرافی‌های خارجی سبب شده است گاهی ایرانی‌ها برای خرید و فروش رمزارزهای دیگر نیز از صرافی‌های داخلی استفاده کنند. آبان تتر یکی از این صرافی‌های ایرانی است. در ادامه، صفر تا صد آموزش صرافی آبان تتر را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم. تا پایان با ما همراه باشید.

لوگو صرافی آبانتتر
صرافی آبان‌تتر
۴
پشتیبانی ۲۴ ساعته
ساده و کاربردی
خرید و فروش امن
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

معرفی صرافی آبان تتر

صرافی آبان تتر در سال ۱۳۹۷ راه‌اندازی شد. تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف به‌عنوان دست‌اندرکاران این صرافی فعالیت می‌کنند. فعالیت آبان تتر ابتدا معطوف به خرید و فروش تتر بود؛ به این معنی که کاربران ایرانی می‌توانستند با استفاده از ریال، در این صرافی تتر بخرند و آن را به صرافی‌های خارجی انتقال دهند.

بعد از گذشت مدت کوتاهی، تعداد دیگری از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال ازجمله بیت کوین و اتریوم نیز به فهرست معاملاتی این صرافی اضافه شدند. در حال حاضر، ۳۱۱ ارز دیجیتال در فهرست معاملات این صرافی وجود دارد که برای خرید و فروش آن‌ها می‌توانید از ریال یا تتر استفاده کنید. به علاوه، بیش از ششصدهزار نفر در آبانتتر عضویت دارند.

نقد و بررسی صرافی آبانتتر

برای ارزیابی هر صرافی ارز دیجیتال باید نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کنید. در این صورت می‌توانید صرافی‌های مختلف را با هم مقایسه و بهترین گزینه را انتخاب کنید. صرافی آبان تتر نیز از این قاعده مستثنا نیست. در ادامه مزایا و معایب این صرافی را بررسی می‌کنیم.

همچنین می‌توانید در مقاله ده صرافی برتر ارز دیجیتال ایرانی با بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی آشنا شوید.

مزایای صرافی آبان تتر چیست؟‌

از مهم‌ترین مزایای صرافی آبان تتر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در زمان نگارش این مطلب (آبان‌ماه ۱۴۰۱)، تعداد ۳۱۱ ارز دیجیتال در فهرست معاملات آبان تتر قرار دارد.
  • انتقال ارز دیجیتال درون صرافی آبانتتر بین کاربران بدون کارمزد انجام می‌شود.
  • پشتیبانی آنلاین آبان تتر به صورت ۲۴ساعته در هفت روز هفته آماده پاسخ‌گویی به مشتریان است.
  • در زمان ثبت سفارش‌های خرید و فروش در آبان تتر، امکان تعیین حد ضرر وجود دارد.
  • در تهران دفتر کاری دارد و در روزهای شنبه تا چهارشنبه، مراجعه حضوری برای مشتریان امکان‌پذیر است.
  • اپلیکیشن موبایل آبان تتر نیز در کنار سایت این صرافی در اختیار کاربران قرار دارد.
  • کلیدهای خصوصی ارزهای دیجیتال کاربران به صورت آفلاین یا سرد در آبان تتر نگهداری می‌شوند.
  • API پلتفرم معاملات آبان تتر با صرافی‌های معتبر بین‌المللی منطبق است و قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای به‌روز می‌شوند.

معایب صرافی آبان تتر چیست؟‌

یکی از مهم‌ترین ایرادات صرافی آبان تتر، تعداد کم کاربران آن در مقایسه با دیگر صرافی‌های ایرانی است؛ چنان‌که اشاره کردیم، حدود ششصدهزار نفر در آبان تتر فعالیت می‌کنند.

کم بودن تعداد کاربران یک صرافی، مستقیم روی میزان نقدینگی موجود در آن تأثیر می‌گذارد. اگر نقدینگی کافی در یک صرافی وجود نداشته باشد، پس از ثبت سفارش باید مدت زمان بیشتری را برای نهایی شدن آن صبر کنید. این معضل ممکن است فرصت‌های خرید و فروش زیادی را از شما دریغ کند.

یکی دیگر از مشکلاتی که بین نظرات کاربران صرافی آبان‌تتر شناسایی کردیم، این است که گاهی زمان اعلام نتایج احراز هویت به طول می‌انجامد. البته این مشکل برای برخی دیگر از صرافی‌های ایرانی، مانند نوبیتکس نیز ذکر شده است. این در حالی است که در صفحه رسمی سایت آبان تتر مدت زمان اعلام نتایج احراز هویت حدود چهار ساعت اعلام شده است. شاید حرکت به سمت احراز هویت دیجیتال، بسیاری از موانع و مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کند.

آموزش ثبت نام در صرافی آبان تتر

گام نخست آموزش صرافی آبان تتر، بررسی نحوه ثبت نام و ایجاد حساب کاربری است. ثبت نام از طریق سایت و اپلیکیشن آبان تتر امکان‌پذیر است. در اینجا نحوه ثبت نام از طریق سایت را بررسی می‌کنیم. برای این کار باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

ثبت نام در صرافی آبان تتر
لوگو صرافی آبانتتر
صرافی آبان‌تتر
۴
پشتیبانی ۲۴ ساعته
ساده و کاربردی
خرید و فروش امن
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

در گوشه سمت چپ بالای صفحه اول سایت، گزینه ورود / ثبت نام را انتخاب کنید.ثبت نام در صرافی آبان تتر

  • پنجره‌ای باز می‌شود. در پایین آن روی گزینه «ثبت نام کنید» کلیک کنید.ثبت نام در آبانتتر
  • از بین دو تب ثبت نام با موبایل و ثبت نام با ایمیل، یکی را انتخاب کنید.
  • در کادر اول شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید.
  • در کادر بعدی، رمز عبور حساب کاربری خود را با توجه به شرایط ذکرشده تعیین کنید.
  • اگر کد معرفی در اختیار دارید، آن را در کادر مشخص‌شده وارد کنید. با استفاده کد معرف کلینیک سرمایه ۸G8U می توانید از تخفیف کارمزد در صرافی آبان تتر برخوردار شوید.
  • تیک کنار عبارت «قوانین و مقررات آبان تتر را خوانده‌ام و با آن موافقم» را بزنید.آموزش جامع ثبت نام در صرافی آبان‌تتر
  • روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  • کد یک‌بارمصرف برای ایمیل یا موبایل شما ارسال می‌شود. آن را در کادر مشخص‌شده وارد کنید.

به این ترتیب، حساب کاربری شما در صرافی آبان تتر ایجاد می‌شود و می‌توانید وارد آن شوید.

آموزش احراز هویت در صرافی آبان تتر

در گام دوم آموزش صرافی آبان تتر نوبت به نحوه احراز هویت می‌رسد. معمولاً صرافی‌های ایرانی بدون انجام احراز هویت اجازه فعالیت به کاربران خود نمی‌دهند. این موضوع درباره آبان تتر نیز صدق می‌کند. برای انجام احراز هویت باید مراحل زیر را طی کنید:

احراز هویت آبان تتر
  • وارد حساب کاربری خود در سایت صرافی آبان تتر شوید.
  • در گوشه سمت چپ بالای صفحه حساب کاربری، روی گزینه احراز هویت نشده کلیک کنید.احراز هویت معمولی در ababn tether
  • پنجره‌ای باز می‌شود که مدارک لازم و مراحل احراز هویت در آن توضیح داده شده است. مدارک لازم برای این کار تصویر کارت ملی، تصویر سلفی با کارت ملی و تصویر سلفی با کارت بانکی است. افراد زیر ۱۸ سال اجازه ثبت نام در صرافی آبان تتر را ندارند. همچنین کارت بانکی باید به نام شخص ثبت‌نام‌کننده باشد. روی گزینه ادامه در پنجره بازشده کلیک کنید.آموزش احراز هویت در آبانتتر
  • در صفحه بازشده باید کد ملی، نام و نام‌خانوادگی خود را در محل‌های تعیین‌شده وارد کنید. سپس با کلیک روی گزینه بارگذاری تصویر، عکس کارت ملی خود را به‌صورت واضح آپلود کنید. در نهایت، گزینه تأیید و ادامه را انتخاب کنید.احراز هویت آبان تتر
  • در مرحله دوم، روی گزینه مشاهده متن احراز هویت کلیک کنید. متنی به نمایش درمی‌آید. آن را با خط خوانا روی کاغذ یادداشت کنید. سپس برگه را به عکس کارت ملی در کنار چهره خود قرار دهید و از شخص دیگری بخواهید عکس واضحی از شما بگیرد. عکس آماده‌شده را در این صفحه بارگذاری کنید. سپس گزینه تأیید و ادامه را انتخاب کنید.نحوه احراز هویت آبان تتر
  • در مرحله سوم، ابتدا باید شماره کارت بانکی و شماره شبای حساب مدنظر را که به نام خودتان است، وارد کنید. پس از آن، کارت بانکی را در کنار چهره خود نگه ‌دارید. سپس عکس واضح دیگری بیندازید. عکس را در این صفحه بارگذاری کنید و روی گزینه تأیید کلیک کنید.نحوه احراز هویت در آبانتتر
  • در صفحه جدید عبارت «ثبت مدارک مربوط به احراز هویت با موفقیت انجام شد» به نمایش درمی‌آید. کارشناسان آبان تتر بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند و نتیجه را از طریق پیامک به اطلاع شما می‌رسانند. در صورت تأیید، می‌توانید فعالیت در آبان تتر را آغاز کنید.

آموزش ارتقای امنیت حساب کاربری آبان تتر

فعال کردن ورود دومرحله ای در صرافی آبانتتر

صرافی آبانتتر سه راه برای افزایش امنیت حساب کاربری پیش روی کاربران قرار داده است. برای این منظور باید ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. سپس در گوشه سمت راست بالای صفحه کاربری روی منوی سه نقطه کلیک کنید و وارد صفحه امنیت شوید. در صفحه امنیت، دو راه ساده برای افزایش امنیت کاربری به‌منظور ورود به حساب کاربری وجود دارند که عبارت‌اند از:

  • دریافت رمز یک‌بارمصرف از طریق موبایل
  • دریافت رمز یک‌بارمصرف از طریق ایمیل

در مقابل هریک از این دو عبارت، گزینه «فعال کردن» درج شده است که با انتخاب آن‌ها می‌توانید این قابلیت را فعال کنید. علاوه بر آن، برای ارتقای امنیت، اتصال به حساب کاربری با استفاده از اپلیکیشنGoogle Authenticator امکان‌پذیر شده است. توصیه می‌‌کنیم از این امکان برای تأیید دومرحله‌ای در زمان برداشت موجودی از حساب کاربری استفاده کنید.

برای این منظور گزینه «فعال برای برداشت» را در مقابل عبارت Google Authenticator انتخاب کنید. سپس اپلیکیشن Google Authenticator را روی موبایل خود نصب کنید. باید چند مرحله ساده را پشت سر بگذارید تا اتصال حساب کاربری و Google Authenticator برقرار شود. به این ترتیب در زمان برداشت ارز دیجیتال باید حتماً کد تأیید این اپلیکیشن را در صرافی وارد کنید. این قابلیت امنیت حساب شما را تا حد زیادی ارتقا می‌دهد.

آموزش واریز ارز دیجیتال و ریال به صرافی آبان تتر

آموزش صرافی آبان تتر را با بررسی نحوه واریز ارز دیجیتال بررسی می‌کنیم. برای این منظور باید مراحل زیر را طی کنید:

آموزش واریز ارز دیجیتال و ریال به صرافی آبان تتر
  • وارد حساب کاربری خود شوید.
  • در صفحه حساب کاربری ارز مورد نیاز برای واریز را پیدا کنید.
  • روی گزینه واریز در مقابل ارز دیجیتال مدنظر کلیک کنید.نحوه واریز به صرافی آبانتتر
  • در صفحه باز شده واریز رمزارز را انتخاب کنید.
  • به این ترتیب، آدرس اختصاصی آن به نمایش درمی‌آید.

آدرس را کپی کنید و از کیف پول یا صرافی مبدأ عملیات واریز را انجام دهید. پس از آن کد هش تراکنش (TxID) را از مبدأ کپی کنید و در کادر مشخص‌شده در صرافی آبان تتر درج کنید. با مطالعه مقاله «TxID چیست؟ بررسی هش تراکنش به زبان ساده» درباره این کد اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. سپس بسته به نوع ارز دیجیتال باید مدتی منتظر بمانید تا حساب کاربری‌تان شارژ شود.

برای واریز تومان به حساب کاربری، در قسمت بالای صفحه اصلی حساب کاربری گزینه واریز را انتخاب کنید. سپس در صفحه جدید روی گزینه تومان کلیک کنید. در ادامه، مبلغ واریزی را بر حسب تومان مشخص کنید. در پایان، گزینه تأیید و واریز را انتخاب کنید. به این ترتیب، به درگاه بانکی منتقل می‌شوید و می‌توانید عملیات واریز را انجام دهید.

نحوه انتقال ارز از آبان تتر به کیف پول‌های دیگر

در ادامه آموزش صرافی آبان تتر، نوبت به بررسی نحوه برداشت ارز دیجیتال از سایت آن می‌رسد. برای این منظور باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

آموزش برداشت از صرافی آبان تتر
  • وارد حساب کاربری خود شوید.
  • در صفحه حساب کاربری ارز مورد نیاز برای برداشت را پیدا کنید.
  • روی گزینه برداشت در مقابل ارز دیجیتال مدنظر کلیک کنید.نحوه انتقال ارز از آبان تتر به کیف پول‌
  • صفحه جدیدی باز می‌شود. در بالای آن، تب برداشت رمزارز را فعال کنید.
  • در ادامه آدرس ولت مقصد را با دقت وارد کنید.
  • پس از آن، شبکه انتقال ارز دیجیتال را با توجه به نوع کوین انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید شبکه انتقال مبدأ و مقصد باید یکسان باشند.
  • سپس مقدار ارز دیجیتال را در کادر مشخص وارد کنید.
  • در نهایت، روی گزینه ثبت برداشت کلیک کنید. اگر اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور را فعال کرده باشید، در این قسمت از شما خواسته می‌شود کد یک‌بارمصرف آن را وارد کنید. به این ترتیب، فرایند پردازش سفارش آغاز می‌شود.

در زیر کادر ثبت سفارش برداشت، بخشی وجود دارد که تاریخچه برداشت‌ها نام دارد. جزئیات مربوط به هر سفارش برداشت را می‌توانید از این بخش مشاهده کنید.

برداشت تومان از صرافی آبان‌تتر

برای برداشت تومان از صرافی آبان تتر، در قسمت بالای فهرست ارزها در حساب کاربری، گزینه برداشت را انتخاب کنید. در صفحه بازشده، روی گزینه برداشت تومان کلیک کنید. سپس مبلغ مدنظر برای برداشت را در کادر تعیین‌شده درج کنید. سپس شماره شبای حساب بانکی مدنظر را از بین حساب‌های مختلفی که تعریف کرده‌اید، انتخاب کنید. در پایان، گزینه تأیید و پرداخت را برگزینید. اگر سفارش خود را تا قبل از ساعت ۱۸ روزهای کاری ثبت کنید، واریز وجه به صورت پایا در همان روز انجام می‌شود.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی آبان تتر

در این قسمت از آموزش صرافی آبان تتر، نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم. همان‌طور که اشاره کردیم، در این صرافی خرید و فروش رمزارز بر پایه تتر و تومان امکان‌پذیر نیست. برای ثبت سفارش خرید ارز دیجیتال باید مراحل زیر را دنبال کنید:

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی آبانتتر
  • وارد حساب کاربری خود شوید.
  • در صفحه حساب کاربری، از بین فهرست ارزهای دیجیتال گزینه مدنظر خود را بیابید. سپس گزینه خرید در مقابل آن را انتخاب کنید.نحوه خرید و فروش در آبان تتر
  • در قسمت بالای صفحه خرید، یکی از دو تب خرید با تومان یا خرید با تتر را فعال کنید.
  • در زیر این بخش باید از بین دو گزینه قیمت بازار و قیمت مشخص یکی را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه قیمت بازار، سفارش شما بر اساس بهترین پیشنهاد موجود در بازار فوراً انجام می‌شود. در این حالت فقط کافی است مقدار ارز دیجیتال یا معادل تومانی آن را تعیین کنید. در ادامه، کارمزد معامله و فی شبکه بلاکچین نشان داده می‌شود. در صورت تأیید، روی گزینه ثبت سفارش کلیک کنید.
  • اما اگر مایل هستید سفارش در قیمت خاصی انجام شود، گزینه قیمت مشخص را انتخاب کنید. در ادامه، ابتدا قیمت مدنظر را وارد کنید و سپس مقدار ارز دیجیتال یا معادل تومانی آن را تعیین و روی گزینه ثبت سفارش کلیک کنید.

بعد از ثبت سفارش، تا قبل از نهایی شدن آن، سفارش شما در قسمت فهرست خریدها که در زیر بخش ثبت سفارش قرار دارد، قابل مشاهده است. تا قبل از نهایی شدن سفارش امکان لغو کردن آن وجود دارد. بر این اساس، باید سفارش مدنظر را در فهرست خرید‌ها پیدا کنید. سپس گزینه لغو در ستون سمت چپ آن را انتخاب و سفارش را حذف کنید.

چنان‌که اشاره کردیم، امکان ثبت با تعیین حد ضرر در آبان تتر وجود دارد. برای این کار باید گزینه حد ضرر در کادر ثبت سفارش را فعال کنید. به این ترتیب، در زمان ثبت سفارش خرید، به طور خودکار تعیین می‌کنید پس از رسیدن قیمت ارز دیجیتال به محدوده مشخص، سفارش فروش به صورت خودکار ثبت و اجرایی شود. قیمت حد ضرر را بر اساس تحلیل تکنیکال برای معامله تعیین کنید.

کارمزد معاملات صرافی آبان تتر

بررسی میزان کارمزد معاملات در هر صرافی یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ارزیابی آن به حساب می‌آید؛ بنابراین، لازم است در ادامه آموزش صرافی آبان تتر، کارمزدهای آن را بررسی کنیم. خبر بسیار خوب اینکه آبان تتر برای معاملات خرید و فروش ارز استیبل کوین تتر (USDT)، هیچ کارمزدی دریافت نمی‌کند.

برخلاف بسیاری دیگر از صرافی‌ها که کارمزد معاملات را به شناور تعیین می‌کنند، آبانتتر مقدار ثابتی را برای این منظور مشخص کرده است که عبارت‌اند از:

  • خرید و فروش ارز دیجیتال با تومان: کارمزد ۰/۲ درصد
  • خرید و فروش ارز دیجیتال با تتر: کارمزد ۰/۳ درصد

کلام پایانی

در این مطلب به آموزش صرافی آبان تتر پرداختیم. صرافی آبانتتر رابط کاربری ساده‌ای دارد و برای خرید و فروش تتر با استفاده از تومان کارمزدهای کمی دریافت می‌کند که در مقایسه با صرافی‌های دیگر، مزیتی مهم به شمار می‌رود. تاکنون با صرافی آبان تتر کار کرده‌اید؟ به نظر شما بهترین صرافی ایرانی بازار ارزهای دیجیتال کدام است؟ نظرات، پیشنهادها و سؤالات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

1

آیا صرافی آبان تتر معتبر است؟

بله؛ آبان تتر یکی از صرافی معتبر ایرانی با بیش از  ششصدهزار کاربر فعال است که بیش از 311 ارز دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

2

امنیت صرافی آبان تتر چطور است؟

سطح امنیتی حساب‌های کاربری آبانتتر بسیار بالاست. به علاوه اینکه گزینه‌های اختیاری نیز برای ارتقای امنیت حساب در اختیار کاربران قرار دارند.

امتیاز شما به این محتوا

3.1 / 5. 20

میانگین امتیازات: 3.1/5
تعداد امتیاز: 20
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مهدی اشرفی

    من توگویی جدیدم آبان تتر با گوگل اکانتور مچ نمیشه بهم کد نمیده

    ۱۴۰۲/۰۴/۱۲ پاسخ
منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره