آموزش صرافی هات بیت برای ایرانیان از ثبت نام تا معامله

آموزش صرافی
صرافی هات بیت

یکی از بهترین صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال که پس از قطع شدن خدمات صرافی بایننس، ایرانیان از آن استقبال کردند، هات بیت است. این پلتفرم معاملاتی در بخش قوانین و مقررات خود به ‌صراحت ذکر کرده است که به کاربران ایرانی خدمات نمی‌دهد؛ اما با توجه به اینکه احراز هویت در این صرافی اجباری نیست، کاربران می‌توانند با استفاده از فیلترشکن در این صرافی ارز دیجیتال خرید و فروش کنند. البته در سال ۲۰۲۲ مشکل صرافی هات بیت موجب نگرانی کاربران شد که در حال حاضر این مشکل برطرف شده است. برای آشنایی بیشتر با صرافی Hotbit و نحوه کار کردن با آن، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی صرافی هات بیت

صرافی هات بیت در سال ۲۰۱۸ و در کشور هنگ کنگ فعالیت خود را آغاز کرد. این صرافی در زمان نگارش مقاله حاضر (دی‌ماه ۱۴۰۱) بیش از هفتصد هزار کاربر از ۲۱۰ کشور دنیا دارد و از این نظر در ردیف صرافی‌های معمولی بازار ارزهای دیجیتال قرار می‌گیرد. ویژگی مهم صرافی hotbit که سبب شده است بسیار به آن توجه شود، تعداد زیاد ارزهای دیجیتال است که در آن می‌توان خرید و فروش کرد. در حال حاضر، بیش از ۲۴۴۰ کوین و توکن در این صرافی قابل معامله‌اند که در نوع خود منحصربه‌فرد است.

مزایا و معایب صرافی هات بیت

بررسی هات بیت نشان می‌دهد از هر نظر این صرافی در شرایط معمولی قرار دارد. رابط کاربری ساده، امنیت زیاد حساب‌های کاربری و همچنین کارمزد معاملات کم برای برخی از جفت ارزهای معاملاتی خاص، از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت هات بیت به حساب می‌آیند. کیف پول هات بیت دارایی کاربران را به صورت آفلاین یا سرد نگهداری می‌کند و به همین دلیل، برای امنیت دارایی خود نگرانی نخواهید داشت. علاوه بر آن، اپلیکیشن موبایل صرافی hotbit نیز وجود دارد که می‌توانید از آن برای خرید و فروش در تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل اندروید و iOS استفاده کنید.

مهم‌ترین عیب صرافی هات بیت ارائه نکردن پلتفرم معاملات فیوچرز است. بسیاری از تریدرهای حرفه‌ای امروز بخش چشمگیری از سرمایه خود را برای معاملات فیوچرز در بازار ارزهای دیجیتال به کار می‌گیرند. بر این اساس، صرافی‌ای که از چنین معاملاتی پشتیبانی نکند، عملاً کاربران زیادی را از دست خواهد داد.

یکی دیگر از مشکلات جدی صرافی hotbit، ارائه نکردن ابزارهای معاملاتی به‌روز است. برای مثال، پلتفرم‌های کپی تریدینگ و ربات معامله‌گر از امکانات ویژه‌ای به حساب می‌آیند که توجه کاربران بازار کریپتوکارنسی را به خود جلب کرده‌اند. این در حالی است که هات بیت هنوز برای ارائه این دست از خدمات به کاربران خود برنامه‌ای ندارد.

مشکل صرافی هات بیت در سال ۲۰۲۲ چه بود؟

در تاریخ دهم آگوست سال ۲۰۲۲ صرافی هات بیت اطلاعیه‌ای منتشر کرد که به موجب آن تمام فعالیت واریز، برداشت و خرید و فروش ارز دیجیتال به‌طور کامل در این پلتفرم معاملاتی متوقف شد. همچنین این صرافی اعلام کرد که مشخص نیست این محدودیت چه زمانی برطرف شود. البته در این اطلاعیه به مشتریان اطمینان داده شد که تمام سرمایه آن‌ها محفوظ باقی می‌ماند و بلافاصله بعد از بازگشایی به دارایی خود دسترسی خواهند داشت. این موضوع نگرانی‌های زیادی را برای کاربران صرافی هات بیت به وجود آورد.

این مشکل به دلیل تخلفات در سطح مدیریت صرافی هات ایجاد شد. بیشتر کارکنان این صرافی از چین، تایوان و ایالات متحده آمریکا هستند. بلافاصله بعد از متوقف شدن فعالیت صرافی، تمام سفارش‌های نهایی‌نشده در این پلتفرم به همراه پوزیشن‌های اهرمی به‌طور کامل لغو شدند. نباید فراموش کنید این اتفاق در شرایطی رخ داد که بازار ارزهای دیجیتال در روند نزولی شدیدی در سال ۲۰۲۲ قرار داشت؛ به همین دلیل، بسیاری از کاربران در مدتی که این صرافی فعالیت نمی‌کرد، متحمل ضررهای زیادی شدند.

این اتفاق برای اولین بار نبود که در بازار رمزارزها رخ می‌داد. تجربه‌های قبلی گاهی به ورشکستگی صرافی‌ها منجر می‌شد؛ اما خوشبختانه، هاتبیت بعد از مدت کوتاهی فعالیت خود را دوباره از سر گرفت. به هر ترتیب، این موضوع سبب شد عده‌ای از کاربران صرافی hotbit به فکر کوچ کردن از آن بیفتند. اگر شما هم جزو این دسته هستید، پیشنهاد کلینیک سرمایه صرافی BingX است. بینگ ایکس صرافی ارز دیجیتال منحصربه‌فرد با امنیت و حجم معاملات زیاد است که پلتفرم‌های پیشرفته کپی تریدینگ و ربات تریدر را نیز در اختیار معامله‌گران قرار می‌دهد.

ثبت نام در صرافی hotbit

ورود به صرافی هات بیت ثبت نام در صرافی هات بیت به همراه تخفیف کارمزد

آموزش صرافی هات بیت را با نحوه ثبت نام در آن آغاز می‌کنیم. برای این منظور از طریق نشانی اینترنتی hotbit.io وارد سایت صرافی هات بیت شوید. در صفحه اصلی این صرافی، در قسمت منوی بالای سایت گزینه Register وجود دارد. برای ثبت نام باید از این گزینه استفاده کنید.

ثبت نام صرافی هات بیت

در ادامه، وارد صفحه ثبت نام می‌شوید که فرمی در آن وجود دارد. حتماً ثبت نام از طریق ایمیل را انتخاب کنید.

بعد از وارد کردن ایمیل، کد تأییدی برای شما ارسال می‌شود. پس از وارد کردن این کد باید رمز عبور حساب کاربری خود را تعیین کنید. شما عزیزان با وارد کردن کد ۳۲۷۳۲۹۱ می‌توانید از تخفیف دائمی در پرداخت کارمزد معاملات خود در هاتبیت بهره‌مند شوید. درنهایت، با انتخاب گزینه Register ثبت نام خود را کامل کنید. از آن پس برای ورود به صرافی هات بیت باید از آدرس ایمیل و رمزعبور تعیین‌شده استفاده کنید.

احراز هویت در هات بیت

احراز هویت در صرافی hotbit اجباری نیست. همین موضوع سبب شده است کاربران ایرانی بتوانند از خدمات این صرافی برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنند. نکته مهم درباره استفاده از صرافی هات بیت آن است که حتماً باید از فیلترشکن برای ورود به آن استفاده کنید؛ زیرا این صرافی خدمات خود را به آی‌پی‌های ایرانی ارائه نمی‌کند.

فعال‌سازی احراز دوعاملی در صرافی hotbit

فعال سازی ورود دو مرحله ای در هات بیت

برای افزایش امنیت حساب کاربری خود قبل از هرگونه واریز ارز دیجیتال، حتماً احراز دوعاملی را فعال کنید. اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور بهترین گزینه برای این منظور است. ابتدا این اپلیکیشن را دانلود و روی تلفن همراه خود نصب کنید. سپس وارد بخش تنظیمات حساب کاربری خود در صرافی هات بیت شوید.

گوگل آتنتیکیتور در صرافی هات بیت

بخش Google Authentication را پیدا کنید.

افزایش امنیت حساب کاربری صرافی hotbit

در این بخش یک کد بازیابی به همراه QR کد اختصاصی در اختیارتان قرار می‌گیرد.

کد بازیابی را در جای مطمئنی یادداشت و از آن نگهداری کنید. سپس QR کد را با استفاده از اپلیکیشن گوگل اتنتیکیتور اسکن کنید.

فعال سازی 2fa در صرافی هات بیت

به این ترتیب، کد شش‌رقمی اختصاصی‌ای در اپلیکیشن اتنتیکیتور تولید می‌شود که باید در سایت وارد کنید و سپس، احراز دوعاملی حساب کاربری شما فعال می‌شود. از این به بعد در زمان برداشت از حساب کاربری باید حتماً کد تأیید این اپلیکیشن را در سایت وارد کنید.

واریز ارز دیجیتال به صرافی هات بیت

آموزش واریز به هات بیت

برای واریز ارز دیجیتال به حساب کاربری خود در صرافی Hotbit، باید وارد بخش Wallet شوید. در این بخش تب Deposit را از بالای صفحه انتخاب کنید.

آموزش واریز به صرافی hotbit

به این ترتیب، فهرستی از ارزهای دیجیتال به نمایش درمی‌آید. رمزارز مدنظر خود را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه واریز می‌شوید.

در این صفحه باید شبکه بلاکچین انتقال رمزارز را تعیین کنید. سپس آدرس اختصاصی کیف پول به صورت متنی و QR کد به نمایش درمی‌آید. در هنگام واریز ارز دیجیتال از طریق کیف پول یا صرافی مبدأ، باید از این آدرس استفاده کنید. توجه کنید واریز ارز دیجیتال به صرافی هات بیت بدون کارمزد صورت می‌گیرد.

برداشت ارز دیجیتال از صرافی هات بیت

آموزش برداشت از صرافی هات بیت

برای برداشت ارز دیجیتال از حساب کاربری خود در صرافی Hotbit باید وارد بخش Wallet شوید. در این بخش تب Withdraw را از بالای صفحه انتخاب کنید.

آموزش برداشت از هات بیت

به این ترتیب، فهرستی از ارزهای دیجیتال به نمایش درمی‌آید. رمزارز مدنظر خود را انتخاب کنید. سپس وارد صفحه برداشت می‌شوید.

در این صفحه باید شبکه انتقال، آدرس کیف پول مقصد و همچنین میزان ارز دیجیتال را برای برداشت تعیین کنید. سپس کارمزد برداشت با توجه به نوع ارز دیجیتال به نمایش درمی‌آید. به این ترتیب، می‌توانید عملیات برداشت را نهایی کنید.

آموزش خرید و فروش در صرافی هات بیت

آموزش صرافی هات بیت

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی hotbit پس از ورود به حساب کاربری، از منوی بالای صفحه گزینه Exchange را انتخاب کنید و وارد صفحه معاملات این صرافی ‌شوید.

معامله در صرافی hotbit

برای ثبت سفارش معاملات اسپات باید یکی از تب‌های Global Select، Global و Growing را از سمت چپ صفحه انتخاب کنید. با انتخاب هریک از این گزینه‌ها دسته‌ای از ارزهای دیجیتال پیش روی شما قرار می‌گیرد. تفاوت این ارزهای دیجیتال در میزان کارمزد معاملات است که در ادامه، بیشتر درباره این موضوع توضیح می‌دهیم.

سپس ارز دیجیتال مدنظر خود را انتخاب کنید. جفت ارزهای معاملاتی در این صرافی بر اساس دو استیبل کوین تتر (USDT) و USDC هستند. برای انتخاب گزینه مدنظر خود باید از بالای نمودار قیمت یکی از آن‌ها را برگزینید. پنل ثبت سفارش در زیر نمودار قیمت قرار دارد. سه گزینه برای خرید و فروش وجود دارد که عبار‌ت‌اند از:

  • Limit Order: در سفارش لیمیت باید قیمت و مقدار ارز دیجیتال را مشخص کنید.
  • Market: در سفارش مارکت قیمت بر اساس بهترین سفارش لحظه‌ای در بازار به صورت خودکار تعیین می‌شود.
  • Trigger Order: همان سفارش لیمیت است که باید حد ضرر خود را نیز مشخص کنید.

با تکمیل اطلاعات یادشده، کارمزد معامله به نمایش درمی‌آید و در نهایت، باید سفارش خرید یا فروش خود را نهایی کنید. تاریخچه تمام سفارش‌های باز و پوزیشن‌های معاملاتی خود را نیز می‌توانید در زیر پنل ثبت سفارش مشاهده کنید.

کارمزد معاملات صرافی hotbit

کارمزد معاملات در صرافی هات بیت به نرخ ثابت در نظر گرفته می‌شود و ارتباطی به حجم معاملات ندارد. در این صرافی برای خرید و فروش ارز دیحیتال، هم از میکر و هم از تیکر کارمزد دریافت می‌شود. ارزهای دیجیتال در صرافی Hotbit به سه گروه تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • Global Select
  • Global
  • Growing

در صفحه معاملات صرافی هات بیت می‌توانید در زمان انتخاب جفت ارز معاملاتی مدنظر این دسته‌بندی‌ها را مشاهده کنید. کارمزد معاملات هریک از آن‌ها به صورت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که در جدول زیر می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید.

کارمزد معاملات Global Select Global Growing
میکر (سفارش‌گذار) ۰/۰۵ درصد ۰/۳ درصد ۰/۵ درصد
تیکر (سفارش‌بردار) ۰/۲ درصد ۰/۴۵ درصد ۰/۶۵ درصد

توکن اختصاصی صرافی hotbit

HTB نام توکن اختصاصی صرافی هات بیت است. این توکن در بستر بلاک چین اتریوم راه‌اندازی شده است. کاربران این صرافی با استفاده از این توکن می‌توانند در پرداخت کارمزد معاملات خود تخفیف بگیرند. همچنین با سپرده‌گذاری این توکن در بخش Investment صرافی hotbit می‌توانید از سود بهره‌مند شوید. البته توجه کنید این توکن فقط در صرافی هات بیت و یونس سواپ قابل خرید و فروش است و پلتفرم‌های معاملاتی معروف دیگر از آن پشتیبانی نمی‌کنند.

کلام پایانی

در این مطلب به نقد و بررسی صرافی هات بیت پرداختیم. صرافی hotbit خدمات معمولی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ اما از نظر اعتبار، صرافی هات بیت بین پلتفرم‌های معاملاتی دیگر جایگاه ویژه‌ای دارد. همان‌طور که در متن مقاله اشاره کردیم، اگر به دنبال جایگزین برای هات بیت هستید، پیشنهاد می‌کنیم صرافی بینگ ایکس را امتحان کنید. شما عزیزان می‌توانید سؤالات خود را درباره هات بیت با ما در میان بگذارید. سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ‌گوی سؤالات شما باشیم.

سوالات متداول

1

صرافی هات بیت برای کدام کشور است؟

صرافی Hotbit در سال 2018 در منطقه هنگ کنگ فعالیت خود را آغاز کرد. شایان ذکر است دفتر اصلی این صرافی در شهر شانگهای چین قرار دارد.

2

آیا صرافی هات بیت معتبر است؟

بسیاری از کارشناسان امنیت روی اعتبار صرافی هات بیت مهر تأیید می‌زنند. تجربه سال‌های اخیر نیز نشان می‌دهد به جز مقطعی در سال 2022، در اوقات دیگر بدون مشکل به کاربران خدمات ارائه داده است.

3

آیا صرافی هات بیت برای ایرانی ها در دسترس است؟

سایت صرافی Hotbit برای ایرانیان بدون نیاز به احراز هویت در دسترس است؛ اما توجه کنید که حتماً در زمان ورود به هات بیت از VPN یا VPS با آی‌پی ثابت استفاده کنید.

امتیاز شما به این محتوا

3.7 / 5. 17

میانگین امتیازات: 3.7/5
تعداد امتیاز: 17
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مقصود نجف پور

    سلام برای انتقال ارز کد که به ایمل من می‌فرسته رو من ندارم ایمیلم رر دسترس نیس قبل هک شد به دست کسی فقط گوگل اکنتکاتور دارم چطور انتقال بدم میشه ایمیلمو تعویض کنم

    ۱۴۰۲/۰۳/۲۵ پاسخ
  • نجمه بیژنی

    سلام خسته نباشید من تمروز اومدم ارزها مو از هات بیت به تراس ولتم بریزم ولی نشد از وب سایت امتحان کردم دارایی منو صفر میزنه درصورنیکه بیشتر از ۳۰۰ دلار دارم
    ایمیل شون هم بسته است
    پاک کردم دوباره بریزم هات بیت رو ولی اصلا دیگه هات بیت رو نمیاره تا دانلودش کنم
    پولمو خوردن ؟

    ۱۴۰۲/۰۱/۰۵ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام نجمه عزیز
      لطفا از طریق مرورگر روی لپ تاپ هم تست کنید تا ببینید امکان ورود به حساب دارید یا خیر

      ۱۴۰۲/۰۱/۱۲ پاسخ
  • جواد علیپور

    متاسفانه super file coin حتی سایت خودشون دیگه پاسخ نمیده اصلا باز نمیکنه برای مشخصات contract سایت های دیگه هم ندارن ظاهرا همون چهارصد دلار از دستم رفته.ممنون از راهنمایی شما

    ۱۴۰۱/۱۲/۱۹ پاسخ
  • جواد علیپور

    سلام مجدد همونطور که شما فرمودید میخواهم شت کوین ها رو به تراست واریز کنم ولی نمیتونم مشخصاتش رو از etherscan پیدا کنم مخصوصا super file coinبا نام sfil

    ۱۴۰۱/۱۲/۱۷ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام جواد عزیز
      داخل گوگل سرچ کنید sfil token و از سایت کوین مارکت کپ اطلاعات مورد نیاز رو کپی کنید و در بخش Add Custom Token در تراست ولت قرار بدید.

      ۱۴۰۱/۱۲/۱۸ پاسخ
  • جواد علیپور

    سلام من مقداری شت کوین در هاتبیت خریداری کردم و الان میخواستم بفروشم دیدم از لیست خارج شده همشون فقط میتونم برداشت کنم ولی نمیدونم کدوم صرافی یا ولت با قابلیت معامله بفرستم که این ها رو داشته پشتیبانی کنه اگه کسی میدونه راهنمایی کنه

    ۱۴۰۱/۱۲/۱۵ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام جواد عزیز
      میتونید ارزهای مورد نظرتون رو به تراست ولت انتقال بدید و از طریق صرافی پنکیک سواپ و یا یونی سواپ بفروشید.

      ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ پاسخ
  • رضا اسماعیلی

    لطفا با پشتیلانی صرافی هات بیت تماس بگیرید . الان بک ماه گذشته که صرافی بسته شده و بازار داره توسان میده که حداقل نوسان بگیریم ولی صرافی بسته است . خواهشا تماس بگیرید و بگید زودتر بازش کنند . کلی سرمایه مون اونجاست اگه قرار باشه در طول سال اینطوری ببنده از این صرافی خارج میشیم . لطفا تماس بگیرید . با تشکر

    ۱۴۰۱/۰۶/۱۳ پاسخ
    • امیر

      سلام خسته نباشید تا کی نمی‌تونیم برداشت کنیم؟

      ۱۴۰۱/۱۱/۰۶ پاسخ
  • رضا

    سلام شب بخیر
    کمترین میزانی که میتوان با هات بیت خرید داشت چقدره؟ محدودیت داره؟

    ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام رضا عزیز
      حداقل واریز یا Deposit برای صرافی هات بیت ۱$ در نظر گرفته شده.
      و حداقل خرید معمولا در صرافی ها ۱۰$ در نظر گرفته میشه، باتوجه به غیرفعال بودن حساب های هات بیت بخاطر اخبار موجود امکان تست کردن نداشتیم تا عدد دقیقش رو اعلام کنیم خدمتتون.

      ۱۴۰۱/۰۵/۲۰ پاسخ
  • محمود

    سلام برای استفاده از هات بیت یا برداشت نیاز به استفاده از وی پی ان داریم؟

    ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام محمود عزیز
      در حال حاضر الزامی به استفاده از VPN نیست و ما هم بدون VPN وارد میشیم و استفاده می کنیم؛ ولی در صورتی که آدم محتاطی نسبت به این موارد هستید و استفاده نکردن از وی پی ان براتون باعث استرس و … میشه استفاده کنید.

      ۱۴۰۱/۰۵/۱۹ پاسخ
  • حسن

    سلام چرا قیمتها در هات بیت بالاتر از دیگر صرفی هاست

    ۱۴۰۱/۰۲/۲۴ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام حسن جان
      قیمت ها در پلتفرم های مختلف میتونه متفاوت باشه و بخش اصلی این ماجرا مربوط میشه به عرضه و تقاضایی که در اون پلتفرم وجود داره
      نباید انتظار داشته باشیم که قیمت یک ارز در تمامی پلتفرم ها یکسان باشه و این تفاوت ( آربیتراژ ) همیشه در تمامی بازارها وجود داشته .

      ۱۴۰۱/۰۲/۲۵ پاسخ
منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره