نقد و بررسی کارگزاری آگاه

سرمایه گذاری
معرفی و بررسی کارگزاری آگاه

فعالان بازار سرمایه همواره بر سر بهترین کارگزاری بورس ایران اختلاف دارند. تعداد زیادی از معامله‌گران بورس در ایران در چند کارگزاری محدود فعالیت می‌کنند. قبل از انتخاب کارگزاری، باید با دقت ویژگی‌های سامانه‌های مختلف را بررسی کنید. آگاه یکی از کارگزاری‌های ایرانی بازار سرمایه است که در این سال‌ها، مشتریان زیادی را به‌سمت خود جلب کرده است. در این مطلب قصد داریم کارگزاری آگاه را نقد و بررسی کنیم. اگر قصد دارید در آگاه ثبت نام کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

معرفی کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه فعالیت خود را در سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. این شرکت زیرنظر سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت می‌کند. از نظر تعداد مشتریان، کارگزاری آگاه بعد از کارگزاری مفید رتبه دوم را بین کارگزاری‌های ایرانی به خود اختصاص داده است. بیش از پنج میلیون حساب کاربری فعال در آگاه وجود دارد. حجم دارایی‌های تحت مدیریت آگاه حدود هفت هزار میلیارد تومان است. این کارگزاری بیشتر از صد شعبه فعال در سراسر کشور دارد و ۱۳۰۰ کارمند در شعب آن مشغول به فعالیت‌اند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری کارگزاری آگاه در مدت حدود سیزده سال فعالیت، حدود ۳۴ هزار درصد سود را برای سرمایه‌گذاران محقق کرده‌اند. این عدد رویه علمی و کارشناسی در سرمایه‌گذاری این کارگزاری را به‌خوبی نشان می‌دهد. بنابراین، اگر برای فعالیت غیرمستقیم در بورس به‌دنبال راهی مطمئن‌اید، می‌توانید روی صندوق سرمایه‌گذاری آگاه حساب کنید. در ادامه، بیشتر به بحث و بررسی در این زمینه می‌پردازیم.

امکانات کارگزاری آگاه

با مطالعه مقاله کارگزاری بورس چیست، می‌توانید با مهم‌ترین ویژگی‌های کارگزاری ایدئال در بازار سرمایه آشنا شوید. بین کارگزاری‌های ایران خبری از کارمزدهای رقابتی نیست. معمولاً سقف نرخ مجاز برای کارمزدهای دریافتی را سازمان بورس تعیین می‌کند. بنابراین، برای مقایسه کارگزاری‌های مختلف چندان نمی‌توانید روی این ویژگی حساب کنید. هرچند که برخی از شرکت‌ها مانند کارگزاری آگاه، با راه‌اندازی باشگاه مشتریان تخفیف‌هایی در مقدار کارمزد ارائه می‌کنند.

بازار سرمایه در ایران به چند دسته مختلف تقسیم می‌شود. برای آشنایی بیشتر با این موضوع، می‌توانید مقاله بورس چیست را مطالعه کنید. امکان خرید و فروش سهام در بازار بورس، فرابورس، معاملات آتی، و بورس کالا و انرژی از طریق سامانه معاملاتی کارگزاری آگاه، یعنی آسا تریدر، وجود دارد. از مهم‌ترین امکانات این کارگزاری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوع
  2. بزرگ‌ترین مدرسه بورس با برگزاری دوره‌های آموزشی گوناگون
  3. ارائه خدمات سبدگردانی اختصاصی
  4. باشگاه مشتریان با ارائه خدماتی مانند تخفیف کارمزد معاملات و بسته‌های اعتباری معاملات
  5. دریافت کد بورسی با ثبت نام در کارگزاری آگاه

بسته‌های اعتباری کارگزاری آگاه

کارگزاری آگاه باشگاه مشتریان اختصاصی در نظر گرفته است. با عضویت در این باشگاه مشتریان می‌توانید از مزایای آن بهره‌مند شوید. یکی از ویژگی‌های جالب توجه، بسته‌های اعتباری این کارگزاری است. به‌موجب این بسته‌ها، کارگزاری اعتبار مشخصی را به‌منزله وام برای مدت مشخصی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. با استفاده از این اعتبار، می‌توانید از طریق کارگزاری آگاه در بازار بورس معامله کنید. مطابق قوانین سازمان بورس، هر فرد می‌تواند تا سقف ۶۰ درصد ارزش پرتفوی خود، از کارگزار اعتبار دریافت کند.

برای بهره‌مندی از بسته‌های اعتباری این کارگزاری، علاوه بر عضویت در باشگاه مشتریان، لازم است مبلغ مشخصی را به‌منزله کارمزد در نظر بگیرید. در جدول زیر قیمت هریک از بسته‌های اعتباری آگاه ذکر شده است.

بسته اعتباری قیمت بسته اعتباری
۲ میلیون تومان به مدت ۱ ماه ۳۷ هزار تومان
۲۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه ۱/۰۵ میلیون تومان
۲۰ میلیون تومان به مدت ۶ ماه ۲ میلیون تومان
۲۰ میلیون تومان به مدت ۱۲ ماه ۳/۶ میلیون تومان
۳۰ میلیون تومان به مدت ۱ ماه ۵۵۰ هزار تومان
۳۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه ۱/۵۷۵ میلیون تومان
۳۰ میلیون تومان به مدت ۶ ماه ۳ میلیون تومان
۳۰ میلیون تومان به مدت ۱۲ ماه ۵/۳ میلیون تومان
۵۰ میلیون تومان به مدت ۱ ماه ۹۲۰ هزار تومان
۵۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه ۲/۶۲۵ میلیون تومان
۵۰ میلیون تومان به مدت ۶ ماه ۵ میلیون تومان
۵۰ میلیون تومان به مدت ۱۲ ماه ۹ میلیون تومان
۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۱ ماه ۱/۸۳ میلیون تومان
۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه ۵/۲۵ میلیون تومان
۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۶ ماه ۱۰ میلیون تومان
۱۰۰ میلیون تومان به مدت ۱۲ ماه ۱۸ میلیون تومان
۲۰۰ میلیون تومان به مدت ۱ ماه ۳/۶۶ میلیون تومان
۲۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه ۱۰/۵ میلیون تومان
۲۰۰ میلیون تومان به مدت ۶ ماه ۲۰ میلیون تومان
۲۰۰ میلیون تومان به مدت ۱۲ ماه ۳۶ میلیون تومان
۵۰۰ میلیون تومان به مدت ۳ ماه ۲۶/۲۵ میلیون تومان
۵۰۰ میلیون تومان به مدت ۶ ماه ۵۰ میلیون تومان
۵۰۰ میلیون تومان به مدت ۱۲ ماه ۹۰ میلیون تومان

انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاه

کارگزاری آگاه صندوق‌های سرمایه‌گذاری متنوعی را با اهداف مختلف، در اختیار مشتریان خود قرار داده است. اگر دانش بورسی کافی ندارید یا فرصت معامله کردن در بازار برایتان فراهم نیست، صندوق‌های سرمایه‌گذاری انتخاب مناسبی برای جلوگیری از راکد ماندن سرمایه‌تان به‌حساب می‌آیند. از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صندوق مشترک آگاه: صندوق مبتنی بر سهام (پربازده‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری کشور)
  • صندوق هستی‌بخش آگاه: صندوق قابل معامله در بورس با نماد آگاس
  • صندوق یاقوت آگاه: صندوق درآمد ثابت و ETF (مناسب برای افراد با ریسک‌پذیری کم)
  • صندوق زمرد آگاه: صندوق سهامی با قابلیت پرداخت سود نقدی
  • صندوق همای آگاه: صندوق درآمد ثابت و قابل معامله با پرداخت سود ماهیانه
  • صندوق زرین آگاه: صندوق مبتنی بر گواهی سپرده سکه و اوراق مشتقه مبتنی بر آن
  • صندوق بخشی پتروشیمی آگاه: صندوق قابل معامله در بورس با نماد پتروآگاه ویژه سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی

نظرات کاربران درباره کارگزاری آگاه

اپلیکیشن کارگزاری آگاه در کافه بازار بیش از دو میلیون بار نصب شده و نمره ۴.۳ از ۵ را به خود اختصاص داده است. بسیاری از انتقاداتی که به آگاه وارد می‌شود، به سال ۱۳۹۹ و اوج ورود سهام‌داران جدید به بازار سرمایه بازمی‌گردد. بسیاری از کارگزاری‌ها، از جمله آگاه، در آن سال در برقراری ارتباط با هسته معاملات بورس با مشکلات جدی روبه‌رو شدند؛ موضوعی که ناراحتی بسیاری از سهام‌داران را در پی داشت. البته امروز که تب‌وتاب سال‌های گذشته فروکش کرده، کارگزاری‌ آگاه با به‌روزرسانی زیرساخت‌های خود مشکلات گذشته را برطرف کرده است.

یکی دیگر از موضوعات بسیار حیاتی برای کاربران، کیفیت پشتیبانی کارگزاری‌های بورس است. کارگزاری آگاه از طریق چت آنلاین در ساعات ۸ تا ۱۶ روزهای کاری و همچنین به‌صورت تلفنی با شماره ۹۱۰۰۴۰۰۴-۰۲۱، آماده پاسخ‌گویی به سؤالات و درخواست‌های مشتریان است. علاوه بر این، از طریق نشانی ایمیل [email protected] نیز می‌توانید با واحد پشتیبانی این کارگزاری ارتباط بگیرید.

برای ثبت در کارگزاری آگاه نیازی به مراجعه حضوری نیست. دیگر خبری از تشکیل صف‌های طولانی برای دریافت کد بورسی و مراجعه حضوری برای افتتاح حساب در کارگزاری‌ها نیست. صفر تا صد خدمات ثبت نام در سجام، احراز هویت، و افتتاح حساب در کارگزاری آگاه به‌صورت غیرحضوری و آنلاین انجام می‌شود.

کلام پایانی

در این مطلب کارگزاری آگاه را نقد و بررسی کردیم. تصمیم‌گیری درباره انتخاب این کارگزاری برای معامله در بازار بورس بر عهده شماست. در پایان، درخواست می‌کنیم تجربیات خود را درباره کار کردن با اپلیکیشن یا سایت کارگزاری آگاه در کامنت‌ها با ما در میان بگذارید. بی‌تردید، نظرات شما برای تصمیم‌گیری معامله‌گران دیگر در این زمینه مفید خواهد بود.

سوالات متداول

1

آسا تریدر چیست؟

آسا تریدر سامانه معاملاتی اختصاصی کارگزاری آگاه است که برای خرید و فروش سهام باید از آن استفاده کنید.

 

2

آیا امکان دریافت کد بورسی از سایت کارگزاری آگاه وجود دارد؟

بله؛ با ثبت نام کارگزاری آگاه می‌توانید به‌صورت مستقیم برای تکمیل اطلاعات در سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنید.

3

حداقل سرمایه مورد نیاز برای سبدگردانی اختصاصی آگاه چقدر است؟

در حال حاضر، خدمات سبدگردانی اختصاصی آگاه با عقد قرارداد یک‌ساله با امکان فسخ قبل از موعد، به سرمایه‌های با حداقل مقدار پنج میلیارد تومان ارائه می‌شود.

امتیاز شما به این محتوا

0 / 5. 0

میانگین امتیازات: 0/5
تعداد امتیاز: 0
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره