آیا مارکتس از بروکرهای تازه‌کار در حوزه فارکس و بازارهای مالی دیگر است که خدمات خود را به کاربران ایرانی نیز ارائه می‌کند. در این مقاله از کلینیک سرمایه، قصد داریم بروکر آیا مارکتس و نحوه استفاده از خدمات و امکانات آن را بررسی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر با ویژگی‌های بروکر Aya Markets آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بروکر آیا مارکتس چیست؟

بروکر آیا مارکتس در سال ۲۰۲۳ راه‌اندازی شده است و سابقه فعالیت زیادی ندارد. دفتر این بروکر فارکس در جزیره موهلی ثبت شده است و رگولاتور معتبری ندارد. آیا مارکتس امکان خرید و فروش بیش از ۲۳۰ نماد معاملاتی را در بازارهای مختلف، ازجمله جفت ارزهای فارکس، ارز دیجیتال، سهام، صندوق‌های ETF و غیره فراهم کرده است و خدمات خود را به ایرانیان نیز ارائه می‌کند.

نام بروکر آیا مارکتس (Aya Markets)
سال تأسیس ۲۰۲۳
دفتر مرکزی جزیره موهلی
رگولاتور ISA
انواع حساب معاملاتی آیا استارت – آیا تریدینگ – آیا پرو
تعداد نمادهای معاملاتی ۲۳۰ نماد معاملاتی
روش‌های واریز و برداشت ارز دیجیتال، ریال
انواع پلتفرم‌های معاملاتی سی تریدر
کپی تریدینگ ندارد
ربات تریدینگ ندارد
بونوس ندارد
آدرس شبکه‌های اجتماعی ندارد
پشتیبانی تیکت در پنل کاربری (فقط در ساعات کاری)

ایمیل (دوشنبه تا جمعه از ۶ صبح تا ۴ بعدازظهر):

[email protected]

آیا بروکر آیا مارکتس برای ایرانیان در دسترس است؟

بروکر آیا مارکتس با ثبت دفتر خود در جزیره موهلی، به کاربران ایرانی سرویس‌دهی دارد، اما از نظر رگوله و نهاد نظارتی اعتبار زیادی ندارد و واریز پول به آن، با ریسک‌هایی همراه است. این بروکر برای کاربران ایرانی، علاوه بر پرداخت ارز دیجیتال، امکان واریز و برداشت ریالی را نیز از طریق صرافی تاپ چنج (TC-Pay) فراهم کرده است.

رگولاتور بروکر آیا مارکتس

بروکر آیا مارکتس در جزیره موهلی با شماره HY00423002 ثبت شده و مجوز خود را به‌عنوان بروکری بین‌المللی، از اداره خدمات بین‌المللی موهلی با شماره T2023263 دریافت کرده است. این بروکر از نظر رگولاتور اعتباری ندارد و پیش از واریز پول به آن، باید به ریسک‌های ناشی از آن توجه کنید.

نقد و بررسی بروکر Aya Markets

وب‌سایت بروکر آیا مارکتس اطلاعات زیادی درباره بروکر ارائه نکرده است و رگولاتور آن نیز اعتبار چندانی ندارد. این بروکر پشتیبانی آنلاین ندارد و فقط از طریق ایمیل و در روزهای دوشنبه تا جمعه در ساعات اداری پاسخ‌گوی کاربران است که ضعف بزرگی برای بروکر محسوب می‌شود. معاملات این بروکر بر بستر سی‌تریدر (cTrader) انجام می‌شود و از پلتفرم متاتریدر پشتیبانی نمی‌کند.

مزایای بروکر آیا مارکتس

  • واریز و برداشت ریالی؛
  • نمادهای معاملاتی متنوع.

معایب بروکر آیا مارکتس

  • رگولاتور نامعتبر؛
  • پشتیبانی‌نکردن از متاتریدر؛
  • ارائه‌ندادن پشتیبانی به‌صورت چت آنلاین.

آموزش ثبت نام در بروکر آیا مارکتس

برای ثبت نام در بروکر آیا مارکتس، به صفحه اصلی سایت بروکر به آدرس «ayamarkets.com» وارد شوید و روی دکمه «هم‌اکنون شروع کنید» کلیک کنید.

صفحه اصلی سایت بروکر آیا مارکتس

در صفحه‌ای که باز می‌شود، مشخصات خود را وارد کنید و ادامه را بزنید.

فرم ثبت نام در بروکر آیا مارکتس

کد تأییدی به ایمیل شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر نمایش‌داده‌شده وارد کنید.

تایید ایمیل برای ثبت نام در بروکر آیا مارکتس

ثبت نام اولیه شما انجام می‌شود و می‌توانید با استفاده از ایمیل و رمز عبور انتخابی خود، وارد سایت شوید.

آموزش احراز هویت در بروکر آیا مارکتس

برای احراز هویت در بروکر آیا مارکتس، پس از ثبت نام و ورود به پنل کاربری، از قسمت بالا سمت راست تصویر، روی نام خود کلیک و گزینه «تأیید» را انتخاب کنید.

احراز هویت در بروکر آیا مارکتس

در صفحه بعد، روی دکمه «ارتقا» کلیک کنید.

ارتقا سطح کاربری در بروکر آیا مارکتس

سپس مدارک احراز هویت و اثبات آدرس را در کادرهای مربوط به آن‌ها بارگذاری کنید.

مدارک شما برای بروکر ارسال می‌شود و باید منتظر تأیید آن‌ها بمانید. وضعیت بررسی از طریق ایمیل، به شما اطلاع داده خواهد شد.

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر Aya Markets

بروکر آیا مارکتس سه نوع حساب معاملاتی ارائه می‌کند که هریک از آن‌ها ویژگی‌های خود را دارند.

حساب AYA Start

این حساب  به حداقل واریز نیازی ندارد و کاربران می‌توانند بدون واریز وجه، به آن دسترسی داشته باشند. اسپرد این حساب شناور است و از ۱/۷ پیپ شروع می‌شود. این حساب بدون کمیسیون است و امکان خرید و فروش در انواع بازارها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حساب AYA Trading

حداقل واریز اولیه برای استفاده از این حساب صد دلار است و کمیسیون آن از هر دو طرف معامله کسر می‌شود. کمیسیون این حساب دو دلار به ازای هر لات است و اسپرد آن نیز به‌صورت شناور است و از ۰/۹ پیپ شروع می‌شود. تعداد نمادهای قابل معامله با این حساب، بیشتر از حساب AYA Start است و از تمام نمادهای موجود در بروکر پشتیبانی می‌کند.

حساب AYA Pro

حساب پرو بروکر آیا مارکتس برای افتتاح، به پانصد دلار واریز اولیه نیاز دارد. اسپرد این حساب از حساب‌های دیگر کمتر است و از صفر پیپ شروع می‌شود. حساب پرو به ازای هر لات معامله، ۳/۵ دلار کمیسیون از هر دو طرف معامله کسر می‌کند. اهرم یا لوریج این حساب نیز حداکثر ۱:۱۰۰ است و تمام نمادهای موجود در بروکر را می‌توان با آن خرید و فروش کرد.

با استفاده از جدول زیر، می‌توانید حساب‌های مختلف بروکر Aya Markets را با هم مقایسه کنید.

AYA Start AYA Trading AYA Pro
حداقل واریز اولیه صفر ۱۰۰ دلار ۵۰۰ دلار
اسپرد شروع از ۱/۷ پیپ شروع از ۰/۹ پیپ شروع از صفر پیپ
کمیسیون ندارد ۲ دلار از هر طرف معامله ۳/۵ دلار از هر طرف معامله
لوریج ۱:۱۰۰ ۱:۱۰۰ ۱:۱۰۰

راهنمای واریز و برداشت در بروکر آیا مارکتس

برای واریز و برداشت در بروکر آیا مارکتس، ابتدا ثبت نام و احراز هویت را تکمیل کنید. سپس در پنل کاربری خود، در بخش لینک‌های سریع، گزینه «واریز» را انتخاب کنید.

واریز در بروکر آیا مارکتس

در صفحه‌ای که باز می‌شود، نوع پرداخت و نوع ارز را انتخاب کنید. برای مثال، می‌توانید تتر TRX را انتخاب کنید که نسبت به شبکه اتریوم، کارمزد کمتری دارد.

انتخاب نوع ارز و پرداخت جهت واریز در بروکر آیا مارکتس

سپس مبلغ واریز مدنظرتان را وارد کنید و ارسال درخواست را بزنید تا آدرس کیف پول برایتان ارسال شود. پس از واریز مبلغ به کیف پول، وجه مدنظر به حسابتان واریز خواهد شد.

فرایند برداشت وجه نیز روال مشابهی دارد و با انتخاب شیوه برداشت و مقدار ارز، می‌توانید موجودی خود را از بروکر برداشت کنید.

انواع نمادهای معاملاتی بروکر Aya Markets

بروکر آیا مارکتس حدود ۲۳۰ نماد معاملاتی را در بازارهای مختلف ارائه می‌کند:

  • جفت ارزهای اصلی و فرعی فارکس؛
  • شاخص‌های مشهور جهان مثل داوجونز؛
  • فلزات گران‌بها مثل طلا و نقره؛
  • انرژی‌هایی مثل نفت، گاز و غیره؛
  • ارزهای دیجیتال مشهور؛
  • سهام شرکت‌های بزرگ جهان؛
  • صندوق‌های قابل معامله یا ETF.

حساب دمو بروکر آیا مارکتس

حساب دمو بروکر آیا مارکتس اجازه می‌دهد تا بدون درگیر کردن سرمایه واقعی، از قابلیت‌های بروکر استفاده کنید و با پول مجازی به معامله بپردازید. برای بازکردن حساب دمو در آیا مارکتس، در پنل کاربری خود از منوی سمت چپ، گزینه «cTrader» را انتخاب کنید و «ایجاد حساب جدید» را بزنید.

ایجاد حساب دمو بروکر آیا مارکتس

در کادری که باز می‌شود، مشخصات حساب آزمایشی را وارد کنید و ایجاد حساب را بزنید تا حساب دمو برای شما ساخته شود.

ایجاد حساب دمو بروکر آیا مارکتس

پس از ساخته‌شدن حساب دمو، می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که در اختیارتان قرار داده می‌شود، وارد سی‌تریدر شوید و به‌صورت آزمایشی معامله کنید.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر Aya Markets

بروکر آیا مارکتس برخلاف بسیاری از بروکرها، از پلتفرم متاتریدر پشتیبانی نمی‌کند و برای انجام معاملات آن باید از سی‌تریدر (cTrader) استفاده کنید. این بروکر برای گوشی‌های آیفون پلتفرمی ارائه نکرده است و در سیستم‌عامل‌های دیگر می‌توان از آن استفاده کرد.

کارمزدها، اسپرد، و کمیسیون معاملات بروکر آیا مارکتس

واریز وجه در بروکر آیا مارکتس کمیسیونی ندارد، اما بسته به روش پرداخت، ممکن است صرافی واسط یا شبکه ارز دیجیتال مقداری کارمزد کسر کند. کمیسیون و اسپرد حساب‌های این صرافی نیز به صورت زیر است:

AYA Start AYA Trading AYA Pro
اسپرد شروع از ۱/۷ پیپ شروع از ۰/۹ پیپ شروع از صفر پیپ
کمیسیون ندارد ۲ دلار به ازای هر لات ۳/۵ دلار به ازای هر لات

بونوس‌های بروکر Aya Markets

بروکر آیا مارکتس در زمان نگارش این مطلب، بونوس یا پاداش خاصی برای مشتریان جدید یا قدیمی خود در نظر نگرفته است.

پشتیبانی بروکر آیا مارکتس

بروکر آیا مارکتس پشتیبانی شبانه‌روزی ندارد و فقط در روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۶ صبح تا ۴ بعدازظهر در دسترس است. برای تماس با پشتیبانی این بروکر، می‌توانید ایمیلی به آدرس [email protected] ارسال کنید و منتظر پاسخ کارشناسان بمانید. همچنین می‌توانید در پنل کاربری خود، در ساعات کاری، تیکتی به زبان انگلیسی ثبت کنید.

کلام پایانی

در این مقاله، با بروکر آیا مارکتس و ویژگی‌های آن آشنا شدیم. بروکر آیا مارکتس رگولاتور معتبری ندارد. این بروکر پشتیبانی شبانه‌روزی ندارد و فقط از طریق ایمیل یا تیکت در ساعت اداری می‌توان با آن تماس گرفت. علاوه بر این، آیا مارکتس از پلتفرم متاتریدر پشتیبانی نمی‌کند و برای گوشی‌های آیفون نیز اپلیکیشنی ارائه نکرده است.