آی اف سی مارکتس، از بروکرهای قدیمی (سال ۲۰۰۶) است که خوشبختانه، تریدرهای ایرانی می‌توانند با آن کار کنند. این پلتفرم معاملاتی ضمن برخورداری از امکانات متنوع و خدمات واریز و برداشت، پشتیبانی خوبی نیز ارائه می‌کند. در این مطلب، ضمن معرفی بروکر IFC Markets، نحوه کار کردن با آن را بررسی می‌کنیم.

لوگو بروکر آی اف سی مارکتس
بروکر IFC Markets
۴.۶
دسترسی به بازار کریپتو و فارکس
پشتیبانی فارسی
رگوله معتبر
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

بروکر آی اف سی مارکتس چیست؟ (IFC Markets)

بروکر IFC Markets در سال ۲۰۰۶ در ویرجین انگلستان شروع به فعالیت کرد. این بروکر از بیش از ۶۵۰ نماد معاملاتی پشتیبانی می‌کند و میلیون‌ها کاربر فعال در سطح جهان دارد. یکی از بزرگ‌ترین مزایای این بروکر، امکان استفاده کاربران ایرانی از آن است.

کارگزاری آی اف سی مارکتس برای کاربران آسیایی وب سایت اختصاصی دارد که در همین وب سایت، به‌صورت کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. علاوه‌ بر این، کاربران امکان واریز و برداشت ریالی را در این صرافی دارند و به‌راحتی می‌توانند موجودی حساب خود را در قالب ریال برداشت کنند.

این بروکر کاملاً رگوله شده است و از BVI FSC مجوز دارد. حداقل میزان واریز برای انجام معاملات در این کارگزاری یک دلار است که باعث افزایش دسترسی کاربران به این پلتفرم شده است. شایان ذکر است بروکر IFC Markets بخشی از گروه شرکت‌های IFCM است که در توسعه پروژه‌هایی در زمینه فناوری‌های مالی، با رعایت قوانین بین‌المللی و برای ارائه خدمات مالی مشارکت دارند. این کارگزاری از بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان است.

بروکر IFC Markets در یک نگاه

نام بروکر IFC Markets
سال تأسیس ۲۰۰۶
دفتر مرکزی جزایر ویرجین انگلستان
رگولاتور CySec
انواع حساب معاملاتی استاندارد و مبتدی
انواع نمادهای معاملاتی ۶۵۰ نماد معاملاتی شامل جفت ارزهای فیات، سهام، شاخص سهام، کالا، فلزات گران‌بها، و ETF
روش‌های واریز و برداشت ریالی، وب مانی، تاپ چنج، ویزا کارت، مستر کارت، ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و تتر
انواع پلتفرم‌های معاملاتی سه پلتفرم معاملاتی شامل متاتریدر ۴ و ۵ و نت ترید ایکس
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ ندارد
بونوس دارد
آدرس شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام: https://www.instagram.com/ifcmarkets.farsi/

یوتیوب: https://www.youtube.com/user/ifcmarkets

تلگرام: https://t.me/IFC_Markets

پشتیبانی تلگرام: https://t.me/IFC_Markets_farsi

چت داخل سایت

ایمیل: [email protected]

شماره تماس: ۰۰۳۵۷۲۵۰۵۷۲۸۳

آیا بروکر آی اف سی مارکتس برای ایرانیان در دسترس است؟

بروکر آی اف سی مارکتس برای کاربران ایرانی نسخه فارسی دارد. بنابراین، این کارگزاری برای استفاده کاربران ایرانی هیچ محدودیتی در نظر نگرفته است. علاوه‌ بر این، معامله‌گران می‌توانند از خدمات پشتیبانی فارسی این سایت بهره‌مند شوند.

بروکر IFCMarkets برای رفاه حال بیشتر کاربران ایرانی، واریز و برداشت ریالی نیز در نظر گرفته است تا کاربران به‌راحتی از این پلتفرم استفاده کنند و از خدمات آن بهره‌مند شوند. کاربران ایرانی فعال در بازار فارکس، باید برای فعالیت در این بروکر، به ساعت کار بازار فارکس توجه کنند تا مانع بسته شدن معاملات خود شوند.

رگولاتور بروکر آی اف سی مارکتس

بروکر آی اف سی مارکتس برای فعالیت در بازارهای مالی دو مجوز رگوله دارد. این کارگزاری دارای مجوز از BVI FSC و بیمۀ غرامت حرفه‌ای از Syndicate 4000 متعلق به Hamilton Group است. برای کسب مجوزهای لازم به‌منظور خدمت‌رسانی به کاربران ایرانی، این بروکر از CySec مجوز دارد و عضو Investor Compensation Fund (صندوق جبران خسارت سرمایه گذار) نیز هست.

نقد و بررسی بروکر IFC Markets

این بروکر نیز مانند نمونه‌های مشابه، مزایا و معایبی دارد. در ادامه، نقاط ضعف و قوت بروکر آی اف سی مارکتس را بررسی می‌کنیم.

مزایای بروکر آی اف سی مارکتس

  • رگوله معتبر در شعبه اصلی؛
  • سابقه هجده‌ساله در بازارهای مالی؛
  • واریز و برداشت ریالی؛
  • مقالات آموزشی فارسی؛
  • پلتفرم‌های معاملاتی متنوع؛
  • پشتیبانی پاسخ‌گو به زبان فارسی.

معایب بروکر آی اف سی مارکتس

  • محدودیت در لوریج (۱:۲۰۰ تا ۱:۴۰۰).

آموزش ثبت نام در بروکر آی اف سی مارکتس

برای ثبت نام و شروع معاملات، باید فرایند ورود به IFC Markets را پشت سر بگذارید. برای ثبت نام از صفحه اصلی بروکر به آدرس www.ifcmiran.asia استفاده کنید. در ادامه، مراحل افتتاح حساب را در بروکر آی اف سی مارکتس آموزش می‌دهیم.

برای ثبت نام در بروکر ifc وارد سایت شوید و روی گزینه ی افتتاح حساب کلیک کنید.

در صفحه اصلی سایت، روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید.

سپس فرم نمایش داده شده را با اطلاعات هویتی خود تکمیل کنید.

در صفحه جدید، اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. به‌ترتیب، کادرهای مربوط به نام، نام‌خانوادگی، ایمیل، رمز عبور، کشور محل سکونت، و شماره تلفن همراه را پر کنید. در انتها، روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

لینک تایید ایمیل برای شما ارسال شده است؛ وارد ایمیلتان شوید و تایید کنید.

در ادامه، با مراجعه به ایمیل، آدرس ایمیلی را که برای ثبت نام وارد کردید، تأیید کنید.

نوع حساب، پلتفرم معاملاتی، اهرم و ارز پایه را مشخص کنید.

پس از تأیید ایمیل، در صفحه جدید باید نوع حساب خود را مشخص و روی دکمه افتتاح حساب کلیک کنید. در اینجا قصد داریم حساب واقعی افتتاح کنیم. پس از کلیک روی افتتاح حساب، صفحه‌ای کشویی مانند تصویر بالا باز می‌شود.

در این صفحه، از بین سه پلتفرم معاملاتی موجود یکی را انتخاب کنید. در ادامه، نوع حساب را بین Micro و Standard انتخاب کنید. در کادر پایین، باید اهرم مورد استفاده برای معاملات را انتخاب کنید. در حالت عادی، این گزینه روی ۱:۲۰۰ قرار دارد. انتخاب از ۱:۱ تا ۱:۲۰۰ امکان‌پذیر است. در ادامه، ارز مورد استفاده برای معاملات را بین دلار آمریکا، ین ژاپن، و یورو انتخاب کنید. در انتها، روی دکمه سبز رنگ افتتاح حساب کلیک کنید.

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر آی اف سی مارکتس

بروکر آی اف سی مارکتس برای راحتی کاربران و ارائه خدمات متنوع، حساب‌های معاملاتی متنوعی ایجاد کرده است. این حساب‌ها شامل استاندارد (Standard)، مبتدی (Beginner)، و دمو (Demo) می‌شود. در ادامه، در قالب جدول، این حساب‌ها را معرفی می‌کنیم.

Standard Beginner Demo
سپرده اولیه ۱۰۰۰ دلار

۱۰۰۰ یورو

۱۰۰۰۰۰ ین ژاپن

۱ دلار

۱ یورو

۱۰۰ ین

ندارد
اهرم ۱:۱ تا ۱:۲۰۰ ۱:۱ تا ۱:۴۰۰ ندارد
حداقل اسپرد ثابت ۱/۸ پیپ ۱/۸ پیپ ۱/۸ پیپ
حداقل اسپرد شناور ۰/۴ پیپ ۰/۴ پیپ ۰/۴ پیپ

علاوه‌ بر این حساب‌ها، این بروکر حساب اسلامی نیز دارد. با افتتاح حساب اسلامی می‌توانید معاملات خود را در این بروکر فارکس بدون سواپ انجام دهید.

راهنمای واریز و برداشت در بروکر آی اف سی مارکتس

همان‌طور که گفته شد، واریز و برداشت در بروکر آی اف سی مارکتس با حواله پرداخت ریال، رمزارز، وب مانی، پرفکت مانی، مستر کارت، و ویزا کارت امکان‌پذیر است. در ادامه، روش واریز ریالی را به‌صورت تصویری آموزش می‌دهیم.

برای واریز وجه به بروکر آی اف سی میتوانید از روش های ریالی، وبمانی و پرفکت مانی استفاده کنید.

طبق تصویر بالا، واریز ریالی با دو شیوه حواله بانکی و شارژ ریالی (درگاه پاسارگاد نوین) امکان‌پذیر است. شارژ حساب با حواله بانکی یک روز زمان می‌برد، اما شارژ مستقیم با درگاه پاسارگاد نوین یک‌ساعته انجام می‌شود.

برای احراز هویت در بروکر ifc markets باید طبق تصویر عکس سلفی گرفته و آپلود کنید.

پیش از اقدام برای واریز وجه، باید مرحله احراز هویت را پشت سر بگذارید. در این مرحله، متن درخواستی را در برگه کاغذی بنویسید و به همراه کارت ملی و کارت بانکی، عکس سلفی از خود بگیرید. سپس عکس را برای بروکر بفرستید تا فرایند احراز هویت تکمیل شود.

پس از تکمیل احراز هویت، که احتمالا بین سه ساعت تا یک روز زمان می‌برد، می‌توان مراحل واریز وجه را تکمیل کرد.

برای ادامه واریز وجه، باید مبلغ مدنظر را به شماره حساب بروکر واریز و عکس فیش آن را برای کارگزاری ارسال کنید. طی یک روز حسابتان به میزان مبلغ واریزی شارژ می‌شود.

انواع نمادهای معاملاتی بروکر IFC Markets

در ادامه، انواع نمادهای معاملاتی در دسترس را بررسی می‌کنیم.

نماد معاملاتی تعداد نمادهای معاملاتی
جفت ارزهای فارکس ۴۹
فلزات ۶
شاخص ۱۲
سهام بیش از ۴۰۰ سهام
کالا ۲۰
ETF ۴

حساب دمو بروکر آی اف سی مارکتس

بروکر آی اف سی مارکتس امکان دسترسی کاربران به حساب دمو و انجام معاملات آزمایشی را فراهم کرده است. برای دسترسی به حساب دمو، وارد پروفایل کاربری شوید و با انتخاب حساب مجازی، به بخش معاملات دمو دسترسی پیدا کنید.

برای ساخت حساب دمو در صرافی آی اف سی بعد از کلیک روی باز کردن حساب گزینه ی افتتاح حساب مجازی را انتخاب کنید.

مانند مراحل افتتاح حساب، پلتفرم معاملاتی، اهرم مورد نیاز، موجودی اولیه، و ارز معیار را انتخاب و روی گزینه افتتاح حساب کلیک کنید.

سپس اطلاعات حساب دمو برای شما نمایش داده می شود.

در ادامه، شماره حساب و رمز عبور معامله به کاربر ارائه می‌شود. رمز عبور را در پلتفرم انتخابی برای معامله، وارد کنید، تا به حساب بروکر از پلتفرم معاملاتی دسترسی یابید.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر آی اف سی مارکتس

بروکر ifc markets برای تسهیل معامله کاربران، امکان اتصال به پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ و نت ترید ایکس (NETTradeX) را مهیا کرده است. شایان ذکر است پلتفرم معاملاتی نت ترید ایکس از محصولات شرکت مادر بروکر، یعنی IFCM، است.

کاربران به‌راحتی می‌توانند پلتفرم‌های معاملاتی را با شماره حساب و رمز عبور به بروکر متصل کنند و به بازارهای تحت پوشش کارگزاری دسترسی داشته باشند.

راهنمای معامله در بروکر آی اف سی مارکتس

برای معامله در بروکر باید از پلتفرم‌های معاملاتی مانند متاتریدر ۴ و ۵ استفاده کنید. کاربران با تکمیل مراحل افتتاح حساب، رمز عبوری برای اتصال بروکر به پلتفرم معاملاتی دریافت می‌کنند. با وارد کردن رمز عبور، به پروفایل معاملاتی خود در متاتریدر ۴، ۵ و نت ترید ایکس دسترسی خواهند داشت.

کارمزدها، اسپرد و کمیسیون معاملات بروکر آی اف سی مارکتس

بروکر IFC Markets مدل‌های مختلفی از اسپرد دارد. هر پلتفرم معاملاتی در این بروکر، اسپرد مختص به خود را دارد. تمام حساب‌های پلتفرم NetTradeX شامل اسپرد ثابت و متغیر، بسته به انتخاب کاربر می‌شوند، اما اسپرد حساب‌های متاتریدر ۴ از نوع ثابت و حساب‌های متاتریدر ۵ از نوع اسپرد متغیر است.

به‌صورت کلی، اسپرد ثابت و شناور در این کارگزاری به‌صورت زیر است:

  • اسپرد ثابت از ۱/۸ پیپ شروع می‌شود.
  • اسپرد متغییر از ۰/۴ پیپ شروه می‌شود.

هیچ کدام از حساب‌های معاملاتی بروکر آی اف سی مارکتس کمیسیون ندارند.

حساب PAMM بروکر آی اف سی مارکتس

یکی از امکانات جالب‌توجه بروکر IFC Markets وجود حساب پم (PAMM) است. با افتتاح این حساب، کاربر سرمایه خود را در اختیار مدیر حساب می‌گذارد تا او به‌جای کاربر، معاملات را انجام دهد. مدیران حساب پم افراد باتجربه‌ای هستند که سابقه درخشانی در بازارهای مالی دارند و می‌توانند در سودده‌بودن حساب کاربر، کمک‌کننده باشند. این نوع حساب می‌تواند برای افرادی که فرصت کافی برای انجام معاملات ندارند یا تجربه کافی ندارند، بسیار مناسب باشد.

بونوس‌های بروکر IFC Markets

بروکر آی اف سی مارکتس به‌مناسبت‌های مختلف، بونوس‌های متنوعی برای کاربران در نظر می‌گیرد. در حال حاضر، تنها دو بونوس برای کاربران فعال است که شامل موارد زیر است.

  • بونوس شرکت در آکادمی: ۱۵ درصد روی حداقل واریزی ۱۰۰ دلار در صورت شرکت در آکادمی معامله IFCM؛
  • بونوس دعوت دوستان: بونوس تا ۵۰ دلار برای شخص دعوت‌کننده و تا ۷۵ دلار برای شخص دعوت‌شده.

پشتیبانی بروکر آی اف سی مارکتس

بروکر آی اف سی مارکتس راه‌های متنوعی برای رسیدگی به مشکلات کاربران مهیا کرده است. کاربران می‌توانند به‌وسیله ربات تلگرام، به پشتیبانی فارسی این کارگزاری دسترسی داشته باشند. علاوه‌ بر این، امکان دسترسی به پشتیبانی از طریق چت آنلاین سایت نیز وجود دارد. پشتیبانان بروکر در واتس‌اپ و اسکایپ نیز آماده کمک‌رسانی به معامله‌گران هستند.

کلام پایانی

بروکر آی اف سی مارکتس با ارائه حساب‌های متنوع معاملاتی، امکان دسترسی به پلتفرم‌های متاتریدر ۴ و ۵، و بازارهای متنوع مالی، خدمات بسیار گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند با کمیسیون صفر به معامله بپردازند. علاوه‌ بر این، محدودیتی برای کاربران ایرانی نیز وجود ندارد و کاربران می‌توانند از دو روش واریز ریالی بهره‌مند شوند. در این مقاله بروکر ICF Markets را به‌صورت کامل بررسی و تمام امکانات آن را معرفی کردیم.