با وجود ریسک فعالیت در صرافی‌های خارجی به‌دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای کاربران ایرانی، استفاده از این پلتفرم‌ها هنوز برای ایرانیان جذاب است؛ زیرا در این پلتفرم‌ها معمولاً تعداد زیادی رمزارز برای معامله وجود دارد و بیشتر این صرافی‌ها بازار معاملات فیوچرز ارز دیجیتال نیز دارند. بنابراین، کاربران ایرانی، که در صرافی‌های ایرانی امکان دسترسی به بازار فیوچرز را ندارند، به این پلتفرم‌ها جذب می‌شوند. صرافی کوین تایگر نیز یکی از همین صرافی‌های خارجی است که در حال حاضر، برای مشتریان ایرانی خود محدودیتی اعمال نکرده است. در این مقاله، این اکسچنج را معرفی می‌کنیم و نحوه ثبت نام در صرافی کوین تایگر را آموزش می‌دهیم.

معرفی صرافی کوین تایگر (CoinTiger)

معرفی صرافی کوین تایگر

کوین تایگر نوعی صرافی متمرکز ارز دیجیتال است که دفتر اصلی آن در سنگاپور قرار دارد. این صرافی در دسامبر ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد. کوین تایگر مجموعه کاملی از جفت‌های معاملاتی را با کارمزدهای بسیار رقابتی ارائه می‌کند. وب‌سایت CoinTiger به زبان‌های چینی، انگلیسی، روسی، اندونزیایی، ترکی، کره‌ای، فرانسوی، و فارسی در دسترس است. این اکسچنج بیش از دو میلیون کاربر دارد که از طیف وسیعی از کشورها (بیش از چهل کشور مختلف) هستند و کاربرانی از آسیا، آمریکای شمالی، آفریقا، و اروپا در آن فعالیت می‌کنند. صرافی کوین تایگر مانند دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال، توکن بومی خود را دارد. این توکن به‌نام تایگر گس یا TCH شناخته می‌شود.

در زمان نگارش این مقاله، صرافی در قوانین خود به منع فعالیت کاربران ایرانی اشاره‌ای نکرده است. در هنگام ساختن حساب‌ کاربری نیز نام کشور ایران در فهرست وجود دارد و حتی این پلتفرم از زبان فارسی هم پشتیبانی می‌کند، اما کاربران ایرانی باید توجه کنند که کار با صرافی‌های خارجی همواره با ریسک همراه است و باید به‌صورت روزانه اخبار حوزه ارزهای دیجیتال را دنبال کنند.

نقد و بررسی صرافی کوین تایگر

صرافی کوین تایگر در حال حاضر در فهرست کوین مارکت کپ در رتبه ۲۱۵ بازار اسپات و رتبه ۶۱ بازار فیوچرز قرار دارد. این پلتفرم علاوه بر بازار اسپات و فیوچرز، استخر استیکینگ موسوم به CoinTiger Pool نیز دارد. البته برای استیکینگ در این استخر، انتظار رمزارزهای مطرح را  نداشته باشید. بنابراین، دارایی‌های موجود برای استخر استیکینگ محدود است و شامل گزینه‌های محبوب مانند BTC ،ETH، یا آلت کوین‌های دیگر نمی‌شود. پشتیبانی مشتری از طریق چت زنده CoinTiger، غیرحرفه‌ای و کند گزارش شده که از بزرگ‌ترین نقاط ضعف این اکسچنج است.

این صرافی در حال حاضر برای انجام معاملات در بازار اسپات از سیصد رمزارز  پشتیبانی می‌کند. همچنین این پلتفرم برای معامله‌گران، اپلیکیشن تلفن همراه دارد. حجم معاملات روزانه این صرافی در پایان سال ۲۰۲۳ برابر ۳۵۱,۱۲۳,۹۹۹ است که نقدینگی کافی برای انجام معاملات سریع را تأمین می‌کند. از نظر حجم معاملات روزانه، این پلتفرم به‌عنوان یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی شناخته می‌شود.

طبق گزارش‌ها، این شرکت برای ارائه حسابرسی قرارداد هوشمند و امنیت شبکه مانند Chaitin Tech ،SECBIT ،KNOWNSEC.COM ،Lianan.org، و آزمایشگاه امنیتی جان ویک، چندین شریک دارد. با وجود نام‌آشنا‌نبودن هیچ‌کدام از این شرکت‌های امنیتی، با توجه به تعدادشان، می‌توان از از صرافی کوین تایگر انتظار امنیت مناسب داشت.

از زمان راه‌اندازی، CoinTiger به توسعه اکوسیستم BitShares متعهد بوده است. ازجمله اقدامات برای تحقق این هدف، راه‌اندازی بازار BitCNY و پیوستن به صندوق SPRING بوده است تا نقدینگی دو رمزارز BitCNY و BTS را افزایش دهد. CoinTiger از نظر حجم معاملات BitCNY بزرگ‌ترین اکسچنج است و به همین دلیل، بسیاری از کاربران جدید از آن استقبال کرده‌اند. یکی از امکانات این پلتفرم امکان خرید کریپتو با ارزهای فیات است که در بخش Buy Crypto این امکان فراهم شده است.

صرافی کوین تایگر در یک نگاه

در جدول زیر می‌توانید وضعیت کلی صرافی کوین تایگر را در یک نگاه مشاهده کنید.

نام صرافی کوین تایگر (CoinTiger)
نوع صرافی متمرکز (فروشگاهی و همتا به همتا)
سال راه‌اندازی ۲۰۱۷
تعداد ارزهای دیجیتال تحت پوشش بیش از سیصد ارز دیجیتال
معاملات اسپات دارد
معاملات فیوچرز دارد
کپی تریدینگ ندارد
ربات تریدینگ ندارد
استیکینگ ارز دیجیتال دارد – تعداد رمزارزها محدود است.
وام‌دهی ندارد
پشتیبانی صرافی [email protected]

چت آنلاین

آموزش ثبت نام در صرافی کوین تایگر

برای ثبت نام در صرافی کوین تایگر، فقط به وارد کردن آدرس ایمیل و انتخاب رمز عبور نیاز دارید. در ادامه، نحوه ثبت نام در این صرافی را آموزش می‌دهیم.

ورود به صرافی CoinTiger

در صفحه اصلی سایت کوین تایگر، روی گزینه Register کلیک کنید.

ثبت نام در صرافی کوین تایگر

در صفحه جدید، ایمیل و رمز عبور را وارد کنید. در باکس سوم، رمز عبور را دوباره تکرار کنید. اگر کد ریفرال دارید، در باکس چهارم کپی کنید و گزینه Next را بفشارید.

تایید ایمیل از طریق کد ارسال شده به ایمیل ثبت نامی

کد تأیید ارسالی به ایمیل را در کادر مدنظر وارد و روی گزینه Complete registration کلیک کنید. پس از آن، پیغامی برای تبریک افتتاح حساب نمایش داده می‌شود و فرایند ثبت نام به پایان می‌رسد.

دانلود اپلیکیشن موبایل صرافی کوین تایگر

اپلیکیشن صرافی کوین تایگر برای سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS در دسترس است. کاربران می‌توانند برای دسترسی به لینک‌های دانلود، به سایت اصلی CoinTiger مراجعه کنند. امکان دانلود این اپلیکیشن در مارکت‌های گوگل‌پلی و اپ استور نیز فراهم شده است. توصیه مهم اینکه حتماً اپلیکیشن صرافی را از مارکت‌های معتبر یا سایت رسمی این پلتفرم دانلود کنید.

دانلود از گوگل پلی

آموزش معاملات اسپات در صرافی کوین تایگر

برای ورود به بخش معاملات اسپات پلتفرم، می‌توان از صفحه اصلی آن اقدام کرد. در ادامه، مراحل انجام معاملات اسپات در صرافی کوین تایگر را آموزش می‌دهیم.

نحوه معامله اسپات در کوین تایگر

در صفحه اصلی سایت، روی تب Exchange کلیک کنید تا تب باز شود. در نوار بازشده، روی گزینه Basic و Advanced کلیک کنید و به بخش معاملات اسپات وارد شوید. این دو بخش تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و فقط در نحوه نمایش دفترچه سفارش و ابزار معاملات با هم تفاوت دارند. در این مقاله، معامله در بخش Advanced را آموزش می‌دهیم.

معاملات اسپات در دو بخش ساده و پیشرفته قابل دسترس می باشد.

در صفحه معاملات و در بخش پایین سمت راست، بخش مربوط به خرید و فروش قرار دارد. امکان معامله با قیمت بازار در بخش Market با قیمت انتخابی کاربر در بخش Limit و باز کردن معامله با تعیین قیمت انتخابی و نقطه استاپ لاس در بخش Stop-limit، فراهم شده است.

در باکس Price، قیمت انتخابی را وارد کنید. سپس در بخش Amount مقدار رمزارزی را که قصد دارید خرید یا فروش کنید، تعیین کنید. همچنین می‌توانید در بخش Total، مقدار مبلغی را که قصد دارید برای خرید هزینه کنید، وارد کنید. سپس برای خرید، دکمه Buy و برای فروش، دکمه Sell را بفشارید. پس از تکمیل خرید، رمزارزهای خریده‌شده به کیف پول ارز دیجیتال صرافی منتقل می‌شود.

آموزش تبدیل ارز دیجیتال (Convert) در صرافی کوین تایگر

برای تبدیل ارز دیجیتال در صرافی کوین تایگر، طبق آموزش زیر پیش بروید.

نحوه تبدیل دارایی

در صفحه اصلی سایت، روی تب Exchange کلیک کنید. در نوار بازشده گزینه Convert را انتخاب کنید.

ارزهای مورد نظر را انتخاب کرده و سپس آنها را تبدیل کنید.

سپس در بخش Convert در باکس Payment، مقدار و رمزارزی را که قصد دارید تبدیل کنید، انتخاب کنید. در باکس Redeem نیز مقدار ارزی را که قصد دارید دریافت کنید، انتخاب کنید. در انتها، برای اتمام عملیات تبدیل، روی دکمه Redeem now کلیک کنید. نکته‌ مهم این که تنها تبدیل دو رمزارزِ USDT و sUSDT امکان‌پذیر است.

آموزش معاملات فیوچرز در صرافی کوین تایگر

یکی از مزیت‌های صرافی کوین تایگر امکان انجام معاملات فیوچرز ارز دیجیتال در آن است. در ادامه، روش انجام این معاملات را در این پلتفرم آموزش می‌دهیم.

آموزش معامله فیوچرز در صرافی کوین تایگر

در صفحه اصلی سایت روی تب Futures کلیک کنید و به بخش معاملات فیوچرز وارد شوید.

بعد از کلیک بر روی بازار فیوچرز باید قوانین و مقررات بخش فیوچرز را تایید کنید تا این بخش نمایش داده شود.

پیش از امکان معامله در بازار فیوچرز، باید با قوانین آن موافقت کنید. در پنجره بازشده تیک پذیرش قوانین را بزنید و روی دکمه Create کلیک کنید.

نحوه باز کردن معامله لانگ و شورت در فیوچرز کوین تایگر

در صفحه معاملات برای باز یا بستن پوزیشن معاملاتی روی تب‌های Open Position یا Close Position کلیک کنید. برای باز کردن معاملات لانگ یا شورت، در باکس Price قیمت مدنظر را برای باز کردن پوزیشن وارد کنید. در بخش Amount، مقدار رمزارزی را که قصد دارید بخرید یا بفروشید، وارد کنید. البته با درصد‌های درنظرگرفته‌شده در این بخش نیز می‌توان میزان USDT را که قصد دارید با آن معامله کنید وارد کنید. در انتها، برای باز کردن معاملات لانگ دکمه Buy-Long و برای پوزیشن معاملات شورت دکمه Sell-Short را بفشارید. برای بستن پوزیشن نیز طبق همین دستور اقدام کنید.

مشاهده تاریخچه معاملات

با اسکرول‌ کردن صفحه به سمت پایین، می‌توانید وضعیت معاملات خود را مشاهده کنید.

کارمزد معاملات صرافی کوین تایگر

صرافی کوین تایگر سعی کرده است با تعیین کارمزدهای به‌صرفه، با صرافی‌های بزرگ رقابت کند. بنابراین، از نظر کارمزد معاملات، می‌توان این اکسچنج را جزء بهترین‌ها به‌حساب آورد. کارمزد تیکر (Taker) در این پلتفرم ۰/۱۵ درصد و میکر (Maker) نیز ۰/۰۸ درصد است.

تیکر به کاربرانی گفته می‌شود که با قیمت بازار معامله می‌کنند، اما میکرها قیمت خرید یا فروش را خودشان تعیین می‌کنند و باید زمانی را برای تکمیل سفارش صبر کنند. به دلیل اینکه میکرها به ایجاد قیمت‌ها کمک می‌کنند، معمولاً نسبت به تیکرها کارمزد کمتری پرداخت می‌کنند. کارمزد بازار فیوچرز نیز بر همین منوال است.

معرفی سرویس استیکینگ صرافی کوین تایگر (CoinTiger Pool)

برای استیکینگ رمزارزها در صرافی کوین تایگر، در صفحه اول سایت روی تب Service کلیک کنید و در نوار بازشده، گزینه CoinTiger Pool را انتخاب کنید.

استیک کردن در صرافی cointiger

بخش استیکینگ صرافی کوین تایگر در حال حاضر تنها از استیکینگ رمزارزهای ناآشنای DALI و PICO پشتیبانی می‌کند. یکی از ضعف‌های بخش استیکینگ، پشتیبانی نکردن از رمزارزهای معتبر برای استیکینگ است و جای خالی ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم، تتر، کاردانو و سولانا در آن حس می‌شود.

در گذشته، استیکینگ رمزارزها و شرکت در IEOها در این اکسچنج امکان‌پذیر بود که در حال حاضر، نام بخش IEO از تب Service حذف شده است. پس از پیگیری این ماجرا، متوجه شدیم صرافی کوین تایگر به‌دلیل استقبال نکردن کاربران از این بخش، آن را از صفحه اصلی سایت خود حذف کرده است.

کلام پایانی

حجم معاملات روزانه مناسب، رابط کاربری ساده، تنوع رمزارزها، کارمزد کم، و مشکل‌نداشتن با کاربران ایرانی، سبب شده است کاربران زیادی به استفاده از این پلتفرم ترغیب شوند، اما نباید فراموش کنید که این صرافی امکان استیکینگ رمزارزهای مطرح بازار را ندارد و پشتیبانی کاملی به کاربران ارائه نمی‌دهد. البته با توجه به شعار سرمایه‌گذاری برای آینده و تیم توسعه‌دهنده متعهد، می‌توان به آینده آن امیدوار بود. بهتر است پیش از تصمیم درباره واریز دارایی و استفاده از این پلتفرم، به‌صورت کامل درباره مزایا و معایب آن تحقیق کنید. آیا شما نیز به‌عنوان کاربر ایرانی فعال در بازار ارزهای دیجیتال، از صرافی کوین تایگر استفاده کرده‌اید؟ اگر درباره استفاده از این پلتفرم تجربه دارید، تجربیات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید.