صرافی نیپوتو؛ آموزش ثبت نام و بررسی صرافی Nipoto

آموزش صرافی
آموزش ثبت نام و بررسی صرافی Nipoto

نیپوتو صرافی آنلاین ارز دیجیتال ایرانی است که بیش از چهار سال از شروع فعالیت آن می‌گذرد. این صرافی در حال حاضر، امکان معامله ۷۵ ارز دیجیتال مختلف را برای کاربران خود فراهم کرده است که با گذشت زمان، به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. در این مقاله از کلینیک سرمایه، قصد داریم نحوه ثبت نام و استفاده از خدمات صرافی نیپوتو را بررسی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر با ویژگی‌های صرافی Nipoto آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لوگو صرافی نیپوتو
صرافی نیپوتو
۳.۵
معاملات شرطی
احراز هویت اتوماتیک
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

معرفی صرافی نیپوتو

صرافی نیپوتو (Nipoto) نوعی پلتفرم معاملاتی آنلاین برای خرید و فروش ارز دیجیتال است که امکان معامله بیش از هفت ارز دیجیتال مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این صرافی ارز دیجیتال در سال ۱۳۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد و بنیان‌گذاران آن از سال ۱۳۹۰، در حوزه مدیریت سرور و خدمات دیتاسنتر فعالیت داشتند.

کیف پول‌های این صرافی به‌صورت اختصاصی برای هر ارز ساخته می‌شود و قابلیت‌های امنیتی صرافی مثل پین کد و رمز اضطراری نیز به افزایش امنیت دارایی کاربران کمک می‌کند.

نیپوتو در اجرای معاملات سرعت زیادی دارد و می‌توان معاملات چند شرطی را نیز در آن اجرا کرد. برای مثال، کاربران می‌توانند مشخص کنند که اگر قیمت بیت کوین/تتر در صرافی بایننس از یک مقدار مشخص عبور کرد، اتریوم/تومان در صرافی نیپوتو خریده شود.

صرافی ارز دیجیتال نیپوتو در یک نگاه

نام صرافی نیپوتو (Nipoto)
سال تأسیس ۱۳۹۸
اپلیکیشن موبایل اندروید

iOS

تعداد کاربران اطلاعاتی در دسترس نیست
تعداد ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی ۷۵
نرخ کارمزد معاملات متغیر – تا ۰/۳ درصد
امکانات سرویس پس از من، سفارش MCO، سرویس ETS
پشتیبانی چت آنلاین در پنل کاربری

تلفن پشتیبانی:

۰۲۱۹۱۰۳۵۵۲۸

ایمیل پشتیبانی:

[email protected]

شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام:

https://instagram.com/nipotomarket

توییتر:

تلگرام:

https://t.me/nipotomarket

یوتوب:

https://www.youtube.com/@nipotomarket

نقد و بررسی صرافی Nipoto

صرافی نیپوتو از حدود چهار سال، پیش فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال آغاز کرد و از آن زمان تاکنون، امکانات مختلفی را به پلتفرم خود اضافه کرده است.

تعداد ارزهای دیجیتال قابل معامله در این صرافی، در مقایسه با بسیاری از صرافی‌های ایرانی زیاد نیست و در حال حاضر، امکان معامله ۷۵ ارز مختلف در آن وجود دارد.

نیپوتو با سرویس کیف پول اختصاصی خود، خطر تحریم را به حداقل رسانده است؛ چراکه به ازای هر حساب کاربری در این صرافی، چند کیف پول ساخته می‌شود و تراکنش‌های کاربران از کیف پول‌های متفاوت انجام می‌شود تا امکان شناسایی و تحریم کیف پول‌های ایرانی به حداقل برسد.

سفارش‌گذاری چند شرطی یا MCO از قابلیت‌های اختصاصی صرافی نیپوتو است که به کاربران اجازه می‌دهد تا سفارش خود را بر اساس تغییرات قیمت چند ارز در صرافی‌های دیگر، به‌صورت لیمیت یا مارکت در صرافی Nipoto ثبت کنند. این روش برای تریدرهایی که از استراتژی آربیتراژ به‌منظور انجام معاملات استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی است.

مزایای صرافی نیپوتو

  • امکان معامله بیش از هفتاد ارز دیجیتال مشهور بازار؛
  • پلتفرم معاملاتی اختصاصی به‌همراه ابزارهای تحلیل تکنیکال؛
  • ارائه کیف پول اختصاصی؛
  • ارائه سرویس «پس از من» برای تعیین وارث؛
  • ارائه سرویس رمز اضطراری و ETS؛
  • کارمزد کم در مقایسه با صرافی‌های دیگر؛
  • امکان سفارش‌گذاری چند شرطی (MCO)؛
  • پشتیبانی آنلاین شبانه‌روزی در هفت روز هفته.

معایب صرافی نیپوتو

  • کم‌بودن تعداد ارزهای قابل معامله؛
  • ارائه‌ندادن سرویس استیکینگ؛
  • پشتیبانی‌نکردن از معامله تعهدی.

آموزش ثبت نام در صرافی نیپوتو

ثبت نام اولیه در نیپوتو فرایند ساده‌ای دارد و با یک ایمیل معتبر، می‌توانید در این صرافی ثبت نام کنید. برای شروع ثبت نام در صرافی نیپوتو، از طریق نشانی nipoto.com وارد صفحه اصلی سایت صرافی شوید و در بالای صفحه، روی دکمه «ورود/ثبت نام» کلیک کنید.

صفحه اصلی سایت صرافی نیپوتو

در صفحه بعد، روی لینک «ثبت نام کنید» کلیک کنید تا فرم ثبت نام نمایش داده شود.

در فرم ثبت نام، باید ایمیلی معتبر و رمز عبوری قوی در کادرهای مربوطه وارد کنید. رمز عبوری که انتخاب می‌کنید، باید حداقل هشت کاراکتر و شامل حروف کوچک، بزرگ، و اعداد انگلیسی و همچنین علائمی مانند @ یا $ و … باشد. سپس کد امنیتی را به‌صورت عددی بنویسید و تیک پذیرش قوانین صرافی را نیز بزنید. پس از تکمیل فرم، روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید.

فرم ثبت نام در صرافی نیپوتو

کد تأییدی به ایمیل شما ارسال می‌شود. کد را در کادر مربوط به آن وارد و روی دکمه «تأیید» کلیک کنید.

تایید ایمیل برای ثبت نام در صرافی نیپوتو

پس از تأیید ایمیل، ثبت نام اولیه با موفقیت انجام می‌شود و وارد پنل کاربری خود خواهید شد.

آموزش احراز هویت در صرافی نیپوتو

پس از ثبت نام اولیه در صرافی نیپوتو، برای دسترسی به امکاناتی مثل معامله، واریز، یا برداشت، باید فرایند احراز هویت را انجام دهید. برای این کار در پنل کاربری خود، از منوی سمت راست، گزینه «احراز هویت» را انتخاب کنید.

در صفحه احراز هویت، می‌توانید سطوح مختلف کاربری را به همراه امکانات آن‌ها مشاهده کنید. مدارک مورد نیاز برای احراز هر سطح نیز در زیر آن مشخص شده است. برای مثال، احراز هویت سطح یک، که برای شروع ترید الزامی است، فقط به تصویر کارت ملی نیاز دارد. برای احراز کافی است روی دکمه «ارتقا به سطح ۱» در پایین صفحه کلیک کنید.

احراز هویت در صرافی نیپوتو

در صفحه‌ای که باز می‌شود، کد ملی خود را به همراه تاریخ تولد و شماره موبایل در کادرهای مربوطه وارد کنید. دقت کنید که کد ملی باید با صاحب سیم‌کارت مطابقت داشته باشد. سپس روی دکمه «تأیید و ادامه» کلیک کنید.

فرم تایید و صحت سنجی اطلاعات

کد تأییدی به شماره موبایل شما ارسال می‌شود. آن را در کادر مربوط وارد کنید و دکمه «تأیید و ادامه» را بزنید.

تایید شماره موبایل

پس از تأیید موبایل، در صفحه بعد، یک شماره کارت بانکی به نام خود در کادر مربوطه وارد کنید و با زدن دکمه «افزودن»، آن را اضافه کنید. سپس دکمه «تأیید و ادامه» را بزنید.

افزودن شماره کارت بانکی

در صفحه بعد، تصویر کارت ملی خودتان را بارگذاری کنید و گزینه «تأیید نهایی» را بزنید.

بارگذاری کارت ملی

تصویر کارت ملی شما برای صرافی ارسال می‌شود و باید منتظر بمانید تا اپراتور آن را تأیید کند. پس از تأیید، احراز هویت سطح ۱ شما تکمیل می‌شود و می‌توانید در صرافی به معامله بپردازید یا برای دسترسی به امکانات بیشتر و افزایش سقف واریز و برداشت، مراحل بعدی احراز هویت را نیز انجام دهید.

تایید سطح یک در صرافی نیپوتو

آموزش واریز و برداشت ریالی در صرافی نیپوتو

بعد از اینکه ثبت نام و احراز هویت اولیه را در صرافی نیپوتو انجام دادید، می‌توانید واریز و برداشت ریالی داشته باشید. برای این کار کافی است در پنل کاربری خود از منوی سمت راست، گزینه «کیف پول» و سپس «واریز» را انتخاب کنید.

در صفحه بعد، باید گزینه «واریز تومان» را انتخاب کنید.

واریز ریالی در صرافی نیپوتو

در صفحه بعد، کارت بانکی و مبلغ مدنظر را (بر حسب تومان) مشخص کنید و با زدن دکمه تأیید، فرایند پرداخت را تکمیل کنید تا مبلغ مدنظر به حسابتان واریز شود.

انتخاب شماره کارت و مقدار واریز

فرایند برداشت نیز روال مشابهی دارد. کافی است در صفحه قبل، به‌جای واریز، روی «برداشت تومان» کلیک کنید تا صفحه برداشت به شما نمایش داده شود.

برداشت ریالی در صرافی نیپوتو

در این صفحه، می‌توانید شماره شبا یا کارت خود را به همراه مبلغ برداشت مشخص کنید و با زدن دکمه «برداشت»، درخواست خود را نهایی کنید.

آموزش واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی نیپوتو

برای واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی نیپوتو، کافی است در پنل کاربری خود، از منوی سمت راست گزینه کیف پول و سپس «واریز» را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه «واریز رمزارز» را انتخاب کنید.

واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی نیپوتو

در صفحه‌ای که باز می‌شود، ارز دیجیتال مدنظر و سپس شبکه آن را انتخاب کنید.

واریز ارز دیجیتال در صرافی نیپوتو

آدرس کیف پول شما برای واریز نمایش داده می‌شود. کافی است مبلغ مدنظر را به این آدرس واریز کنید تا پس از دریافت تأییدیه‌های کافی شبکه، ارز دیجیتال به حسابتان واریز شود.

فرایند برداشت ارز دیجیتال نیز روال مشابهی دارد. کافی است به‌جای گزینه واریز، به گزینه «برداشت رمزارز» وارد شوید.

برداشت ارز دیجیتال در صرافی نیپوتو

در صفحه برداشت، می‌توانید ارز دیجیتال دلخواه خود را انتخاب و روش انتقال را نیز مشخص کنید. سپس آدرس کیف پول مقصد را در کادر مربوط به آن وارد کنید و اگر آدرس مدنظر از چند شبکه انتقال پشتیبانی می‌کند، شبکه دلخواه خود را انتخاب کنید. سپس دکمه برداشت را بزنید و فرایند برداشت ارز دیجیتال را نهایی کنید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی Nipoto

برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی نیپوتو، ابتدا احراز هویت و واریز را انجام دهید. خرید و فروش در صرافی Nipoto به سه روش عادی، سفارش سریع، و سفارش چند شرطی (MCO) قابل انجام است.

برای معامله عادی با قیمت مارکت یا لیمیت و تعیین حد سود و ضرر، کافی است در پنل کاربری خود، گزینه «بازار معاملاتی» را از بالای صفحه انتخاب کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی Nipoto

در صفحه بعد، می‌توانید ارز دیجیتال دلخواه خود را از گوشه سمت راست بالای صفحه انتخاب کنید و چارت قیمت و اطلاعات بازار آن را ببینید.

چارت قیمت و اطلاعات بازار رمز ارز

برای خرید و فروش کافی است نحوه معامله را انتخاب کنید و پس از وارد کردن مقدار، خرید یا فروش خود را انجام دهید.

در روش معامله سریع، می‌توانید معامله خود را در کوتاه‌ترین زمان ثبت کنید. برای این کار کافی است در پنل کاربری خود از منوی سمت راست، گزینه «دستیار ترید» و سپس «سفارش سریع» را انتخاب کنید.

در صفحه سفارش سریع، ارز دیجیتال مدنظرتان را به همراه مقدار مورد نیاز مشخص کنید و دکمه خرید یا فروش را بزنید تا سفارش شما بر اساس قیمت لحظه‌ای ثبت شود.

سفارش سریع در صرافی نیپوتو

معاملات چند شرطی (MCO) نیز یکی از قابلیت‌های اختصاصی صرافی نیپوتو است که با استفاده از آن، می‌توانید سفارش خود را بر اساس قیمت یک ارز دیجیتال در صرافی‌های دیگر ثبت کنید. برای مثال، می‌توانید شرطی را تعیین کنید که اگر قیمت دوج کوین در صرافی بایننس به یک مقدار مشخص رسید، سفارش خرید یا فروش دوج کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری در صرافی نیپوتو ثبت شود.

معاملات چند شرطی در صرافی نیپوتو

این روش می‌تواند برای تریدرهایی که از روش آربیتراژ برای معامله استفاده می‌کنند، گزینه مناسبی باشد؛ چراکه می‌توانند بدون مراجعه به صرافی‌های مختلف، سفارش خود را بر اساس قیمت آن‌ها در نیپوتو ثبت کنند.

کارمزد معاملات صرافی ارز دیجیتال نیپوتو

برخلاف بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، کارمزد معاملات در صرافی نیپوتو بر اساس حجم معاملات تعیین نمی‌شود. جدول‌های زیر میزان کارمزد معاملات مارکت و همچنین معامله MCO صرافی نیپوتو را به‌صورت خلاصه نشان می‌دهد.

معامله مارکت کارمزد بازار پایه تتر کارمزد بازار پایه تتر
تیکر (Taker) ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد
میکر (Maker) ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد

 

معامله MCO کارمزد بازار پایه تتر کارمزد بازار پایه تتر
رزرو موجودی ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد
عدم رزرو موجودی ۰/۳ درصد ۰/۳ درصد

 

پشتیبانی صرافی Nipoto

صرافی نیپوتو خدمات پشتیبانی آنلاین خود را به‌صورت شبانه‌روزی به کاربران ارائه می‌کند. برای دریافت پشتیبانی در صرافی نیپوتو، می‌توانید از طریق آیکون چت آنلاین در پنل کاربری خود با پشتیبانی تماس بگیرید. علاوه بر این، می‌توانید با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۳۵۵۲۸ یا ایمیل [email protected] تماس بگیرید و سؤال یا مشکل خود را با کارشناسان پشتیبانی صرافی مطرح کنید.

سرویس «پس از من» صرافی نیپوتو

صرافی نیپوتو سرویسی تحت عنوان «پس از من» راه‌اندازی کرده است که به افراد اجازه می‌دهد تا برای دارایی‌های خود وارث تعیین کنند. بعضی سرمایه‌گذاران نگران وضعیت دارایی‌های خود بعد از فوت هستند و دوست دارند از قبل برای آن برنامه‌ریزی کنند.

کاربران نیپوتو می‌توانند نام وراث خود را از طریق این سرویس اضافه کنند تا در صورت غیبت طولانی‌مدت، صرافی با آن‌ها تماس بگیرد و هماهنگی‌های لازم برای انتقال دارایی یا انحصار وراثت انجام شود. شخصی که به‌عنوان وارث معرفی می‌شود، می‌تواند هر فرد مورد اعتمادی باشد و لازم نیست حتماً یکی از بستگان را انتخاب کرد.

کاربران این سرویس می‌توانند بازه‌ای بین سه ماه تا دو سال انتخاب کنند تا در صورت غیبت بیش از این مدت، صرافی با وارث آن‌ها تماس بگیرد.

کلام پایانی

در این مقاله، با نحوه ثبت نام در صرافی نیپوتو و استفاده از خدمات آن آشنا شدیم. نیپوتو با وجود سابقه فعالیت نسبتاً کم خود، سعی کرده است با ارائه امکانات و قابلیت‌های مختلف در حوزه ارز دیجیتال، معامله در این بازار را برای کاربران تسهیل کند. صرافی Nipoto امکان خرید و فروش عادی، ثبت سفارش چند شرطی یا MCO، و همچنین کیف پول اختصاصی خود را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای حفظ امنیت دارایی آن‌ها، خدماتی مثل سرویس رمز اضطراری، سرویس ETS و … را در نظر گرفته است. نیپوتو کارمزدهای خود را به‌صورت ثابت تعیین کرده است و در حال حاضر، امکان معامله ۷۵ ارز دیجیتال مشهور بازار را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سوالات متداول

1

آیا صرافی ارز دیجیتال نیپوتو معتبر است؟

بله؛ صرافی نیپوتو در ایران و تحت قوانین بانکی کشور فعالیت می‌کند. این صرافی عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر)، انجمن فینتک، و همچنین انجمن بلاکچین ایران است.

2

آیا صرافی نیپوتو اپلیکیشن موبایل دارد؟

بله؛ کاربران اندروید می‌توانند با استفاده از لینک دانلود ارائه‌شده در همین مقاله، اپلیکیشن موبایل نیپوتو را دانلود و نصب کنند. نیپوتو اپلیکیشن iOS ندارد و کاربران این سیستم‌عامل باید از نسخه وب صرافی برای دسترسی به خدمات آن روی موبایل استفاده کنند.

3

کدام ارزهای دیجیتال در صرافی Nipoto قابل معامله هستند؟

صرافی نیپوتو امکان معامله ۷۵ ارز دیجیتال مشهور ازجمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT)، ترون (TRX)، دوج کوین (DOGE)، و… را برای کاربران خود فراهم کرده است.

امتیاز شما به این محتوا

4 / 5. 1

میانگین امتیازات: 4/5
تعداد امتیاز: 1
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره