هر چند که تا چند سال قبل میم کوین‌ها شوخی به شمار می‌رفتند؛ اما در حال حاضر به بخش قابل توجهی در بازار تبدیل شده‌اند. هم از این جهت که تعداد کاربران زیادی را در سراسر دنیا به خود جلب کرده‌اند و هم به خاطر آنکه نقدینگی زیادی در آن‌ها جریان دارد. در این مقاله قصد داریم به معرفی ارز kishu بپردازیم که در سال ۲۰۲۱ آغاز به کار کرده است. ارز دیجیتال kishu شباهت‌های زیادی با دوج کوین دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی این میم کوین بپردازیم.

ارز kishu چیست؟

دوج کوین به عنوان یکی از معروف‌ترین میم کوین‌ها در سطح دنیا به شمار می‌رود. یکی از مشکلاتی که در خصوص این میم کوین وجود دارد، عرضه غیر کنترل شده آن است که می‌توان آثار تورمی منفی زیادی روی عملکرد این رمز ارز بگذارد. با توجه به اینکه امکان اصلاح این رویه در دوج کوین وجود نداشت، عده‌ای از اعضای جامعه آن دست به طراحی و راه‌اندازی یک میم کوین جدید با نام ارز kishu زدند. این توکن مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم طراحی شده است.

ارز دیجیتال کیشو کاملا مشابه دوج کوین است

بنابراین ارز دیجیتال کیشو کاملا مشابه دوج کوین است و صرفا عرضه آن در بازار به صورت کنترل شده اتفاق می‌افتد. همچنین به منظور تشویق افراد در راستای هولد کردن دارایی خود، معادل ۲ درصد هر تراکنش ارز دیجیتال kishu از طرفین معامله دریافت می‌شود و بین هولدرهایی که ارز کیشو را در کیف پول‌های غیر متمرکز نگهداری می‌کنند، توزیع می‌گردد. همچنین یک درصد نیز در فرآیند توکن‌سوزی از بین می‌رود.

معرفی صرافی kishu swap

صرافی کیشو سواپ به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های مهم پروژه kishu به شمار می‌رود. این صرافی در ردیف صرافی‌های غیر متمرکز قرار می‌گیرد. در حال حاضر امکان خرید و فروش کلیه ارزهای دیجیتال مبتنی بر استاندارد ERC-20 در این صرافی وجود دارد. لازم به ذکر است که این صرافی مبتنی بر معروف‌ترین صرافی غیر متمرکز در دنیا یعنی یونی سواپ پایه‌گذاری شده است. علاوه بر آن کیشو سواپ به عنوان سکوی پرتابی برای سایر برنامه‌هایی به شمار می‌رود که در پروژه ارز kishu در آینده اجرایی خواهد شد.

نقشه راه پروژه کیشو اینو

توسعه دهندگان پروژه ارز kishu، نقشه راه توسعه این پروژه را در ۵ فاز تعریف کرده‌اند که عبارت‌اند از:

۱. فاز یک (راه‌اندازی)

  • راه‌اندازی سایت
  • قرار گرفتن در فهرست سایت CoinGecko
  • راه‌اندازی کمپین بازاریابی
  • قرار گرفتن در فهرست سایت کوین مارکت کپ
  • دستیابی به ۵۰۰۰ هولدر
  • دستیابی به ۲۰۰ عضو کانال تلگرام

۲. فاز دو (توسعه)

  • بازطراحی سایت
  • دستیابی به ۲۰ هزار هولدر
  • دستیابی به ۱۰ هزار عضو کانال تلگرام

۳. فاز سه (پیشرفت)

  • راه‌اندازی صرافی غیر متمرکز کیشو سواپ
  • لیست شدن توکن در فهرست معاملات سایر صرافی‌های غیر متمرکز
  • دستیابی به ۳۰ هزار هولدر
  • دستیابی به ۱۵ هزار عضو کانال تلگرام

۴. فاز چهار (کاربری)

  • راه‌اندازی بازار توکن‌های غیر مثلی KISHU Crate
  • راه‌اندازی کیف پول KISHU Paw Print
  • لیست شدن در فهرست معاملات صرافی‌های غیر متمرکز بیشتر
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • دستیابی به ۵۰ هزار عضو کانال تلگرام

۵. فاز پنج (در دست اجرا)

هنوز اطلاعاتی از جزئیات فاز ۵ در سایت رسمی ارز kishu منتشر نشده است.

نقشه راه پروژه کیشو اینو

آموزش خرید ارز kishu

در این قسمت بد نیست که نگاهی به نحوه خرید و فروش ارز kishu بیندازیم. همان طور که اشاره کردیم، صرافی kishu swap به عنوان اصلی‌ترین عرضه کننده این میم کوین در دسترس شما قرار دارد. این صرافی در ردیف صرافی‌های غیر متمرکز قرار می‌گیرد و می‌توانید با اتصال کیف پول خود به صرافی نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنید.

در سایت رسمی ارز دیجیتال kishu توصیه شده است که از کیف پول متامسک برای خرید این میم کوین استفاده کنید. بنابراین کیف پول متامسک را از سایت رسمی آن دانلود کنید و پس از نصب، یک حساب کاربری در آن ایجاد نمایید. برای خرید ارز دیجیتال کیشو نیاز به اتریوم دارید. اگر در سایر کیف پول‌های خود اتریوم موجودی دارید، باید به مقدار مورد نیاز به کیف پول متامسک خود منتقل کنید. در غیر این صورت ابتدا نسبت به خرید اتریوم در یک صرافی دیگر اقدام کنید و سپس آن را به متامسک انتقال دهید.

در ادامه با جستجوی نام صرافی kishu swap کیف پول متامسک را به آن متصل کنید. پس از آن به راحتی در ازای اتریومی که پای معامله می‌آورید، می‌توانید سفارش خرید ارز kishu را ثبت کنید. بلافاصله بعد از انجام معامله نیز دارایی به حساب شما در کیف پول متامسک منتقل می‌شود.

مروری بر تاریخچه قیمت ارز دیجیتال کیشو اینو


در روزهای نخست عرضه ارز kishu در آوریل سال ۲۰۲۱، قیمت آن بسیار ناچیز و در حد ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۷ دلار بود. ماه می سال ۲۰۲۱ برای این میم کوین فوق‌العاده بود و در اواسط این ماه به قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱۷ دلار رسید. اما بعد از دستیابی به این قیمت، وارد روند نزولی شدیدی شد و تا اوایل اکتبر به حدود قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۰۴ دلار کاهش پیدا کرد.

اما بار دیگر در اکتبر روند صعودی شتابانی به خود گرفت و در پایان این ماه به قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۰۱۰۴۲ دلار رسید. از آن تاریخ به بعد باز هم روند نزولی به خود گرفته است. این روند نزولی تا زمانی نگارش این مقاله در تایم فریم ماهانه ادامه داشته است. به گونه‌ای که در روزهای پایانی ماه ژانویه با قیمت ۰.۰۰۰۰۰۰۰۰۱۷ دلار خرید و فروش می‌شود.

این ارز دیجیتال با حجم بازار ۱۷۵ میلیون دلار در جایگاه ۲۹۲۹ در بین سایر ارزهای دیجیتال قرار گرفته است. متوسط معاملات روزانه آن نیز حدود ۵ میلیون دلار است. به طور کلی با یک مقایسه ساده با سایر میم کوین‌ها مانند دوج کوین و شیبا اینو مشخص می‌شود که نقطه ضعف بزرگ ارز kishu ارزش بازار محدود آن است.

سؤالات متداول

۱. ارز kishu از کجا بخریم؟

ارز دیجیتال کیشو در حال حاضر در صرافی‌هایی مانند Gate.io، یونی سواپ، بیت مارت، اوکی اکسچنج، ال بانک، شیبا سواپ، پولونیکس و هات بیت قابل معامله است. البته صرافی Kishu Swap به عنوان اصلی‌ترین عرضه کننده این توکن به شمار می‌رود.

۲. بهترین کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال kishu چیست؟

تراست والت و متامسک به عنوان بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای نگهداری رمز ارز kishu inu به شمار می‌روند.

۳. تعداد هولدرهای رمز ارز کیشو چقدر است؟

در زمان نگارش این مقاله (ژانویه ۲۰۲۲) تعداد هولدرهای این توکن به بیش از ۲۵۳ هزار نفر رسیده است.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی رمز ارز kishu پرداختیم. با نگاهی به نقشه راه پروژه ارز دیجیتال کیشو مشخص می‌شود که بخش‌های قابل توجهی از برنامه‌ها محقق شده است. در عین حال بازار خرید و فروش توکن‌های غیر مثلی در این صرافی هنوز در دست اجراست و باید منتظر ماند و دید که چه زمانی عملیاتی خواهد شد. قبل از سرمایه‌گذاری در میم کوین‌هایی مانند ارز دیجیتال kishu حتما توجه داشته باشید ریسک زیاد پیرامون این دسته از توکن‌ها وجود دارد. بنابراین از سرمایه‌گذاری ناآگاهانه و از روی تعصب در این توکن‌ها خودداری کنید.