صرافی سرمایکس؛ آموزش ثبت نام و بررسی صرافی Sarmayex

آموزش صرافی

صرافی ایرانی سرمایکس (ارزجو) از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال و ارائه خدمات به کاربران ایرانی آغاز کرد و در حال حاضر، بیش از ۵۵۰ هزار نفر از خدمات این صرافی استفاده می‌کنند. در این مقاله از کلینیک سرمایه، قصد داریم نحوه ثبت نام در صرافی سرمایکس و استفاده از امکانات آن را بررسی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر با ویژگی‌های صرافی Sarmayex آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لوگو صرافی سرمایکس
صرافی سرمایکس
۳.۵
پشتیبانی ۲۴ ساعته
ساده و کاربردی
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

معرفی صرافی سرمایکس

صرافی سرمایکس در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را با نام «ارزجو» آغاز کرد، اما پس از هک شدن در شهریورماه ۱۳۹۸، نام خود را در سال ۱۴۰۰ به «سرمایکس» تغییر داد و در حال حاضر، خدمات خود را تحت این برند ارائه می‌کند.

این صرافی ارز دیجیتال در طول شش سال سابقه فعالیت خود، توانسته است بیش از ۵۵۰ هزار کاربر فعال جذب کند و در حال حاضر، امکان معامله بیش از هفت‌صد ارز دیجیتال مختلف را برای کاربران فراهم کرده است. از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، امکان معامله همتا به همتا (P2P) نیز به پلتفرم سرمایکس اضافه شد تا کاربران بتوانند به‌صورت مستقیم، ارزهای دیجیتال خود را با هم مبادله کنند.

نام صرافی سرمایکس (Sarmayex)
سال تأسیس ۱۳۹۶
اپلیکیشن موبایل اندروید

iOS

تعداد کاربران ۵۵۰٫۰۰۰+
تعداد ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی ۷۰۰+
نرخ کارمزد معاملات متغیر – تا ۰/۳ درصد تراکنش
امکانات خرید و فروش همتا به همتا (P2P)
پشتیبانی تلفن‌های شبانه‌روزی:

۰۲۱۹۱۰۷۰۰۶۰

۰۲۱۹۱۰۱۶۶۶۰

ایمیل پشتیبانی:

[email protected]

شبکه‌های اجتماعی تلگرام:

https://t.me/sarmayex_finance

اینستاگرام:

https://instagram.com/sarmayex.finance

توییتر:

یوتوب:

https://www.youtube.com/@sarmayex

لینکدین:

https://www.linkedin.com/company/sarmayex/mycompany/

آپارات:

https://www.aparat.com/sarmayex

نقد و بررسی صرافی Sarmayex

یکی از مزایای صرافی سرمایکس در مقایسه با صرافی‌های ایرانی دیگر، تعداد ارزهای قابل معامله در آن است. در حال حاضر، بیش از هفت‌صد ارز مختلف در صرافی Sarmayex خریدوفروش می‌شود. سرمایکس در ابتدا، فقط از معاملات OTC پشتیبانی می‌کرد، اما در سال ۱۴۰۲، بازار همتا به همتا را نیز راه‌اندازی کرد تا کاربران به‌صورت مستقیم با هم معامله کنند.

صرافی سرمایکس با ارائه اپلیکیشن موبایل، امکان دسترسی به خدمات و معاملات را روی گوشی همراه نیز فراهم کرده است. خدمات پشتیبانی سرمایکس به‌صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای هفته در دسترس است، اما وضعیت پاسخ‌گویی کارشناسان چندان مناسب نیست و ثبت نام و تأیید احراز هویت در سایت، روال کندی دارد.

مزایای صرافی سرمایکس

  • خرید و فروش بیش از هفت‌صد ارز دیجیتال مختلف؛
  • امکان معامله روی موبایل؛
  • معامله به‌صورت OTC و P2P.

معایب صرافی سرمایکس

  • ارائه‌نکردن سرویس‌هایی مثل استیکینگ یا معامله تعهدی؛
  • پشتیبانی ضعیف؛
  • شفافیت‌نداشتن درباره کارمزد معاملات.

آموزش ثبت نام در صرافی سرمایکس

ثبت نام اولیه در صرافی سرمایکس، به‌راحتی با یک شماره موبایل انجام می‌شود. برای شروع فرایند ثبت نام، به صفحه اصلی سایت صرافی به آدرس «sarmayex.com» وارد شوید و در بالای صفحه، روی دکمه «ورود/ثبت نام» کلیک کنید.

ثبت نام در صرافی سرمایکس

در صفحه‌ای که باز می‌شود، شماره موبایل خود را وارد کنید و دکمه «ادامه دهید» را بزنید.

فرم ثبت نام در صرافی سرمایکس

کد تأییدی به موبایلتان ارسال می‌شود که باید آن را در قسمت مربوط وارد کنید. سپس یک کلمه عبور قوی برای حساب کاربری خود انتخاب کنید. رمز عبور باید حداقل هشت کاراکتر داشته باشد و حداقل یک حرف بزرگ، یک حرف کوچک، و یک عدد انگلیسی در آن گنجانده شود. پس از تکمیل فرم، روی دکمه «عضویت» کلیک کنید.

تایید شماره تماس و انتخاب رمز عبور

ثبت نام اولیه شما با موفقیت انجام می‌شود و به پنل کاربری هدایت خواهید شد. برای استفاده از خدمات سرمایکس، باید در آن احراز هویت کنید. در ادامه، با نحوه انجام این کار آشنا می‌شویم.

آموزش احراز هویت در صرافی سرمایکس

پس از اینکه ثبت نام اولیه انجام شد و وارد پنل کاربری خود شدید، فرایند احراز هویت را انجام دهید. برای این کار، روی دکمه «پذیرفتم و ادامه» کلیک کنید.

احراز هویت در صرافی سرمایکس

در این مرحله، آدرس ایمیل خود را در کادر مربوط وارد کنید و دکمه «درخواست کد تأیید» را بزنید تا کد تأییدی برایتان ارسال شود.

وارد کردن آدرس ایمیل برای احراز هویت در صرافی سرمایکس

کد تأیید دریافتی را در کادر مربوط وارد کنید و دکمه «ثبت و تأیید نهایی» را بزنید تا ایمیل شما تأیید شود.

کد تایید ایمیل

در مرحله بعد، باید اطلاعات شخصی خود، شامل نام و نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، تابعیت، و کد ملی را وارد کنید. سپس تصویری از کارت شناسایی خود را بارگذاری کنید و دکمه «ثبت و تأیید نهایی» را بزنید.

فرم اطلاعات هویتی برای احراز هویت در صرافی سرمایکس

در مرحله بعد، آدرس دقیق محل سکونت خود را به همراه کد پستی وارد کنید. سپس شماره تلفن ثابتتان را به همراه پیش‌شماره وارد کنید و دکمه «ثبت و تأیید نهایی» را بزنید.

فرم محل سکونت

در مرحله بعد، شماره کارت بانکی‌ای را که به نام خودتان است، در کادر مربوط وارد کنید و دکمه «ثبت و تأیید نهایی» را بزنید.

اضافه کردن شماره کارت بانکی

سپس مطابق با توضیحاتی که ارائه شده است، از خودتان عکس سلفی بگیرید و برای صرافی ارسال کنید. متن مدنظر را به همراه مشخصات خود روی کاغذ بنویسید و امضا کنید. سپس با کارت شناسایی خود عکس واضحی بگیرید و آن را ثبت کنید تا فرایند ثبت نامتان تکمیل شود.

بارگذاری تصویر سلفی

پس از ارسال تصویر، درخواست تأیید احراز هویت شما ثبت می‌شود و باید منتظر بمانید تا کارشناسان سرمایکس، اطلاعات هویتی‌تان را تأیید کنند. تأیید یا رد تصویر از طریق پیامک به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آموزش واریز و برداشت ریالی در صرافی سرمایکس

پس از تکمیل فرایند ثبت نام و احراز هویت، می‌توانید به امکان واریز و برداشت ریالی در صرافی سرمایکس دسترسی داشته باشید. برای واریز کافی است در پنل کاربری خود، از منوی سمت راست، گزینه «کیف پول من» و سپس «نمای کلی» را انتخاب کنید.

در صفحه بعد، موجودی شما نمایش داده می‌شود. برای واریز ریالی، روی دکمه «واریز» کلیک کنید.

واریز ریالی در صرافی سرمایکس

در صفحه بعد، مبلغ مدنظر را وارد کنید و پس از انتخاب کارت و درگاه بانکی، روی دکمه «افزایش موجودی» کلیک کنید.

مشخص کردن مبلغ واریزی و انتخاب شماره کارت بانکی

پس از تکمیل فرایند پرداخت، مبلغ مدنظر به حسابتان واریز خواهد شد.

فرایند برداشت نیز روال مشابهی دارد. کافی است در صفحه قبل، گزینه برداشت را بزنید. سپس مبلغ مدنظر را وارد کنید و با انتخاب کارت بانکی، فرایند برداشت را تکمیل کنید تا وجه مدنظر از حسابتان برداشت شود.

برداشت ریالی در صرافی سرمایکس

آموزش واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس

برای واریز ارز دیجیتال به صرافی سرمایکس، در پنل کاربری خود از منوی سمت راست، گزینه «کیف پول من» و سپس «نمای کلی» را انتخاب کنید.

فهرست کیف پول‌های ارز دیجیتال شما در این صفحه نمایش داده می‌شود. گزینه «کیف پول بلاکچینی» را انتخاب کنید و سپس در جلو ارز دیجیتال مدنظرتان، روی دکمه «واریز» کلیک کنید.

واریز ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس

پس از ساخت کیف پول ارز دیجیتال مدنظرتان، آدرس آن به همراه بارکد نمایش داده می‌شود که می‌توانید ارز دیجیتال خود را به آن واریز کنید. در انتخاب شبکه انتقال دقت کنید؛ چراکه در صورت واریز به شبکه اشتباه، امکان برگرداندن ارزهای شما وجود نخواهد داشت.

آدرس کیف پول و بارکد جهت واریز ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس

برای برداشت نیز کافی است روی دکمه برداشت کلیک کنید تا فرم برداشت بلاکچینی به شما نمایش داده شود.

در این صفحه، می‌توانید با انتخاب شبکه، وارد کردن آدرس کیف پول مقصد، و همچنین مقدار برداشت، ارز دیجیتال مدنظرتان را برداشت کنید. اگر برای اولین بار قصد برداشت دارید، ابتدا تنظیمات امنیتی کیف پول خود را فعال کنید و بعد مراحل برداشت را انجام دهید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی Sarmayex

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس به دو شیوه سریع و حرفه‌ای قابل انجام است. در روش سریع کافی است در پنل کاربری خود، از منوی سمت راست گزینه «خرید و فروش ارز دیجیتال» و سپس خرید یا فروش را انتخاب کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس

در صفحه‌ای که باز می‌شود، ارز مدنظرتان را انتخاب و روی دکمه «خرید از سرمایکس» در جلوی آن کلیک کنید.

انتخاب رمزارز و خرید

در صفحه بعد، مقدار ارز مدنظرتان را وارد کنید و با زدن دکمه «ثبت و ادامه»، فرایند خرید را تکمیل کنید.

مشخص کردن مقدار رمزارز جهت خرید

فروش سریع نیز به همین شیوه قابل انجام است. کافی است گزینه «فروش» را انتخاب کنید و پس از وارد کردن مقدار ارز مدنظر، فرایند فروش را انجام دهید.

فروش سریع رمزارز در صرافی سرمایکس

روش دوم برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی سرمایکس، معامله حرفه‌ای در بازار آن است. برای این کار، در پنل کاربری خود از منوی سمت راست، گزینه «معامله حرفه‌ای» را انتخاب کنید.

معامله حرفه‌ای در صرافی سرمایکس

در صفحه معامله حرفه‌ای، می‌توانید به چارت قیمت ارزهای دیجیتال، اطلاعات بازار، و ابزارهای تحلیل تکنیکال دسترسی داشته باشید.

چارت قیمت رمز ارز و پنل خرید و فروش معامله حرفه‌ای در صرافی سرمایکس

برای خرید یا فروش کافی است قیمت و مقدار ارز دلخواه خود را در پایین چارت وارد کنید. سپس با زدن دکمه خرید یا فروش، سفارش خود را ثبت کنید. امکان ثبت سفارش در قیمت بازار (سفارش مارکت) نیز در همین قسمت وجود دارد.

کارمزد معاملات صرافی ارز دیجیتال سرمایکس

صرافی سرمایکس در قسمت معامله سریع، کارمزدی روی معاملات دریافت نمی‌کند. معاملات حرفه‌ای یا همتا به همتا در این صرافی کارمزد دارد، اما در صفحه کارمزدها اشاره‌ای به این موضوع نشده است و هنگام معامله نیز میزان کارمزد نمایش داده نمی‌شود. برخلاف بیشتر صرافی‌های ایرانی، سرمایکس سطوح کاربری مختلفی ندارد و کارمزد معاملات آن به‌صورت یکسان تعریف شده است. جدول زیر میزان کارمزد معاملات حرفه‌ای صرافی سرمایکس را نشان می‌دهد:

نوع معامله خرید فروش
کارمزد ۰/۴ درصد از حجم معامله ۰/۳ درصد از حجم معامله

پشتیبانی صرافی Sarmayex

صرافی سرمایکس خدمات پشتیبانی مشتریان را به‌صورت شبانه‌روزی در تمام روزهای هفته ارائه می‌کند. سریع‌ترین راه برای تماس با پشتیبانی، استفاده از سرویس چت آنلاین در پنل کاربری است. علاوه بر این، می‌توانید با یکی از شماره تلفن‌های ۰۲۱۹۱۰۷۰۰۶۰ یا ۰۲۱۹۱۰۱۶۶۶۰ در هر ساعتی از شبانه‌روز تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق ایمیل پشتیبانی [email protected] مشکل یا سؤال خود را با کارشناسان پشتیبانی مطرح کنید و در کوتاه‌ترین زمان جواب بگیرید.

کلام پایانی

در این مقاله با صرافی سرمایکس و نحوه ثبت نام و استفاده از خدمات آن آشنا شدیم. سرمایکس (با نام سابق ارزجو) فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد و در حال حاضر، بیش از ۵۵۰ هزار نفر برای خرید و فروش ارز دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. صرافی Sarmayex امکان معامله بیش از هفت‌صد ارز دیجیتال مختلف را به‌صورت همتا به همتا فراهم کرده است و ارائه اپلیکیشن موبایل و پشتیبانی شبانه‌روزی نیز از دیگر مزایای مهم آن به حساب می‌آید.

سوالات متداول

1

آیا صرافی ارز دیجیتال سرمایکس معتبر است؟

بله؛ دفتر مرکزی صرافی سرمایکس در شهر تهران قرار دارد و این صرافی تحت قوانین بانک مرکزی به کاربران ایرانی سرویس‌دهی دارد.

2

آیا صرافی سرمایکس اپلیکیشن موبایل دارد؟

بله؛ کاربران سیستم‌عامل اندروید می‌توانند با استفاده از لینک ارائه‌شده در همین مقاله، اپلیکیشن اندروید سرمایکس را دانلود و نصب کنند. کاربران iOS نیز می‌توانند با استفاده از نسخه وب سرمایکس، به خدمات آن روی گوشی خود دسترسی داشته باشند.

3

کدام ارزهای دیجیتال در صرافی Sarmayex قابل معامله هستند؟

صرافی سرمایکس امکان خرید و فروش بیش از هفت‌صد ارز دیجیتال مختلف ازجمله بیت کوین (BTC)، تتر (USDT)، اتریوم (ETH)، دوج کوین (DOGE)، و شیبا (SHIB) را برای کاربران خود فراهم کرده است.

امتیاز شما به این محتوا

5 / 5. 1

میانگین امتیازات: 5/5
تعداد امتیاز: 1
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره