صرافی چنج کن؛ آموزش ثبت نام و بررسی صرافی چنج کن

آموزش صرافی
آموزش ثبت نام و بررسی صرافی چنج کن

صرافی چنج کن از صرافی‌های ایرانی در حوزه ارز دیجیتال است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ آغاز کرد تا کاربران ایرانی بتوانند بدون نگرانی از مشکلات تحریم، در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت کنند. در این مقاله از کلینیک سرمایه، قصد داریم صرافی چنج کن، نحوه ثبت نام، و استفاده از خدمات آن را به‌طور کامل بررسی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر با ویژگی‌های صرافی چنج کن آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی صرافی چنج کن

در ابتدای سال ۱۳۹۷، جمعی از دانشجویان دانشگاه شاهد و شهید بهشتی صرافی چنج کن (شرکت توسعه فن آوری هوشمند امین) را راه‌اندازی کردند تا خدمات خود را در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال به کاربران ایرانی ارائه کند.

این صرافی ارز دیجیتال در حال حاضر امکان معامله حدود چهارصد ارز دیجیتال را در پلتفرم معاملاتی خود فراهم کرده است و به‌تدریج، به تعداد آن‌ها اضافه می‌کند. ارائه اپلیکیشن موبایل و واریز و برداشت آنی از مزایای اصلی چنج کن به حساب می‌آیند.

نقد و بررسی صرافی چنج کن

صرافی چنج کن امکان خرید و فروش ۳۹۵ ارز دیجیتال را دارد که در مقایسه با صرافی‌های ایرانی دیگر، رقم خوبی محسوب می‌شود. این صرافی هم امکان معامله حرفه‌ای ارزهای دیجیتال را دارد و هم ارزهای مختلف را به‌صورت آنی به یکدیگر تبدیل می‌کند.

اپلیکیشن اندروید صرافی چنج کن در گوگل پلی، بازار، و مایکت بیش از سی هزار نصب با امتیازهایی بین ۴.۶ تا ۵ داشته که نشان‌دهنده رضایت کاربران از این اپلیکیشن است. واریز و برداشت آنی و تعیین کارمزد معاملات بر اساس حجم معاملات سی روز اخیر نیز از دیگر ویژگی‌های این صرافی ارز دیجیتال است.

نام صرافی چنج کن (Changekon)
نوع صرافی متمرکز
سال راه‌اندازی ۱۳۹۷
تعداد ارزهای دیجیتال تحت پوشش ۳۹۵
حجم معاملات اطلاعاتی در دسترس نیست
پشتیبانی صرافی چت آنلاین و ثبت تیکت در پنل کاربری

تلفن (شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۷):

۰۲۱۲۸۴۲۲۲۶۵

ایمیل:

[email protected]

شبکه‌های اجتماعی صرافی اینستاگرام:

https://www.instagram.com/changekon/

توییتر:

لینکدین:

https://www.linkedin.com/in/changekon/

فیسبوک:

https://www.facebook.com/changekon

آموزش ثبت نام در صرافی چنج کن

برای ثبت نام در صرافی چنج کن، به صفحه اصلی سایت به آدرس «changekon.ir» وارد شوید و در بالای صفحه، روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید.

صفحه اصلی سایت صرافی چنج کن

امکان ثبت نام هم با شماره موبایل و هم ایمیل وجود دارد. اگر از شماره موبایل استفاده می‌کنید، سیم‌کارت باید به نام خودتان باشد. پس از وارد کردن شماره، رمز عبوری قوی متشکل از حروف کوچک و بزرگ و اعداد برای حساب خود انتخاب کنید و دکمه «ثبت نام» را بزنید.

فرم ثبت نام صرافی چنج کن

کد تأییدی برای شما ارسال می‌شود. آن را در کادر مربوطه وارد کنید و دکمه «تأیید» را بزنید. دقت کنید که زبان کیبورد شما روی انگلیسی قرار داشته باشد و اعداد را به فارسی وارد نکنید.

تایید شماره موبایل برای ثبت نام در صرافی چنج کن

با تأیید شماره موبایل، ثبت نام اولیه در سایت انجام می‌شود و به پنل کاربری هدایت خواهید شد. در مرحله بعد، فرایند احراز هویت را انجام دهید.

آموزش احراز هویت در صرافی چنج کن

پس از ثبت نام اولیه، برای دسترسی به خدمات صرافی باید هویت خود را احراز کنید. برای احراز هویت در صرافی چنج کن، پس از ورود به پنل کاربری خود، از منوی سمت راست گزینه «احراز هویت» را انتخاب کنید.

احراز هویت هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن اندروید صرافی امکان‌پذیر است. برای احراز هویت در سایت، روی دکمه «تکمیل احراز هویت در سایت» کلیک کنید.

تکمیل فرایند احراز هویت در صرافی چنج کن

در صفحه بعد، سطوح مختلف احراز هویت و شرایط هریک از آن‌ها نمایش داده می‌شود. برای احراز هویت پایه، روی دکمه «شروع کنید» در پایین کادر آن کلیک کنید.

سطوح مختلف احراز هویت در صرافی چنج کن

در صفحه جدید، اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، تاریخ تولد، و کارت بانکی به نام خود را وارد کنید. توجه کنید که هنگام وارد کردن کد ملی و شماره کارت، زبان کیبورد باید روی انگلیسی قرار داشته باشد. پس از تکمیل فرم، روی دکمه «استعلام آنلاین» کلیک کنید.

فرم مشخصات کاربری برای احراز هویت در صرافی چنج کن

پس از استعلام اطلاعات، احراز هویت پایه انجام می‌شود و می‌توانید به‌شکل محدودی به امکانات صرافی دسترسی داشته باشید.

تکمیل احراز هویت سطح پایه در صرافی چنج کن

در صورت نیاز به افزایش سقف برداشت و دسترسی به امکان برداشت ارز دیجیتال، می‌توانید احراز هویت پیشرفته را نیز انجام دهید. در غیر این صورت، وارد پنل کاربری شوید و معاملات خود را آغاز کنید.

دانلود اپلیکیشن موبایل صرافی چنج کن

صرافی چنج کن برای کاربران اندروید، اپلیکیشن اختصاصی خود را ارائه کرده است که با استفاده از آن می‌توانند روی گوشی موبایل خود به تمام امکانات و قابلیت‌های صرافی ازجمله خرید و فروش ارز دیجیتال، قیمت ارزهای دیجیتال، واریز و برداشت، و … دسترسی داشته باشند.

صرافی چنج کن برای سیستم‌عامل iOS اپلیکیشن اختصاصی ارائه نکرده است و کاربران این سیستم‌عامل می‌توانند از نسخه وب صرافی در مرورگر گوشی خود استفاده کنند. برای دانلود اپلیکیشن اندروید صرافی چنج کن می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

دانلود از گوگل پلی:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.app.changekon

دانلود از بازار:

https://cafebazaar.ir/app/com.app.changekon

دانلود از مایکت:

https://myket.ir/app/com.app.changekon

دانلود مستقیم:

https://changekon.ir/app/apk/changekon_app_lastVersion.apk

آموزش معاملات در صرافی چنج کن

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی چنج کن، ابتدا فرایند ثبت نام و احراز هویت را انجام دهید. سپس در پنل کاربری خود از منوی سمت راست، گزینه «معامله» و «معامله در بازار» را انتخاب کنید.

آموزش معاملات در صرافی چنج کن

در صفحه بعد، می‌توانید به بازار تومان و تتر دسترسی داشته باشید. با کلیک روی ارز دیجیتال دلخواه خود، می‌توانید چارت قیمت و اطلاعات بازار آن را مشاهده کنید.

چارت قیمت برای خرید و فروش ارز

در پایین چارت، امکان ثبت سفارش خرید و فروش با قیمت معین، قیمت بازار و همچنین تعیین حد سود و ضرر وجود دارد. فهرست معاملات فعال و سابقه سفارش‌ها نیز در پایین صفحه نمایش داده می‌شود.

کارمزد معاملات صرافی چنج کن

صرافی چنج کن کارمزد میکر (Maker) را مستقل از حجم معاملات سی روزه، به‌صورت ۰/۱۵ درصد ثابت در نظر می‌گیرد، اما کارمزد تیکر (Taker) در این صرافی به حجم معاملات سی روز اخیر بستگی دارد. جدول زیر میزان کارمزد معاملات صرافی چنج کن را برحسب معاملات سی روز گذشته نشان می‌دهد.

حجم معاملات ۳۰ روز گذشته کارمزد معاملات
کمتر از ۱۰ میلیون تومان ۰/۳۰ درصد
بین ۱۰ تا ۵۰ میلیون تومان ۰/۲۵ درصد
بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان ۰/۲۰ درصد
بیشتر از ۱۰۰ میلیون تومان ۰/۱۵ درصد

کلام پایانی

در این مقاله، با نحوه ثبت نام در صرافی چنج کن و استفاده از خدمات و امکانات آن آشنا شدیم. صرافی چنج کن خدمات خود را از سال ۱۳۹۷ به کاربران ایرانی ارائه می‌کند و در حال حاضر، معامله حدود چهارصد ارز دیجیتال مشهور بازار در این صرافی امکان‌پذیر است. واحد پشتیبانی مشتریان صرافی چنج کن به‌صورت آنلاین در تمام ساعات شبانه‌روزی و به‌صورت تلفنی نیز در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۷ پاسخ‌گوی سؤالات و مشکلات کاربران است.

سوالات متداول

1

آیا صرافی چنج کن معتبر است؟

بله؛ دفتر مرکزی صرافی چنج کن در شهر تهران قرار دارد و خدمات آن تحت قوانین بانک مرکزی ارائه می‌شود.

2

صرافی چنج کن از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟

صرافی چنج کن از ۳۹۵ ارز دیجیتال مختلف ازجمله بیت کوین (BTC)، تتر (USDT)، اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، دوج کوین (DOGE)، و ترون (TRX) پشتیبانی می‌کند و امکان خرید و فروش آن‌ها را برای کاربران فراهم می‌کند.

3

کارمزد معاملات صرافی چنج کن چقدر است؟

کارمزد میکر در صرافی چنج کن به‌صورت ثابت ۰/۱۵ درصد است، اما کارمزد تیکر به حجم معاملات سی روزه بستگی دارد و از ۰/۱۵ تا ۰/۳۰ درصد متغیر است که جزئیات آن در همین مقاله ارائه شده است.

امتیاز شما به این محتوا

5 / 5. 1

میانگین امتیازات: 5/5
تعداد امتیاز: 1
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره