صرافی اکسیر؛ آموزش ثبت نام و بررسی صرافی Exir

آموزش صرافی
آموزش ثبت نام و بررسی صرافی Exir

اکسیر از صرافی‌های دانش‌بنیان ایرانی است که در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت می‌کند. در این مقاله از کلینیک سرمایه، قصد داریم امکانات این صرافی، نحوه ثبت نام، و آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در آن را بررسی کنیم. اگر مایلید بیشتر با ویژگی‌های صرافی Exir آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

لوگو صرافی اکسیر
صرافی اکسیر
۴
ساده و کاربردی
خرید و فروش امن
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

معرفی صرافی اکسیر

صرافی اکسیر (Exir) فعالیت خود را از بهمن‌ماه ۱۳۹۶ آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، خدمات خود را در زمینه ارزهای دیجیتال به طیف وسیعی از کاربران ارائه کرده است. این صرافی امکان معامله ارزهای دیجیتال مهم، چارت قیمت، ابزارهای تحلیل تکنیکال، محتواهای آموزشی، و… را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد.

صرافی اکسیر در مردادماه ۱۳۹۸، با تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به‌عنوان محصولی دانش‌بنیان در حوزه فناوری بلاکچین و پلتفرم‌های تریدینگ دارایی‌های دیجیتال انتخاب شد. این صرافی ارز دیجیتال در هشتمین همایش بزرگ بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، توانست به‌عنوان کسب‌وکار برگزیده در حوزه ارز دیجیتال انتخاب شود و از ریاست بانک مرکزی لوح تقدیر دریافت کند.

صرافی ارز دیجیتال اکسیر در یک نگاه

نام صرافی اکسیر (Exir)
سال تأسیس ۱۳۹۶
اپلیکیشن موبایل اندروید

iOS: ندارد

تعداد کاربران ۲۰۰٫۰۰۰+
تعداد ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی ۱۲۰+
نرخ کارمزد معاملات تا ۰/۳۵ درصد
امکانات خرید و فروش، قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال
پشتیبانی

چت زنده:

https://www.exir.io/support-ticketing

تلفن:

۰۲۱−۹۱۳۰۰۲۳۶

۰۲۱−۹۱۳۰۸۴۹۴

ایمیل:

[email protected]

شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام:

https://www.instagram.com/exirofficial

توییتر:

twitter.com/EXIR_Official

فیسبوک:

https://www.facebook.com/exirofficial

تلگرام:

https://t.me/exirofficial

لینکدین:

https://www.linkedin.com/company/exirexchange

یوتیوب:

https://www.youtube.com/channel/UCGkcqwGSOQRifx_cOfbwQ2g

نقد و بررسی صرافی Exir

صرافی اکسیر امکان معامله ارزهای دیجیتال را به‌صورت همتا به همتا (P2P) برای مشتریان خود فراهم کرده است. رابط کاربری جذاب این صرافی به کاربران اجازه می‌دهد تا سفارش‌های خرید و فروش خود را در بازار ریالی یا دلاری (بر حسب تتر) ثبت کنند. امکان مشاهده قیمت ارزهای مختلف، چارت قیمت به‌همراه ابزارهای تحلیل تکنیکال، و همچنین پشتیبانی آنلاین ۲۴/۷، ازجمله خدمات و امکاناتی است که صرافی اکسیر به کاربران خود ارائه می‌کند.

مزایای صرافی اکسیر

  • امکان خرید و فروش بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال؛
  • امکان معامله برحسب تتر و ریال؛
  • رابط کاربری جذاب و استاندارد؛
  • تعیین کارمزد برحسب سطوح کاربری؛
  • ارائه پلتفرم تست یا دمو؛
  • پشتیبانی در تمام روزهای هفته؛
  • ارائه اپلیکیشن موبایل؛
  • ارائه محتواهای آموزشی.

معایب صرافی اکسیر

  • ارائه‌نکردن سرویس استیکینگ؛
  • پشتیبانی‌نکردن از معاملات فیوچرز؛
  • ارائه‌نکردن پلتفرم‌های کپی تریدینگ و ربات تریدینگ.

آموزش ثبت نام در صرافی اکسیر

ثبت نام در صرافی اکسیر فرایند ساده‌ای دارد و به‌راحتی، با استفاده از آدرس ایمیل انجام می‌شود. برای شروع ثبت نام وارد صفحه اصلی سایت به آدرس «exir.io» شوید و در بالای صفحه، روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید.

صفحه اصلی سایت صرافی اکسیر

در صفحه بعد، آدرس ایمیل معتبری را به‌همراه رمز عبوری قوی در فرم ثبت نام وارد کنید. سپس تیک پذیرش قوانین را بزنید و روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید.

فرم ثبت نام صرافی اکسیر

با زدن دکمه ثبت نام، ایمیل تأییدی برای شما ارسال می‌شود. برای فعال‌سازی حساب، به ایمیل خود مراجعه و روی لینک ارسالی (دکمه تأیید در متن ایمیل) کلیک کنید تا صفحه تأیید ثبت نام نمایش داده شود.

تایید ثبت نام در صرافی اکسیر

در این صفحه، روی دکمه «تأیید ثبت نام» کلیک کنید تا فرایند تأیید ثبت نام انجام شود. پس از تأیید، می‌توانید با استفاده از ایمیل و رمز عبور خود، وارد پنل کاربری شوید.

آموزش احراز هویت در صرافی اکسیر

فرایند احراز هویت در صرافی اکسیر شامل چهار مرحله تأیید ایمیل، اطلاعات فردی، شماره موبایل، و اطلاعات بانکی است. بعد از اینکه ثبت نام خود را تکمیل کردید و وارد پنل کاربری شدید، از منوی سمت راست، گزینه «احراز هویت» را انتخاب کنید.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، ایمیل شما در فرایند ثبت‌نام تأیید شده است. بنابراین، برای ادامه احراز هویت گزینه «اطلاعات فردی» را انتخاب کنید.

تکمیل اطلاعات فردی برای احراز هویت در صرافی اکسیر

در صفحه اطلاعات فردی، نام، کد ملی، جنسیت، و تاریخ تولد خود را وارد کنید و دکمه «تأیید» را بزنید.

فرم اطلاعات فردی برای احراز هویت در صرافی اکسیر

پس از تأیید اطلاعات فردی، گزینه «موبایل» را انتخاب کنید. در صفحه تأیید موبایل، شماره موبایل خود را وارد کنید و گزینه «ارسال» پیامک را بزنید تا کد تأییدی برایتان ارسال شود. کد دریافتی را در کادر مربوط به آن وارد کنید و دکمه «تأیید» را بزنید.

تایید شماره موبایل برای احراز هویت در صرافی اکسیر

پس از تأیید شماره موبایل، گزینه «بانک» را انتخاب کنید. در صفحه تأیید بانک، باید شماره کارت بانکی خود را به همراه شماره شبا وارد کنید و دکمه «تأیید» را بزنید. واریز و برداشت تومان فقط از طریق حساب‌هایی که وارد می‌کنید امکان‌پذیر است و نمی‌توانید برای انجام معاملات، از حساب افراد دیگر  استفاده کنید.

تایید اطلاعات بانکی برای احراز هویت در صرافی اکسیر

پس از تأیید حساب بانکی، احراز هویت پایه‌ای شما تکمیل می‌شود و امکان واریز نامحدود رمزارز و تومان و همچنین برداشت روزانه تا بیست میلیون تومان را خواهید داشت. اگر دوست دارید سطح کاربری خود را ارتقا دهید و سقف برداشت بیشتری داشته باشید، می‌توانید با استفاده از گزینه «احراز هویت تکمیلی» سطح کاربری خود را افزایش دهید. برای احراز هویت تکمیلی دکمه «شروع روند تأیید اطلاعات هویتی» را بزنید.

تکمیل احراز هویت در صرافی اکسیر

در صفحه اطلاعات تکمیلی، ملیت، کشور محل اقامت، شهر، آدرس، و همچنین کدپستی خود را وارد کنید و دکمه «تأیید» را بزنید.

اطلاعات تکمیلی برای احراز هویت در صرافی اکسیر

سپس گزینه «خط ثابت» را بزنید و روی دکمه «شروع تأیید شماره تلفن» کلیک کنید.

تایید شماره تلفن ثابت برای احراز هویت در صرافی اکسیر

در صفحه بعد، شماره تلفن ثابت خود را به‌همراه کد شهر وارد کنید و گزینه «ارسال کد» را بزنید. با تلفن ثابت شما تماس خودکاری انجام و کد تأییدی برایتان خوانده می‌شود. کد دریافتی را در کادر مربوطه وارد کنید و دکمه «تأیید» را بزنید تا شماره ثابتتان تأیید شود.

تایید شماره تلفن ثابت برای احراز هویت در صرافی اکسیر

در مرحله بعد، وارد قسمت مدرک شناسایی شوید و براساس توضیحات ارائه‌شده، تصویر کارت ملی یا شناسنامه جدید خود را بارگذاری کنید. سپس یک عکس سلفی با متن تعیین‌شده به‌همراه مدرک شناسایی خود بگیرید و در بخش مشخص‌شده، بارگذاری کنید. سپس دکمه «تأیید» را بزنید تا فرایند احراز هویت تکمیلی به پایان برسد.

آپلود و ارسال مدارک شناسایی برای احراز هویت در صرافی اکسیر

آموزش واریز و برداشت ریالی در صرافی اکسیر

پس از تکمیل ثبت نام و احراز هویت، برای واریز و برداشت ریالی می‌توانید در پنل کاربری خود، روی دکمه «واریز و برداشت تومان» در بالای صفحه کلیک کنید تا کیف پول تومان شما نمایش داده شود.

آموزش واریز و برداشت ریالی در صرافی اکسیر

در این صفحه، برای واریز ریالی روی دکمه «واریز» کلیک کنید.

واریز ریالی در صرافی اکسیر

در صفحه بعد، یکی از کارت‌های بانکی خود را انتخاب یا با زدن گزینه ثبت کارت جدید، کارت بانکی خود را وارد کنید. سپس مبلغ واریز را وارد کنید و دکمه «انتقال به درگاه» را بزنید.

ثبت کارت بانکی برای واریز در صرافی اکسیر

با انتقال به درگاه و تکمیل پرداخت، مبلغ مدنظر به حسابتان واریز خواهد شد.

فرایند برداشت ریالی از صرافی اکسیر نیز روال مشابهی دارد. کافی است در صفحه کیف پول خود، گزینه «برداشت» را بزنید. سپس مبلغ برداشت و همچنین حساب بانکی مدنظر را وارد کنید و دکمه «ادامه» را بزنید.

برداشت از صرافی اکسیر

سپس رمز یک‌بارمصرف ارسالی را وارد کنید تا ایمیل تأیید برداشت برایتان ارسال شود. بعد از مراجعه به ایمیل و کلیک روی دکمه «تأیید»، درخواست برداشت شما ثبت می‌شود و براساس زمان‌بندی مشخص‌شده، به حساب شما واریز خواهد شد.

آموزش واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی اکسیر

برای واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی Exir، در پنل کاربری خود از منوی سمت راست، گزینه «کیف پول» را انتخاب کنید.

آموزش واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی اکسیر

در صفحه کیف پول، می‌توانید فهرست ارزهای دیجیتال صرافی را به‌همراه موجودی خود ببینید. برای واریز ارز دیجیتال، روی دکمه «واریز» در جلو ارز مدنظر کلیک کنید.

فهرست ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول صرافی اکسیر جهت برداشت

اگر برای اولین بار، قصد واریز ارز دیجیتال دارید، شبکه انتقال آن را انتخاب و روی دکمه «ساخت کیف پول» کلیک کنید تا کیف پول ارز مدنظرتان ساخته شود.

ساخت کیف پول در صرافی اکسیر

پس از ساخته شدن کیف پول، آدرس آن نمایش داده می‌شود که می‌توانید آن را کپی کنید یا با کلیک روی آیکون بارکد، تصویر QR Code آن را ببینید و اسکن کنید.

آدرس کیف پول در صرافی اکسیر

برای برداشت ارز دیجیتال از صرافی اکسیر نیز در صفحه کیف پول، به‌جای دکمه واریز، روی دکمه «برداشت» در جلو ارز دیجیتال مدنظرتان کلیک کنید تا وارد صفحه برداشت شوید. در این صفحه، باید شبکه انتقال، آدرس گیرنده، و مقدار ارز مدنظر برای برداشت را وارد کنید و دکمه «ادامه» را بزنید.

برداشت از صرافی اکسیر از طریق رمز ارزها

اطلاعات را بررسی کنید و در صورت درست‌بودن، آن‌ها را تأیید کنید.

تایید اطلاعات جهت برداشت از صرافی اکسیر

سپس در صورت فعال بودن رمز یک‌بارمصرف (OTP)، کد شش‌رقمی آن را برای تأیید تراکنش وارد کنید.

تأیید تراکنش انتقال با رمز یک‌بارمصرف

بعد از ورود کد یک‌بارمصرف، ایمیل تأیید به آدرس ایمیل شما ارسال می‌شود.

تایید انتقال از طریق ایمیل

کافی است به ایمیل خود مراجعه و روی دکمه «تأیید» کلیک کنید تا درخواست برداشت ارز دیجیتال شما ثبت شود.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی Exir

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی اکسیر، ابتدا مراحل ثبت نام و واریز را انجام دهید. سپس در پنل کاربری خود از منوی سمت راست، گزینه «کیف پول» را انتخاب کنید تا فهرست ارزهای قابل معامله نمایش داده شود.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی Exir

برای خرید یا فروش یک ارز کافی است روی گزینه «معامله» در جلو آن کلیک کنید تا چارت قیمت آن باز شود.

چارت قیمت ارز جهت معامله در صرافی اکسیر

در این صفحه، می‌توانید به چارت قیمت ارز مدنظرتان دسترسی داشته باشید و از ابزارهای مختلف آن برای تحلیل تکنیکال استفاده کنید. همچنین در قسمت «ثبت سفارش» می‌توانید سفارش خرید یا فروش خود را براساس قیمت بازار یا یک قیمت مشخص ثبت کنید. اطلاعات سفارش‌های شما نیز در بخش سفارش‌های فعال در زیر چارت نمایش داده خواهد شد.

کارمزد معاملات صرافی ارز دیجیتال اکسیر

صرافی اکسیر کارمزدهای خود را براساس سطوح کاربری و حجم معاملات آن‌ها تعیین می‌کند. در جدول زیر، کارمزد میکر و تیکر سطوح کاربری مختلف را مشاهده کنید:

سطح کاربری کارمزد میکر (Maker) کارمزد تیکر (Taker)
جلبک ۰/۳۵ درصد ۰/۳۵ درصد
میگو ۰/۳ درصد ۰/۳ درصد
خرچنگ ۰/۲۵ درصد ۰/۲۸ درصد
ماهی ۰/۲۲ درصد ۰/۲۵ درصد
دلفین ۰/۱۸ درصد ۰/۲۲ درصد
هشت پا ۰/۱۵ درصد ۰/۱۸ درصد
نهنگ ۰/۱ درصد ۰/۱۵ درصد
VIP ۰/۰۹ درصد ۰/۱۲ درصد

پشتیبانی صرافی Exir

صرافی اکسیر خدمات پشتیبانی خود را به‌صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای هفته به‌صورت آنلاین ارائه می‌کند. همچنین امکان تماس تلفنی با واحد پشتیبانی در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۸ تا ۱۶ وجود دارد.

برای استفاده از خدمات پشتیبانی این صرافی، می‌توانید با یکی از شماره‌های ۰۲۱۹۱۳۰۰۲۳۶ یا ۰۲۱۹۱۳۰۸۴۹۴ یا ایمیل [email protected] تماس بگیرید یا مشکل خود را در چت آنلاین صرافی، که آیکون آن در گوشه صفحات مختلف سایت قابل مشاهده است، با یکی از کارشناسان مطرح کنید.

کلام پایانی

در این مقاله با نحوه ثبت نام و امکانات صرافی اکسیر آشنا شدیم. در شرایطی که بسیاری از صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال به‌دلیل تحریم‌های اقتصادی خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه نمی‌کنند، صرافی اکسیر به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان ایرانی، امکان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را برای ایرانیان فراهم کرده است. با استفاده از این صرافی، می‌توانید بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال مختلف را خرید و فروش کنید و امکان واریز و برداشت موجودی نیز، هم به صورت ریالی و هم در قالب ارز دیجیتال، برای شما فراهم شده است.

سوالات متداول

1

آیا صرافی ارز دیجیتال اکسیر معتبر است؟

بله؛ صرافی اکسیر به‌عنوان شرکت دانش‌بنیان در داخل ایران فعالیت می‌کند و مجوز فعالیت خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت کرده است.

2

آیا صرافی اکسیر اپلیکیشن موبایل دارد؟

بله؛ کاربران اندروید می‌توانند از لینک دانلود ارائه‌شده در همین مقاله، اپلیکیشن موبایل صرافی اکسیر را دانلود و نصب کنند. کاربران iOS نیز می‌توانند از نسخه وب صرافی برای انجام معاملات استفاده کنند.

3

کدام ارزهای دیجیتال در صرافی Exir قابل معامله هستند؟

در حال حاضر، بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال مختلف ازجمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، دوج کوین (DOGE)، بایننس کوین (BNB)، شیبا (SHIB)، و… در صرافی اکسیر قابل معامله هستند.

امتیاز شما به این محتوا

5 / 5. 2

میانگین امتیازات: 5/5
تعداد امتیاز: 2
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره