یکی از این کارگزاری‌های فارکس که در چند سال اخیر راه‌اندازی شده است و به کاربران ایرانی نیز خدمات ارائه می‌دهد، بروکر ویتاورس است. این بروکر، که در سال ۲۰۲۲ تأسیس شده است، نمادهای معاملاتی متنوعی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد و امکانات خوبی دارد. در این مقاله، به‌صورت کامل بروکر Vittaverse را بررسی می‌کنیم و ثبت نام در بروکر ویتاورس را به‌صورت تصویری آموزش می‌دهیم.

بروکر ویتاورس چیست؟ (Vittaverse Broker)

بروکر ویتاورس در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد. این بروکر فارکس در منطقه سنت وینسنت و گرنادینز ثبت شده است. Vittaverse امکان معامله بیش از سیصد نماد معاملاتی را، که شامل جفت ارزهای فارکس، سهام، شاخص، کالا و ارز دیجیتال می‌شود، فراهم می‌کند.

بروکر Vittaverse بین بروکرهای فارکس، کامل‌ترین بازارهای معاملاتی ارز دیجیتال را با بیش از صد نماد معاملاتی دارد و کاربران می‌توانند در این بازارها به کسب سود بپردازند. یکی از نقاط قوت ویتاورس، طراحی کاربرپسند سایت فارسی آن است.

نام بروکر ویتاورس (Vittaverse)
سال تأسیس ۲۰۲۲
دفتر مرکزی سنت وینسنت و گرنادینز
رگولاتور FinaCom (بیمه تا سقف ۲۰ هزار دلار) – رگوله آفشور برای ایرانیان
انواع حساب معاملاتی ۲ نوع حساب معاملاتی شامل ECN پرو و استاندارد پرایم
انواع نمادهای معاملاتی بیش از ۳۰۰ نماد
روش‌های واریز و برداشت دلاری – ارز دیجیتال – ریالی به‌زودی فعال می‌شود
انواع پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۵ – سی تریدر – تریدینگ ویو
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ ندارد
بونوس ندارد
آدرس شبکه‌های اجتماعی ایکس: https://x.com/vittaverse

یوتیوب: https://www.youtube.com/@vittaverse

اینستاگرام: https://instagram.com/vittaverse

پشتیبانی بات تلگرام: https://t.me/vittaverse_support_bot

چت آنلاین سایت

آیا بروکر ویتاورس برای ایرانیان در دسترس است؟

بروکر ویتاورس به زبان فارسی سایت دارد و از واریز و برداشت ریالی پشتیبانی می‌کند. بنابراین، کاربران ایرانی به‌راحتی می‌توانند از این سایت استفاده کنند و به انجام معاملات بپردازند. سایت بروکر Vittaverse رابط کاربری و طراحی کاربرپسند مناسبی دارد که به تریدرها امکان می‌دهد به‌راحتی از آن استفاده کنند.

رگولاتور بروکر ویتاورس

بروکر ویتاورس برای ارائه خدمات به ایرانیان از رگوله آفشور بهره می‌برد. این کارگزاری بیمه بیست هزار دلاری از FinaCom دارد که البته با بازار فارکس ارتباطی ندارد. بنابراین، برای شروع فعالیت در این بروکر، به این نکته توجه کنید که وجود رگولاتور معتبر برای تضمین فعالیت در کارگزاری‌ها موضوعی مهم است. البته هیچ‌کدام از بروکرهایی که به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند، امکان دریافت رگوله‌های معتبر را ندارند.

نقد و بررسی بروکر Vittaverse

با بررسی‌های انجام‌شده درباره بروکر Vittaverse، متوجه شدیم که تمرکز اصلی فعالیت این کارگزاری روی ارائه خدمات پراپ تریدینگ است. با وجود اینکه برخی از بروکرها این امکان را برای کاربران فراهم نمی‌کنند، می‌توان ارائه پراپ تریدینگ را یکی از ویژگی‌های ویتاورس دانست.

پراپ تریدینگ به معامله‌گران امکان می‌دهد با اثبات توانایی‌های معامله‌گری خود، به‌عنوان تریدر ویتاورس فعالیت کنند و از تأمین مالی این کارگزاری بهره‌مند شوند. در ادامه، مزایا و معایب این بروکر را برمی‌شماریم.

مزایای بروکر ویتاورس

  • داشتن پشتیبانی فارسی؛
  • خدمات تیم پشتیبانی به‌صورت چت آنلاین در تمام روزهای هفته؛
  • امکان افتتاح حساب با حداقل پانزده دلار واریزی؛
  • ارائه کپی تریدینگ.

معایب بروکر ویتاورس

  • نداشتن رگوله معتبر؛
  • سابقه کم؛
  • پشتیبانی‌نکردن از حساب اسلامی؛
  • نداشتن تنوع حساب‌های معاملاتی؛
  • پشتیبانی‌نکردن از پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴.

آموزش ثبت نام در بروکر ویتاورس

در ادامه، ثبت نام در بروکر Vittaverse را آموزش می‌دهیم. برای شروع ثبت نام، از صفحه اصلی سایت به نشانی vittaverse.com اقدام کنید.

صفحه اصلی سایت بروکر ویتاورس

برای ثبت نام در بروکر ویتاورس، در صفحه اصلی سایت، روی گزینه ایجاد حساب یا معامله کردن را آغاز کنید کلیک کنید.

فرم ثبت نام در بروکر ویتاورس

در صفحه جدید، اطلاعات شخصی خود، شامل نام، نام‌خانوادگی، تلفن، کشور محل زندگی، و رمز عبور را وارد کنید. در ادامه، تیک گزینه قبول قوانین ویتاورس را بزنید و روی دکمه Continue کلیک کنید.

تایید ثبت نام در بروکر ویتاورس

در ادامه، برای تأیید مراحل ثبت نام، گزینه Submit را انتخاب کنید.

تایید ایمیل برای ثبت نام در بروکر ویتاورس

برای تکمیل و اثبات صحت اطلاعات، کدی را که به ایمیل ارسال شده است وارد کنید و دکمه اینتر را بزنید. پس از آن، وارد پروفایل کاربری خواهید شد.

آموزش احراز هویت در بروکر ویتاورس

برای انجام مراحل احراز هویت، به پروفایل کاربری مراجعه و در داشبورد شخصی، از قسمت Verification اقدام کنید.

احراز هویت در بروکر ویتاورس

در قسمت Verification، روی گزینه Next step کلیک کنید تا وارد مراحل احراز هویت شوید.

آپلود مدارک شناسایی برای احراز هویت در بروکر ویتاورس

این قسمت شامل دو بخش است که طی آن، احراز هویت شما تکمیل می‌شود. در مرحله اول، بین سه مدرک شناسایی کارت ملی، پاسپورت، و گواهی‌نامه رانندگی، یک‌کدام را انتخاب و تصویر آن را در سایت بارگذاری کنید.

آپلود تصویر سلفی برای احراز هویت در بروکر ویتاورس

در مرحله دوم، از خودتان به‌همراه مدرک شناسایی تصویری سلفی بگیرید تا با تصویر مدرک شناسایی تطبیق داده شود. در انتها و بعد از بارگذاری تصویر سلفی، روی گزینه Send کلیک کنید تا مدارک بررسی و نتیجه آن اعلام شود. فرایند تأیید هویت ممکن است ۲۴ ساعت زمان ببرد.

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر ویتاورس

بروکر متاورس تنها دو نوع حساب معاملاتی برای کاربران در نظر گرفته است که شامل ECN پرو و استاندارد پرایم است. در جدول زیر، این دو حساب را بررسی می‌کنیم.

پارامترها ECN پرو استاندارد پرایم
اسپرد از ۰/۰ پیپ از ۰/۴ پیپ
کمیسیون ندارد بسیار کم
حداقل واریز ۱۵ دلار ۱۵ دلار
حداکثر لوریج ۱:۵۰۰ ۱:۵۰۰

راهنمای واریز و برداشت در بروکر ویتاورس

کاربران ایرانی در این بروکر امکان واریز و برداشت ارز دیجیتال را خواهند داشت، اما در حال حاضر، امکان واریز و برداشت ریالی فراهم نیست و طبق گفته بروکر، به‌زودی این امکان فراهم خواهد شد. در ادامه، واریز و برداشت در بروکر ویتاورس را آموزش می‌دهیم.

واریز و برداشت در بروکر ویتاورس

برای دسترسی به کیف پول و بخش واریز و برداشت، از ستون سمت چپ، گزینه EWallets را انتخاب کنید.

کیف پول بروکر ویتاورس

در بخش EWallets، روی سه نقطه کلیک و در صفحه بازشده، برای واریز، گزینه Deposit را انتخاب و برای برداشت، روی گزینه Withdraw کلیک کنید.

در ادامه، رمزارز خود را بین بیت کوین، اتریوم، و تتر انتخاب کنید. سپس مقدار مبلغ واریزی را به دلار آمریکا تعیین کنید تا مقدار رمزارز لازم برای واریز مشخص شود.

حال آدرس نمایش‌داده‌شده را کپی و در کیف پول وارد کنید. برای برداشت در این مرحله، جزئیات کیف پول را وارد و سپس ایمیل ارسالی را تأیید کنید. بعد از آن، مبلغ درخواستی به کیف پول شما واریز می‌شود.

انواع نمادهای معاملاتی بروکر Vittaverse

از نقاط قوت بروکر ویتاورس، وجود نمادهای معاملاتی متنوع است. این پلتفرم امکان معامله بیش از سیصد نماد معاملاتی را برای کاربران فراهم می‌کند. نمادهای معاملاتی بروکر ویتاورس شامل موارد زیر می‌شود:

  • ۱۰۳ جفت ارز فارکس
  • ۱۶ نماد کالا
  • ۷ صندوق ETF
  • ۱۱۹ نماد سهام
  • ۱۳ نماد شاخص
  • ۱۳۶ نماد ارز دیجیتال

حساب دمو بروکر ویتاورس

بروکر ویتاورس برای تکمیل خدمات خود به کاربران، امکان استفاده از حساب دمو را نیز فراهم کرده است. کاربران به‌راحتی و از طریق پروفایل کاربری، امکان دسترسی به حساب دموی بروکر را دارند. حساب‌های دمو برای تست استراتژی‌های معاملاتی و تمرین معامله در بازارهای مختلف بسیار مفیدند.

برای دسترسی به حساب دموی بروکر ویتاورس، وارد پروفایل کاربری شوید و از ستون سمت چپ، گزینه پلتفرم‌ها را انتخاب کنید. در تب بازشده، بین متاتریدر ۵ و سی تریدر، یک‌کدام را انتخاب و در صفحه جدید، روی گزینه ایجاد حساب جدید کلیک کنید.

ساخت حساب دمو در بروکر ویتاورس

در ادامه و در پنجره بازشده، روی تب نسخه نمایشی کلیک و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. در انتها، به شما کلمه کاربری و رمز عبوری داده می‌شود که با وارد کردن در پلتفرم سی تریدر، به‌راحتی به حساب دموی ویتاورس دسترسی خواهید داشت.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر Vittaverse

بروکر Vittaverse در آغاز فعالیت، امکان معامله در پلتفرم متاتریدر ۵ و سی تریدر را برای کاربران فراهم کرد.

در ادامه و به‌تازگی، امکان اتصال بروکر به تریدینگ ویو و انجام معاملات در این پلتفرم نیز فراهم شده است. مزیت تریدینگ ویو نسبت به دو مورد ذکرشده، رابط کاربری مناسب و طراحی به‌روزتر است که کاربران می‌توانند به‌راحتی به انجام معاملات در این پلتفرم بپردازند.

کارمزدها، اسپرد، و کمیسیون معاملات بروکر ویتاورس

بروکر ویتاورس برای انجام معاملات کاربران، اسپرد و کمیسیون در نظر گرفته است. در این کارگزاری از دریافت کارمزد خبری نیست و کاربران فقط موظف‌اند اسپرد و کمیسیون پرداخت  کنند. شایان ذکر است که اسپرد و کمیسیون در این کارگزاری نسبت به حساب‌های معاملاتی متفاوت است. در جدول زیر، این موارد را بررسی می‌کنیم.

حساب معاملاتی اسپرد کمیسیون
ECN پرو از ۰/۰ پیپ شروع از ۴ دلار در هر لات
استاندارد پرایم از ۰/۴ پیپ ندارد

پلتفرم کپی تریدینگ بروکر ویتاورس

کپی تریدینگ از قابلیت‌های مفید کارگزاری‌ها به حساب می‌آید که امکان استفاده از استراتژی معاملاتی تریدرهای حرفه‌ای را برای معامله‌گران تازه‌کار فراهم می‌کند. برای دسترسی به بخش کپی تریدینگ بروکر ویتاورس، می‌توان از صفحه اصلی سایت اقدام کرد. کافی است روی تب ابزارها کلیک و گزینه MAM/Copy Trading را انتخاب کنید.

پلتفرم کپی تریدینگ بروکر ویتاورس

بونوس‌های بروکر Vittaverse

در حال حاضر، در سایت اصلی بروکر ویتاورس، بونوس فعالی وجود ندارد. البته ممکن است در آینده، در مناسبت‌های مختلف، بونوس‌هایی برای کاربران در نظر گرفته شود.

پشتیبانی بروکر ویتاورس

همان‌طور که در جدول ابتدای مقاله مشاهده کردید، کاربران می‌توانند از طریق بات تلگرام و چت آنلاین سایت، به پشتیبانی بروکر دسترسی داشته باشند. طبق ادعای بروکر، پشتیبانی هفت‌ روز هفته و ۲۴ ساعته برای کاربران فعال است و کاربران می‌توانند در هر زمانی برای رفع مشکلات خود، از طریق یکی از راه‌های ذکرشده، به پشتیبانی دسترسی داشته باشند.

کلام پایانی

در این مقاله، به صورت کامل به بررسی بروکر ویتاورس پرداختیم و ثبت نام در این پلتفرم را به‌صورت تصویری آموزش دادیم. این کارگزاری با وجود رگوله‌نبودن، به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهد و نمادهای معاملاتی متنوعی را در دسترس معامله‌گران قرار داده است. با وجود اینکه واریز و برداشت ریالی هنوز در این بروکر فعال نیست، کاربران می‌توانند به‌راحتی و با سرعت بیشتری، از طریق ارزهای دیجیتال واریز و برداشت را انجام دهند.