سولانا (SOL) سال ۲۰۲۴ را پر فراز و نشیب آغاز کرده است. با اینکه در ۲ روز اخیر بازار ارزهای دیجیتال روند مثبتی را -عمدتاً به خاطر خوش‌بینی نسبت به تأیید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین– از خود نشان داده است، قیمت سولانا در شنبه ۱۶ دی ماه ریزش کرد و به ۹۶ دلار رسید.

کاهش قیمت سولانا در بحبوحهٔ فروش‌های گسترده‌تر ارزهای دیجیتال اتفاق افتاد. بر اساس داده‌های «Whale Alert» در ۲۴ ساعت اخیر نهنگ‌ها میلیون‌ها دلار بیت کوین و اتریوم را به حساب صرافی‌های متمرکز واریز کردند. این رفتار غیر قابل پیش‌بینی نهنگ‌ها منجر به نوسانات زیاد و کاهش قیمت ارزهای دیجیتال مهم شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته قیمت سولانا (SOL) با بیش از ۷ درصد کاهش به ۹۶.۷۸ دلار رسید. بر اساس داده‌های «CoinGecko» اوایل روز ۱۶ دی ماه قیمت آن به ۹۲.۰۸ دلار هم رسید. عملکرد سولانا در مقایسه با کل بازار ارزهای دیجیتال که حدود ۱.۵ درصد افت قیمت داشت عملکرد ضعیف‌تری از خود به نمایش گذاشته است.

با ریزش امروز، و با توجه به افت ۶ درصدی قیمت در طول هفته گذشته، ضررهای سرمایه‌گذاران سولانا همچنان ادامه دارد. در طول یک سال گذشته سولانا ۶۰۰ درصد رشد داشته است اما همچنان از سقف تاریخی ۲۵۹.۹۶ دلار خود که در نوامبر ۲۰۲۱ به ثبت رساند ۶۴ درصد فاصله دارد.

حجم معاملات ۲۴ ساعت اخیر سولانا با حدود ۱۷ درصد کاهش به ۲.۸ میلیارد دلار رسیده است. مارکت کپ سولانا، که در حال حاضر پنجمین ارز دیجیتال بزرگ جهان محسوب می‌شود در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۰.۵ میلیارد دلار رسید.

 

منبع: coingape