فهرست بهترین شرکت های سبدگردانی در سال ۱۴۰۲

سرمایه گذاری
معرفی بهترین شرکت های سبدگردانی

فعالان بازارهای مالی باتوجه‌به دانش و تحلیل بازار، به سرمایه‌گذاری می‌پردازند. لازمه فعالیت موفقیت آمیز در بازارهای مالی تجربه و دانش زیاد است که به کاربر امکان کسب سود در این بازارها را می‌دهد. البته کاربرانی که دانش و تخصص لازم را برای ورود به بازارهای مالی مانند بورس ندارند، می‌توانند از شرکت‌های سبدگردانی کمک بگیرند. این شرکت‌ها با در اختیار گرفتن سرمایه کاربران، در بازارهای مالی مختلف فعالیت می‌کنند و سود این معاملات را با کسر کارمزد به آن‌ها تحویل می‌دهند. در این مقاله، بهترین شرکت سبدگردانی در ایران را در سال ۱۴۰۲ معرفی می‌کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

چگونه بهترین شرکت سبدگردانی بورس را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین شرکت سبدگردانی بورس نیاز است عواملی را بررسی کنید که عبارت‌اند از:

  • سابقه فعالیت؛
  • نرخ کارمزدهای خدمات؛
  • طول دوره سبدگردانی؛
  • دوره‌های پرداخت سود؛
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای سبدگردانی؛
  • نحوه ارائه گزارش؛
  • دارا بودن سامانه معاملاتی؛
  • نحوه ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان.

با بررسی دقیق این عوامل، که معمولاً در وب‌سایت شرکت و نمونه قرارداد ذکر می‌شوند، می‌توانید بهترین شرکت سبدگردانی را انتخاب کنید و سرمایه خود را به بهترین شرکت بسپارید.

فهرست بهترین شرکت‌های سبدگردان بورس ۱۴۰۲

در این قسمت، بهترین شرکت سبدگردانی بورس تهران را با‌توجه‌به ویژگی‌هایی که اشاره کردیم، معرفی می‌کنیم. معیار ما برای معرفی شرکت‌های سبدگردان، عملکرد آن‌ها در سال ۱۴۰۱ است. ضمن اینکه تمام شرکت‌های معرفی‌شده از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز دارند.

شرکت سبدگردان آریا

شرکت سبدگردان آریا

شرکت سبدگردان آریا در آبان ۱۳۹۹ فعالیت خود را با چهل میلیارد ریال سرمایه اولیه ثبت‌شده نزد سازمان بورس آغاز کرد. شرکت سبدگردان آریا از بهترین شرکت‌های سبدگردانی است که  سامانه معاملاتی اختصاصی کاملاً به‌روز دارد. حداقل سرمایه لازم برای سبدگردانی اختصاصی آریا یک میلیارد تومان است.

مدت زمان دوره سبدگردانی در این صندوق دوازده ماه است. کارمزد ثابت یک تا دو درصد برای سبدگردانی آریا تعریف شده است و به‌صورت ماهانه دریافت می‌شود. البته این صندوق کارمزد متغیر نیز دارد که به عملکرد سبدگردان بستگی دارد و در دوره‌های سه ماهه دریافت می‌شود.

این شرکت امکان مشاهده بازدهی سبد اختصاصی را در سایت خود فراهم کرده است. کاربران می‌توانند بازدهی سبد اختصاصی را هر روز بررسی کنند. همچنین هر شش ماه گزارش عملکرد سبد به سرمایه‌گذار ارائه می‌شود. بازدهی سبدگردانی اختصاصی آریا در یک سال اخیر ۴۰ درصد بوده است.

مشتریان این شرکت می‌توانند به‌کمک ایمیل و تلفن به پشتیبانی سبدگردان آریا دسترسی داشته باشند. در ادامه، می‌توانید نمونه قرارداد سبدگردانی این شرکت را دانلود کنید.

شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد

شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد

شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد از در دسترس‌ترین سبدگردان‌ها برای کاربران است؛ زیرا کاربران با حداقل سرمایه صد میلیون تومان، می‌توانند قرارداد سبدگردانی را امضا و خدمات آرمان اقتصاد را دریافت کنند. این شرکت در سال ۱۳۹۰ با شعار «تحقق آرمان‌های اقتصادی مشتریان» تأسیس شده است.

مدت‌زمان قرارداد دوازده ماه است که شامل کارمزدهای ثابت و متغیر برای خدمات سبدگردانی می‌شود. کارمزد ثابت ۲ درصد و کارمزد متغیر ۳۰ درصد است. البته آرمان اقتصاد امکان عقد قراردادهای کوتاه‌مدت را نیز برای سبدگردانی ایجاد کرده است.

شرکت آرمان اقتصاد سامانه معاملاتی اختصاصی دارد که در بازه‌های زمانی مشخص به‌روزرسانی‌ می‌شود و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد. دارایی ثبت‌شده این شرکت نزد سازمان بورس، ۲۵ میلیارد تومان است.

گزارش‌دهی به‌صورت ماهانه انجام می‌شود و شرکت موظف است پانزده روز بعد از پایان ماه، گزارش را به مشتری ارائه دهد. در ادامه، می‌توانید نمونه قرارداد سبدگردانی این شرکت را دانلود کنید.

شرکت سبدگردان آسمان

شرکت سبدگردان آسمان

شرکت سبدگردان آسمان در مرداد ماه سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را به‌عنوان سبدگردان آغاز کرد. این شرکت با هدف مدیریت دارایی اشخاص حقیقی و حقوقی شکل گرفت و در حال حاضر، سرمایه‌ای بالغ بر پنجاه میلیارد تومان را مدیریت می‌کند.

شرکت سبدگردان آسمان خدمات متنوعی دارد که با توجه به روحیات و ریسک‌پذیری سرمایه‌گذار تدوین می‌شود. این شرکت پلتفرم معاملاتی آنلاینی دارد که در روزهای کاری به‌روزرسانی می‌شود.

شرکت آسمان برای خدمات سبدگردانی کارمزد ثابت ۲ درصد و کارمزد متغیر ۲۰ درصد را در نظر گرفته است. دوره‌های قرارداد سبدگردانی آسمان دوازده‌‌ماهه است. البته امکان برداشت سود به‌صورت ماهانه فراهم شده است.

حداقل سرمایه برای ورود به سبدگردان اختصاصی آسمان یک میلیارد تومان است. بر اساس آمار منتشرشده در سایت این شرکت، بازدهی سبدگردان آسمان در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۳ درصد بوده است. البته بازدهی سه ساله سبدگردانی تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۱، ۳۹۶ درصد بوده است.

سبدگردان آسمان گزارش عملکرد خـود را در دوره‌های سه ماهه و حداکثر ده روز کاری پس از پایان هر دوره به سرمایه‌گذار ارائه می‌کند. خدمات مشاوره به کاربران در صفحه اول سایت شرکت، به‌صورت آنلاین ارائه می‌شود. در ادامه، می‌توانید نمونه قرارداد سبدگردانی این شرکت را دانلود کنید.

شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار

شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار

شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار در فروردین ۱۳۹۸ با سرمایه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان شروع به کار کرد. در حال حاضر، این شرکت سرمایه بیست میلیارد تومانی را مدیریت می‌کند و از بزرگ‌ترین سبدگردان‌های بورس ایران به‌حساب می‌آید.

برای دریافت خدمات سبدگردانی اقتصاد بیدار، حداقل سرمایه مورد نیاز یک میلیارد تومان است. یکی از نکات مهم درباره خدمات شرکت اقتصاد بیدار آن است که کارمزد ثابت و متغیر خدمات خود را بر اساس مبلغ سرمایه افراد به‌صورت شناور در نظر می‌گیرد.

قراردادهای سبدگردانی اقتصاد بیدار یک‌ساله هستند و واریز سود هم به‌صورت ماهانه صورت می‌گیرد. گزارش‌دهی این شرکت روزانه، هفتگی، ماهانه، و سالانه است که روز کاری بعد از دوره، در سایت بارگذاری می‌شود و توسط سرمایه‌گذار قابل مشاهده است. اقتصاد بیدار دارای سامانه معاملاتی اختصاصی است که با یک روز تأخیر به‌روز می‌شود. در ادامه، می‌توانید نمونه قرارداد سبدگردانی این شرکت را دانلود کنید.

شرکت سبدگردان کاریزما

شرکت سبدگردان کاریزما

گروه مالی کاریزما با بیش از ۶۵ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت، از متنوع‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. شرکت سبدگردان این هلدینگ در حال حاضر جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های سبدگردان ایران محسوب می‌شود که  ۶۲۰ میلیارد تومان سرمایه را مدیریت می‌کند.

شرکت سبدگردان کاریزما برای سبدگردانی سرمایه مشتریان طرح‌های مختلفی در نظر گرفته است. تمام این طرح‌ها دوازده دوره پرداخت سود دارند و طول مدت قراردادهای سبدگردانی شرکت کاریزما یک‌ساله است.

در ادامه، طرح‌های مختلف سبدگردانی کاریزما را بررسی می‌کنیم. شرکت کاریزما کامل‌ترین خدمات را ارائه می‌کند و از بهترین شرکت‌های سبدگردانی محسوب می‌شود.

طرح‌های سبدگردانی شیوه معامله حد کارمزد متغیر کارمزد ثابت حداقل سرمایه
سهامی ۱ ۲۰ درصد سبدگردان

۸۰ درصد سرمایه‌گذاری

مازاد بر ۹۰ درصد شاخص کل ۱ درصد ۳ میلیارد تومان
سهامی ۲ ۲۰ درصد سبدگردان

۸۰ درصد سرمایه‌گذاری

مازاد بر ۲۰ درصد شاخص کل ۰ درصد ا میلیارد تومان
سهامی ۳ ۲۰ درصد سبدگردان

۸۰ درصد سرمایه‌گذاری

مازاد بر ۲۰ درصد شاخص کل ۱ درصد ا میلیارد تومان
سهامی ۴ ۳۰ درصد سبدگردان

۷۰ درصد سرمایه‌گذاری

مازاد بر ۱۱۰ درصد شاخص کل ۰ درصد ۵ میلیارد تومان
سهامی ۵ ۲۰ درصد سبدگردان

۸۰ درصد سرمایه‌گذاری

مازاد بر ۲۳ درصد شاخص کل ۰ درصد ۵۰ میلیارد تومان
سهامی ۶ ۵۰ درصد سبدگردان

۵۰ درصد سرمایه‌گذاری

مازاد بر بازدهی سکه بورسی ۰/۵ درصد ۵ میلیارد تومان
سهامی ۷ ۲۵ درصد سبدگردان

۷۵ درصد سرمایه‌گذاری

مازاد بر شاخص کل ۲ درصد ۳ میلیارد تومان

شرکت سبدگردان آگاه

شرکت سبدگردان آگاه

شرکت سبدگردان آگاه در شهریور ۱۳۹۷ با سرمایه‌ای بالغ بر دو میلیارد تومان شروع به کار کرد. این شرکت در حال حاضر، سرمایه‌ای بالغ بر پنجاه میلیارد تومان در اختیار دارد. سبدگردان آگاه از شرکت‌های زیرمجموعه کارگزاری آگاه است.

برای استفاده از خدمات سبدگردان آگاه، باید حداقل پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنید. دوره قرارداد سبدگردان آگاه دوازده ماهه است که سود آن به‌صورت ماهانه پرداخت می‌شود. برای خدمات سبدگردانی کارمزد ثابت ۱ درصد و متغیر ۱۸ درصد در نظر گرفته شده است.

آگاه سامانه معاملاتی اختصاصی دارد که با یک روز تأخیر به‌روز می‌شود. گزارش‌دهی وضعیت سبدگردانی در بازه زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه، و سالانه امکان‌پذیر است و برای گزارش ماهانه و سالانه معمولاً ده تا پانزده روز کاری زمان نیاز است.

شرکت سبدگردان توسعه فیروزه

شرکت سبدگردان توسعه فیروزه

شرکت سبدگردان توسعه فیروزه در سال ۱۳۹۸ به‌عنوان زیرمجموعه شرکت توسعه مالی فیروزه شروع به کار کرد. برای استفاده از خدمات سبدگردانی توسعه فیروزه، که از بهترین شرکت‌های سبدگردانی است، به حداقل یک میلیارد تومان سرمایه نیاز دارید. مدت زمان قرارداد دوازده ماهه است که به‌صورت ماهانه امکان برداشت سود وجود دارد.

کارمزد ثابت ۲ درصد و کارمزد متغیر ۲۰ درصد برای خدمات سبدگردانی تعیین شده است. این شرکت دارای سامانه معاملاتی است که با تأخیر سی روزه به‌روز می‌شود. شرکت توسعه فیروزه عملکرد سبدگردانی را در بازه‌ زمانی ماهانه، طی گزارشی به اطلاع مشتری می‌رساند. در ادامه، می‌توانید نمونه قرارداد سبدگردانی این شرکت را دانلود کنید.

بهترین شرکت‌های سبدگردان بورس در یک نگاه

نام شرکت سبد گردان سرمایه ثبت‌شده نزد سازمان بورس حداقل سرمایه‌گذاری برای سبدگردانی سامانه معاملاتی اختصاصی کارمزد ثابت کارمزد متغیر مدت زمان قرارداد سبدگردانی شماره تماس پشتیبانی
آریا ۴ میلیارد تومان ۱ میلیارد تومان دارد ۱ تا ۲ درصد بستگی به عملکرد سبدگردان دارد. ۱۲ ماهه ۰۲۱۸۸۲۱۸۳۰۷
آرمان اقتصاد ۱۰۰ میلیون تومان دارد ۲ درصد ۳۰ درصد ۱۲ ماهه ۰۲۱۵۷۶۴۸۰۰۰
آسمان ۵۰ میلیارد تومان ۱ میلیارد تومان دارد ۲ درصد ۲۰ درصد ۱۲ ماهه ۰۲۱۴۱۷۹۳۰۰۰
اقتصاد بیدار ۲ میلیارد تومان ۱ میلیارد تومان دارد ۱ درصد ۱۵ درصد ۱۲ ماهه ۰۲۱۹۱۰۷۸۱۳۲
کاریزما ۱ تا ۵۰ میلیارد تومان بسته به طرح سبدگردانی دارد ۰ تا ۲ درصد بسته به طرح سبدگردانی بستگی به طرح سبدگردانی و عملکرد سرمایه‌گذاری دارد. ۱۲ ماهه ۰۲۱۴۱۰۰۰
آگاه ۲ میلیارد تومان ۵ میلیارد تومان دارد ۱ درصد ۱۸ درصد ۱۲ ماهه ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۱
توسعه فیروزه ۱ میلیارد تومان دارد ۲ درصد ۲۰ درصد ۱۲ ماهه ۰۲۱۷۹۶۷۲

سخن پایانی

انتخاب بهترین شرکت سبدگردانی به‌ میزان سرمایه و ریسک‌پذیری کاربر بستگی دارد. برای سرمایه‌های کم، مطمئناً آرمان اقتصاد می‌تواند یکی از بهترین شرکت‌های سبدگردانی باشد. اگر سرمایه بزرگی دارید، می‌توانید کاریزما، آریا، آسمان، آگاه، و توسعه فیروزه را در نظر داشته باشید. پیش از انتخاب، هرکدام از سبدگردان‌های معتبر باید شاخص‌هایی مانند نرخ کارمزدهای ثابت و متغیر، دوره‌های پرداخت سود، حداقل سرمایه لازم برای سبدگردانی، و نحوه ارائه گزارش را بررسی کنید.

درنهایت، باید ریسک فعالیت در بازارهای مالی را در نظر داشته باشید و بدانید که سود سبدگردان‌ها مانند خرید و فروش مستقیم سهام در بورس به‌هیچ‌وجه تضمین‌شده نیست. شما تجربه همکاری با کدام شرکت سبدگردان را دارید؟ به‌نظر شما، بهترین شرکت سبدگردان بورس در ایران کدام است؟ نظرها و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

1

بهترین شرکت سبدگردان بورس کدام است؟

شرکت‌های آریا، آرمان اقتصاد، آسمان، اقتصاد بیدار، کاریزما، آگاه، و توسعه فیروزه بهترین سبدگردان‌های حال حاضر در ایران هستند.

2

آیا سود سبدگردان مشمول مالیات می‌شود؟

سود حاصل از خدمات سبدگردانی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری معاف از مالیات است.

3

آیا امکان فسخ قرارداد سبدگردانی پیش از موعد وجود دارد؟ 

فسخ قرارداد به شرایط توافق‌شده در قرارداد بستگی دارد. البته معمولاً امکان فسخ قرارداد وجود دارد.

امتیاز شما به این محتوا

5 / 5. 1

میانگین امتیازات: 5/5
تعداد امتیاز: 1
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره