بروکر فیبوگروپ از بروکرهای معروف و قدیمی است که کاربران ایرانی زیادی در آن فعالیت می‌کنند. ۲۵ سال سابقه، بروکر فیبوگروپ را به‌ گزینه ایدئالی برای معامله در بازار فارکس تبدیل کرده است. در این مطلب، ضمن نقد و بررسی بروکر Fibogroup، آموزش کار با این بروکر را نیز آماده کرده‌ایم.

معرفی بروکر فیبوگروپ (Fibogroup)

فیبو گروپ هلدینگ مالی بزرگ است که در بازارهای مالی، ۲۵ سال سابقه فعالیت دارد. این بروکر فارکس از اولین کارگزاری‌هایی است که در بازار فارکس شروع به فعالیت کرد. Fibogroup در سال ۱۹۹۸ در اتریش شروع به کار کرد و دفتر مرکزی آن در سن خوزه قرار دارد.

فیبوگروپ از اولین بروکرهایی است که به ایرانیان خدمات ارائه داد. مشتریان فیبوگروپ را طیف وسیعی از کشورها تشکیل می‌دهند. این کارگزاری به معامله‌گران آمریکایی، کانادایی، و اروپایی تا تریدرهای آسیایی و کشورهای تحت تحریم خدمات ارائه می‌دهد.

فیبوگروپ از اولین بروکرهایی بود که امکان معامله ارز دیجیتال را برای مشتریان خود فراهم کرد. این بروکر در سال ۲۰۱۷، ارزهای دیجیتال را به یکی از پلتفرم‌های معاملاتی خود اضافه کرد که سبب جذب مشتریان بسیاری شد. از سال ۲۰۱۸ به بعد، گروه FIBO همیشه در بین بیست بروکر برتر فارکس در جهان قرار داشته است.

بروکر Fibogroup در یک نگاه

نام بروکر Fibogroup
نوع بروکر مارکت میکر
سال تاسیس ۱۹۹۸
دفتر مرکزی سن خوزه
رگولاتور CySEC و FSC
انواع حساب معاملاتی سه حساب Cent، NDD و Fixed
انواع نمادهای معاملاتی تقریبا ۱۰۰ نماد معاملاتی
روش‌های واریز و برداشت ریالی

سوئیفت دلاری و یورویی

نتلر

اسکریل

وب مانی

پرفکت مانی

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم و ترون

انواع پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ و CTrader
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ دارد
بونوس دارد
آدرس شبکه‌های اجتماعی فیس بوک: https://www.facebook.com/fibogroupfarsi/اینستاگرام: https://www.instagram.com/fibogroup.farsi/

تلگرام: https://t.me/FIBOGroupOfficialFA

یوتیوب: https://www.youtube.com/channel/UCk-FrLY_MVy0NVJr5C5Fhhg

پشتیبانی چت آنلاین سایت

پشتیبانی تلفنی

چت تلگرام

آیا بروکر فیبوگروپ برای ایرانیان در دسترس است؟

بروکر فیبوگروپ از اولین بروکرهایی بود که خدمت‌رسانی به کاربران ایرانی را فراهم کرد. این بروکر پشتیبانی فارسی‌زبان و سایت اختصاصی فارسی دارد تا کاربران بتوانند به‌راحتی از این کارگزاری استفاده کنند.

رگولاتور بروکر فیبوگروپ

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هر معامله‌گری برای ارزیابی بروکرها مدنظر قرار می‌دهد، مجوزهای فعالیتی است که بروکرها موفق شده‌اند از سازمان‌های رگولاتور معتبر دریافت کنند. دو سازمان معتبر بروکر فیبوگروپ را رگوله کرده‌اند:

  • CySEC (Cyprus Securities and Exchange Commission)
  • FSC (Financial Services Commission)

این دو سازمان در جزایر ویرجین بریتانیا هستند. در اهمیت مجوزهای فوق باید به دو نکته بسیار مهم توجه کنید که نشان‌دهنده اعتبار زیاد بروکر فیبوگروپ است:

  • رگوله CySEC یک میلیون پوند وثیقه از بروکر دریافت می‌کند تا مسئولیت آن را در قبال معامله‌گران بپذیرد و در مقابل، توانایی‌های مالی بروکر را احراز کند.
  • هریک از معامله‌گران بروکر‌هایی که توسط CySEC رگوله شده‌اند، تا سقف بیست هزار یورو بیمه سرمایه‌گذاری دارند.

نقد و بررسی بروکر فیبوگروپ

از مهم‌ترین ویژگی‌های بروکر فیبوگروپ می‌توان به سایت فارسی و پشتیبانی فارسی آن اشاره کرد. در کنار این موارد، این بروکر از واریز و برداشت ریالی نیز پشتیبانی می‌کند و کاربران می‌توانند به‌راحتی سودهای خود را برداشت کنند. در ادامه، مزایا و معایب این کارگزاری را بررسی خواهیم کرد.

مزایای بروکر فیبوگروپ

  • رگوله معتبر؛
  • پلتفرم‌های معاملاتی متنوع؛
  • حساب‌های معاملاتی متنوع با امکانات متفاوت؛
  • پشتیبانی فارسی؛
  • تعداد زیاد نمادهای معاملاتی.

معایب بروکر فیبوگروپ

  • بونوس‌ها و طرح‌های تشویقی محدود؛
  • تأخیر در پاسخ‌گویی پشتیبانی؛
  • سرعت کم سایت در بعضی از مواقع.

آموزش ثبت نام در بروکر فیبوگروپ

در این قسمت به فرایند ثبت نام در بروکر Fibogroup نگاهی می‌اندازیم. همان‌طور که اشاره کردیم، این بروکر سایتی به زبان فارسی دارد و می‌توانید برای راحتی کار، از آن استفاده کنید. برای این منظور، ابتدا باید به سایت، به نشانی fg-persian.com وارد شوید.

نحوه ثبت نام در بروکر فیبوگروپ

نکته قابل توجه این است که دو گزینه افتتاح حساب دمو و معاملاتی در سایت وجود دارد. اگر قصد دارید با محیط کاری این بروکر آشنا شوید، می‌توانید از حساب دمو استفاده کنید و بعد از مدتی که آشنایی کامل حاصل شد، مجدداً به سراغ افتتاح حساب معاملاتی بروید.

روی گزینه افتتاح حساب معاملاتی در صفحه اول سایت کلیک کنید. وارد صفحه ثبت نام می‌شوید که در آن، فرمی وجود دارد. در این فرم، اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن همراه خود را به‌همراه کد کشور ایران وارد کنید. در نهایت، روی دکمه افتتاح حساب معاملاتی در پایین صفحه کلیک کنید.

آموزش احراز هویت در بروکر فیبوگروپ

برای تکمیل فرایند ثبت نام، از شما درخواست می‌شود سه مرحله زیر را در سایت پشت سر بگذارید:

۱. تأیید شماره تلفن همراه و ایمیل

برای این منظور، در پروفایل شخصی‌تان روی گزینه تأیید ایمیل کلیک کنید. فرم جدیدی نشان داده می‌شود. نشانی ایمیل خود را در آن وارد کنید، و سپس روی گزینه تأیید بزنید. در ادامه، پیامی حاوی کد تأیید به ایمیل شما ارسال می‌شود. کد را در سایت وارد کنید تا ایمیلتان تأیید شود.

پس از آن، نوبت تأیید شماره تلفن همراه شماست. فرایند مشابهی با تأیید ایمیل را طی می‌کنید تا پیامی حاوی کد تأیید به موبایلتان ارسال شود. به این ترتیب، کار تأیید شماره همراه شما نیز به پایان می‌رسد.

۲. تکمیل اطلاعات پرسش‌نامه فیبوگروپ

در این مرحله، از شما خواسته می‌شود اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کنید. وارد پروفایل خود شوید و روی گزینه تکمیل اطلاعات پروفایل کلیک کنید. صفحه جدیدی باز خواهد شد. در این صفحه، اطلاعات شخصی خود را تکمیل کنید که عبارت‌اند از:

  • نام و نام خانوادگی
  • تاریخ تولد به میلادی
  • تابعیت
  • تعیین مدرک هویتی و وارد کردن اطلاعات آن (ترجیحاً از پاسپورت استفاده کنید)
  • اطلاعات محل سکونت
  • مشخصات تماس

با تکمیل این اطلاعات، روی گزینه ادامه در پایین صفحه کلیک کنید.

فرم مشخصات شخصی برای احراز هویت در بروکر فیبوگروپ

سپس وارد صفحه پرسش‌نامه می‌شوید. در قالب این پرسش‌نامه، سؤالاتی مطرح می‌شود که باید به آن‌ها پاسخ دهید. پس از تکمیل این پرسش‌نامه، این بخش نیز به‌طور کامل به پایان می‌رسد.

۳. احراز هویت و محل سکونت

در گام آخر ثبت نام در بروکر فیبوگروپ، باید کار احراز هویت و محل سکونت را انجام دهید. بار دیگر به پروفایل شخصی خود مراجعه کنید. این بار روی گزینه تأیید هویت کلیک کنید. در این بخش، از شما خواسته می‌شود تصویر مدارک هویتی و محل سکونت خود را در قالب مشخص بارگذاری کنید.

توجه کنید که سند هویتی شما می‌تواند شامل کارت ملی، شناسنامه، پاسپورت، یا گواهی‌نامه راهنمایی و رانندگی باشد. همچنین برای تأیید محل سکونت، می‌توانید از اسنادی مانند سند منزل، اجاره‌نامه، صورت حساب بانکی، یا قبوض خدماتی (آب، برق و گاز) استفاده کنید.

با تکمیل این مرحله، عملاً کار ثبت نام به پایان می‌رسد و باید منتظر بمانید تا کارشناسان بروکر فیبوگروپ در مدت کوتاهی، اسناد و مدارک شما را ارزیابی کنند. در صورت تأیید اطلاعات، می‌توانید فعالیت خود را آغاز کنید.

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر Fibogroup

بروکر فیبوگروپ چهار حساب کاربری را برای کاربران در نظر گرفته است. این حساب‌ها شامل سنت، NDD، و Fixed می‌شود. البته حساب اسلامی نیز برای کاربران در دسترس است.

نوع حساب معاملاتی اسپرد کمیسیون نمادهای قابل معامله حداقل واریزی
Cent از ۰.۶ پیپ ۰ ۳۲ جفت ارز

۱۳ ارز دیجیتال

۰
Fixed از ۲ پیپ ۰ ۴۳ جفت ارز

۱۳ ارز دیجیتال

۵۰ دلار
NDD از ۰ تا ۰.۸ پیپ ۰.۰۰۳ تا ۰.۰۰۵ درصد ۳۳ جفت ارز

۱۳ ارز دیجیتال

نمادهای CFD

۵۰ دلار

حساب Cent

کاربران با افتتاح حساب سنت تنها به پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ دسترسی خواهند داشت. کاربران با موجودی حساب صفر می‌توانند در این نوع حساب‌ها فعالیت کنند. مقدار اسپرد دریافت‌شده از کاربران حساب سنت، از ۰.۶ شروع می‌شود.

کمیسیون دریافتی بروکر در این سطح صفر است و کاربران می‌توانند با لوریج ۱۰۰۰ به معامله بپردازند. البته حداکثر لوریج قابل استفاده در معاملات ارزهای دیجیتال ۲۵ است. در این سطح امکان خرید و فروش CFD وجود ندارد و کاربران تنها به ۳۲ جفت ارز فارکس و ۱۳ ارز دیجیتال برای معامله دسترسی دارند.

حساب Fixed

در حساب Fixed، کاربران برای معامله تنها به پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۴ دسترسی دارند. حداقل موجودی مورد نیاز برای افتتاح این حساب، پنجاه دلار است و کاربران ملزم به پرداخت اسپرد از ۲ پیپ هستند.

کمیسیون در این حساب صفر است و کاربران با حداکثر لوریج ۲۰۰ می‌توانند به ترید بپردازند. البته لوریج برای ارزهای دیجیتال همچنان ۲۵ است. تریدرها در این حساب می‌توانند ۴۳ جف ارز فیات و ۱۳ ارز دیجیتال را معامله کنند.

حساب NDD

کاربرانی که حساب NDD باز می‌کنند، به پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴، ۵، و سی تریدر دسترسی کامل دارند. حداقل موجودی برای افتتاح حساب NDD، پنجاه دلار است که حداقل اسپرد از ۰.۰ شروع می‌شود.

در این سطح از کاربران کمیسیون گرفته می‌شود. میزان این کمیسیون ۰/۰۰۳ درصد از مبلغ معامله است. البته کاربرانی که در پلتفرم معاملاتی متاتریدر ۵ به ترید می‌پردازند، ملزم به پرداخت ۰/۰۰۵ درصد از کل حجم معامله به‌عنوان کمیسیون هستند.

حساب اسلامی

حساب اسلامی فقط برای حساب‌های متاتریدر چهار Fixed قابل راه‌اندازی است. افتتاح حساب اسلامی فقط از طریق درخواست به پشتیبانی و تأیید توسط کارگزاری امکان‌پذیر است. حساب‌های اسلامی از پرداخت بهره شبانه (سوآپ)  معاف‌اند و در ازای این معافیت، از کاربران کمیسیون ثابتی گرفته می‌شود.

راهنمای واریز و برداشت در بروکر فیبوگروپ

پس از طی فرایند افتتاح حساب، دسترسی به بخش واریز و برداشت برای کاربران مهیا می‌شود. بروکر فیبوگروپ امکان واریز و برداشت با سوئیفت دلاری و یورویی، ارزهای دیجیتال، ریالی، و کارت‌های اعتباری خارجی را دارد.

البته کاربران می‌توانند از روش‌هایی مانند وب مانی و پرفکت مانی نیز استفاده کنند. بهترین روش برای کاربران ایرانی، روش ریالی و ارزهای دیجیتال است. در ادامه، روش واریز و برداشت ریالی را آموزش می‌دهیم.

شارژ حساب در بروکر فیبوگروپ

در صفحه پروفایل کاربری، روی گزینه شارژ حساب کلیک کنید.

شارژ حساب در بروکر فیبوگروپ به روش نماینده محلی

در صفحه بعد، روش‌های واریز وجه نمایش داده می‌شود. روش نماینده محلی را انتخاب کنید.

شارژ حساب بروکر فیبوگروپ از طریق سایت ایران بورس آنلاین

پس از کلیک روی شارژ حساب، منویی باز می‌شود که توضیحات مورد نیاز برای شارژ حساب را ارائه کرده است. از آنجا که خدمات واریز و برداشت ریالی از طریق ایران بورس آنلاین انجام شده است، باید به سایت این شرکت مراجعه کنید.

برای استفاده از خدمات سایت ایران بورس آنلاین، باید حساب کاربری شما در فهرست مشتریان این شرکت قرار بگیرد. برای این کار طبق مراحل زیر اقدام کنید.

فرم پیام های شخصی ایران بورس آنلاین

روی علامت نامه در بالای سمت چپ در پروفایل کاربری در فیبوگروپ، کلیک کنید و وارد بخش پیام‌ها شوید. در قسمت موضوع سؤال عبارت انتقال به لیست مشتریان «ایران بورس آنلاین» را تایپ کنید. در ادامه و در بخش سؤال، عبارت لطفاً حساب من را به لیست مشتریان «ایران بورس آنلاین» منتقل کنید را تایپ کنید.

پس از آن، متن تأییدیه فیبوگروپ را به آدرس ایمیل [email protected] ارسال کنید تا پشتیبانی ایران بورس آنلاین فرم واریز و برداشت ریالی را برای شما ارسال کند.

فرم واریز و برداشت ریالی ایران بورس آنلاین

در ایمیل ارسالی برای واریز و برداشت، فرم‌های جداگانه‌ای وجود دارد. برای واریز، باید فرمی را که در تصویر می‌بینید، پر کنید. نام بروکر و آدرس ایمیلی را که با آن افتتاح حساب کردید، پر کنید. در انتها، گزینه واریز را انتخاب کنید و گزینه Next را بفشارید.

فرم واریز در ایران بورس آنلاین

در صفحه بعد، مبلغ واریزی را بنویسید و بانک مبدأ را تعیین کنید. در انتها، شماره موبایل را وارد کنید و گزینه Submit را بفشارید.

در انتها، این پیام نمایش داده می‌شود. در این مرحله، باید دقایقی برای ارسال ایمیل از طریق پشتیبانی ایران بورس آنلاین صبر کنید.

ایمیل ارسالی از سمت ایران بورس آنلاین حاوی شماره حسابی است که باید دقیقاً به میزان درخواستی شما واریز انجام شود. شایان ذکر است این شماره حساب تنها سه ساعت اعتبار دارد.

برای فرایند برداشت نیز همین مراحل را طی خواهید کرد. فقط پس از پر کردن فرم، ایمیلی از سمت ایران بورس آنلاین ارسال می‌شود که از کاربر ارسال اطلاعات واریز مانند شماره کارت و شبا را درخواست می‌کند. پس از ارسال این اطلاعات، مبلغ طی چند ساعت به حساب کاربر واریز می‌شود.

انواع نمادهای معاملاتی بروکر Fibogroup

در بروکر فیبوگروپ، نمادهای معاملاتی شامل فارکس، ارزهای دیجیتال، کالاها، و CFD قابل معامله هستند. در بازار فارکس این کارگزاری، ۴۳ جفت ارز قابل معامله وجود دارد. معامله‌گران برای معامله نفت، گاز، طلا، و نقره، به قراردادهای CFD نیاز دارند. بیست شاخص مطرح دنیا و سهام شرکت‌های آمریکایی نیز به‌صورت CFD در دسترس کاربران قرار داده شده است.

حساب دمو بروکر فیبوگروپ

برای دسترسی به حساب دمو بروکر فیبوگروپ، در صفحه اصلی سایت روی گزینه افتتاح حساب دمو کلیک کنید. درصورتی‌که در سایت، ثبت نام انجام داده‌اید، به پروفایل شخصی خود بروید و در نوار سمت راست، حساب‌های دمو را انتخاب کنید.

افتتاح حساب دمو بروکر فیبوگروپ

سپس روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید.

فرم نوع حساب، ارز قابل معامله، مبلغ و لوریج

در صفحه جدید، نوع حساب، ارز قابل معامله، مبلغ و لوریج خود را انتخاب کنید.

اطلاعات حساب دمو پس از تکمیل ثبت نام در بروکر fibo group

در انتها، اطلاعات لاگین و پسورد برای شروع معاملات در حالت دمو در پلتفرم‌های معاملاتی نمایش داده می‌شود.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر فیبوگروپ

بروکر فیبوگروپ امکان معامله در پلتفرم‌های متاتریدر ۴ و ۵ و پلتفرم سی تریدر را برای کاربران فراهم می‌کند. بسته به نوع حساب معاملاتی، می‌توانید از این پلتفرم‌ها استفاده کنید. برای مثال، حساب‌های Cent و Fixed فقط در متاتریدر ۴ قابل استفاده هستند. کاربران برای استفاده از حساب معاملاتی NDD، ملزم به استفاده از متاتریدر ۵ یا سی تریدر هستند.

راهنمای معامله در بروکر Fibogroup

برخلاف برخی از کارگزاری‌ها، برای معامله در فیبوگروپ ملزم به استفاده از یکی از پلتفرم‌های معاملاتی خواهید بود.

معامله در پلتفرم متاتریدر 4

پس از اتصال متاتریدر ۴ به بروکر، امکان مشاهده دارایی و دسترسی به ابزارهای معاملاتی فراهم می‌شود. در کادر سمت چپ، بازارهای معاملاتی در دسترس قابل مشاهده خواهد بود. نحوه معامله در این پلتفرم را هم در مقاله زیر آموزش داده‌ایم که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

کارمزدها، اسپرد، و کمیسیون معاملات بروکر فیبوگروپ

در ادامه، کارمزدها، اسپرد، و کمیسیون معاملات در بروکر فیبوگروپ را بررسی می‌کنیم.

حساب معاملاتی اسپرد کارمزد کمیسیون
Cent از ۰.۶ پیپ ۰ ۰
Fixed از ۲ پیپ ۰ ۰
NDD از ۰ تا ۰.۸ پیپ ۰ ۰.۰۰۳ تا ۰.۰۰۵ درصد از حجم معامله

حساب پم بروکر فیبوگروپ

بروکر فیبوگروپ این امکان را فراهم کرده است که کاربران مبتدی سرمایه خود را در اختیار صاحبان حساب پم (PAMM) بگذازند تا آن‌ها به معامله در بازار و کسب سود بپردازند. حساب پم برای کاربران مبتدی وسیله‌ای عالی است تا از معاملات پرسود و کم‌ریسک تریدرهای حرفه‌ای استفاده کنند و در ازای این خدمات، در سود با آن‌ها شریک شوند. البته معامله‌گران حرفه‌ای نیز می‌توانند به افتتاح حساب پم بپردازند و با سرمایه کاربران مبتدی معامله کنند.

بونوس‌های بروکر Fibogroup

بونوس‌ها جوایز تشویقی‌ای هستند که بروکرها برای انجام فعالیت‌های مختلف، به کاربران اهدا می‌کنند. بررسی‌های ما نشان می‌دهد که در حال حاضر، بروکر فیبوگروپ هیچ طرح تشویقی فعالی ندارد.

پشتیبانی بروکر فیبوگروپ

معمولا بروکرها برای راحتی کاربران، چندین راه دسترسی به پشتیبانی را در نظر می‌گیرند. اولین راه ارتباطی کاربران با پشتیبانی فیبوگروپ، استفاده از چت آنلاین سایت است. البته کاربران می‌توانند از چت تلگرام از پشتیبانی فارسی بهره‌مند شوند. تماس با شماره درج‌شده در سایت و گذاشتن تیکت نیز از دیگر راه‌های ارتباط با پشتیبانی فیبوگروپ است.

کلام پایانی

در این مقاله بروکر فیبوگروپ را نقد و بررسی کردیم. این بروکر در طول مدت زمانی که از فعالیتش سپری شده، توانسته است کاربران زیادی را ارزیابی کند و از این طریق، اعتبار زیادی برای خود دست‌وپا کرده است. این مسئله برای تریدرهای ایرانی نیز صادق است و به‌دلیل پشتیبانی بروکر Fibogroup از زبان فارسی، کاربران ایرانی زیادی در آن مشغول به فعالیت هستند. اگر تجربه معامله در بروکر فیبوگروپ را دارید، نظرهای خود را درباره آن با ما در میان بگذارید.