صرافی فرهاد اکسچنج؛ آموزش ثبت نام و بررسی صرافی Farhad Exchange

آموزش صرافی
آموزش ثبت نام و بررسی صرافی فرهاد اکسچنج

صرافی فرهاد اکسچنج از صرافی‌های قدیمی ایرانی است که از سال ۱۳۸۳، با هدف ارائه خدمات ارزهای الکترونیکی در ایران راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۹۲، امکان خرید و فروش ارز دیجیتال را نیز به پلتفرم خود اضافه کرد. در این مقاله از کلینیک سرمایه، قصد داریم نحوه ثبت نام در صرافی فرهاد اکسچنج و استفاده از امکانات و قابلیت‌های آن را بررسی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر با ویژگی‌های صرافی FarhadExchange آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

معرفی صرافی فرهاد اکسچنج

صرافی فرهاد اکسچنج سابقه زیادی در زمینه بازارهای مالی دارد و کار خود را از سال ۱۳۸۳ با ارائه خدمات خرید و فروش وب‌مانی، پرفکت مانی، و ارزهای الکترونیکی دیگر آغاز کرد.

از سال ۱۳۹۲، که خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر در ایران رونق گرفت، صرافی فرهاد اکسچنج از اولین صرافی‌هایی بود که بستر خرید و فروش این ارزها را برای کاربران خود فراهم کرد.

این صرافی ارز دیجیتال امکان دسترسی به بازارهای اسپات و غیرمتمرکز یا دکس (DEX) را دارد و قرار است به‌زودی بازارهای فیوچرز، مارجین، و NFT نیز به آن اضافه شود. سرویس استیکینگ و بازار پایاپای یا همتا به همتا نیز از دیگر خدمات صرافی فرهاد اکسچنج است.

نقد و بررسی صرافی فرهاد اکسچنج

صرافی فرهاد اکسچنج در حال حاضر امکان خرید و فروش سی ارز دیجیتال مختلف را فراهم کرده که در مقایسه با صرافی‌های ایرانی دیگر، تعداد کمی است. از طرفی، کارمزدهای این صرافی برای معامله اکثر ارزهای دیجیتال، در بازار تتری ۰/۱ درصد و در بازار ریالی نیز ۰/۲ درصد است که در مقایسه با صرافی‌های مشابه ایرانی، رقم خوبی محسوب می‌شود.

صرافی فرهاد اکسچنج با ارائه اپلیکیشن‌های اندروید و iOS، امکان دسترسی به خدمات خود را روی گوشی موبایل نیز فراهم کرده است. فرهاد اکسچنج به‌تازگی بازار غیرمتمرکز یا دکس خود را نیز راه‌اندازی کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد ارزهای مختلف را به هم تبدیل کنند. ساعت کاری این صرافی از ۸:۳۰ تا ۲۴ است و واحد پشتیبانی آن، هم به‌صورت آنلاین و هم تلفنی، به درخواست‌های کاربران رسیدگی می‌کند.

نام صرافی فرهاد اکسچنج (FarhadExchange)
نوع صرافی متمرکز
سال راه‌اندازی ۱۳۸۳
تعداد ارزهای دیجیتال تحت پوشش ۳۰
حجم معاملات نامشخص
پشتیبانی صرافی چت آنلاین:

https://direct.lc.chat/11042927/

ثبت تیکت:

https://www.efex.pro/fa/submit-request

تلفن:

۰۲۱۴۷۵۶۹۰۰۰

ایمیل:

[email protected]

ارتباط با مدیریت:

https://www.efex.pro/fa/give-feedback

شبکه‌های اجتماعی صرافی تلگرام:

https://t.me/farhadexchanger

اینستاگرام:

https://www.instagram.com/pro.farhadexchange/

توییتر:

فیسبوک:

https://www.facebook.com/FarhadExchange

یوتوب:

https://www.youtube.com/channel/UCwWjtFyHZnoRXfvf8YIAR2Q

آموزش ثبت نام در صرافی فرهاد اکسچنج

برای ثبت نام در صرافی فرهاد اکسچنج، به صفحه اصلی سایت آن به آدرس «www.efex.pro» وارد شوید و در بالای صفحه، روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید.

امکان ثبت نام هم با موبایل و هم ایمیل وجود دارد. در کادری که نمایش داده می‌شود، شماره موبایل خود را به‌همراه پیش‌شماره ۹۸+ وارد کنید، سپس رمز عبوری قوی، حداقل هشت کاراکتری انتخاب کنید که حروف بزرگ و کوچک، اعداد و کاراکترهای ویژه مثل @، # و… در آن گنجانده شده باشد. پس از تکمیل فرم، روی دکمه «ایجاد حساب کاربری» کلیک کنید.

فرم ثبت نام در صرافی فرهاد اکسچنج

کد تأییدی به شماره‌ همراه شما ارسال می‌شود. آن را در کادر مربوطه وارد کنید و دکمه «تأیید» را بزنید. توجه کنید که هنگام وارد کردن کد، زبان صفحه کلید شما روی انگلیسی قرار داشته باشد.

تایید شماره موبایل

آموزش احراز هویت در صرافی فرهاد اکسچنج

بعد از ثبت نام اولیه و ورود به پنل کاربری، برای دسترسی به خدمات صرافی باید در آن احراز هویت کنید. برای احراز هویت در صرافی فرهاد اکسچنج، در پنل کاربری خود، گزینه «احراز هویت» را در بالای صفحه انتخاب کنید.

در صفحه بعد، مراحل مختلف احراز هویت نمایش داده می‌شود. در اولین قدم، ایمیل خود را تأیید کنید. برای این کار روی دکمه «فعال‌سازی» در جلو آن کلیک کنید.

مراحل احراز هویت در صرافی فرهاد اکسچنج

در کادر فعال‌سازی ایمیل، آدرس ایمیل خود را وارد کنید و دکمه دریافت کد را بزنید. کد تأییدی به آدرس ایمیلتان ارسال می‌شود که باید آن را در کادر تأیید ایمیل وارد کنید. سپس در قسمت موبایل نیز روی دکمه دریافت کد کلیک کنید تا کد تأییدی به شماره همراه شما ارسال شود. آن را در کادر تأیید شماره همراه وارد کنید و سپس دکمه «تأیید» را بزنید.

تایید ایمیل و موبایل برای احراز هویت در صرافی فرهاد اکسچنج

ایمیل و تلفن شما تأیید می‌شود و می‌توانید مابقی مراحل احراز هویت را انجام دهید.

روی گزینه «احراز هویت» کلیک کنید تا به مراحل احراز برگردید. این بار در قسمت «جزئیات اطلاعات»، روی دکمه «تأیید» کلیک کنید.

جزئیات اطلاعات

در مرحله بعد، ملیت خود را انتخاب و روی دکمه «مرحله بعد» کلیک کنید.

انتخاب ملیت

در کادر بعد، کد ملی، تاریخ تولد، و جنسیت خود را وارد کنید و دکمه «تأیید» را بزنید.

وارد کردن شماره ملی و تاریخ تولد و جنسیت برای احراز هویت در صرافی فرهاد اکسچنج

اطلاعات فردی شما تکمیل می‌شود و می‌توانید مرحله بعدی احراز هویت (ارائه تصویر کارت ملی) را انجام دهید. برای این کار، روی دکمه «تأیید» در جلو آن کلیک کنید.

سپس با کلیک روی دکمه «آپلود فایل»، تصویر کارت ملی خود را انتخاب کنید و دکمه «تأیید» را بزنید.

آپلود مدرک شناسایی

بعد از چند دقیقه، مدرک شناسایی شما تأیید می‌شود و می‌توانید حساب بانکی خود را وارد کنید. برای این کار، روی دکمه «تأیید» در جلو آن کلیک کنید.

در کادری که نمایش داده می‌شود، شماره شبای ۲۴ رقمی متعلق به خود را وارد و روی دکمه «تأیید» کلیک کنید.

وارد کردن شماره شبا بانکی

پس از تأیید شماره شبا، در قسمت کارت بانکی روی دکمه «تأیید» کلیک کنید.

در کادری که باز می‌شود، شماره کارت شانزده رقمی خود را وارد کنید و دکمه «تأیید» را بزنید.

وارد کردن شماره کارت بانکی

سپس در قسمت تعهدنامه، روی دکمه «تأیید» کلیک کنید.

متنی که نمایش داده می‌شود روی یک کاغذ بنویسید و تاریخ و امضای خود را در زیر آن ثبت کنید. توجه کنید که در قسمت «متولد …» باید تاریخ تولد خود را به میلادی بنویسید. سپس کاغذ را کنار چهره خود قرار دهید و عکس بگیرید. با زدن دکمه «آپلود فایل»، تصویر را بارگذاری کنید و دکمه «تأیید» را بزنید.

آپلود تعهد نامه

تصویر شما برای صرافی ارسال می‌شود و باید منتظر تأیید آن بمانید تا فرایند احراز هویت تکمیل شود. معمولاً ظرف مدت چند دقیقه بررسی و تأیید انجام می‌شود و پس از آن، می‌توانید معامله در صرافی فرهاد اکسچنج را آغاز کنید.

دانلود اپلیکیشن موبایل صرافی فرهاد اکسچنج

صرافی فرهاد اکسچنج برای راحتی کاربران، اپلیکیشن موبایل خود را در دو نسخه اندروید و iOS عرضه کرده است. اپلیکیشن موبایل این صرافی امکان دسترسی به خدمات مختلف مثل خرید و فروش ارز دیجیتال، واریز و برداشت، انتقال ارز و غیره را روی گوشی موبایل فراهم می‌کند. برای دریافت اپلیکیشن موبایل صرافی فرهاد اکسچنج، می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

نسخه اندروید در گوگل پلی:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.farhad.exchange

نسخه اندروید در چارخونه:

https://www.charkhoneh.com/content/990620011

نسخه اندروید در مایکت:

https://myket.ir/app/com.farhad.exchange

دانلود مستقیم نسخه اندروید:

https://farhad-exchange.com/FarhadEx.apk

نسخه iOS در سیب اپ:

https://sibapp.com/applications/FarhadExchange

نسخه iOS در آی‌اپس:

https://iapps.ir/app/%D9%81%D8%B1%D9%87%D8%A7%D8%AF-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%DA%86%D9%86%D8%AC/30433328

نسخه وب (PWA):

https://www.efex.pro/fa/pwa-app

آموزش معاملات در صرافی فرهاد اکسچنج

معامله در صرافی فرهاد اکسچنج به دو شیوه سریع و حرفه‌ای انجام می‌شود. برای معامله به‌روش سریع، در پنل کاربری خود از منوی بالای صفحه، روی «بازارهای کلاسیک» کلیک کنید و سپس «تبدیل سریع» را انتخاب کنید.

معاملات سریع در صرافی فرهاد اکسچنج

در صفحه معاملات سریع، نوع و مقدار ارز پرداختی خود را وارد کنید و پس از مشاهده اطلاعات و کارمزدها، با زدن دکمه «برای تبادل اقدام کنید»، فرایند خرید یا فروش را تکمیل کنید.

تبدیل سریع ارز در صرافی فرهاد اکسچنج

برای معامله به‌شیوه حرفه‌ای، در پنل کاربری خود از منوی بالای صفحه، گزینه «بازارهای جدید» و سپس «بازار اسپات» را انتخاب کنید.

بازار اسپات در صرافی فرهاد اکسچنج

در صفحه بعد، فهرست ارزهای قابل معامله برحسب تتر و ریال نمایش داده می‌شود. روی دکمه «معامله» در جلو ارز مدنظرتان کلیک کنید تا صفحه معامله حرفه‌ای آن نمایش داده شود.

انتخاب ارز جهت معامله

در صفحه بعد، چارت ارز دیجیتال انتخابی شما به‌همراه اطلاعات بازار آن نمایش داده می‌شود. در کادر سمت راست می‌توانید نوع سفارش (خرید یا فروش) را انتخاب کنید. سپس می‌توانید سفارش خود را در یک قیمت مشخص، با قیمت بازار، یا به‌صورت لیمیت ثبت کنید. با زدن دکمه خرید یا فروش، سفارش شما ثبت می‌شود و وضعیت آن در پایین صفحه قابل مشاهده است.

صفحه چارت قیمت ارز و پنل خرید فروش در فرهاد اکسچنج

کارمزد معاملات صرافی فرهاد اکسچنج

کارمزد تبدیل سریع برحسب تتر در صرافی فرهاد اکسچنج برای تمامی ارزهای ۰/۱ درصد است، اما کارمزدهای ریالی آن به نوع ارز دیجیتال  بستگی دارد. کارمزد معاملات این صرافی بسته به سطح کاربری تغییر می‌کند که فهرست کامل آن‌ها از طریق این لینک قابل مشاهده است. جدول زیر خلاصه‌ای از کارمزدهای میکر (بازارساز) معاملات ارزهای دیجیتال مشهور این صرافی را نشان می‌دهد.

ارز دیجیتال سطح عادی همراه راهجوی راهپوی راهبین راهدان راهبان راهبر
بیت کوین ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد ۰/۰۷ درصد ۰/۰۶ درصد ۰/۰۵ درصد ۰/۰۴ درصد ۰/۰۳ درصد
اتریوم ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد ۰/۰۷ درصد ۰/۰۶ درصد ۰/۰۵ درصد ۰/۰۴ درصد ۰/۰۳ درصد
بایننس کوین ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد ۰/۰۷ درصد ۰/۰۶ درصد ۰/۰۵ درصد ۰/۰۴ درصد ۰/۰۳ درصد
دوج کوین ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد ۰/۰۷ درصد ۰/۰۶ درصد ۰/۰۵ درصد ۰/۰۴ درصد ۰/۰۳ درصد
ترون ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد ۰/۰۷ درصد ۰/۰۶ درصد ۰/۰۵ درصد ۰/۰۴ درصد ۰/۰۳ درصد

کلام پایانی

در این مقاله با نحوه ثبت نام در صرافی فرهاد اکسچنج و امکانات آن آشنا شدیم. فرهاد اکسچنج از صرافی‌های قدیمی بازار ایران است که فعالیت خود را با خرید و فروش وب‌مانی، پرفکت مانی، و دیگر ارزهای الکترونیک آغاز کرد و پس از آن، امکان معامله ارزهای دیجیتال را نیز به پلتفرم خود اضافه کرد.

بازار اسپات این صرافی در حال حاضر، امکان خرید و فروش سی ارز دیجیتال را به‌صورت همتا به همتا و OTC دارد و قرار است معاملات فیوچرز نیز به آن اضافه شود. کارمزدهای فرهاد اکسچنج در مقایسه با صرافی‌های ایرانی کمتر است و بر اساس حجم معاملات و سطوح کاربری تغییر می‌کند. پشتیبانی آنلاین این صرافی نیز در تمامی روزهای هفته از ساعت ۸:۳۰ تا ۲۴ پاسخ‌گوی کاربران است.

سوالات متداول

1

آیا صرافی فرهاد اکسچنج معتبر است؟

بله؛ دفتر مرکزی صرافی فرهاد اکسچنج در شهر تهران قرار دارد و تحت قوانین بانکی ایران فعالیت می‌کند. امکان مراجعه حضوری به صرافی نیز با هماهنگی قبلی وجود دارد.

2

صرافی فرهاد اکسچنج از کدام ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند؟

صرافی فرهاد اکسچنج در حال حاضر امکان معامله سی ارز دیجیتال مختلف ازجمله بیت کوین (BTC)، تتر (USDT)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP)، لایت کوین (LTC)، بایننس کوین (BNB)، و غیره را دارد.

3

کارمزد معاملات صرافی فرهاد اکسچنج چقدر است؟

کارمزدهای صرافی فرهاد اکسچنج برحسب سطوح کاربری متغیر است که جزئیات آن در همین مقاله ارائه شده است. کارمزد معاملات اسپات اکثر ارزهای دیجیتال این صرافی در بازار تتری، حداکثر ۰/۱ درصد است که در مقایسه با صرافی‌های دیگر رقم بسیار خوبی محسوب می‌شود.

امتیاز شما به این محتوا

5 / 5. 1

میانگین امتیازات: 5/5
تعداد امتیاز: 1
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره