بروکر تاپ اف ایکس (TopFX) از بروکرهای شناخته‌شده و قدیمی بازار فارکس به حساب می‌آید که امکان معامله انواع دارایی‌های قابل معامله در بازار فارکس و بازارهای آنلاین دیگر را فراهم کرده است. تاپ اف ایکس خدمات خود را بدون مشکل به کاربران ایرانی ارائه می‌کند. به همین دلیل، در این مقاله از کلینیک سرمایه قصد داریم به معرفی کامل این بروکر و آموزش ثبت نام در آن بپردازیم. اگر دوست دارید بیشتر با مزایا و معایب بروکر تاپ اف ایکس آشنا شوید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بروکر تاپ اف ایکس چیست؟

بروکر تاپ اف ایکس (TopFX) در سال ۲۰۱۰ در کشور قبرس تأسیس شد و از آن زمان تاکنون، توانسته است خدمات مالی خود را در اختیار طیف وسیعی از مشتریان شخصی و سازمانی قرار دهد. این بروکر، که با مجوز کمیسیون CySEC قبرس فعالیت می‌کند، امکان معامله جفت ارزهای فارکس، سهام، شاخص‌ها، و غیره را با کمیسیون پایین و اسپردهای رقابتی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این بروکر تاکنون به‌دلیل ارائه خدمات خود، جوایز مختلفی را دریافت کرده است و دائماً پلتفرم معاملاتی خود را بهینه‌سازی می‌کند تا کاربران بتوانند معاملات خود را با کمترین وقفه اجرا کنند.

بروکر تاپ اف ایکس در یک نگاه

نام بروکر تاپ اف ایکس (TopFX)
سال تأسیس ۲۰۱۰
دفتر مرکزی قبرس
رگولاتور CySEC
انواع حساب معاملاتی دارد
انواع نمادهای معاملاتی فارکس، سهام، شاخص، ارز دیجیتال، فلزات، و…
روش‌های واریز و برداشت انتقال بانکی، ارز دیجیتال
انواع پلتفرم‌های معاملاتی دارد
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ ندارد
بونوس دارد
آدرس شبکه‌های اجتماعی تلگرام:

https://t.me/topfx_IR

اینستاگرام:

https://www.instagram.com/topfx_global/

لینکدین:

https://cy.linkedin.com/company/topfx-ltd

توییتر:

فیسبوک:

https://www.facebook.com/TopFX/

پشتیبانی پشتیبانی فارسی در تلگرام:

https://t.me/TopfxIR

ایمیل پشتیبانی:

[email protected]

چت زنده و فرم ارسال پیام:

https://topfx.com.bm/fa/contact-us

آیا بروکر تاپ اف ایکس برای ایرانیان در دسترس است؟

بروکر تاپ اف ایکس (TopFX) خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار می‌دهد. کاربران ایرانی می‌توانند از نسخه فارسی وب‌سایت این بروکر استفاده کنند و به پشتیبانی فارسی نیز دسترسی داشته باشند. از آنجا که واریز و برداشت از مسائل مهم برای ایرانیان به حساب می‌آید، تاپ اف ایکس امکان واریز و برداشت از طریق ارز دیجیتال را فراهم کرده است تا این دسته از کاربران نیز به‌راحتی از خدمات بروکر استفاده کنند.

رگولاتور بروکر تاپ اف ایکس

بروکر تاپ اف ایکس مجوز فعالیت خود را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) دریافت کرده است. کمیسیون CySEC بالاترین مرجع قانونی برای شرکت‌های خدمات سرمایه‌گذاری در قبرس و از اعضای سازمان بورس و اوراق بهادار اروپا (ESMA) است و به همین دلیل، بروکرهای تحت نظارت آن نیز از تمام قوانین و مقررات این نهادها پیروی می‌کنند. حفظ امنیت دارایی کاربران از اهداف مهم تاپ اف ایکس به حساب می‌آید و اقدامات مختلفی را برای محافظت از سرمایه آن‌ها انجام داده است. البته توجه کنید که این بروکر خدمات خود را به ایرانیان با رگوله سازمان خدمات مالی سیشل (FSAC) ارائه می‌کند و مجوز CySEC مربوط به مشتریان اروپایی است.

نقد و بررسی بروکر TopFX

بروکر تاپ اف ایکس بیش از سیزده سال در زمینه بازارهای مالی سابقه فعالیت دارد و امکانات و قابلیت‌های متنوعی را برای ترید و کسب درآمد در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. کاربران این بروکر می‌توانند طیف وسیعی از دارایی‌های قابل معامله از جمله جفت ارزهای فارکس، ارزهای دیجیتال مشهور، شاخص‌های جهانی، سهام شرکت‌ها، و بسیاری موارد دیگر را معامله کنند. تاپ اف ایکس سه نوع حساب معاملاتی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که می‌توانند روی سیستم‌عامل‌های مختلف از آن‌ها استفاده کنند. به‌طور خلاصه، مزایا و معایب بروکر تاپ اف ایکس عبارت‌اند از:

مزایای بروکر تاپ اف ایکس

  • تنوع دارایی‌های قابل معامله؛
  • ارائه خدمات به کاربران ایرانی؛
  • ارائه سرویس کپی تریدینگ؛
  • ارائه حساب پم (PAMM)؛
  • کمیسیون و اسپرد رقابتی؛
  • ارائه حساب اسلامی یا بدون سواپ؛
  • پاداش‌ها و بونوس‌های مختلف؛
  • ارائه اهرم یا لوریج تا ۱‍:۱۰۰۰؛
  • ارائه حساب دمو یا آزمایشی:
  • امکان معامله روی موبایل و دسکتاپ.

معایب بروکر تاپ اف ایکس

  • پشتیبانی نکردن از متاتریدر ۵؛
  • زیاد بودن حداقل سپرده؛
  • ارائه ندادن پشتیبانی شبانه‌روزی.

آموزش ثبت نام در بروکر تاپ اف ایکس

برای ثبت نام در بروکر تاپ اف ایکس، باید از این لینک، که مختص کاربران ایرانی است، استفاده کنید. برای شروع ثبت نام، پس از ورود به این آدرس، روی دکمه «افتتاح حساب زنده» در بالای صفحه کلیک کنید تا وارد صفحه ثبت نام شوید.

افتتاح حساب زنده بروکر TopFX

در این صفحه، اطلاعات شخصی خود مثل نام، ایمیل، تلفن، و غیره را وارد کنید. توجه کنید که فرم ثبت نام را با حروف انگلیسی و مطابق با مدارک هویتی‌ای که قرار است برای احراز هویت ارائه دهید، تکمیل کنید. بعد از وارد کردن اطلاعات، روی دکمه «ایجاد حساب» کلیک کنید.

فرم ثبت نام بروکر TopFX

ثبت نام انجام می‌شود و اطلاعات کاربری به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

آموزش احراز هویت در بروکر TopFX

بعد از اینکه ثبت نام اولیه را در بروکر انجام دادید، با استفاده از مدارک هویتی خود فرایند احراز هویت را انجام دهید. برای این کار در پنل کاربری خود از منوی سمت چپ، گزینه «اطلاعات شخصی» را انتخاب کنید.

احراز هویت بروکر TopFX

در صفحه‌ای که باز می‌شود، می‌توانید شرایط احراز هویت را مطالعه کنید. برای احراز هویت می‌توانید از پاسپورت یا کارت ملی خود استفاده کنید. برای اثبات محل سکونت نیز مدارک بانکی یا قبوض آب و برق، که حاوی آدرس باشند، قابل قبول خواهند بود. ابتدا نوع مدرک را مشخص کنید، سپس فایل مربوط به آن را انتخاب کنید و دکمه «ادامه» را بزنید تا مدارک شما برای بروکر ارسال شود.

فرم مدارک و شرایط احراز هویت بروکر TopFX

پس از بارگذاری مدارک، منتظر بمانید تا فرایند احراز هویت تأیید و تکمیل شود. تأیید فرایند از طریق ایمیل به شما اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر تاپ اف ایکس

بروکر تاپ اف ایکس سه نوع حساب معاملاتی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد تا بسته به نیاز و تجربه خود، بتوانند گزینه مناسب را انتخاب کنند. تمام حساب‌های معاملاتی این بروکر روی پلتفرم‌های متاتریدر ۴ و سی‌تریدر (cTrader) قابل استفاده هستند، اما امکان استفاده از آن‌ها در متاتریدر ۵ وجود ندارد. این حساب‌ها امکان استفاده به‌صورت اسلامی یا بدون سواپ را نیز دارند که برای این کار، باید با ایمیل «[email protected]» تماس بگیرید. انواع حساب‌های معاملاتی بروکر TopFX عبارت‌اند از:

حساب صفر یا زیرو (Zero)

این حساب برای کاربران تازه‌کار مناسب است و می‌توان از آن روی پلتفرم‌های متاتریدر یا سی تریدر (cTrader) استفاده کرد. اگر از cTrader استفاده کنید، حداقل واریز بستگی به روش پرداخت دارد، اما اگر از متاتریدر ۴ استفاده می‌کنید، باید حداقل پانصد دلار به حساب خود واریز کنید. اسپرد حساب زیرو از ۱ پیپ شروع می‌شود و امکان معامله تا لوریج ۱:۱۰۰۰ را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کمیسیون این حساب ۰ است و امکان استفاده از حساب بدون سواپ یا حساب اسلامی را نیز دارد.

حساب خام (Raw)

حساب خام بروکر تاپ اف ایکس برای معامله‌گران روزانه و انجام معاملات اسکالپ تریدینگ مناسب است؛ چراکه اسپرد آن از ۰ شروع می‌شود. این حساب، برخلاف حساب زیرو، مشمول کمیسیون است و به‌ازای هر لات معامله، ۲/۷۵ دلار کمیسیون از آن کسر می‌شود. حداقل سپرده لازم برای استفاده از این حساب هم در متاتریدر و هم در سی‌تریدر ۵۰۰۰ دلار است و به همین دلیل، گزینه جذابی برای کاربران مبتدی به حساب نمی‌آید. حساب خام نیز تا لوریج ۱:۱۰۰۰ را ارائه می‌کند و امکان استفاده از آن به صورت اسلامی یا سواپ فری هم وجود دارد.

حساب وی آی پی (VIP)

مشتریانی که حجم معاملات آن‌ها زیاد است، می‌توانند از حساب VIP تاپ اف ایکس استفاده کنند. کمیسیون این حساب ۰ است و برای باز کردن، باید حداقل پنجاه هزار دلار به حساب خود واریز کنید. اسپرد حساب وی آی پی از ۰.۲ پیپ شروع می‌شود و بسته به حجم معامله تغییر می‌کند. این حساب نیز مثل دو حساب قبل، امکان استفاده از لوریج تا ۱:۱۰۰۰ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و می‌توان به‌صورت اسلامی یا بدون سواپ نیز از آن استفاده کرد.

راهنمای واریز و برداشت در بروکر تاپ اف ایکس

برای واریز و برداشت در بروکر تاپ اف ایکس، ابتدا باید فرایند ثبت نام و احراز هویت خود را کامل کنید و یک حساب معاملاتی زنده بسازید.

سپس برای واریز پول به حساب، در پنل کاربری از منوی سمت چپ، گزینه «واریز» را انتخاب کنید.

واریز و برداشت در بروکر تاپ اف ایکس

در صفحه بعد، ابتدا روش واریز را انتخاب کنید. در حال حاضر، بروکر تاپ اف ایکس برای کاربران ایرانی، فقط از روش پرداخت ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند.

انتخاب روش واریز در بروکر TopFX

در مرحله بعد، نوع ارز واریزی را از میان مواردی مثل بیت کوین، تتر، اتریوم یا لایت کوین انتخاب کنید. سپس شماره حساب مدنظرتان را انتخاب و مبلغ واریز را نیز وارد کنید و دکمه «تکمیل پرداخت» را بزنید.

فرم مشخصات واریز به بروکر TopFX

با زدن این دکمه به صفحه پرداخت ارز دیجیتال هدایت می‌شوید و می‌توانید با طی کردن مراحل آن، فرایند واریز را تکمیل کنید تا پول به حسابتان منتقل شود. توجه کنید که انتقال را بر بستر همان شبکه‌ای که انتخاب کرده‌اید انجام دهید؛ چراکه در صورت انتقال ارز دیجیتال روی شبکه اشتباه، امکان برگرداندن مبلغ وجود ندارد.

برداشت از بروکر تاپ اف ایکس نیز فرایند ساده‌ای دارد. کافی است در پنل کاربری از منوی سمت چپ، گزینه «برداشت» را انتخاب کنید.

برداشت از بروکر TopFX

در صفحه جدید، اطلاعاتی مثل روش برداشت، نوع ارز، مبلغ برداشت، و همچنین آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود را وارد کنید و با زدن دکمه «ادامه»، فرایند برداشت را تکمیل کنید. توجه کنید که برای برداشت باید از همان روشی استفاده کنید که واریز را انجام داده‌اید.

فرم درخواست برداشت از بروکر TopFX

انواع نمادهای معاملاتی بروکر TopFX

بروکر تاپ اف ایکس از بازارهای مالی متنوعی پشتیبانی می‌کند و به کاربران خود اجازه می‌دهد تا علاوه بر جفت ارزهای فارکس، به معامله سهام شرکت‌ها، شاخص‌ها، ارزهای دیجیتال، فلزات گران‌بها، انرژی‌ها، و همچنین صندوق‌های قابل معامله (ETF) بپردازند. به‌طور خلاصه، نمادهای معاملاتی بروکر تاپ اف ایکس عبارت‌اند از:

  • ۶۰ جفت ارز اصلی و فرعی فارکس؛
  • بیش از ۵۰۰ قرارداد CFD سهام؛
  • شاخص ۱۵ سهام برتر جهان؛
  • بیش از ۲۰ ارز دیجیتال مهم؛
  • فلزات گران‌بهایی مثل طلا، نقره، و پالادیوم؛
  • انرژی‌هایی مثل نفت و گاز؛
  • صندوق‌های قابل معامله یا ETF؛

حساب دمو بروکر تاپ اف ایکس

بروکر تاپ اف ایکس امکان استفاده از حساب دمو یا همان حساب آزمایشی را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. حساب دمو به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از پول مجازی، به بررسی امکانات و قابلیت‌های بروکر بپردازند و معامله در بازار را تمرین کنند. حساب دمو برای تست استراتژی‌های معاملاتی و گرفتن بک تست نیز کاربرد دارد.

برای باز کردن حساب دمو در بروکر تاپ اف ایکس، کافی است در پنل کاربری خودتان از منوی سمت چپ گزینه «حساب‌های معاملاتی» را انتخاب کنید و در صفحه حساب‌ها، بعد از انتخاب حساب آزمایشی، دکمه «باز کردن حساب آزمایشی جدید» را بزنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، مشخصات و موجودی حساب آزمایشی را انتخاب کنید و دکمه «افتتاح حساب آزمایشی» را بزنید تا حساب دمو برای شما ساخته شود.

مشخصات حساب دمو برای ورود به پلتفرم معاملاتی به ایمیل شما ارسال می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن، وارد پلتفرم انتخابی خودتان شوید و به معاملات آزمایشی بپردازید.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر تاپ اف ایکس

بروکر تاپ اف ایکس از دو پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ و همچنین سی‌تریدر (cTrader) پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از متاتریدر ۵ را ندارد. این پلتفرم‌های معاملاتی برای سیستم‌عامل‌های مختلف ارائه می‌شوند و کاربران می‌توانند بر اساس سیستم‌عامل دستگاه خود، اپلیکیشن مناسب آن‌ها را دانلود و نصب کنند.

پلتفرم سی‌تریدر (cTrader)

سی‌تریدر پلتفرم معاملاتی قدرتمندی است که می‌تواند معاملات کاربران را با تأخیر بسیار کم اجرا کند. این پلتفرم معاملاتی ابزارهای مختلفی مثل چارت قیمت، ابزارهای تحلیل تکنیکال، کپی تریدینگ، ربات‌های معاملاتی، و غیره را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. کاربران با استفاده از این پلتفرم می‌توانند واچ لیست‌های نامحدود بسازند، اطلاعات دقیق نمادهای معاملاتی را به‌صورت زنده و در بازه‌های زمانی مختلف ببینند، حد سود و حد ضرر مشخص کنند، و معاملات خود را با یک کلیک انجام دهند. سی‌تریدر هم به‌صورت تحت وب (در مرورگر) قابل استفاده است و هم می‌توان اپلیکیشن آن را روی گوشی‌های موبایل نصب و استفاده کرد.

پلتفرم متاتریدر ۴ (MT4)

متاتریدر از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی جهان است که امکانات مختلفی را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد. این پلتفرم با یک رابط کاربری ساده، قابلیت‌های مختلفی مثل چارت قیمت، ابزارهای تحلیل تکنیکال، تعیین حد سود و حد ضرر، معاملات خودکار، و غیره را به کاربران ارائه می‌کند. متاتریدر ۴ امکان استفاده از تایم فریم‌های مختلف و همچنین معامله با یک کلیک را فراهم کرده است و می‌توان سیستم کپی تریدینگ را نیز به‌صورت خودکار در آن اجرا کرد. امکان ساخت ربات معامله‌گر و اندیکاتورهای سفارشی نیز در این پلتفرم وجود دارد.

راهنمای معامله در بروکر TopFX

برای معامله در بروکر تاپ اف ایکس، ابتدا مراحل ثبت نام، احراز هویت، و واریز به حساب را انجام دهید. سپس یکی از پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ یا سی‌تریدر را مطابق با سیستم‌عامل خود دانلود و نصب کنید. همچنین می‌توانید از نسخه وب cTrader برای انجام معاملات استفاده کنید.

برای معامله در نسخه وب سی‌تریدر، کافی است به این لینک بروید و با اطلاعات حساب خود وارد سایت شوید.

نسخه وب cTrader برای معامله در بروکر TopFX

در سمت چپ صفحه، نمادهای قابل معامله به شما نمایش داده می‌شود که با کلیک روی هریک از آن‌ها، چارت قیمت آن در وسط صفحه نمایش داده می‌شود. ستون سمت راست صفحه امکانات مختلف برای معامله خرید یا فروش را نشان می‌دهد. کافی است نوع معامله را انتخاب و حجم معامله را وارد کنید و دکمه «Place Order» را بزنید تا سفارش شما ثبت شود.

در پایین همین صفحه، می‌توانید سفارش‌های فعال و همچنین سوابق معاملاتی خود را ببینید و در صورت نیاز، آن‌ها را ویرایش کنید یا ببندید.

کپی تریدینگ بروکر تاپ اف ایکس

سرویس کپی تریدینگ بروکر تاپ اف ایکس به کاربران تازه‌کار یا افرادی که فرصت کافی برای بررسی بازار و انجام معامله ندارند، اجازه می‌دهد تا با کپی کردن معاملات تریدرهای باتجربه، سود بیشتری از بازار کسب کنند. تریدرهای باتجربه نیز می‌توانند استراتژی‌ها و سینگال‌های معاملاتی خود را در اختیار کاربران دیگر قرار دهند و بخشی از سود معاملات آن‌ها را به عنوان کمیسیون دریافت کنند.

کپی تریدینگ بروکر تاپ اف ایکس از طریق هر دو پلتفرم متاتریدر ۴ و سی‌تریدر قابل دسترس است. کافی است پس از ساخت حساب معاملاتی، وارد یکی از این پلتفرم‌ها شوید و به‌عنوان کپی‌کننده یا ارائه‌دهنده سیگنال، از آن استفاده کنید.

کارمزدها، اسپرد، و کمیسیون معاملات بروکر تاپ اف ایکس

بروکر تاپ اف ایکس برای واریز پول به حساب، کارمزدی دریافت نمی‌کند، اما ممکن است بسته به روشی که برای واریز انتخاب می‌کنید، بانک یا سرویس واسط پرداخت مبلغی کارمزد از شما کم کند. این بروکر برای دو برداشت در ماه هزینه‌ای دریافت نمی‌کند، اما برداشت سوم یا بیش از آن مشمول کارمزد می‌شود.

اسپردهای بروکر تاپ اف ایکس به‌شکل رقابتی ارائه شده است و بسته به نوع حساب معاملاتی تغییر می‌کند. اسپرد حساب صفر یا زیرو از ۱ پیپ و اسپرد حساب VIP از ۰.۲ پیپ شروع می‌شود. کمیسیون این دو حساب نیز ۰ است. حساب خام کمترین اسپرد را دارد؛ چرا که اسپرد آن از ۰ شروع می‌شود و بسته به حجم معامله، تغییر می‌کند، اما به‌ازای هر لات معامله خرید یا فروش، مبلغ ۲/۷۵ دلار به‌عنوان کمیسیون از مشتریان دریافت می‌کند.

بونوس‌های بروکر تاپ اف ایکس

بروکر تاپ اف ایکس برای مشتریان جدید خود بونوس خوشامدگویی ۱۰۰ درصدی در نظر گرفته است. کاربران جدید بعد از ثبت نام و احراز هویت، می‌توانند تا ۱۰۰ درصد پاداش خوشامدگویی دریافت کنند. برای دریافت این بونوس کافی است بعد از باز کردن حساب، به آدرس «[email protected]» ایمیل بزنید و پاداش خود را مطالبه کنید.

پشتیبانی بروکر تاپ اف ایکس

بروکر تاپ اف ایکس خدمات پشتیبانی خود را به زبان فارسی به ایرانیان ارائه می‌کند. برای تماس با پشتیبانی علاوه‌بر پنل کاربری خود، می‌توانید از طریق آدرس «https://topfx.com.bm/fa/contact-us» به فرم تماس و همچنین چت زنده دسترسی داشته باشید. علاوه‌بر این، امکان تماس با پشتیبانی از طریق ایمیل «[email protected]» و همچنین حساب تلگرامی «https://t.me/TopfxIR» وجود دارد. پشتیبانی فارسی بروکر تاپ اف ایکس روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا ۶:۳۰ عصر به وقت ایران پاسخ‌گوی کاربران است.

کلام پایانی

در این مقاله با بروکر تاپ اف ایکس (TopFX) و ویژگی‌های آن آشنا شدیم. این بروکر بیش از سیزده سال سابقه فعالیت دارد و خدمات خود را به کاربران ایرانی نیز ارائه می‌کند. بروکر TopFX امکان معامله در بازارهای مختلف ازجمله فارکس، ارز دیجیتال، سهام، شاخص‌ها، و غیره را در اختیارتان قرار می‌دهد. ارائه سه نوع حساب معاملاتی، حساب دمو، سرویس کپی تریدینگ، حساب اسلامی یا بدون سواپ، لوریج ۱‍:۱۰۰۰، و… از ویژگی‌های مهم این بروکر به حساب می‌آید. پشتیبانی فارسی این بروکر در روزهای کاری به مشکلات کاربران ایرانی رسیدگی می‌کند و برای واریز و برداشت نیز امکان استفاده از ارز دیجیتال را فراهم کرده است.