آموزش فیوچرز صرافی مکسی (MEXC) به همراه تصویر

آموزش صرافی
آموزش فیوچرز صرافی مکسی

مکسی (MEXC) از بهترین صرافی‌های خارجی فیوچرز برای ایرانی‌هاست. حجم نقدینگی زیاد این صرافی سبب شده است تا نقدشوندگی پوزیشن‌های معاملاتی در تمام ساعات شبانه‌روز ایدئال باشد. نکته مهم درباره صرافی مکسی این است که با کاربران ایرانی کار می‌کند. به‌ همین دلیل، می‌توانید با خاطر آسوده، بدون نگرانی از مسدود شدن حساب کاربری خود، در این صرافی معاملاتی فیوچرز خود را دنبال کنید. در این مطلب، آموزش فیوچرز صرافی مکسی MEXC را آماده کرده‌ایم. اگر قصد دارید معاملات فیوچرز خود را در بازار رمزارزها آغاز کنید، حتماً تا پایان این مطلب را با دقت مطالعه کنید.

mexc logo
صرافی مکسی
۴
کارمزد صفر برای معاملات اسپات
کپی ترید
نیاز به احراز هویت
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

معرفی پلتفرم فیوچرز صرافی مکسی MEXC

صرافی مکسی فعالیت خود را در آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی آغاز کرد. این صرافی به‌سرعت توانست خود را در جمع برترین پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال قرار دهد، به‌طوری که در زمان نگارش این مطلب، سایت کوین مارکت کپ صرافی MEXC را با حجم معاملات فیوچرز سه میلیارد دلار در شبانه‌روز، در جایگاه هجدهم صرافی‌های ارز دیجیتال قرار داده است.

همچنین، در حال حاضر امکان معامله سیصد ارز دیجیتال در بخش فیوچرز صرافی مکسی قرار دارد. نکته مهم این است که معاملات فیوچرز در صرافی MEXC به‌صورت قرارداد دائمی (Perpetual) انجام می‌شود. هسته معاملات قدرتمند مکسی می‌تواند در هر ثانیه ۱/۴ میلیون تراکنش را پردازش کند.

کارمزد معاملات فیوچرز صرافی مکسی MEXC

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت صرافی مکسی، کارمزدهای آن است. معامله‌گران سفارش‌گذار (میکر) در پلتفرم فیوچرز این صرافی هیچ‌گونه کارمزدی پرداخت نمی‌کنند. همچنین، معاملاتی سفارش‌بردار (تیکر) تنها ۰/۰۱ درصد کارمزد برای معاملات خود می‌پردازند. در مقایسه با بسیاری دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال، کارمزد معاملات مکسی به‌مراتب کمتر است. در جدول زیر، می‌توانید میزان کارمزد معاملات فیوچرز MEXC با صرافی‌های بینگ ایکس، کوین لوکالی، و کوینکس را نیز مشاهده کنید.

صرافی بینگ ایکس مکسی کوین لوکالی کوینکس
کارمزد ۰/۰۴۵ درصد استاندارد

۰/۰۱ درصد میکر پرپچوال

۰/۰۵ درصد تیکر پرپچوال

۰ درصد میکر

۰/۰۱ درصد تیکر

۰/۰۳ درصد میکر

۰/۰۵ درصد تیکر

۰/۰۳ درصد میکر

۰/۰۵ درصد تیکر

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، کارمزد مکسی در مقایسه با سه صرافی دیگر خیلی کمتر است. این موضوع به‌ویژه برای اسکالپرها، که در یک جلسه معاملاتی ده‌ها پوزیشن باز و بسته می‌کنند، اهمیت زیادی دارد، زیرا سبب کاهش هزینه‌های جاری آن‌ها می‌شود. ضمن اینکه با استفاده از ارز دیجیتال اختصاصی صرافی مکسی، یعنی توکن MX، می‌توانید از ۱۰ درصد تخفیف نیز در پرداخت کارمزد معاملات خود بهره‌مند شوید. این توکن از طریق صرافی مکسی قابل خریداری است.

آموزش معاملات فیوچرز صرافی مکسی MEXC

از منو سایت صرافی mexc گزینه فیوچرز را انتخاب کنید

نوبت به آموزش معاملات فیوچرز صرافی مکسی MEXC می‌رسد. بعد از ثبت نام و ورود به حساب کاربری در صرافی مکسی، می‌توانید معاملات فیوچرز خود را آغاز کنید. مطابق تصویر زیر، از منوی Futures وارد صفحه معاملات فیوچرز این صرافی شوید.

پس از آن وارد صفحه‌ای مشابه تصویر زیر می‌شوید.

پلتفرم فیوچرز صرافی مکس

۱. انتقال ارز دیجیتال به حساب فیوچرز صرافی مکسی

اولین نکته‌ای که باید قبل از آغاز معاملات فیوچرز در نظر داشته باشید این است که موجودی لازم را در حساب فیوچرز خود در صرافی شارژ کنید. معمولاً در زمان انتقال ارز دیجیتال به‌ این صرافی، موجودی به حساب اسپات (Spot) منتقل می‌شود. باید دارایی را به میزان مدنظر به حساب فیوچرز (Futures) انتقال دهید. ابتدا ارز دیجیتال مدنظر برای معامله را انتخاب کنید. مطابق تصویر زیر، با کلیک کردن روی نام جفت ارز معاملاتی در بالای نمودار قیمت سمت چپ، منویی باز می‌شود. سپس می‌توانید نام رمزارز مدنظر خود را جست‌وجو و انتخاب کنید.

انتخاب ارز مورد معامله در فیوچرز mexc

در ادامه، روی آیکون، که با کادر قرمزرنگ در تصویر زیر مشخص شده است، کلیک کنید.

نحوه انتقال ارز از اسپات به فیوچرز صرافی مکسی

به این ترتیب، پنجره‌ای مشابه تصویر زیر باز می‌شود. در بخش From و To به‌ترتیب Spot و Futures را انتخاب کنید. سپس در بخش Quantity، مقدار ارز دیجیتال برای انتقال از حساب اسپات به فیوچرز را مشخص کنید. به‌ این ترتیب، با انتخاب گزینه Transfer، انتقال رمزارز انجام می‌شود. پس از آن، می‌توانید معاملات فیوچرز خود را آغاز کنید.

انتقال ارز از اسپات به فیوچرز صرافی mexc

۲. انتخاب نوع پوزیشن و اهرم معاملاتی در صرافی

نحوه سفارش قرار دادن در بخش فیوچرز صرافی مکس

برای ثبت سفارش فیوچرز در صرافی مکسی، اطلاعات لازم را در پنل ثبت سفارش، که سمت راست تصویر قرار دارد، تکمیل کنید.

اگر قصد دارید پوزیشن باز کنید، گزینه Open را انتخاب کنید. درمقابل، اگر به‌دنبال بستن پوزیشن هستید، گزینه Close را برگزینید.

معاملات کراس و ایزوله در فیوچرز مکسی

برای باز کردن پوزیشن معاملاتی فیوچرز، مبلغ مشخصی را به‌عنوان وثیقه در نظر بگیرید. این وثیقه در اصطلاح به‌نام مارجین (Margin) شناخته می‌شود. به دو روش می‌توانید مارجین پوزیشن‌های معاملاتی خود را تعریف کنید. روش اول Isolated است. با انتخاب این گزینه برای هر پوزیشن مارجین اختصاصی در نظر می‌گیرید. به این ترتیب، اگر تغییر قیمت ارز دیجیتال درخلاف جهت پوزیشن شما پیش برود و میزان ضرر و زیان با مقدار مارجین پوزیشن برابر شود، صرافی به‌صورت خودکار دستور بستن پوزیشن را ثبت می‌کند و دراصطلاح، معامله لیکویید می‌شود.

روش دوم Cross است. با انتخاب این گزینه مجموع مارجین موجود در حساب فیوچرز را بین تمام پوزیشن‌های معاملاتی به اشتراک می‌گذارید. به ‌این ترتیب، هر زمان پوزیشنی در آستانه لیکویید شدن قرار بگیرد، از موجودی حساب به‌عنوان مارجین به آن اضافه می‌شود تا جلوی این اتفاق را بگیرد. در این حالت، اگر قرار به لیکویید شدن پوزیشن باشد، این اتفاق به‌صورت هم‌زمان برای همه پوزیشن‌های باز شما رخ می‌دهد. گزینه مدنظر بین Isolated و Cross را انتخاب کنید و روی گزینه Confirm بزنید.

نحوه تنظیم اهرم یا لوریج در فیوچرز صرافی مکسی

در ادامه، نوبت به انتخاب اهرم معاملاتی می‌رسد. صرافی مکسی از حداکثر لوریج ۲۰۰x پشتیبانی می‌کند. فرض کنید لوریج ۱۰۰x را انتخاب می‌کنید. به این ترتیب، با اختصاص دادن مارجین ده دلاری، می‌توانید پوزیشن با حجم هزار دلار در صرافی ایجاد کنید. هرچه اهرم بالاتری انتخاب کنید، همان‌قدر که شانس سود شما بیشتر می‌شود، ریسک لیکویید شدن پوزیشن نیز افزایش پیدا می‌کند. بعد از انتخاب اهرم مدنظر روی گزینه Confirm کلیک کنید.

۳. انتخاب نوع سفارش معاملات فیوچرز صرافی مکسی

انواع سفارش (limit, market, trigger) در فیوچرز mexc

در گام بعدی، برای باز کردن پوزیشن معاملاتی فیوچرز در صرافی مکسی، نوبت به انتخاب نوع سفارش می‌رسد. سه روش ثبت سفارش محدود (Limit)، بازار (Market)، و ماشه (Trigger) در صرافی MEXC وجود دارد. اگر با مفهوم روش‌های ثبت سفارش آشنایی ندارید، مقاله انواع سفارش در ارز دیجیتال را مطالعه کنید. با انتخاب نوع سفارش، باید اطلاعات مربوط به آن نظیر قیمت و حجم معامله را نیز مشخص کنید.

۴. انتخاب نحوه اجرای سفارش

نحوه اجرای معاملات و تنظیم ان در فیوچرز مکس

در گام بعدی، نوبت به انتخاب نحوه اجرای سفارش در صرافی مکسی می‌رسد. با توجه به نقدینگی و حجم سفارش‌های موجود در دفترچه سفارش (Order Book) صرافی، امکان دارد اجرای یک معامله در شرایط مختلفی صورت بگیرد. سه گزینه برای نحوه اجرای سفارش در صرافی MEXC وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • GTC: این نوع سفارش تا زمانی که کامل اجرا شود یا آن را لغو کنید، در دفترچه سفارش باقی می‌ماند.
  • IOC: اگر بعد از رسیدن قیمت به عدد ثبت‌شده شما، معامله کامل اجرا نشود، بخش باقی‌مانده حذف می‌شود.
  • FOK: این سفارش اگر در زمان اجرا به‌صورت کامل انجام نشود، لغو می‌شود.

۵. تعیین حد سود و ضرر معامله فیوچرز

حدسود و حدضرر در فیوچرز صرافی mexc

تعیین حد ضرر و حد سود از مهم‌ترین نکاتی است که باید در انجام معاملات فیوچرز در نظر بگیرید. با توجه به اینکه معمولاً از اهرم معاملاتی نیز استفاده می‌شود، تعیین دقیق حد سود و ضرر برای مدیریت ریسک اهمیت بسیار زیادی دارد. برای این منظور، باید گزینه Long TP/SL و Short TP/SL را انتخاب کنید. به این ترتیب، دو کادر باز می‌شود که می‌توانید حد سود (Take Profit) و حد ضرر (Stop Loss) را به‌صورت قیمت یا درصد تعیین کنید. درنهایت، با تکمیل اطلاعات می‌توانید دستور اجرای سفارش را ثبت کنید.

نکات مهم درباره صرافی مکسی MEXC

تا اینجا آموزش معاملات فیوچرز صرافی مکسی را ارائه کردیم. در این قسمت لازم است به چند نکته مهم درباره این بخش از معاملات در صرافی MEXC بپردازیم؛ نکاتی که توجه به ‌آن‌ها در مدیریت بهتر معاملات فیوچرز اهمیت زیادی دارند.

پوزیشن‌های معاملات فیوچرز صرافی مکسی MEXC

مشاهده پوزیشن های باز و بسته شده به هم تاریخچه آن

می‌توانید پوزیشن‌های معاملات خود در صرافی مکسی را از صفحه معاملات فیوچرز دنبال کنید. این صرافی امکان مشاهده پوزیشن‌های باز (Open Position)، سفارش‌های باز (Open Orders)، تاریخچه پوزیشن‌ها (Position History)، و تاریخچه سفارش‌ها (Orders History) را فراهم کرده است. این اطلاعات به‌صورت جداگانه در زیر نمودار قیمت در صفحه معاملات فیوچرز درج می‌شوند.

بیگ دیتا معاملات فیوچرز صرافی مکسی MEXC

تحلیل داده در تصمیم‌گیری برای معاملات فیوچرز اهمیت بسیار زیادی دارد. برای مثال، زمانی که حجم معاملات در صرافی کاهش پیدا می‌کنند، باید با احتیاط بیشتری برای باز کردن پوزیشن‌های جدید اقدام کنید. سؤال اساسی این است که چگونه به این داده‌ها دسترسی داشته باشیم. صرافی مکسی بخشی به‌نام Futures Big Data برای این منظور در نظر گرفته است.

نحوه استفاده از بیگ دیتا فیوچرز صرافی مکسی

در منوی صفحه اصلی صرافی ذیل بخش Futures، گزینه Futures Overview را انتخاب کنید. به ‌این ترتیب، وارد یک صفحه جدید می‌شوید. صفحه را به‌سمت پایین اسکرول کنید تا به بخش Futures Big Data برسید. سپس گزینه View More را انتخاب کنید.

به این ترتیب، وارد صفحه جدیدی می‌شوید. جفت ارز معاملات مدنظر خود را انتخاب کنید. سپس اطلاعات مربوط به میانگین مدت‌زمان باز بودن پوزیشن‌های معاملاتی و همچنین حجم پوزیشن‌های فعال آن جفت ارز روی نمودار به‌نمایش درمی‌آید. به ‌این ترتیب، می‌توانید تحلیل دقیقی از وضعیت معاملات فیوچرز یک ارز دیجیتال در صرافی مکسی داشته باشید.

پلتفرم کپی تریدینگ معاملات فیوچرز صرافی مکسی MEXC

یکی دیگر از سرویس‌های کاربردی صرافی مکسی، پلتفرم کپی تریدینگ معاملات فیوچرز است. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید معاملات فیوچرز تریدرهای حرفه‌ای فعال در این صرافی را کپی‌برداری کنید. استفاده از این پلتفرم رایگان است. تنها در صورت سود کردن، ۱۰ درصد سود حاصل پس از بستن پوزیشن‌های معاملاتی به تریدرهایی تعلق می‌گیرد که معاملات آن‌ها را کپی می‌کنید.

برای دسترسی به این بخش، بار دیگر در منوی صفحه اصلی صرافی ذیل بخش Futures، گزینهFutures Overview را انتخاب کنید. از منوی بالای صفحه بازشده، گزینه Copy Trade را انتخاب کنید. به این ترتیب، وارد صفحه اختصاصی پلتفرم کپی ترید این صرافی می‌شوید. آموزش نحوه کار کردن با پلتفرم کپی تریدینگ صرافی مکسی را در مقاله جداگانه‌ای بررسی خواهیم کرد.

پلتفرم دمو تریدینگ معاملات فیوچرز صرافی مکسی MEXC

اگر قصد دارید به‌تازگی معاملات فیوچرز را آغاز کنید، پیشنهاد می‌کنیم که برای تمرین کردن از پلتفرم‌های دمو استفاده کنید. خوشبختانه، صرافی مکسی نیز پلتفرم اختصاصی دمو تریدینگ را برای کاربران در نظر گرفته است. برای دسترسی به این بخش در صفحه اصلی صرافی، ذیل بخش Futures، گزینه Demo Trading را انتخاب کنید.

به این ترتیب، وارد صفحه معاملات دمو می‌شوید که کاملاً شبیه به فضای معاملات حقیقی است. صرافی یک میلیون تتر مجازی در اختیار شما قرار می‌دهد تا در پلتفرم دمو تریدینگ تمرین کنید و پوزیشن‌های مدنظر خود را باز کنید. درنتیجه، می‌توانید به‌مرور زمان تجربه لازم را برای انجام معاملات فیوچرز با سرمایه حقیقی به‌دست بیاورید. در مقاله جداگانه‌ای مفصل به آموزش دمو ترید MEXC پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم آن را مطالعه کنید.

کلام پایانی

در این مطلب آموزش معاملات فیوچرز در صرافی مکسی MEXC را بررسی کردیم. انجام معاملات فیوچرز در صرافی مکسی بسیار ساده است، اما پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه وارد این معاملات شوید، درباره ریسک‌ها و خطرهای احتمالی موجود در آن تحقیق کنید. تریدرهای باتجربه پیشنهاد می‌کنند فقط زمانی که در تحلیل تکنیکال به مهارت کافی رسیدید، معاملات فیوچرز را آغاز کنید. حتماً استراتژی معاملاتی اختصاصی خود را تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. همچنین، می‌توانید سؤالات خود را درباره معاملات فیوچرز صرافی مکسی با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

1

کارمزد معاملات فیوچرز صرافی مکسی چه میزان است؟

کارمزد معاملات فیوچرز میکر و تیکر در صرافی مکسی به ترتیب 0 و 0/01 درصد است.

 

2

معاملات فیوچرز صرافی مکسی از چه نوعی است؟

این صرافی از معاملات قرارداد آتی دائمی یا پرپچوال پشتیبانی می‌کند.

3

حداکثر اهرم معاملات فیوچرز در مکسی چقدر است؟

صرافی MEXC از حداکثر اهرم معاملاتی 200X پشتیبانی می‌کند.

4

سقف برداشت از حساب کاربری در صرافی مکسی چقدر است؟

بدون احراز هویت می‌توانید حداکثر بیست بیت کوین در شبانه‌روز از حساب کاربری خود برداشت کنید. ضمن اینکه مکسی امکان احراز هویت برای کاربران ایرانی را نیز فراهم کرده است که با انجام آن می‌توانید تا سقف دویست بیت کوین در شبانه‌روز از حساب خود برداشت کنید.

امتیاز شما به این محتوا

4.2 / 5. 5

میانگین امتیازات: 4.2/5
تعداد امتیاز: 5
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره