بروکر نیکس یکی از کارگزاری‌های فارکس است که با ایرانیان کار می‌کند. به‌ همین دلیل، قصد داریم بروکر NYX را نقد و بررسی کنیم. همچنین نحوه ثبت نام در بروکر نیکس را مرور خواهیم کرد. اگر به حضور در این بروکر علاقه‌مندید، تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا به اطلاعات مفیدی در این زمینه دست یابید.

بروکر نیکس چیست؟ (NYX Broker)

بروکر نیکس از کارگزاری‌هایی است که به‌تازگی وارد بازار فارکس شده و فعالیت خود را از سال ۲۰۱۹ شروع کرده است. دفتر مرکزی و اصلی این بروکر فارکس در کشور ترکیه و شهر استانبول است و به‌صورت تخصصی، سعی می‌کند به کاربران حاضر در خاورمیانه، خدمات ارائه دهد.

همین موضوع سبب شده است بسیاری از کاربران ایرانی به عضویت در این بروکر علاقه‌مند شوند. از این رو، بروکر NYX زبان فارسی را برای کاربران ایرانی خود فراهم کرده است.

همچنین بروکر NYX حساب‌های معاملاتی مختلفی دارد که سبب می‌شود هر تریدر با توجه به ویژگی‌ها و سطح نیازمندی خود، یک حساب معاملاتی را انتخاب کند.

نام بروکر بروکر نیکس | NYX
سال تأسیس ۲۰۱۹
دفتر مرکزی کشور ترکیه | شهر استانبول
رگولاتور ندارد
انواع حساب معاملاتی حساب ECN VIP

حساب PRO VIP

حساب CUSTOM

حساب CENT

حساب PRO

حساب ECN

حساب ECN Free Swap

انواع نمادهای معاملاتی جفت ارزها

شاخص‌ها

سهام شرکت‌ها

ارز دیجیتال

کالا و فلزات

روش‌های واریز و برداشت ریالی

وب مانی

تتر و ارز دیجیتال

انواع پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۵
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ ندارد
بونوس دارد
آدرس شبکه‌های اجتماعی https://www.instagram.com/nyxbroker

https://www.linkedin.com/company/nyxmarkets

پشتیبانی ایمیل

۹۰۵۳۴۰۳۵۲۱۶۰

چت آنلاین سایت

آیا بروکر نیکس برای ایرانیان در دسترس است؟

بروکر نیکس با هدف ارائه خدمات به ساکنان منطقه خاورمیانه تأسیس شده است. بنابراین، طبیعی است که به کاربران ایرانی مجموعه خود، خدمات ارائه کند. از طرفی، این بروکر با ارائه زبان فارسی در سایت خود و واریز و برداشت ریالی، توانسته است بسیاری از تریدرهای ایرانی را به ثبت نام در بروکر خود راضی کند.

رگولاتور بروکر نیکس

از نقاط ضعف بروکر نیکس، نداشتن رگوله است. البته ذکر این موضوع مهم نیز ضروری است که رگولاتورهای معتبر، با کارگزاری‌هایی که خدمات خود را به ایرانیان ارائه می‌دهند، همکاری نمی‌کنند. اگر حضور رگولاتوری را در بروکری که به ایرانیان خدمات ارائه می‌کند، شاهد باشیم، احتمالاً رگولاتور مدنظر نسبت به رگولاتورهای معتبر دیگر، اعتبار کمتری دارد.

نقد و بررسی بروکر NYX

بروکر نیکس نیز مانند بروکرهای فعال دیگر در زمینه فارکس، نقاط ضعف و قوتی دارد که در این قسمت، آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مزایا:

  • پشتیبانی از واریز و برداشت ریالی؛
  • حساب‌های معاملاتی متنوع و متناسب با سطح نیازمندی هر تریدر؛
  • پشتیبانی فارسی؛
  • ثبت‌نام آسان و بی‌دردسر برای تریدرهای تازه‌وارد؛
  • پلتفرم کپی تریدینگ؛
  • تنوع نمادهای معاملاتی؛
  • کارمزد و اسپرد مناسب.

معایب

  • نداشتن رگوله مناسب؛
  • پشتیبانی صرفاً از پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴.

آموزش ثبت نام در بروکر نیکس

ثبت نام در بروکر نیکس بسیار آسان است. بدین منظور، مانند تصویر زیر، به سایت این بروکر به آدرس nyxbroker.com وارد شوید. توجه کنید که برای ورود به این سایت، باید از فیلترشکن استفاده کنید.

صفحه اصلی سایت بروکر نیکس

پس از ورود به سایت این بروکر، روی دکمه ورود/عضویت کلیک کنید. سپس از شما درخواست می‌شود برای تکمیل ثبت نام، ایمیل و رمز عبور خود را وارد کنید.

فرم ثبت نام در بروکر نیکس

پس از تکمیل موارد درخواستی، ایمیلی از بروکر نیکس مبنی بر تأیید برای شما ارسال می‌شود. در این مرحله، به ایمیل خود مراجعه کنید و روی لینکی که فرستاده شده است کلیک کنید، تا حساب کاربری شما فعال شود. پس از انجام مراحل گفته‌شده، ثبت نام شما با موفقیت در این بروکر به پایان می‌رسد.

آموزش احراز هویت در بروکر نیکس

برای احراز هویت، از بخش اطلاعات شخصی موجود در منوی معاملاتی، روی گزینه اطلاعات پایه کلیک کنید.

احراز هویت در بروکر نیکس

پس از انجام این کار، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن، باید اطلاعات بنیادی خود را وارد کنید. نام، نام‌خانوادگی، شماره تماس، شهر، کشور، و آدرس، از این موارد هستند. مواردی را که ستاره‌دار هستند و برای این بروکر الزامی‌اند، باید برای احراز هویت تکمیل کنید.

فرم اطلاعات پایه برای احراز هویت در بروکر نیکس

پس از تکمیل موارد درخواستی، پیامکی که حاوی کد است، برای شما ارسال می‌شود. در این مرحله، پس از وارد کردن کد تأیید، این بخش برایتان کامل می‌شود و می‌توانید با ورود به بخش تأیید هویت، مدارک مورد نیاز را برای احراز ارسال کنید.

فرم آپلود مدارک هویتی برای احراز هویت در بروکر نیکس

در این بخش، می‌توانید پاسپورت، کارت ملی، یا کارت رانندگی خود را ارسال کنید. همچنین در ادامه، باید موردی را که بروکر نیکس برای احراز هویت درخواست می‌کند، به شکل مناسب تهیه و آن را برای این مجموعه ارسال کنید. پس از مدتی، کارشناسان این مجموعه اطلاعات شما را تأیید می‌کنند. بدین ترتیب، مرحله احراز هویت به پایان می‌رسد و می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر NYX

در بروکر NYX، می‌توانید از بین شش حساب معاملاتی مختلف و متمایز، حساب دلخواه و مناسب خود را انتخاب کنید. برای اینکه بهتر بتوانید این انتخاب را انجام دهید، در این بخش از مقاله، این حساب‌ها را معرفی خواهیم کرد.

حساب معاملاتی ECN

حساب معاملاتی ECN از حساب‌های معاملاتی موجود در بروکر نیکس است که تریدر می‌تواند با صد دلار، آن را افتتاح کند. در این حساب معاملاتی، شاهد لوریج یا اهرم ۱:۳۰۰ هستیم و اسپرد محاسباتی آن نیز به شکل متغیر است و از ۰/۲ پیپ آغاز می‌شود. علاوه بر این، تریدر باید به‌ازای هر لات معامله در این حساب، شش دلار کمیسیون پرداخت کند.

حساب معاملاتی PRO

دیگر حسابی که در این بروکر وجود دارد و تریدر می‌تواند با صد دلار آن را افتتاح کند، حساب PRO است. در این حساب، اهرم ۱:۳۰۰ وجود دارد. همچنین اسپرد شناور آن از ۰/۴ پیپ آغاز و برای هر لات معامله، مبلغ سه دلار کمیسیون نیز دریافت می‌شود.

حساب معاملاتی CENT

برای افتتاح حساب در بروکر نیکس با حداقل هزینه، می‌توانید از حساب CENT استفاده کنید. برای افتتاح این حساب، کافی است پنج دلار واریزی داشته باشید. این حساب معاملاتی به شما اهرم ۱:۵۰۰ می‌دهد. همچنین اسپرد شناور آن از ۱/۵ پیپ آغاز می‌شود و برای انجام معاملات در این حساب، نیازی نیست کمیسیون پرداخت کنید.

حساب معاملاتی CUSTOM

از ویژگی‌های جالبی که در بروکر NYX وجود دارد، امکان افتتاح حساب با حداقل واریزی، آن‌ هم به‌صورت توافقی است. این امکان در حساب CUSTOM وجود دارد. همچنین تریدر می‌تواند مقدار کمیسیون به‌ازای هر لات را نیز به‌صورت توافقی انتخاب کند. در این حساب، اسپرد از صفر پیپ به‌صورت شناور و ثابت وجود دارد. مازاد بر این موارد، معامله‌گر می‌تواند تا اهرم ۱:۲۰۰۰ در این حساب معاملاتی استفاده کند.

حساب معاملاتی PRO VIP

یکی از حساب‌های ممتاز برای تریدرهای فعال، حساب PRO VIP است. این حساب، که برای افتتاح آن به حداقل واریزی دو هزار دلار نیاز است، اسپرد شناور از ۰/۲ پیپ و کمیسیون به‌ازای هر لات سه دلار دارد. تریدر می‌تواند در این حساب معاملاتی تا اهرم ۱:۳۰۰ استفاده کند.

حساب معاملاتی ECN VIP

سرانجام، آخرین حساب معاملاتی که می‌توانید در بروکر نیکس به آن دست پیدا کنید، ECN VIP است. در این حساب معاملاتی، تریدر می‌تواند به اهرم ۱:۳۰ دست پیدا کند. این حساب معاملاتی اسپرد شناور از ۰/۱ پیپ دارد و به‌ازای هر لات معامله نیز شش دلار کمیسیون دریافت می‌شود.

برای افتتاح حساب به دو هزار دلار واریزی نیاز دارید. به‌طور کلی، اگر تریدر حرفه‌ای هستید و می‌خواهید تمام امکانات را در بهترین حالت داشته باشید و از قیمت‌های جهانی در معاملات خود بهره‌مند شوید، می‌توانید از حساب معاملاتی ECN VIP استفاده کنید.

حساب اسلامی

بسیاری از کاربران مسلمان که به ترید می‌پردازند، دغدغه‌ای به نام حساب اسلامی و نبود بهره شبانه دارند. در بروکر نیکس، به‌صورت متمایز، حساب اسلامی وجود ندارد، اما کاربران مسلمان می‌توانند برای معاملات خود، از حساب‌هایی که فاقد بهره شبانه هستند، استفاده کنند.

حساب CENT و حساب CUSTOM از این حساب‌ها هستند. همچنین بروکر NYX تا یک هفته پس از افتتاح حساب توسط تریدر، حسابی تحت عنوان ECN Free Swap به او اهدا می‌کند که هیچ بهره شبانه‌ای به آن تعلق نمی‌گیرد.

راهنمای واریز و برداشت در بروکر نیکس

فرایند واریز و برداشت ریالی نیز در بروکر نیکس آسان است. بدین منظور، ابتدا روی گزینه اطلاعات شخصی و سپس روش‌های برداشت کلیک کنید.

واریز و برداشت در بروکر نیکس

حال روی علامت بعلاوه کلیک کنید تا صفحه‌ای جدید برای شما باز شود. در این صفحه جدید، می‌توانید اطلاعات حساب بانکی خود را برای برداشت ریالی، وارد کنید.

افزودن روش برداشت در بروکر نیکس

در مرحله بعدی و پس از ارائه اطلاعات بانکی، از منو، روی گزینه مالی و سپس واریز وجه کلیک کنید. صفحه‌ای مانند صفحه‌ی پایین برای شما باز می‌شود. در این صفحه، روی گزینه نخست، که Bank Transfer است و از ریال ایران پشتیبانی می‌کند، کلیک کنید.

انتخاب روش واریز در بروکر نیکس

در صفحه بازشده، در بخش بالا، اطلاعاتی به تریدر اعلام می‌شود. برای دریافت جزئیات حساب بانکی باید از طریق واتس‌اپ شماره مذکور اقدام کنید. پس از انجام این کار، موارد مدنظر در این صفحه را تکمیل و ارسال کنید. پس از مدتی، با تأیید تراکنش، حساب کاربری شما به مقدار درخواست‌شده شارژ می‌شود.

فرم جزئیات جهت واریز به بروکر نیکس

برای برداشت وجه نیز روی این گزینه در منوی مالی کلیک کنید. حال روی تنها گزینه‌ای موجود کلیک و مقدار وجه مورد نیاز خود را انتخاب کنید.

برداشت وجه از بروکر نیکس

در این بخش، حسابی را که در اطلاعات شخصی وارد کرده‌اید، انتخاب کنید تا مبلغ مدنظر به این حساب انتقال پیدا کند. در هر مرحله‌ای، در صورت نداشتن اطلاعات کافی، می‌توانید از طریق پشتیبانی آنلاین، سؤالات خود را مطرح و پاسخ آن را دریافت کنید.

انتخاب روش برداشت در بروکر نیکس

انواع نمادهای معاملاتی بروکر نیکس

در بروکر نیکس، نمادهای معاملاتی مختلفی در دسترس هستند. جفت ارزها شامل GBP/USD ،USD/JPY، و …، فلزات شامل طلا و نقره، شاخص‌ها شامل داوجونز و SP500، کامودیتی‌ها و ارز دیجیتال شامل بیت کوین و اتریوم در این بروکر وجود دارند. در واقع، بالغ بر صد دارایی در این مجموعه قابل معامله است و تریدر می‌تواند متناسب با نیازمندی خود، تعدادی از آن‌ها را انتخاب کند.

حساب دمو بروکر NYX

برای افتتاح حساب دمو در بروکر NYX، از داشبورد معاملاتی، روی گزینه حساب‌های معاملاتی و سپس حساب جدید کلیک کنید.

حساب دمو در بروکر نیکس

در این بخش، صفحه‌ای جدید برای شما باز می‌شود که می‌توانید حساب‌های معاملاتی خود را در این بروکر باز کنید. در بخش بالای این صفحه، حساب جدید آزمایشی یا دمو وجود دارد. روی این گزینه کلیک کنید.

ایجاد حساب دمو در بروکر نیکس

حال صفحه‌ای باز می‌شود که در آن، از شما می‌خواهد نوع حساب و مقدار دارایی موجود در آن را تکمیل کنید. از میان حساب‌های معاملاتی موجود در این بروکر، حساب مدنظر و مقدار نقدینگی موجود در آن را نیز انتخاب کنید.

مشخص کردن نوع و مقدار دارایی برای حساب دمو

پس از انجام این کار، حساب معاملاتی دمو شما آماده است و می‌توانید از طریق آن، معاملات آزمایشی و غیرواقعی خود را انجام دهید.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر نیکس

در بروکر NYX، کاربران می‌توانند تنها از متاتریدر ۵ برای انجام معاملات خود استفاده کنند. البته درصورتی‌که اکسپرت یا اندیکاتوری دارید که خروجی آن از متاتریدر ۴ است، نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا این بروکر با استفاده از یک ابزار به‌صورت رایگان، کدهای شما را به متاتریدر ۵ تبدیل می‌کند.

راهنمای معامله در بروکر NYX

برای معامله در بروکر نیکس، در پنل کاربری روی حساب‌های معاملاتی و سپس حساب جدید کلیک کنید.

حال در صفحه جدید، از میان حساب‌هایی که این بروکر ارائه کرده، حسابی را که مدنظرتان است انتخاب کنید. توجه کنید که در صورت احراز هویت نکردن، چنین مرحله‌ای برای شما انجام نمی‌شود.

پس از انتخاب این مورد، حساب معاملاتی شما افتتاح می‌شود. حال کافی است پلتفرم متاتریدر ۵ را روی سیستم‌عامل شخصی خود نصب کنید. پس از ارائه مشخصات ورودی، اعم از نام کاربری و رمز عبور، وارد حساب کاربری خود در این بروکر در پلتفرم متاتریدر ۵ شوید و برای انجام معامله اقدام کنید.

 

حساب پم (PAMM) نیکس

برای سرمایه‌گذاری در حساب پم بروکر نیکس، در پنل کاربری، روی گزینه PAMM کلیک کنید.

ارسال درخواست ایجاد حساب پم در بروکر نیکس

پس از انجام این کار، روی گزینه ارسال درخواست کلیک کنید. حال درخواست شما برای مدیریت و کارشناسان این مجموعه ارسال می‌شود. پس از مدتی، در صورت تأیید حساب کاربری خود، می‌توانید وارد حساب پم شوید و سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنید.

کارمزدها، اسپرد و کمیسیون معاملات بروکر نیکس

برای یک تریدر، کارمزد و اسپرد در معاملات اهمیت بسیاری دارد. در ادامه، جدولی بدین منظور آماده کرده‌ایم که در آن، می‌توانید این موارد را در حساب‌های معاملاتی مختلف موجود در بروکر نیکس مقایسه کنید.

مشخصات ECN VIP PRO VIP CUSTOM CENT PRO ECN ECN Free Swap
حداقل واریزی ۲۰۰۰ دلار ۲۰۰۰ دلار توافقی ۵ دلار ۱۰۰ دلار ۱۰۰ دلار ۵۰۰ دلار
اهرم دریافتی ۱:۳۰۰ ۱:۳۰۰ ۱:۲۰۰۰ ۱:۵۰۰ ۱:۳۰۰ ۱:۳۰۰ ۱:۳۰۰
اسپرد متغیر از ۰.۱ پیپ متغیر از ۰.۲ پیپ ثابت و متغیر از صفر پیپ متغیر از ۱.۵ پیپ متغیر از ۰.۴ پیپ متغیر از ۰.۲ پیپ متغیر از ۰.۱ پیپ
کمیسیون در هر لات ۶ دلار در هر لات ۳ دلار توافقی صفر در هر لات ۳ دلار در هر لات ۶ دلار در هر لات ۸ دلار

بونوس‌های بروکر نیکس

بونوس و جوایز اهدایی از طرف بروکرها، از ویژگی‌های جذابی است که هر بروکر می‌تواند آن را برای جذب کاربر، در نظر داشته باشد. بروکر نیکس نیز از این قاعده مستثنا نیست و برای کاربران خود، بونوس‌های متنوعی را تدارک دیده است.

این بروکر برای عضویت و حداقل پرداختی مقرر، بونوس‌هایی را به کاربران خود اهدا می‌کند. برای مثال، برای آن دسته از کاربرانی که به‌تازگی در این بروکر ثبت نام و حداقل ده دلار واریز کردند، بونوس ویژه ثبت نام فعال و واریز می‌شود. بونوس‌های دیگر نیز در شرایط و زمان‌های مختلف در این بروکر فعال می‌شوند.

پشتیبانی بروکر نیکس

یکی از مزیت‌های جذاب بروکر نیکس، بهره‌مندی از پشتیبانی فارسی است. روش‌های مختلفی وجود دارد که تریدر می‌تواند از طریق آن‌ها، با پشتیبانی بروکر ارتباط بگیرد.

می‌توانید از طریق ایمیل به آدرس [email protected]، پیغام خود را برای پشتیبانی بروکر NYX بفرستید. همچنین کاربر می‌تواند از طریق چت آنلاین سایت، مشکل خود را با پشتیبان در میان بگذارد.

کلام پایانی

در این مقاله، بروکر نیکس را معرفی کردیم. اگر به‌دنبال انتخاب بروکر فارکس برای معامله در این بازار هستید، حتماً این کارگزاری را بررسی کنید. همچنین درصورتی‌که با بروکر NYX کار کرده‌اید، نظرهای خود را درباره خدمات مختلف آن با ما در میان بگذارید.