ای پلنت (ePlanet) از جدید‌ترین بروکرهای فارکس است که در سال ۲۰۲۳ فعالیت خود را آغاز کرد. شاید تصور کنید که بروکرهای تازه‌تأسیس چندان قابل اعتماد نیستند، اما بهتر است عجله نکنید. در این مقاله به معرفی و آموزش ثبت نام در بروکر ای پلنت می‌پردازیم تا با مزایا، معایب، و ویژگی‌های آن آشنا شوید.

بروکر ای پلنت چیست؟ (ePlanet Broker)

بروکر ای پلنت کارگزاری تازه‌تأسیسی است که فعالیت خود را از سال ۲۰۲۳ آغاز کرد. دفتر مرکزی این بروکر در صوفیه بلغارستان واقع شده است. ساختار و طراحی وب سایت ePlanet به‌گونه‌ای است که به نیازهای خاص کاربران ایرانی به‌خوبی پاسخ می‌دهد.

با تمرکز بر رابط کاربری ساده و دسترسی راحت به اطلاعات مهم، این پلتفرم برای معامله‌گرانی که به دنبال تجربه‌ای بی‌دردسر هستند، ایدئال خواهد بود. از مزایای بارز این بروکر فارکس، می‌توان به امنیت زیاد معاملات، شفافیت در ارائه اطلاعات، و پشتیبانی مناسب اشاره کرد.

از نکات جالب این بروکر توضیح درباره مدل درآمدزایی آن است. ای پلنت خود را شرکتی چندملیتی معرفی کرده است که درآمد خود را وابسته به سود کاربران می‌داند. به گفته بروکر ای پلنت، به‌دلیل فراهم‌کردن امکان اتصال کاربران به بازارهای مالی متنوع، این کارگزاری فقط کمیسیون‌های ثابتی از کاربران می‌گیرد و در پایان هر سال، به‌صورت شفاف گزارش درآمد و هزینه‌های خود را منتشر می‌کند.

بروکر ای پلنت در یک نگاه

نام بروکر ای پلنت (ePlant)
سال تأسیس ۲۰۲۳
دفتر مرکزی صوفیه بلغارستان
رگولاتور رگوله اتحادیه کومورس در جزیره موهلی (MIFA)
انواع حساب معاملاتی ۴ نوع حساب
انواع نمادهای معاملاتی بیش از ۳۰ نماد معاملاتی
روش‌های واریز و برداشت ارزهای دیجیتال مانند تتر، اتریوم و بیت کوین

ریالی

انواع پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۵ و سی تریدر
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ ندارد
بونوس ۲۰ درصد بونوس روی واریزی‌ها
آدرس شبکه‌های اجتماعی لینکدین: https://www.linkedin.com/company/eplanetbrokers

ایکس: https://twitter.com/ePlanet_brokers

تلگرام: https://t.me/eplanet_brokers

یوتیوب: https://www.youtube.com/@ePlanetmarkets

پشتیبانی چت آنلاین سایت

پشتیبانی تلفنی: ۳۵۹۲۴۹۲۸۵۱۸

آدرس ایمیل: [email protected]

آیا ای پلنت برای ایرانیان در دسترس است؟

بروکر ای پلنت نسخه فارسی دارد و برخلاف بیشتر سایت‌های کارگزاری‌ها، بدون نرم‌افزار تغییر آی پی امکان دسترسی به آن وجود دارد. این بروکر تمام خدمات مانند واریز و برداشت ریالی را برای کاربران ایرانی فراهم کرده است. علاوه‌ بر این، امکان ارتباط با پشتیبانی از طریق چت صفحه اصلی سایت نیز به زبان فارسی مهیا شده است.

رگولاتور بروکر ای پلنت

بروکر ای پلنت رگوله اتحادیه کومورس در جزیره موهلی (MIFA) را دارد. این مجوز با شماره HY00923038 قابل پیگیری است. همچنین، شرکت EPLANT BROKER LTD در کشور انگلستان نیز تحت مجوز شماره ۱۴۸۰۱۹۱۳ ثبت شده است. با وجود این مجوزها و رگوله‌ها، می‌توان نتیجه گرفت که بروکر ای پلنت شرکتی قانونی و معتبر است.

نقد و بررسی بروکر ePlanet

از ویژگی‌های بارز بروکر ای پلنت می‌توان به پشتیبانی فارسی و امکان استفاده کاربران ایرانی از آن اشاره کرد. با وجود تازه‌تأسیس بودن این پلتفرم و کم‌بودن تعداد نمادهای معاملاتی، ای پلنت برای فعالیت، دارای مجوزهای رسمی و شفافیت در عملکرد است که سبب اطمینان کاربران برای فعالیت در این پلتفرم می‌شود. در ادامه، مزایا و معایب بروکر ePlanet را نام می‌بریم.

مزایای بروکر ای پلنت

  • پشتیبانی قوی و پاسخ‌گو؛
  • ارائه لوریج‌های بالا؛
  • سایت مناسب و کاربرپسند؛
  • ثبت نام و احراز هویت راحت.

معایب بروکر ای پلنت

  • نمادهای معاملاتی کم؛
  • تازه‌تأسیس بودن.

آموزش ثبت نام در بروکر ای پلنت

برای ثبت نام در بروکر ای پلنت، از صفحه اصلی سایت به‌ نشانی eplanetbrokers.com و با فشردن دکمه ساخت حساب جدید اقدام کنید.

صفحه اصلی سایت بروکر ای پلنت

برای شروع مراحل ثبت نام در بروکر ای پلنت، روی دکمه نارنجی‌رنگ ساخت حساب جدید در صفحه اصلی سایت کلیک کنید.

فرم ثبت نام در بروکر ای پلنت

در صفحه جدید، مشخصات شخصی مانند نام کوچک، نام خانوادگی، پست الکترونیک، تلفن، و کلمه عبور را وارد کنید. سپس در انتها، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

سپس برای تأیید ثبت نام، به ایمیل خود مراجعه و روی لینک ارسالی از طرف بروکر کلیک کنید.

آموزش احراز هویت در بروکر ای پلنت

پس از سپری‌کردن مراحل ثبت نام و ورود به پروفایل کاربری، فرمی نمایش داده می‌شود که برای تکمیل مراحل ثبت نام و انجام احراز هویت، باید آن را پر کنید. تا زمان تکمیل احراز هویت در بروکر ای پلنت، دسترسی کاربر به امکانات معاملاتی محدود است.

آپلود سلفی با مدرک شناسایی برای احراز هویت در بروکر ای پلنت

ابتدا باید عکسی سلفی به‌همراه کارت ملی یا گذرنامه بگیرید و در سایت بارگذاری کنید.

آپلود مدرک شناسایی برای احراز هویت در بروکر ای پلنت

با اسکرول‌کردن صفحه به سمت پایین، از کاربر درخواست می‌شود تصویر گذرنامه یا مدرکی را که در آن، عکس، تاریخ تولد، تاریخ صدور و انقضا، شماره پیگیری، و امضا درج شده است، بارگذاری کند.

پس از تکمیل این مراحل، روی زبانه پروفایل شخصی کلیک کنید.

فرم اطلاعات هویتی برای احراز هویت در بروکر ای پلنت

در این مرحله، تمام اطلاعات هویتی خود را در کادرهای مدنظر وارد کنید. سپس در انتهای فرم، روی گزینه «برای تأیید ارسال کنید» کلیک کنید.

پس از سپری‌شدن چند دقیقه، اگر مشکلی در مدارک وجود نداشته باشد، احراز هویت شما تکمیل می‌شود و به ابزارهای معاملاتی دسترسی خواهید داشت.

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر ای پلنت

بروکر ای پلنت شش نوع حساب معاملاتی دارد که طیف وسیعی از نیاز معاملاتی کاربر را برآورده می‌کند. در این بروکر، برای پلتفرم سی تریدر سه نوع حساب در نظر گرفته شده است که شامل حساب ترینینگ، ECN اسلامی، و ECN استاندارد می‌شود. برای پلتفرم متاتریدر ۵ نیز سه نوع حساب اختصاص داده شده است که شامل حساب طلا، بدون SWAP، و استاندارد می‌شود. در ادامه، این شش حساب معاملاتی را در قالب جدول بررسی می‌کنیم.

نوع حساب معاملاتی پلتفرم حداقل واریز اسپرد کمیسیون لوریج
ترینینگ سی تریدر ۲۰ دلار از ۰/۴ پیپ ۴ دلار / لات تا ۴۰۰۰
ای سی ان اسلامی سی تریدر ۱۰۰ دلار از ۰/۴ پیپ ۶ دلار / لات تا ۵۰۰
ای سی ان استاندارد سی تریدر ۱۰۰ دلار از ۰/۴ پیپ ۶ دلار / لات تا ۵۰۰
طلا متاتریدر ۵ ۵۰۰ دلار از ۰/۱ پیپ ۱ دلار / پوزیشن تا ۱۰۰
بدون Swap متاتریدر ۵ ۱۰۰ دلار از ۰/۴ پیپ ۶ دلار / لات تا ۵۰۰
استاندارد متاتریدر ۵ ۱۰۰ دلار از ۰/۴ پیپ ندارد تا ۴۰۰

راهنمای واریز و برداشت در بروکر ای پلنت

برای واریز و برداشت وجه به حساب معاملاتی، از پروفایل کاربری خود اقدام کنید.

واریز و برداشت در بروکر ای پلنت

برای واریز وجه در ستون سمت چپ، روی گزینه سپرده کلیک کنید و وارد صفحه واریز شوید. برای دریافت راهنمای واریز و برداشت ریالی، می‌توانید روی گزینه راهنمای واریز نقدی / ریالی در بروکر ای پلنت کلیک و راهنمای کامل واریز و برداشت را مطالعه کنید.

انواع نمادهای معاملاتی بروکر ePlanet

همان‌طور که در جدول ابتدای مقاله مشاهده کردید، بروکر ePlanet از بیشتر از سی نماد معاملاتی پشتیبانی می‌کند. در جدول زیر تمام این نمادها را معرفی خواهیم کرد.

نماد معاملاتی تعداد نماد معاملاتی
فارکس ۲۹ نماد جفت ارز
فلزات ۲ نماد طلا و نقره
نفت ۲ نماد
شاخص‌ها ۵ نماد

حساب دمو بروکر ای پلنت

برای ایجاد حساب دمو یا آزمایشی بروکر ای پلنت، در صفحه پروفایل کاربری و از ستون سمت چپ، روی گزینه حساب‌ها کلیک کنید. پس از کلیک روی این گزینه، دو نوع حساب برای راه‌اندازی در اختیارتان قرار می‌گیرد که شامل حساب واقعی و حساب آزمایشی می‌شود.

حساب دمو بروکر ای پلنت

با انتخاب گزینه حساب نمایشی، پیامی نمایش داده می‌شود که در آن، باید نوع پلتفرم را بین متاتریدر ۵ و سی تریدر انتخاب کنید. پس از تعیین پلتفرم معاملاتی، حساب دمو ساخته می‌شود و در ستون سمت چپ و گزینه حساب‌ها، در دسترس است.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر ePlanet

بروکر ePlanet تنها دو پلتفرم معاملاتی را در اختیار کاربران قرار داده که شامل متاتریدر ۵ و سی تریدر است. کاربران در این بروکر امکان استفاده از پلتفرم محبوب متاتریدر ۴ را ندارند و تنها باید به این دو پلتفرم بسنده کنند. البته حساب‌های متنوعی برای این دو پلتفرم معاملاتی در نظر گرفته شده است، تا نیاز تمام کاربران برآورده شود.

کارمزدها، اسپرد، و کمیسیون معاملات بروکر ای پلنت

بروکر ای پلنت برای ارائه خدمات به کاربران تنها به دریافت کمیسیون و اسپرد بسنده کرده است. مقادیر اسپرد و کمیسیون در حساب‌های معاملاتی مختلف بسیار کم است و از این نظر، این بروکر به یکی از بهترین بروکرهای حال حاضر بازارهای مالی تبدیل شده است.

حساب های معاملاتی اسپرد کمیسیون
ترینینگ از ۰/۴ پیپ ۴ دلار / لات
ای سی ان اسلامی از ۰/۴ پیپ ۶ دلار / لات
ای سی ان استاندارد از ۰/۴ پیپ ۶ دلار / لات
طلا از ۰/۱ پیپ ۱ دلار / پوزیشین
بدون سواپ از ۰/۴ پیپ ۶ دلار / لات
استاندارد از ۰/۴ پیپ ندارد

پلتفرم کپی تریدینگ بروکر ای پلنت

کپی تریدینگ (Copy Trading) نوعی رویکرد در معاملات مالی است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد معاملات دیگران را تقلید کنند. این سیستم اغلب در پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین، به‌ویژه در فارکس و ارز دیجیتال به کار می‌رود. بروکر ای پلنت امکان استفاده از کپی تریدینگ را نیز برای کاربران فراهم کرده است. کاربران در صفحه اصلی سایت و از طریق تب پلتفرم‌ها، می‌توانند به بخش کپی تریدینگ دسترسی داشته باشند.

بونوس‌های بروکر ePlanet

در حال حاضر، یک بونوس برای کاربران فعال است که شامل ۲۰ درصد بازپرداخت برای واریزی‌ها می‌شود. با این طرح تشویقی، کاربران می‌توانند با واریز وجه، ۲۰ درصد بیشتر موجودی در حساب خود داشته باشند. برای مثال، با واریز صد دلار، موجودی شما با این بونوس به ۱۲۰ دلار افزایش می‌یابد.

پشتیبانی بروکر ای پلنت

بروکر ای پلنت چندین راه برای دسترسی کاربران به پشتیبانی ارائه کرده است. اولین و ساده‌ترین راه، چت آنلاین سایت است که کاربران به‌راحتی می‌توانند مشکلات خود را گزارش دهند و از پشتیبانی کمک بگیرند. امکان ارسال ایمیل نیز وجود دارد که مطمئناً سرعت کمتری خواهد داشت. البته شماره تماسی نیز در بخش «تماس با ما» قرار دارد که به پشتیبانی اختصاص یافته است. تمام راه‌های دسترسی به خدمات پشتیبانی، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کنند.

کلام پایانی

در این مقاله به‌صورت کامل به معرفی و آموزش ثبت نام در بروکر ای پلنت پرداختیم و روش‌های واریز و برداشت را بیان کردیم. این بروکر با وجود تازه‌تأسیس بودن، خدمات پشتیبانی و معاملاتی عالی‌ای ارائه کرده است و به‌دلیل ثبت شرکت در انگستان، می‌توان به گسترش خدمات آن امیدوار بود. البته کماکان کم‌بودن تعداد نمادهای معاملاتی و نبود ارزهای دیجیتال، دسترسی کاربران به نمادهای معاملاتی متنوع را محدود کرده است.