بهترین جایگزین صرافی MEXC برای ایرانیان

آموزش صرافی
بهترین جایگزین صرافی MEXC برای ایرانیان

داستان پرتکرار قطع همکاری صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی بعد از بایننس (Binance) و کوکوین (Kucoin)، همچنان ادامه دارد. حال نوبت به صرافی مکسی (MEXC) رسیده است که از پلتفرم‌های محبوب خرید و فروش ارز دیجیتال برای معامله‌گران ایرانی بود.

این صرافی تا چندی پیش، حتی امکان احراز هویت را هم برای تریدرهای ایرانی فراهم کرده بود، اما چند هفته‌ای است که تریدرهای ایرانی فعال در صرافی MEXC، ایمیل مهمی مبنی بر اجباری‌شدن احراز هویت را از پشتیبانی این پلتفرم دریافت می‌کنند. در این مطلب، قصد داریم بهترین جایگزین صرافی مکسی برای معامله‌گران ایرانی را معرفی کنیم. اگر شما هم جزو کاربران این صرافی هستید و به‌دنبال جایگزین آن می‌گردید، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

اطلاعیه اجباری‌شدن احراز هویت صرافی MEXC

روال کار صرافی‌های ارز دیجیتال برای اجباری‌کردن احراز هویت در گذشته، صدور اطلاعیه‌های رسمی به‌صورت عمومی بوده است. این موضوعی است که تاکنون در صرافی‌هایی مانند بایننس، کوکوین، بای بیت، و … نیز شاهد آن بوده‌ایم. صرافی مکسی (MEXC) در اتفاقی عجیب، تاکنون اطلاعیه رسمی مبنی بر اجباری‌شدن احراز هویت صادر نکرده است.

در عوض، پشتیبانی این صرافی به تریدرهای دارای حساب کاربری در مکسی ایمیل ارسال کرده است. تصویر زیر متن پیام ارسال‌شده از پشتیبانی صرافی مکسی به معامله‌گران، مبنی بر اجباری‌شدن احراز هویت است. پشتیبانی صرافی مکسی در پاسخ به کارشناسان کلینیک سرمایه مبنی بر صحت ایمیل ارسال‌شده، محتوای آن را تأیید کرده است.

اطلاعیه اجباری‌شدن احراز هویت صرافی MEXC

خلاصه متن موجود در تصویر فوق، حاکی از آن است که از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۴، امکان واریز و ترید برای حساب‌های کاربری بدون احراز هویت در صرافی مکسی وجود ندارد. ضمن اینکه پوزیشن‌های معاملاتی باز بعد از این تاریخ، به‌صورت خودکار بسته خواهند شد. البته صرافی MEXC، امکان برداشت وجه، حتی پس از ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ را، برای کاربران فراهم کرده است.

آیا کاربران ایرانی می‌توانند در صرافی مکسی احراز هویت کنند؟

جالب است بدانید پیش از اجباری‌شدن احراز هویت در صرافی مکسی، این پلتفرم به کاربران ایرانی اجازه می‌داد احراز هویت کنند، اما چند وقتی است که این امکان دیگر وجود ندارد. صرافی مکسی احراز هویت در دو سطح مقدماتی و پیشرفته را برای کاربران فراهم کرده است. در مراجعه به بخش احراز هویت این صرافی، بعد از انتخاب کشور ایران، با تصویر زیر روبه‌رو شدیم.

شهروندان ایرانی امکان احراز هویت در صرافی مکسی را ندارند

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، شهروندان ایرانی امکان احراز هویت در صرافی مکسی را ندارند. بنابراین، عملاً، ۳۰ آوریل ۲۰۲۴ نقطه پایان همکاری یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی با ایرانیان است. در نتیجه، باید به‌دنبال جایگزین صرافی مکسی باشید.

بهترین جایگزین صرافی مکسی بین پلتفرم‌های خارجی برای ایرانیان

صرافی بینگ ایکس بهترین جایگزین صرافی مکسی برای ایرانیان است
bingx logo
صرافی بینگ ایکس
۴.۸
دسترسی به بازار کریپتو و فارکس
اتصال به تریدینگ ویو و متاتریدر ۵
پشتیبانی فارسی
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

صرافی بینگ ایکس (BingX) بهترین جایگزین صرافی مکسی برای ایرانیان در بین پلتفرم‌های خارجی خرید و فروش ارز دیجیتال است. این صرافی، که از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده، بر اساس داده‌های سایت کوین مارکت کپ (Coinmarketcap)، جزو برترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان است.

تیم توسعه‌دهنده این صرافی همواره روی ارائه خدمات به ایرانیان، برای خرید و فروش ارز دیجیتال، تأکید کرده است. جالب است بدانید که در حال حاضر، امکان احراز هویت در صرافی بینگ ایکس با استفاده از کارت ملی ایرانی وجود دارد. هرچند نمی‌توان مطمئن بود که همکاری بینگ ایکس با ایرانیان در طولانی‌مدت هم ادامه پیدا کند، اما به‌ هر ترتیب، در شرایط فعلی، بدون تردید، بینگ ایکس مطمئن‌ترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان است.

برخی از مهم‌ترین مزایای صرافی بینگ ایکس عبارت‌اند از:

  • فعالیت بیش از ده میلیون معامله‌گر از کشورهای مختلف دنیا در بینگ ایکس؛
  • ارائه قابلیت اثبات ذخایر برای موجودی تریدرها در حساب‌های کاربری؛
  • امکان خرید و فروش بیش از هفت‌صد ارز دیجیتال و جفت ارزهای فارکس؛
  • ارائه اپلیکیشن موبایل؛
  • حضور در جمع بیست صرافی ارز دیجیتال جهان از نظر حجم معاملات؛
  • ارائه خدمات کپی تریدینگ و ربات تریدینگ؛
  • امکان اتصال به تریدینگ ویو و معامله مستقیم از طریق آن؛
  • کارمزد رقابتی؛
  • پشتیبانی فارسی صرافی بینگ ایکس؛
  • امکان احراز هویت برای تریدرهای ایرانی.

بهترین جایگزین صرافی مکسی بین پلتفرم‌های داخلی برای ایرانیان

تریدرهای ایرانی، که چندین سال در بازار ارز دیجیتال فعالیت کرده‌اند، بارها و بارها سابقه کوچ از یک صرافی به صرافی دیگر را تجربه کرده‌اند. بعضی از تریدرهایی که از این وضعیت ناراضی‌اند، ترجیح می‌دهند به‌ سراغ صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی بروند. معامله‌کردن در یک صرافی معتبر ایرانی، ریسک مسدودشدن حساب کاربری و استرس قطع همکاری صرافی را تا حدی کاهش می‌دهد.

اگر به‌دنبال بهترین جایگزین مکسی بین پلتفرم‌های داخلی هستید، صرافی نوبیتکس اولین گزینه پیش روی شماست. بیش از شش میلیون تریدر در این صرافی فعالیت می‌کنند. بیشترین حجم معاملات رمزارزها بین پلتفرم‌های ایرانی مربوط به نوبیتکس است.

این صرافی علاوه بر معاملات اسپات، امکان خرید و فروش تعهدی ارز دیجیتال را نیز فراهم کرده است. در مجموع، خدمات پشتیبانی، اپلیکیشن موبایل، رمزارزهای قابل معامله و همچنین سرویس‌هایی مانند استیکینگ ارز دیجیتال، نوبیتکس را به انتخاب اول تریدرهای ایرانی تبدیل کرده است.

کلام پایانی

در این مطلب، داستان قطع همکاری صرافی MEXC با ایرانیان را بررسی کردیم. همچنین بهترین جایگزین صرافی مکسی برای ایرانیان را هم معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم حتماً در دو یا سه صرافی ارز دیجیتال حساب کاربری داشته باشید. در این صورت، اگر یکی از آن‌ها به‌ مشکل خورد، می‌توانید فوراً صرافی دیگری را جایگزین کنید. مکسی اولین صرافی خارجی نیست که همکاری خود را با ایرانیان قطع می‌کند، به‌ نظر می‌رسد که آخرین صرافی هم نخواهد بود. بنابراین، تا زمانی که چالش تحریم‌های بین‌المللی وجود دارد، خانه‌به‌دوشی تریدرهای ایرانی در صرافی‌های بین‌المللی نیز پابرجا خواهد بود.

سوالات متداول

1

آخرین مهلت احراز هویت در صرافی MEXC چه زمانی است؟ 

براساس اطلاعیه منتشرشده، امکان خرید و فروش ارز دیجیتال بدون احراز هویت، از تاریخ 30 آوریل 2024 وجود ندارد.

2

آیا تریدرهای ایرانی می‌توانند در صرافی مکسی احراز هویت کنند؟ 

خیر؛ امکان احراز هویت برای تریدرهای ایرانی در صرافی MEXC وجود ندارد.

3

بهترین جایگزین صرافی مکسی برای ایرانیان چیست؟ 

بینگ ایکس (BingX) بهترین صرافی جایگزین صرافی مکسی برای ایرانیان است.

امتیاز شما به این محتوا

5 / 5. 4

میانگین امتیازات: 5/5
تعداد امتیاز: 4
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره