صرافی جیبیتکس؛ آموزش ثبت نام و بررسی صرافی jibitex

آموزش صرافی
آموزش ثبت نام و بررسی صرافی جیبیتکس

‌در این مقاله، یکی از جدیدترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایران را معرفی و بررسی می‌کنیم. نام این صرافی جیبیتکس است که مخفف سه کلمه جیب، بیت کوین و اکسچنج است. جیبیتکس در سال ۱۳۹۹ راه‌اندازی شده و امکان خرید و فروش رمزارزها به‌صورت فروشگاهی و بازار معاملاتی را فراهم کرده است. در ادامه این مقاله، با بررسی کامل این صرافی همراه ما باشید.

معرفی صرافی جیبیتکس

صرافی جیبیتکس در سال ۱۳۹۹ در شهر تهران راه‌اندازی شد. این پلتفرم از جدیدترین صرافی‌های ایران است که امکان معامله در بازار معاملاتی اسپات و به‌صورت OTC را برای کاربران فراهم کرده است.

صرافی Jibitex در تلاش است تا با ارتباط با استارتاپ‌ها و همکاری با این شرکت‌ها، روند پرداخت‌های بین‌المللی را تسهیل کند. این صرافی ارز دیجیتال، کیف پول اختصاصی دارد و به کمک آن، از دارایی‌های کاربران محافظت و نگهداری می‌کند.

نقد و بررسی صرافی جیبیتکس

یکی از نکات منفی این صرافی، نداشتن اپلیکیشن اختصاصی است. کاربران برای دسترسی به صرافی جیبیتکس با موبایل، باید از مرورگر وب استفاده کنند.

صرافی Jibitex برای انجام معاملات با مبالغ کمتر از پنجاه میلیون تومان، کارمزدهای ۰/۳ تا ۰/۳۲ درصدی از کاربران دریافت می‌کند که کمی از صرافی‌های دیگر بیشتر است.

کاربران باید توجه کنند که در بازار معاملاتی تومان این صرافی، تنها امکان معامله یازده رمزارز وجود دارد و در بازار معاملاتی تتر، تنها نُه رمزارز فهرست شده است.

در کنار معایب این صرافی، باید به بازار معاملاتی مناسب آن اشاره کرده که طراحی کاربرپسندی دارد و معامله‌گران به‌راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

علاوه‌ بر این، کاربران به وسیله چت آنلاین سایت، می‌توانند به‌صورت ۲۴ ساعته به پشتیبانی این صرافی دسترسی داشته باشند. البته دسترسی به پشتیبانی از طریق شماره تماس، ایمیل، تلگرام و واتساپ امکان‌پذیر است، اما سرعت پاسخ‌گویی چت آنلاین را ندارد.

نام صرافی جیبیتکس (Jibitex)
نوع صرافی بازار معاملاتی و فروشگاهی
سال راه‌اندازی ۱۳۹۹
تعداد ارزهای دیجیتال تحت پوشش یازده رمزارز در بازار معاملاتی
حجم معاملات
پشتیبانی صرافی چت آنلاین

شماره تماس: ۹۸۹۳۹۱۸۴۸۷۶۹

ایمیل: [email protected]

تلگرام: https://t.me/Jibitex_Support

شبکه‌های اجتماعی صرافی آپارات: https://www.aparat.com/jibitex

ایکس: https://twitter.com/Jibitexofficial

اینستاگرام: https://www.instagram.com/jibitexofficial

تلگرام: https://t.me/jibitex

آموزش ثبت نام در صرافی جیبیتکس

برای ثبت نام در صرافی جیبیتکس، از صفحه اصلی سایتِ jibitex.co اقدام کنید. به‌منظور ثبت نام در این پلتفرم، از مراحل زیر پیروی کنید.

در صفحه اصلی سایت، روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

فرم ثبت نام در صرافی جیبیتکس

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام مانند پست الکترونیک، رمز عبور، و کد تأیید ایمیل را وارد کنید و تیک قبول قوانین را بزنید. در انتهای صفحه، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. پس از تکمیل اطلاعات، وارد پروفایل کاربری خواهید شد.

آموزش احراز هویت در صرافی جیبیتکس

با مراجعه به پروفایل کاربری، می‌توانید به بخش احراز هویت دسترسی داشته باشید. برای احراز هویت حساب خود، براساس مراحل زیر اقدام کنید.

فعال سازی شناسایی دو مرحله ای برای احراز هویت در صرافی جیبیتکس

پیش از آغاز مراحل احراز هویت، باید شناسایی دومرحله‌ای را برای حساب خود فعال کنید. در اولین مرحله احراز هویت، با این کد، حساب خود را تأیید کنید.

احراز هویت در صرافی جیبیتکس

در ستون سمت راست، گزینه برای احراز هویت وجود ندارد. در ادامه، برای دسترسی به بخش احراز هویت، روی گزینه پروفایل و سپس اطلاعات شخصی کلیک کنید. در این صفحه، دکمه آغاز فرایند احراز هویت نمایش داده می‌شود.

اضافه کردن شماره موبایل

شماره موبایل خود را وارد و روی دکمه ارسال کد از طریق پیامک کلیک کنید.

تایید شماره موبایل

در ردیف اول، کد ارسالی به موبایل را وارد و در ردیف بعدی، کد شناسایی دوعاملی را از گوگل اتنتیکیتور وارد کنید.

فرم اطلاعات هویتی برای احراز هویت در صرافی جیبیتکس

در مرحله بعد، اطلاعات هویتی مانند نام، نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، کد ملی، و تصویر کارت ملی را وارد و روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

اضافه کردن شماره کارت، حساب، شبا برای احراز هویت در صرافی جیبیتکس

در ادامه، اطلاعات بانکی را در سایت وارد کنید؛ اطلاعاتی مانند شماره کارت، شماره شبا، نام بانک و نام صاحب بانک را وارد و روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

فرم آدرس محل سکونت

در مرحله بعد، اطلاعات محل سکونت را وارد کنید. تلفن ثابت را همراه با پیش‌شماره در کادر اول وارد کنید. در ادامه، استان، شهر، آدرس و کدپستی را بنویسید و روی گزینه ذخیره کلیک کنید.

آپلود تصویر سلفی همراه مدارک برای احراز هویت در صرافی جیبیتکس

در آخرین مرحله، متن درج‌شده را در کاغذی بنویسید و همراه با کارت ملی، از خود سلفی بگیرید و در سایت بارگذاری کنید. در انتها، گزینه ذخیره را بفشارید. پس ارسال این اطلاعات، چند دقیقه صبر کنید تا اطلاعات شما تأیید و احراز هویتتان تکمیل شود.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی جیبیتکس

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در بازار معاملاتی صرافی جیبیتکس از پروفایل کاربری اقدام کنید. البته از صفحه اصلی سایت نیز به بازارهای معاملاتی دسترسی خواهید داشت.

لیست رمزارز ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی جیبیتکس

از ستون سمت راست، روی فهرست رمزارزها کلیک کنید. در این قسمت، رمزارز مدنظر برای معامله را انتخاب و روی گزینه آبی‌رنگ بازار کلیک کنید.

بخش بازار معاملاتی جهت خرید و فروش رمزارز

در بخش بازار معاملاتی بیت کوین، به‌راحتی با تعیین قیمت خرید یا فروش و مقدار دارایی، با فشردن دکمه‌های فروش کوین‌ها یا خرید کوین‌ها، می‌توان به خرید و فروش دارایی‌ها پرداخت. آنچه ممکن است در کیفیت معاملات کاربران تأثیر منفی بگذارد، نبود قابلیت حد سود و حد ضرر است.

کارمزد معاملات صرافی جیبیتکس

کارمزد معاملات تومانی در صرافی جیبیتکس بر مبنای حجم معاملات محاسبه می‌شود. در دیگر بازارها مانند تتری، کارمزد ثابت ۰/۲ درصد لحاظ می‌شود. کارمزد بازار تومان بر مبنای جدول زیر تعیین می‌شود.

حجم معاملات سفارش گذار (میکر) سفارش پذیر (تیکر)
کمتر از ۵۰ میلیون تومان ۰/۳ درصد ۰/۳۲ درصد
بین ۵۰ میلیون تا ۲۰۰ میلیون تومان ۰/۲ درصد ۰/۲۵ درصد
بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ۰/۱۵ درصد ۰/۱۸ درصد
بیشتر از ۵۰۰ میلیون تومان ۰/۱۲ درصد ۰/۱۸ درصد

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی کامل صرافی ارز دیجیتال جیبیتکس پرداختیم و نحوه ثبت نام، احراز هویت و خرید و فروش در آن را آموزش دادیم. تتوع رمزارزها برای معامله در صرافی Jibitex کم است. بنابراین این صرافی برای رقابت با دیگر گزینه‌های موجود، باید فهرست رمزارزهای را تنوع بخشد و پلتفرم معاملاتی‌اش را ارتقا دهد.

سوالات متداول

1

آیا صرافی جیبیتکس معتبر است؟

با توجه به قابلیت‌های امنیتی مورد قبول، می‌توان به اعتبار صرافی جیبیتکس امیدوار بود.

2

صرافی جیبیتکس از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟

این صرافی تنها از یازده رمزارز در بازار تومان و نُه ارز دیجیتال در بازار تتر پشتیبانی می‌کند.

3

کارمزد معاملات صرافی جیبیتکس چقدر است؟

این پلتفرم در بازار تتر کارمزد ثابت 0/2 درصد دریافت می‌کند. در بازار تومان نیز کارمزدها به حجم معاملات کاربران بستگی دارد و از 0/3 درصد تا 0/12 درصد ادامه پیدا می‌کند.

امتیاز شما به این محتوا

0 / 5. 0

میانگین امتیازات: 0/5
تعداد امتیاز: 0
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره