نورد اف ایکس (NordFX) از بروکرهای شناخته‌شده فارکس است که از سال ۲۰۰۸ فعالیت خود را شروع کرده و با ارائه خدمات و امکانات متنوع، معامله در بازارهای مالی را برای تریدرها ساده‌تر کرده است. این بروکر علاوه‌بر جفت ارزهای فارکس، امکان معامله فلزات گران‌بها، ارزهای دیجیتال، شاخص‌ها، و غیره را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در این مقاله از کلینیک سرمایه قصد داریم به معرفی کامل بروکر نورد اف ایکس و نحوه معامله در آن بپردازیم و مزایا و معایب آن را بررسی کنیم. اگر مایلید بیشتر با بروکر NordFX و ویژگی‌های آن آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

بروکر نورد اف ایکس چیست؟

بروکر نورد اف ایکس (NordFX) از بروکرهای قدیمی بازارهای مالی به حساب می‌آید که در سال ۲۰۰۸، راه‌اندازی شده است. این شرکت با بیش از چهارده سابقه، توانسته است بیش از شصت جایزه مختلف را در جشنواره‌های مختلف کسب کند و با وجود بیش از ۱/۷ میلیون کاربر از سراسر جهان، از بروکرهای محبوب در میان تریدرها محسوب می‌شود.

بروکر نورد اف ایکس امکان معامله انواع دارایی‌های دیجیتال را دارد و به کاربران اجازه می‌دهد تا روی پلتفرم‌های مختلف معاملات خود را انجام دهند. ارائه اهرم تا ۱۰۰۰x، ارائه حساب سرمایه گذاری پم (PAMM)، اسپردهای کم، اجرای سریع تراکنش‌ها، امکان سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بروکر، ارائه منابع آموزشی مختلف، پشتیبانی ۲۴ساعته در روزهای کاری، و ارائه مطالب تحلیلی و اخبار اقتصادی از ویژگی‌های کلیدی بروکر نورد اف ایکس محسوب می‌شود.

بروکر نورد اف ایکس در یک نگاه

نام بروکر نورد اف ایکس (NordFX)
سال تأسیس ۲۰۰۸
دفتر مرکزی فیلیپین
رگولاتور VFSC, CySEC, FCM
انواع حساب معاملاتی دارد
انواع نمادهای معاملاتی فارکس، فلزات، ارز دیجیتال، شاخص، نفت
روش‌های واریز و برداشت انتقال بانکی، ویزا و مستر، ارز دیجیتال، و …
انواع پلتفرم‌های معاملاتی دارد
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ ندارد
بونوس دارد
آدرس شبکه‌های اجتماعی توییتر:

اینستاگرام:

https://www.instagram.com/nordfx/

فیسبوک:

https://www.facebook.com/NordFX

تلگرام:

https://t.me/Nordfx_Iran

پشتیبانی پشتیبانی فارسی در تلگرام:

https://t.me/NORDFXIRAN

واتساپ:

https://wa.me/message/4ZOQID54G7FWH1

پشتیبانی آنلاین:

https://persian-nordfx.com/do/support

تلفن:

+۳۵۷-۲۵۰۳۰۲۶۲

ایمیل بخش فارسی:

[email protected]

آیا بروکر نورد اف ایکس برای ایرانیان در دسترس است؟

بروکر نورد اف ایکس علاوه‌بر اینکه وب‌سایت خود را به زبان فارسی ارائه می‌کند، خدمات خود را نیز بدون مشکل در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد. این بروکر فارکس امکان احراز هویت با استفاده از مدارک هویتی ایرانی را فراهم کرده و برای واریز و برداشت کاربران ایرانی نیز روش پرداخت ریالی (با استفاده از صرافی تاپ چنج) و ارز دیجیتال را در نظر گرفته است.

رگولاتور بروکر نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس از چندین رگوله مجوزهای خود را دریافت کرده است تا بتواند خدمات خود را در سراسر جهان ارائه کند. این بروکر مجوز کلاس A از کمیسیون خدمات مالی وانواتو (VFSC) دریافت کرده است که بالاترین مرجع قانون‌گذاری حوزه مالی در جمهوری وانواتو به حساب می‌آید. این مجوز نورد اف ایکس را ملزم می‌کند که براساس استانداردهای سخت‌گیرانه این کمیسیون، از سرمایه کاربران محافظت کند و معاملات را به‌صورت عادلانه انجام دهد.

 

نورد اف ایکس از کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس (CySEC) نیز مجوز کلاس A دارد که تعهد این بروکر را به استانداردهای بازارهای مالی افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این، NordFX از اعضای کمیسیون مستقل FCM است که در زمینه حل مشکلات بروکرهای فارکس و CFD فعالیت می‌کند. عضویت در این کمیسیون سبب حفاظت بیشتر از حقوق کاربران نورد اف ایکس می‌شود و در صورت بروز مشکل، کاربران راحت‌تر می‌توانند خسارت خود را دریافت کنند.

نقد و بررسی بروکر نورد اف ایکس

نورد اف ایکس سابقه زیادی در بازار فارکس و CFD دارد و توانسته است کاربران زیادی را به استفاده از خدمات خود ترغیب کند. این بروکر از دو رگوله مختلف در وانواتو و قبرس مجوز گرفته است، اما رگولاتورهای آن به اندازه رگولاتورهای فعال در استرالیا و انگلیس معتبر نیستند.

نورد اف ایکس به کاربران خود اجازه می‌دهد تا انواع ارزها و شاخص‌ها را معامله کنند و سه نوع حساب معاملاتی با اسپردهای متنوع در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. به‌طور خلاصه، می‌توان مزایا و معایب بروکر نورد اف ایکس را به این صورت خلاصه کرد:

مزایای بروکر نورد اف ایکس

  • امکان معامله فارکس، ارز دیجیتال، شاخص‌های سهام، نفت و غیره؛
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف؛
  • اسپرد و کمیسیون رقابتی؛
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در روزهای کاری؛
  • اجرای سریع معاملات در حساب ECN؛
  • ارائه حساب دمو؛
  • پشتیبانی از زبان فارسی.

معایب بروکر NordFX

  • تنوع کم دارایی‌های قابل معامله در مقایسه با رقبا؛
  • ارائه نکردن پشتیبانی در تعطیلات آخر هفته؛
  • دریافت نکردن مجوز از رگولاتورهای معتبر جهان؛
  • پشتیبانی نکردن از متاتریدر ۵؛
  • ارائه نکردن بونوس ثبت نام و واریز اولیه.

آموزش ثبت نام در بروکر نورد اف ایکس

ثبت نام در بروکر نورد اف ایکس فرایند ساده‌ای دارد. برای شروع ثبت نام، کافی است از طریق این لینک وارد صفحه اصلی سایت شوید و در بالای صفحه، روی دکمه «باز کردن حساب معاملاتی» کلیک کنید.

باز کردن حساب معاملاتی در بروکر nord fx

با کلیک روی این دکمه، وارد صفحه ثبت نام می‌شوید. در فرم ثبت نام اطلاعات شخصی خود را وارد کنید و تیک توافق با قوانین بروکر را بزنید. سپس روی گزینه «I am human» بزنید و پس از حل آن، روی دکمه «باز کردن یک حساب معاملاتی» کلیک کنید.

فرم ثبت نام اطلاعات شخصی بروکر nord fx

با کلیک روی این دکمه، ثبت نام انجام می‌شود و می‌توانید اطلاعات حساب خود را به همراه رمز عبور مشاهده کنید. این اطلاعات به آدرس ایمیل شما نیز ارسال می‌شوند، اما با این حال، آن‌ها را در جای امنی یادداشت کنید. سپس می‌توانید روی دکمه ورود کلیک کنید و وارد پنل کاربری خود شوید.

اطلاعات حساب پس از ثبت نام در بروکر nord fx

آموزش احراز هویت در بروکر NordFX

بعد از اینکه ثبت نام اولیه انجام شد و وارد پنل کاربری شدید، فرایند احراز هویت را انجام دهید. برای این کار در پایین پنل کاربری روی دکمه «آپلود پاسپورت» کلیک کنید تا وارد صفحه بارگذاری اسناد شوید.

آپلود پاسپورت در فرم احراز هویت nord fx

در صفحه آپلود اسناد، مدارک احراز هویت و آدرس محل سکونت را بارگذاری کنید. برای احراز هویت می‌توانید از عکس پاسپورت، کارت ملی، یا گواهی‌نامه استفاده کنید. برای تأیید آدرس محل سکونت نیز قبوض مختلف یا صورت‌حساب بانکی حاوی آدرس قابل قبول هستند. بعد از انتخاب هر مدرک، دکمه آپلود را بزنید تا فایل آن برای بروکر ارسال شود.

آپلود اسناد در فرم احراز هویت nord fx

بعد از بارگذاری مدارک مورد نیاز، منتظر بمانید تا احراز هویت شما انجام شود. نتیجه احراز هویت از طریق ایمیل به شما اطلاع داده خواهد شد.

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس سه نوع حساب معاملاتی و یک نوع حساب پس‌انداز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که هریک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و هر کاربر، بسته به نیاز خود، می‌تواند از آن‌ها برای انجام معاملات استفاده کند. این حساب‌ها روی حساب‌های معاملاتی بروکر NordFX عبارت‌ند از:

حساب فیکس (Fix)

حساب فیکس ساده‌ترین حساب نورد اف ایکس است که می‌توان با حداقل واریز ده دلار از آن استفاده کرد. اسپرد این حساب از ۲ پیپ شروع می‌شود و امکان معامله تا لوریج ۱:۱۰۰۰ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تعداد نمادهای قابل معامله با این حساب کمی کمتر از حساب‌های دیگر است و به کاربران اجازه می‌دهد تا در انواع بازارها از جمله فارکس، ارز دیجیتال، فلزات، شاخص‌ها، و نفت خام معامله کنند. حساب فیکس بدون کمیسیون است و می‌توان روی پلتفرم‌های موبایل و دسکتاپ متاتریدر ۴ از آن استفاده کرد.

حساب پرو (Pro)

حساب پرو بروکر نورد اف ایکس به حداقل صد دلار واریز نیاز دارد. این حساب نیز مثل حساب فیکس بدون کمیسیون است، اما اسپرد کمتری دارد. اسپرد حساب پرو از ۰.۹ پیپ شروع می‌شود و برای کاربرانی که حجم معاملات زیادی دارند، مناسب‌تر است. این حساب نیز امکان استفاده از لوریج تا ۱:۱۰۰۰ را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با استفاده از این حساب، می‌توان تمام نمادهای معاملاتی ارائه‌شده از جمله ۳۳ جفت ارز فارکس، فلزات گران‌بها، ارزهای دیجیتال، شاخص‌ها، و نفت خام را معامله کرد.

حساب زیرو (Zero)

حساب زیرو برای کاربران حرفه‌ای و افرادی با حجم معاملات زیاد مناسب است. این حساب به حداقل پانصد دلار واریز نیاز دارد و اجازه استفاده از لوریج تا ۱:۱۰۰۰ را فراهم می‌کند. اسپرد این حساب از ۰ پیپ شروع می‌شود و بسته به حجم معاملات، تغییر می‌کند. این حساب برخلاف دو حساب قبلی، کمیسیون دارد و ۰/۰۰۳۵ درصد از هر معامله خرید یا فروش به‌عنوان کمیسیون آن کسر می‌شود. این حساب علاوه بر معامله جفت ارزها، فلزات، ارزهای دیجیتال، نفت، و شاخص‌ها، امکان دسترسی به شبکه ارتباطات الکترونیک (ECN) را نیز فراهم می‌کند.

راهنمای واریز و برداشت در بروکر نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس روش‌های مختلفی برای واریز و برداشت دارد. برای واریز و برداشت از این بروکر، ابتدا باید فرایند احراز هویت خود را با استفاده از مدارک هویتی و آدرس سکونت تکمیل کنید. پس از احراز هویت، در صفحه اصلی پنل کاربری حساب‌های معاملاتی شما نمایش داده می‌شود.

برای واریز وجه به حساب معاملاتی خودتان در پنل کاربری، روی گزینه «واریز وجه»، که در جلو هر حساب معاملاتی وجود دارد، کلیک کنید.

نحوه واریز وجه در nord fx

با کلیک روی این گزینه، وارد صفحه واریز و برداشت خواهید شد. در این صفحه نوع تراکنش را روی واریز قرار دهید و سپس روش واریز را انتخاب کنید. برای واریز و برداشت ریالی می‌توانید از صرافی تاپ چنج (که با عنوان «TC-Pay» در گزینه‌ها ارائه شده است) استفاده کنید.

برای پرداخت ارز دیجیتال نیز می‌توانید از گزینه‌هایی مثل تتر (USDT)، یو اس دی کوین (USDC)، دای (DAI) و غیره استفاده کنید. اگر روش پرداخت ارز دیجیتال را انتخاب می‌کنید، حتماً به شبکه آن دقت کنید؛ چراکه در صورت واریز اشتباه، امکان برگرداندن پول شما وجود ندارد.

انتخاب روش واریز و نوع تراکنش در nord fx

بعد از انتخاب روش واریز، جزئیات تراکنش به شما نمایش داده می‌شود. برای مثال، اگر واریز از طریق تاپ چنج را انتخاب کرده باشید، در این مرحله باید مبلغ واریز را به دلار وارد کنید و دکمه واریز وجه را بزنید.

جزئیات تراکنش در nord fx

با کلیک روی دکمه واریز، به صفحه ورود به صرافی تاپ چنج وارد خواهید شد. کافی است وارد حسابتان شوید و فرایند واریز ریالی را تکمیل کنید تا پول به حسابتان واریز شود.

برداشت از بروکر نورد اف ایکس نیز روند کاملاً مشابهی دارد. برای برداشت پول از حساب، در صفحه اصلی پنل کاربری، روی گزینه «برداشت» در جلو حساب معاملاتی خود کلیک کنید.

برداشت از بروکر نورد اف ایکس

با کلیک روی این گزینه، وارد صفحه واریز و برداشت خواهید شد. نوع تراکنش را روی برداشت قرار دهید و حساب مدنظرتان برای برداشت را انتخاب کنید. سپس روش انتقال برداشت را انتخاب کنید و دکمه «ادامه» را بزنید.

نوع تراکنش برداشت وجه از بروکر نورد اف ایکس

اگر روش برداشت از طریق تاپ چنج را انتخاب کنید، در مرحله دوم باید شماره حساب گیرنده و مبلغ برداشت را به دلار وارد کنید و دکمه «ارسال» را بزنید.

جزئیات تراکنش برداشت از بروکر نورد اف ایکس

با زدن دکمه ارسال به صفحه صرافی تاپ چنج هدایت خواهید شد و با طی کردن مراحل مربوط به آن، می‌توانید فرایند برداشت از حساب را تکمیل کنید.

انواع نمادهای معاملاتی بروکر NordFX

تعداد نمادهای قابل معامله در بروکر نورد اف ایکس در مقایسه با بسیاری از بروکرهای مشابه چندان زیاد نیست، اما با این حال، تنوع خوبی دارد و به کاربران خود اجازه می‌دهد تا در بازارهای مختلف به معامله بپردازند. نمادهای معاملاتی بروکر نورد اف ایکس عبارت‌اند از:

  • ۳۳ جفت ارز فارکس؛
  • ۱۳ ارز دیجیتال مختلف؛
  • سهام شرکت‌های مطرح جهان؛
  • شاخص‌های مهم مثل داوجونز و …؛
  • فلزات گران‌بها؛
  • کالاهای مختلف مثل نفت خام، طلا، نقره، و ….

حساب دمو بروکر نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس امکان استفاده از حساب دمو یا آزمایشی را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. حساب دمو به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از پول مجازی و بدون درگیر کردن سرمایه واقعی خود، امکانات بروکر را بررسی و استراتژی‌های معاملاتی خود را آزمایش کنند. برای افتتاح حساب دمو در این بروکر، در صفحه باز کردن حساب، به‌جای حساب معاملاتی، گزینه «باز کردن یک حساب دمو» را انتخاب کنید.

فرم افتتاح حساب دمو در بروکر nord fx

در فرم مربوطه، اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی، ایمیل و تلفن را وارد کنید. سپس عبارت نمایش‌داده‌شده در تصویر را در کادر مربوط به آن وارد کنید و دکمه «باز کردن حساب دمو» را بزنید. اطلاعات حساب دمو به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید با استفاده از آن، وارد یکی از پلتفرم‌های متاتریدر دسکتاپ یا موبایل شوید و از حساب دمو استفاده کنید. اطلاعات حساب به ایمیل شما نیز ارسال خواهند شد.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس پلتفرم اختصاصی ندارد و معاملات آن بر بستر متاتریدر انجام می‌شود. یکی از محدودیت‌های این بروکر این است که فقط از متاتریدر ۴ پشتیبانی می‌کند و امکان استفاده از حساب‌های آن در متاتریدر ۵ وجود ندارد.

متاتریدر ۴ از محبوب‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی در میان تریدرهاست که علاوه‌بر ارائه چارت نمادهای مختلف، ابزارهای متنوعی را در زمینه تحلیل تکنیکال در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

راهنمای معامله در بروکر NordFX

همان‌طور که در بخش‌های قبل اشاره شد، بروکر نورد اف ایکس پلتفرم اختصاصی برای معاملات در نظر نگرفته است و فقط از متاتریدر ۴ پشتیبانی می‌کند. برای معامله در این بروکر، پس از افتتاح حساب و احراز هویت، اپلیکیشن متاتریدر ۴ را متناسب با سیستم‌عامل خود از لینک‌های بالا دریافت و نصب کنید. پس از نصب، می‌توانید با استفاده از اطلاعات حساب، وارد اپلیکیشن شوید.

راهنمای معامله در بروکر NordFX

پس از ورود، در منوی «Quotes»، می‌توانید نمادهای معاملاتی مختلف و قیمت آن‌ها را مشاهده کنید.

راهنمای معامله در بروکر NordFX

با انتخاب هر نماد، وارد صفحه مربوط به آن می‌شوید و علاوه‌بر مشاهده چارت قیمت، می‌توانید از اندیکاتورهای مختلف برای تحلیل تکنیکال استفاده کنید.

راهنمای معامله در بروکر NordFX

در همین صفحه، روی علامت + در بالا سمت راست بزنید و با ورود به منوی ترید، معامله خرید یا فروش خود را ثبت کنید.

راهنمای معامله در بروکر NordFX

منوی ترید در پایین صفحه سوابق معاملات شما و همچنین موجودی حسابتان را نمایش می‌دهد. در این صفحه می‌توانید موقعیت‌های معاملاتی فعلی یا قبلی خود را ببینید، آن را ببندید، یا تغییر دهید.

راهنمای معامله در بروکر NordFX

کپی تریدینگ بروکر نورد اف ایکس

یکی از خدماتی که بروکر نورد اف ایکس در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، سرویس کپی تریدینگ آن است. در سرویس کپی تریدینگ، معامله‌گرهای باتجربه و حرفه‌ای می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را در اختیار دیگران قرار دهند و از این طریق درآمد کسب کنند. سایر کاربران نیز می‌توانند معاملات این تریدرها را کپی کنند و با استفاده از استراتژی آن‌ها، به معامله و کسب سود بپردازند.

کاربران برای استفاده از سرویس کپی تریدینگ نورد اف ایکس باید حداقل صد دلار به حساب خود واریز کنند و به‌ازای معاملاتی که کپی می‌کنند، مقدار مشخصی از سود معاملات خود را (که از ۱۰ درصد شروع می‌شود) به تریدر ارائه‌کننده سیگنال بپردازند. توجه کنید که این مبلغ فقط برای معاملات سودآور دریافت می‌شود و اگر معامله با ضرر بسته شود، سودی نیز به تریدر ارائه‌کننده سیگنال پرداخت نمی‌شود.

برای استفاده از این سرویس کافی است در پنل کاربری خود از منوی سمت راست، گزینه «کار با محصولات سرمایه‌گذاری» را انتخاب کنید.

کپی تریدینگ بروکر نورد اف ایکس

در صفحه‌ای که باز می‌شود، گزینه «کپی تریدینگ» را انتخاب کنید.

کپی تریدینگ بروکر نورد اف ایکس

در صفحه جدید، می‌توانید فهرست تریدرهای برتر و نتایج سیگنال‌های آن‌ها را ببینید.

فهرست تریدرهای برتر و نتایج سیگنال‌های آن‌ها در بروکر nord fx

اگر می‌خواهید به‌عنوان کاربر کپی‌کننده از این سرویس استفاده کنید، پس از شارژ حساب خود، یکی از تریدرهای ارائه‌کننده سیگنال را از این فهرست انتخاب و روی دکمه «کپی کردن معاملات» کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، می‌توانید ویژگی‌های مختلف سیگنال را ببینید و با تعیین میزان سرمایه‌گذاری، آن را کپی کنید.

کپی کردن معاملات

اگر قصد دارید سیگنال‌ها و استراتژی‌های خود را در اختیار دیگران قرار دهید، گزینه «سیگنال‌هایم» را انتخاب کنید و در صفحه‌ای که باز می‌شود، روی دکمه «ایجاد سیگنال جدید» کلیک کنید.

سیگنال‌ هایم

در صفحه بعد، مشخصات مختلف سیگنال مثل نام، توضیحات آن، کارمزد، اهرم، و حداقل موجودی را مشخص کنید و با زدن دکمه «ایجاد کن»، سیگنال خود را بسازید و در اختیار دیگران قرار دهید.

سیگنال‌هایم

حساب پم (PAMM) بروکر نورد اف ایکس

حساب پم (PAMM) یا حساب سرمایه‌گذاری یکی از روش‌های کسب درآمد در بروکرهاست که بروکر نورد اف ایکس نیز امکان استفاده از آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای استفاده از حساب پم در این بروکر، کافی است در پنل کاربری خود گزینه «کار با محصولات سرمایه‌گذاری» را انتخاب کنید.

حساب پم بروکر نورد اف ایکس

در صفحه بعد، گزینه «PAMM» را انتخاب کنید.

حساب پم بروکر نورد اف ایکس

در این صفحه، می‌توانید رتبه‌بندی حساب‌های پم این بروکر و عملکرد آن‌ها را ببینید.

رتبه‌بندی حساب‌های پم بروکر nord fx

اگر می‌خواهید به‌عنوان سرمایه‌گذار از این سرویس استفاده کنید، دکمه «همین حالا سرمایه‌گذاری را آغاز کنید!» را بزنید. در صفحه بعد، قوانین ثبت نام و شرایط خدمات پم را بخوانید و بعد از زدن تیک موافقت با شرایط، روی دکمه «ثبت نام» کلیک کنید.

قوانین ثبت نام و شرایط خدمات پم

حساب پم شما ساخته می‌شود و می‌توانید مبلغ سرمایه‌گذاری خودتان را به آن واریز کنید. سپس به صفحه قبل برگردید و با انتخاب یکی از حساب‌های PAMM، سرمایه‌گذاری در آن را آغاز کنید.

اگر می‌خواهید به‌عنوان مدیر PAMM ثبت نام کنید، کافی است دکمه «ثبت نام به‌عنوان مدیر PAMM» را بزنید.

ثبت نام به‌عنوان مدیر PAMM

در این صفحه، می‌توانید نام و نوع حساب و همچنین میزان اهرم را انتخاب کنید و بعد از زدن تیک موافقت با شرایط، روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

ثبت نام به‌عنوان مدیر PAMM در بروکر nord fx

حساب شما به‌عنوان مدیر ساخته می‌شود و می‌توانید با قبول سرمایه‌گذاری از طرف کاربران دیگر، درآمد کسب کنید.

کارمزدها، اسپرد و کمیسیون معاملات بروکر نورد اف ایکس

به‌طور کلی، بروکر نورد اف ایکس برای واریزها و برداشت‌ها کمیسیونی دریافت نمی‌کند، اما ممکن است روش پرداختی که انتخاب می‌کنید نیازمند پرداخت کارمزد باشد. برای مثال، پرداخت‌هایی که از طریق تاپ چنج (TC-Pay) انجام می‌شوند، ۳ درصد کمیسیون دارند. کمیسیون معاملات نیز در حساب‌های فیکس و پرو ۰ است و برای حساب زیرو (Zero) به اندازه ۰/۰۰۳۵ درصد از هر معامله خرید یا فروش محاسبه می‌شود.

بروکر NordFX در مقایسه با بروکرهای مشابه اسپردهای رقابتی خوبی ارائه می‌کند. اسپرد حساب فیکس که برای کاربران تازه‌کار مناسب‌تر است از ۲ پیپ شروع می‌شود. اسپرد حساب پرو از ۰.۹ پیپ شروع می‌شود و برای کاربران باتجربه‌تر، گزینه مناسبی به حساب می‌آید. اسپرد حساب زیرو، که برای کاربران حرفه‌ای با معاملات حجیم در نظر گرفته شده است، از ۰ پیپ شروع می‌شود و بسته به حجم معامله، افزایش می‌یابد.

بونوس‌های بروکر نورد اف ایکس

بروکر نورد اف ایکس برای افتتاح حساب و واریز اولیه بونوس خاصی در نظر نگرفته است و برنامه وفاداری مشتریان (Customer Loyalty) ندارد.

پشتیبانی بروکر نورد اف ایکس

پشتیبانی نورد اف ایکس پنج روز در هفته به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی درخواست‌های کاربران است. برای دریافت پشتیبانی هم می‌توانید از منوی پشتیبانی در پنل کاربری تیکت ثبت کنید و هم می‌توانید با استفاده از دکمه چت آنلاین در بالای صفحه، به‌صورت زنده با یکی از پشتیبان‌ها صحبت کنید.

پشتیبانی بروکر نورد اف ایکس

کلام پایانی

در این مقاله با بروکر نورد اف ایکس، نحوه ثبت نام، مزایا، و معایب آن آشنا شدیم. بروکر NordFX سابقه زیادی در بازار فارکس دارد و توانسته است کاربران زیادی را به استفاده از خدمات خود ترغیب کند. البته این بروکر در بخش بونوس‌ها، پیشنهادهای جذابی ندارد و پاداش خاصی برای کاربران جدید یا کاربران وفادار ارائه نکرده است. امکان معامله نمادهای معاملاتی مختلف، ارائه خدمات به کاربران ایرانی، اسپردهای رقابتی، ارائه سه نوع حساب معاملاتی، کپی تریدینگ، حساب PAMM، و روش‌های واریز و برداشت متنوع از مزایای این بروکر به حساب می‌آید.