کارمزد صرافی Bingx، بررسی انواع کارمزد + نحوه محاسبه

آموزش صرافی
کارمزد صرافی bingx

کارمزد صرافی BingX از پرتکرارترین سرچ‌های گوگل است. دلیل این موضوع آن است که صرافی بینگ ایکس یکی از بهترین صرافی خارجی برای ایرانیان است. این صرافی جزو معدود صرافی‌های متمرکزی است که به‌دلیل تحریم، برای کاربران ایرانی محدودیت قائل نشده است. بنابراین، کارمزد صرافی BingX برای کاربران ایرانی اهمیت زیادی دارد.

این مطلب از کلینیک سرمایه را به بررسی کارمزد صرافی بینگ ایکس اختصاص داده‌ایم. قصد داریم در این مطلب درباره نحوه محاسبه کارمزد انواع معاملات در صرافی بینگ ایکس توضیح دهیم. همچنین، به این موضوع نیز خواهیم پرداخت که برای تخفیف در کارمزد صرافی بینگ ایکس چه‌ کارهایی می‌توان انجام داد و طرح‌ها و تعرفه‌های صرافی چگونه‌اند.

برای بررسی اجمالی کارمزد معاملات در صرافی BingX، پاسخ به سؤالات متداول، و همچنین دریافت کد ویژه تخفیف کارمزد  تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

bingx logo
صرافی بینگ ایکس
۴.۸
دسترسی به بازار کریپتو و فارکس
اتصال به تریدینگ ویو و متاتریدر ۵
پشتیبانی فارسی
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

معرفی صرافی بینگ ایکس (BingX)

پیش از پرداختن به موضوع کارمزد صرافی BingX، مختصری درباره خود این صرافی صحبت می‌کنیم. این صرافی در سال ۲۰۱۸، با نام تجاری بینگ‌بن (Bingbon) راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۲۱ به بینگ‌ ایکس تغییر نام داد و به یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین شبکه‌های سوشال تریدینگ (Social Trading Network) تبدیل شد.

بینگ ایکس طیف گسترده‌ای از خدمات ارزهای دیجیتال را به کاربران عرضه می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • معاملات اسپات
  • معاملات فیوچرز
  • کپی تریدینگ

با وجود اینکه بینگ‌ایکس در سنگاپور راه‌اندازی شده است، در حال حاضر در بسیاری از مناطق جهان ازجمله اتحادیه اروپا، کانادا، و تایوان فعالیت دارد. داده‌ها حاکی از آن هستند که بخش زیادی از کاربران بینگ ایکس را اهالی روسیه و اوکراین تشکیل می‌دهند. درحالی‌که کاربران ایرانی نیز در این پلتفرم کم نیستند.

بینگ ایکس جزو معدود پلتفرم‌های متمرکز فعال در حوزه کریپتو است که دسترسی کاربران ایرانی را به‌دلیل تحریم محدود نکرده است. به‌علاوه، این صرافی بدون فرایند احراز هویت نیز به کاربران خود خدمات ارائه می‌دهد که همین موضوع سبب استقبال گسترده کاربران ایرانی از آن شده است.

برای آشنایی بیشتر با صرافی بینگ‌ایکس و آموزش صفر تا صد آن، می‌توانید مقاله زیر را در سایت کلینیک سرمایه مطالعه کنید.

کارمزد صرافی بینگ ایکس (BingX)

انواع کامرزد در صرافی bingx

بخش قابل توجهی از ترید کردن در صرافی‌ها از کارمزدهاست. صرف‌نظر از اینکه معامله مدنظر چه باشد، اعم از اسپات، فیوچرز، یا هر نوع از معاملات ارزهای دیجیتال، این کارمزد می‌تواند در سودآوری شما تأثیر زیادی داشته باشد. درحالی‌که میزان این کارمزدها معمولاً با نوع پلتفرم و استراتژی‌ای که توسعه‌دهندگان آن در پیش گرفته‌اند، ارتباط زیادی دارد.

صرافی بینگ ایکس از کم‌کارمزدترین صرافی‌های ارز دیجیتال است. برای بررسی کارمزد صرافی BingX، لازم است کارمزدهای دریافتی این صرافی را در بخش‌های مختلف به‌صورت جداگانه بررسی کنیم. در حالت کلی، انواع کارمزدهایی که در صرافی بینگ ایکس دریافت می‌شوند عبارت‌اند از:

  • کارمزد برداشت (Withdrawal)
  • کارمزد معاملات اسپات (Spot Trading)
  • کارمزد معاملات فیوچرز استاندارد (Standard Futures)
  • کارمزد معاملات فیوچرز پرپچوال (Perpetual Futures)
  • کارمزد تبدیل ارز (Conversion)

در ادامه، همه این کارمزدها را توصیف و نحوه محاسبه آن‌ها را در صرافی بینگ‌ ایکس بررسی می‌کنیم.

کارمزد برداشت (Withdrawal Fees)

برای پرداختن به مبحث کارمزد صرافی BingX، از ساده‌ترین نوع کارمزدها، یعنی کارمزد برداشت، شروع کنیم. با وجود اینکه برداشت و کارمزد مربوط به آن، به ترید کردن شما و نوع معاملاتی که انتخاب می‌کنید هیچ ارتباطی ندارد، تأثیر زیادی در سود سرمایه‌گذاری‌تان خواهد داشت.

کارمزد برداشت (Withdrawal Fee) درصد کارمزد یا کمیسیونی است که صرافی هنگام خارج کردن وجه از حسابتان از شما دریافت می‌کند. میزان این کارمزد به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در کارمزد برداشت عبارت‌اند از:

  • خودِ ارز
  • شبکه انتقال ارز

برای مثال، اگر بخواهید ارز دیجیتال بیت‌کوین (BTC) را از حساب کاربری خود در بینگ ایکس برداشت کنید، ۰/۰۰۰۵ بیت‌کوین کارمزد برداشت در نظر گرفته خواهد. درحالی‌که برای برداشت اتریوم (ETH) مقدار  ۰/۰۰۰۷ اتریوم کارمزد برداشت لحاظ می‌شود.

از طرفی، برای انتقال تتر (USDT) در بستر شبکه ERC20 کارمزد دریافتی صرافی شش تتر است. درحالی‌که انتقال روی شبکه TRC20 تنها با یک تتر امکان‌پذیر است.

البته، این اعداد و ارقام بسته به زمان انجام انتقال و همین‌طور هزینه گس (Gas Fee) می‌توانند متفاوت باشند. به همین دلیل نیز مرجع دقیق و قطعی برای کارمزد برداشت در صرافی بینگ ایکس وجود ندارد. این کارمزد صرفاً هنگام برداشت و انتقال وجوه توسط سیستم محاسبه کارمزد پویای بینگ ایکس محاسبه و به کاربر اعلام می‌شود.

کارمزد صرافی BingX برای معادلات اسپات

کارمزدی که صرافی بینگ ایکس برای معاملات اسپات (Spot) در نظر گرفته است، بسیار ناچیز و عملاً جزو کمترین کارمزدهاست. با توجه به این‌که کارمزد معاملات اسپات در صرافی بینگ ایکس برای میکر (Maker) و تیکر (Taker) بر اساس نوع جفت ارز محاسبه می‌شود، می‌توان گفت که برای اغلب جفت ارزها کارمزد صرافی BingX معادل ۰/۱ درصد است. ضمن اینکه در اغلب جفت ارزها، کارمزدهای میکر و تیکر با هم برابرند.

به‌منظور مقایسه کارمزد صرافی BingX برای معاملات اسپات در جفت ارزهای مختلف، می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید:

جفت ارز معاملاتی کارمزد میکر (Maker) کارمزد تیکر (Taker)
BTC/USDT ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد
ETH/USDT ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد
BNB/USDT ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد
XRP/USDT ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد
DOGE/USDT ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد
C98/USDT ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد
SHIB/USDT ۰/۰۵ درصد ۰/۱ درصد
۱INCH/USDT ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد
AAVE/USDT ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد
ACA/USDT ۰/۱۶ درصد ۰/۱۷ درصد
ACH/USDT ۰/۱ درصد ۰/۱ درصد
ACM/USDT ۰/۱۶ درصد ۰/۱۷ درصد
ACS/USDT ۰/۲ درصد  

درصد ۰/۲

ACX/USDT ۰/۱۷ درصد ۰/۱۷ درصد
ADA/USDT ۰/۰۵ درصد ۰/۱ درصد

به‌منظور مشاهده فهرست کامل جفت ارزها و کارمزد معاملات اسپات آن‌ها در صرافی بینگ ایکس، می‌توانید به وب‌سایت خودِ صرافی به نشانی  https://bingx.com/en-us/support/costs/ مراجعه کنید.

همان‌طور که در جدول نیز مشخص شده است، در جفت ارزهای ETH/USDT، BTC/USDT، BNB/USDT و بسیاری از جفت ارزهای متعارف دیگر، میکر و تیکر از همان کارمزد ۰/۱ درصدی پیروی می‌کند. بااین‌حال، ممکن است در برخی از جفت ارزهای کوچک‌تر کارمزد صرافی کمی بیشتر باشد. برای مثال، در جفت ارز ABT/USDT کارمزد میکر معادل ۰/۱۶ درصد و کارمزد تیکر نیز ۰/۱۷ درصد است.

نکته دیگری که درباره کارمزد معاملات اسپات در صرافی بینگ ایکس وجود دارد این است که در یک جفت ارز، کارمزدی که پلتفرم تعیین‌ می‌کند به ارزی تعلق می‌گیرد که ترید می‌شود. برای مثال، در جفت ارز BTC/USDT، کارمزد ۰/۱ درصد برای ارز بیت‌کوین (BTC) اعمال می‌شود.

علاوه بر این، همانند بسیاری از پلتفرم‌های دیگر و همین‌طور انواع معاملات ارزهای دیجیتال، کارمزدهای معاملات اسپات نیز ارتباط زیادی با حجم معاملات دارند. زمانی که حجم معاملات زیاد باشد، صرافی کارمزدهای کمتری برای کاربران خود در نظر می‌گیرد.

دقیقاً به همین دلیل است که صرافی در ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین (BTC) یا اتریوم (ETH) از کارمزد ۰/۱ درصد برای میکر و تیکر استفاده کرده است. درحالی‌که برای ارزهای دیجیتال کم‌ارزش‌تر کارمزدهای معاملات اسپات به‌مراتب بیشترند.

در کارمزد معاملات اسپات بینگ ایکس، برخی از جفت ارزها نیز کارمزدهای حتی کمتر از ۰/۱ دارند. برای مثال، اگر میکر معامله کاردانو، جفت ارز ADA/USDT، باشید، تنها ۰/۰۵ درصد کارمزد برای شما لحاظ خواهد شد؛ یعنی عملاً کمترین کارمزد ممکن.

در حالت کلی، طیف گسترده‌ای از جفت ارزهای فهرست‌شده در بخش معاملات اسپات صرافی بینگ ایکس بر اساس کارمزد ۰/۱ تا ۰/۲ معامله می‌شوند. بااین‌حال، در برخی موارد نادر نیز جفت ارزهایی با کارمزد ۰/۳ درصد داریم. جفت ارزهایی مانند GARI/USDT، که کارمزد آن می‌تواند به ۰/۳ درصد نیز برسد. جفت ارزهای کمتر از ۰/۱ درصد نیز انگشت‌شمارند و عبارت‌اند از:

  • ADA/USDT
  • BCH/USDT
  • EOS/USDT
  • ETC/USDT
  • و برخی جفت ارزهای دیگر…

کارمزد صرافی BingX برای معاملات فیوچرز استاندارد

کارمزد معاملات فیوچرز بینگ ایکس در بخش استاندارد، در حالتی که کاربر شخصاً معاملات را انجام داده است یا از قابلیت کپی ترید بینگ ایکس (Copy Trading) استفاده کند، ۰/۰۴۵ درصد ارزش کل معامله است. فرمولی که در این نوع معاملات برای محاسبه کارمزد استفاده می‌شود، بسیار ساده و مستقیم است:

کارمزد معامله = حجم کل معامله × نرخ کارمزد معامله

در واقع، زمانی که پوزیشنی را باز می‌کنید، کارمزد معامله بر اساس نرخ کارمزد، ۰/۰۴۵ درصد، محاسبه می‌شود، اما کسر آن از حساب هنگام بستن پوزیشن صورت می‌گیرد.

هر بار که پوزیشن لانگ یا شورت در بخش استاندارد معاملات فیوچرز باز می‌کنید، این کارمزد به پوزیشن مدنظر اختصاص می‌یابد و با بستن پوزیشن از حساب شما کسر می‌شود.

بااین‌حال، در بخش معاملات فیوچرز استاندارد بینگ ایکس، در کنار کارمزد معاملات، دو مفهوم دیگر نیز روی سود معاملات اثرگذارند که عبارتند از:

  1. اسپرد (Spread)
  2. نرخ تأمین مالی (Funding Rate)

اسپرد (Spread)

اسپرد از روی نسبت معاملات لانگ (Long) به شورت (Short) تعیین می‌شود. زمانی که نسبت معاملات لانگ به شورت بیشتر باشد، اسپرد در معاملات لانگ خواهد بود و زمانی که معاملات شورت بیشتر از لانگ باشند، اسپرد در معاملات شورت قرار خواهد گرفت.

بنابراین، می‌توان قیمت معاملات لانگ و شورت را بر اساس اسپرد مشخص کرد:

  • زمانی که اسپرد در معاملات لانگ باشد: قیمت معاملات لانگ = قیمت فعلی × (۱ + ضریب اسپرد)
  • زمانی که اسپرد در معاملات شورت باشد: قیمت معاملات شورت = قیمت فعلی × (۱ – ضریب اسپرد)

کاملاً واضح است که اسپرد پویاست و می‌تواند نسبت به وضعیت بازار کم و زیاد شود. احساسات جاری در بازار یا حجم معاملات از عواملی هستند که به‌شدت روی نوسانات اسپرد تأثیرگذارند.

بااین‌حال، ارزهای دیجیتال محبوب و ارزشمندی همچون بیت‌کوین (BTC/USDT) و اتریوم (ETH/USDT) همیشه اسپرد پایینی دارند. میانگین روزانه اسپرد برای این ارزها معمولاً حدود ۰/۰۴ درصد است. درحالی‌که در جفت ارزهای معاملاتی دیگر نظیر DOT/USDT، LTC/USDT و بسیاری جفت ارزهای کوچک‌تر یا کمترشناخته‌شده، میانگین روزانه اسپرد حدود ۰/۱ درصد است.

به‌منظور ارزیابی اسپرد جفت ارزهای مدنظر خود در صرافی بینگ‌ ایکس می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:

جفت ارز محدوده اسپرد
BTC/USDT میانگین روزانه: ۰/۰۴ درصد
ETH/USDT میانگین روزانه: ۰/۰۴ درصد
BCH/USDT, LTC/USDT, EOS/USDT, XRP/USDT, BSV/USDT, LINK/USDT, DOT/USDT میانگین روزانه: ۰/۱ درصد

ADA/USDT, UNI/USDT, FIL/USDT, AAVE/USDT, DOGE/USDT, ENJ/USDT, MANA/USDT

CHZ/USDT, SAND/USDT, KSM/USDT, PHA/USDT, VET/USDT, SUSHI/USDT, SOL/USDT

NEAR/USDT, ATOM/USDT, LUNA/USDT, THETA/USDT, AVAX/USDT, SRM/USDT, ALGO/USDT

میانگین روزانه: ۰/۱ درصد

TRX/USDT, XTZ/USDT, MATIC/USDT, SHIB/USDT, AXS/USDT, OMG/USDT, API3/USDT

PERP/USDT, KLAY/USDT, SKL/USDT, ZRX/USDT, BAL/USDT, BAND/USDT, ALPHA/USDT

SNX/USDT, CRV/USDT, FTM/USDT, GALA/USDT, ENS/USDT, PEOPLE/USDT, HNT/USDT

YFI/USDT, MKR/USDT, 1INCH/USDT, COMP/USDT, REN/USDT, GRT/USDT, AR/USDT, ANT/USDT

BAT/USDT, STORJ/USDT, IOTX/USDT, CTSI/USDT, SC/USDT, TRB/USDT, XLM/USDT, ZEC/USDT

XMR/USDT, WAVES/USDT, ONT/USDT, ONE/USDT, EGLD/USDT, HBAR/USDT, KAVA/USDT

BNB/USDT, GALA/USDT, C98/USDT, ALICE/USDT, CHR/USDT, APE/USDT, KNC/USDT, FTT/USDT

GMT/USDT, RUNE/USDT, RVN/USDT, NEO/USDT, IOST/USDT, ETC/USDT, ROSE/USDT, NKN/USDT

CFX/USDT, API3/USDT, SFP/USDT, EFI/USDT, AUDIO/USDT, SLP/USDT, JASMY/USDT, LINA/USDT

JST/USDT, CTK/USDT, ATA/USDT, BAKE/USDT, ANC/USDT, MTL/USDT, LRC/USDT

REEF/USDT, XEC/USDT, ZIL/USDT, DASH/USDT, ENS/USDT

میانگین روزانه: ۰/۱ درصد

نکته: این مهم را به‌خاطر داشته باشید که محدوده‌های اسپرد مطرح‌شده صرفاً به‌منزله مرجع هستند و برای دسترسی به اسپردهای واقعی، باید روزانه به صفحه معاملات مراجعه کنید.

نرخ تأمین مالی (Funding Rate)

سومین مفهوم در بخش کارمزدهای معاملات فیوچرز استاندارد صرافی بینگ ایکس، مربوط به نرخ تأمین مالی (Funding Rate) است. توضیح ساده کارکرد نرخ تأمین مالی در معاملات فیوچرز استاندارد عبارت است از: «اگر نرخ تأمین مالی مثبت باشد، کاربرانی که پوزیشن لانگ باز کرده‌اند، باید نرخ تأمین مالی را به دارندگان پوزیشن‌های شورت پرداخت کنند و برعکس، اما درصورتی‌که نرخ تأمین مالی منفی باشد، کاربران پاداش کمیسیون دریافت خواهند کرد.»

اما این نرخ تأمین مالی چگونه و چه زمانی محاسبه می‌شود و از کجا می‌توانیم آن را کنترل کنیم؟

نرخ تأمین مالی هر هشت ساعت یک‌بار و در ساعت‌های ۰:۰۰، ۸:۰۰، ۱۶:۰۰ (GMT+8) محاسبه می‌شود. می‌توانید تاریخچه نرخ‌های تأمین مالی را در صفحه پوزیشن خود مشاهده کنید.

کارمزد صرافی BingX برای معاملات فیوچرز پرپچوال

مهم‌ترین نکته‌ای که باید درباره معاملات فیوچرز پرپچوال (Perpetual) بدانید این است که معمولاً کارمزد این معاملات برای تیکر و میکر متفاوت‌اند. علاوه بر اینکه میکر هستید یا تیکر، دو عامل دیگر نیز در کارمزد معاملات فیوچرز پرپچوال در صرافی بینگ ایکس تأثیر زیادی دارند:

  • اندازه حساب کاربری
  • حجم معاملات

هرچه حساب کاربری شما قوی‌تر و بزرگ‌تر باشد، در کارمزد معاملات پرپچوال تخفیف بیشتری دریافت خواهید کرد. میانگین حجم معاملات، معمولاً سی روزه، در صورت بالا بودن، می‌تواند سبب کاهش کارمزدها در معاملات فیوچرز پرپچوال شود.

در حالت کلی، کارمزد صرافی BingX برای معاملات فیوچرز پرپچوال، برای کاربران عادی، عبارت است از:

  • ۰/۰۵۰ درصد برای تیکر
  • ۰/۰۲۰ درصد برای میکر

در جدول زیر می‌توانید درصد کارمزد معاملات فیوچرز پرپچوال صرافی بینگ ایکس را برای سطوح مختلف کاربری مشاهده کنید:

کارمزد معاملات فیوچرز پرپچوال
سطح کاربری حجم معاملات ۳۰ روزه بر اساس USDT میکر (Maker) تیکر (Taker)
کاربران عادی کمتر از ۲۰ میلیون ۰/۰۲۰ درصد ۰/۰۴۰ درصد
VIP 1 بیشتر از ۲۰ میلیون ۰/۰۱۸ درصد ۰/۰۴۰ درصد
VIP 2 بیشتر از ۱۵۰ میلیون ۰/۰۱۶ درصد ۰/۰۳۵ درصد
VIP 3 بیشتر از ۴۰۰ میلیون ۰/۰۱۴ درصد ۰/۰۳۲ درصد
VIP 4 بیشتر از ۱ میلیارد ۰/۰۱۲ درصد ۰/۰۳۰ درصد
VIP 5 بیشتر از ۳ میلیارد ۰/۰۰۰ درصد ۰/۰۲۷ درصد
VIP 6 بیشتر از ۵ میلیارد ۰/۰۱۰- درصد ۰/۰۲۵ درصد
VIP 7 بیشتر از ۱۰ میلیارد ۰/۰۱۵- درصد ۰/۰۲۳ درصد
VIP 8 بیشتر از ۱۵ میلیارد ۰/۰۲۰- درصد ۰/۰۲۳ درصد

برای مشاهده جدول به‌روزرسانی‌شده تعرفه کارمزدهای میکر و تیکر برای سطوح مختلف کاربری می‌توانید از وب‌سایت بینگ ایکس به آدرس https://bingx.com/en-us/fee/ نیز کمک بگیرید.

اغلب کاربرانی که به‌صورت عادی و با حجم معاملات ماهانه زیر بیست میلیون تتر (USDT) در این پلتفرم معاملات فیوچرز پرپچوال دارند، با کارمزد ۰/۰۴۰ درصد برای تیکرها و ۰/۰۲۰ درصد برای میکرها فعالیت خواهند داشت.

درحالی‌که هرچه حجم معاملات ماهانه بر اساس تتر افزایش پیدا می‌کند، سطح کاربری نیز بالاتر می‌رود و کارمزد معاملات کاهش پیدا می‌کند. این اتفاق تا جایی پیش می‌رود که کاربران سطوح ۵، ۶، ۷ و ۸، که حجم معاملات ماهانه‌شان از سه میلیارد تتر بیشتر بوده است، هیچ‌کارمزدی در جایگاه میکر پرداخت نمی‌کنند.

کارمزد تبدیل ارز (Conversion fee)

نرخ تبدیل ارز در صرافی بینگ ایکس نیز معادل ۰/۲ درصد در نظر گرفته شده است. فرض کنید حساب کاربری شما در صرافی به‌صورت دلاری است، اما وجهی که به آن واریز می‌کنید در قالب ارز یورو است. صرافی این وجه یورویی را به دلار تبدیل کرده است و در ازای آن، ۰/۲ درصد مبلغ مدنظر، کارمزد از شما دریافت می‌کند.

مقایسه کارمزد صرافی بینگ ایکس با کوینکس،  کوین لوکالی، و مکسی

مقایسه کارمزد صرافی بینگ ایکس با کوینکس، مکسی و کوین لوکالی

پس از بررسی انواع نرخ‌های کارمزد صرافی BingX، نوبت به مقایسه کارمزدهای این صرافی با دیگر صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال خارجی می‌رسد. از آنجا که بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی نظیر بایننس (Binance)، برای کاربران ایرانی خارج از دسترس‌اند، کارمزد صرافی BingX را با سه صرافی زیر مقایسه می‌کنیم:

  • صرافی کوینکس (CoinEx)
  • صرافی کوین لوکالی (Coinlocally)
  • صرافی مکسی (Mexc)

در حال حاضر، این سه صرافی نیز همانند بینگ ایکس به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌دهند و برای فعالیت در آن‌ها فرایند احراز هویت اجباری نیست.

نکته: یکی دیگر از صرافی‌های در دسترس و بدون احراز هویت اجباری برای کاربران ایرانی نیز صرافی کوکوین (KuCoin) بود که به‌تازگی، دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده است.

مقایسه کارمزدهای برداشت

چنانکه در کارمزد صرافی BingX نیز توضیح داده شد، کارمزد برداشت بر اساس نوع ارز و شبکه انتقال ارز متفاوت است. ازاین‌رو، نمی‌توان مقایسه کاملی از کارمزدهای چهار صرافی ارائه کرد. بااین‌حال، در جدول زیر کارمزدهای برداشت چهار صرافی بینگ ایکس، کوینکس، کوین لوکالی، و مکسی برای بیت‌کوین، اتریوم، و تتر آمده است:

ارز دیجیتال کارمزد برداشت بر اساس ارز انتقالی
بینگ‌ایکس (BingX) کوینکس (CoinEx) کوین لوکالی (Coinlocally) مکسی (Mexc)
بیت‌کوین (BTC) ۰.۰۰۰۵ BTC ۰.۰۰۰۱ BTC ۰.۰۰۰۵ BTC ۰.۰۰۰۳ BTC
اتریوم (ETH) ۰.۰۰۰۷ ETH ۰.۰۰۰۸۳ ETH ۰.۰۰۱۹ ETH ۰.۰۰۱۵ ETH
تتر (USDT) ۶ USDT ۴.۳ USDT ۵ USDT ۴ USDT

به‌علاوه، در محاسبه کارمزد برداشت صرافی‌های ارز دیجیتال، شبکه‌ای که انتقال ارز از بستر آن صورت می‌گیرد نیز تأثیرگذار است. برای نمونه، کارمزد برداشت تتر (USDT) در دو شبکه اصلی بازار ارزهای دیجیتال را مقایسه می‌کنیم:

  • شبکه ERC20
  • شبکه TRC20

جدول زیر کارمزدهای انتقال تتر از طریق این دو شبکه در چهار صرافی بینگ ایکس، کوینکس، کوین لوکالی، و مکسی را مقایسه کرده است:

نام صرافی کارمزد برداشت بر اساس شبکه انتقال
شبکه ERC20 شبکه TRC20
بینگ‌ایکس (BingX) ۶ USDT ۱ USDT
کوینکس (CoinEx) ۴.۳ USDT ۱.۲ USDT
کوین لوکالی (Coinlocally) ۵ USDT ۱ USDT
مکسی (Mexc) ۴ USDT ۱ USDT

برای دسترسی به فهرست کامل کارمزدهای برداشت می‌توانید به وب‌سایت هریک از صرافی‌های مدنظر مراجعه کنید.

مقایسه کارمزدهای معاملات اسپات

دیگر کارمزدی که می‌توان برای چهار صرافی بینگ ایکس، کوینکس، کوین لوکالی، و مکسی مقایسه کرد کارمزد معاملات اسپات است. چنانکه اشاره شد، کارمزد معاملات اسپات به جفت ارزی وابسته است که معامله می‌شود. برای اغلب جفت ارزها، کارمزد معاملات اسپات در صرافی‌های بینگ ایکس، کوینکس، کوین لوکالی، و مکسی به شرح زیر است:

  • صرافی بینگ ایکس: ۰/۱ درصد
  • صرافی کوینکس: ۰/۲ درصد
  • صرافی کوین لوکالی: ۰/۰۲ درصد
  • صرافی مکسی: ۰/۰ درصد

توجه کنید که این ارقام برای بیشتر جفت ارزهاست و جفت ارزهای خاص با کارمزدهای کمتر یا بیشتر از حد عادی در نظر گرفته نشده است.

مقایسه کارمزدهای معاملات فیوچرز

درباره کارمزد معاملات فیوچرز استاندارد در صرافی‌های بینگ ایکس، کوینکس، کوین لوکالی، و مکسی می‌توانید از جدول زیر استفاده کنید:

کارمزد معاملات فیوچرز استاندارد
بینگ‌ایکس (BingX) کوینکس (CoinEx) کوین لوکالی (Coinlocally) مکسی (Mexc)
۰/۰۴۵ درصد ۰/۰۲ الی ۰/۰۶ درصد ۰/۰۲ درصد برای میکر

۰/۰۴ درصد برای تیکر

۰/۰۰ درصد برای میکر

۰/۰۱ درصد برای تیکر

البته در کارمزد معاملات فیوچرز استاندارد نیز امکان تخفیف گرفتن در کارمزدها، بر اساس سطوح کاربری، وجود دارد. هرچه حجم معاملات یک کاربر در یک دوره خاص، مثلاً سی روزه، بیشتر باشد، سطح کاربری افزایش می‌یابد و درنتیجه، میزان کارمزدهای معاملات فیوچرز کاهش پیدا می‌کند.

اما برای کارمزدهای پرپچوال باید به وب‌سایت هریک از صرافی‌های مدنظر مراجعه کنید تا بسته به سطح کاربری، جفت ارز یا میکر و تیکر بودن کارمزدهای ارائه‌شده را مطالعه و مقایسه کنید.

تخفیف در کارمزد صرافی بینگ ایکس

اگر تمایل دارید در صرافی بینگ ایکس به ترید ارزهای دیجیتال بپردازید، می‌توانید از دو طریق در کارمزدهایی که صرافی ارائه کرده است، تخفیف بگیرید:

  • بالا بردن حساب کاربری
  • ورود به پلتفرم از طریق کد ریفرال

برای بالا بردن حساب کاربری، لازم است حجم معاملات روزانه یا ماهانه خود را تا حد زیادی افزایش دهید. بدیهی است که برای اغلب کاربران ایرانی این امکان به‌دلیل تفاوت نرخ‌های ریال و دلار غیرممکن است.

تصور کنید زمانی که قرار است یک کاربر اروپایی یا آمریکایی حجم معاملات خود را افزایش دهد، هر تتر معادل یک واحد دلاری آن‌هاست که عملاً رقم چشمگیری نخواهد بود، اما برای کاربران ایرانی چطور؟ هر یک میلیون تتر برای کاربر ایرانی به‌معنی یک میلیون دلار است.

اما روش دوم برای هر کاربری با هر اندازه سرمایه و حساب کاربری قابل استفاده است. برای این منظور، می‌توانید از کد ریفرال کلینیک سرمایه  برای ورود به صرافی و استفاده از خدمات آن بهره بگیرید. استفاده از این کد برای ورود به پلتفرم و ترید در آن، برای شما پاداش کمیسیون و تخفیف در کارمزدها را در پی خواهد داشت.

جمع‌بندی

صرافی بینگ ایکس (BingX) از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال در سطح جهان است که به دو دلیل توانسته است طیف گسترده‌ای از کاربران ایرانی را به‌سمت خود جذب کند:

  • اجازه دسترسی به کاربران ایرانی (با وجود تحریم)
  • اجباری نبودن فرایندهای احراز هویت برای فعالیت در صرافی

همین دو عامل سبب شده‌اند تا این صرافی یکی از گزینه‌های ایرانیان برای ترید ارزهای دیجیتال باشد. به همین دلیل، کسب اطلاع از کارمزد صرافی BingX برای کاربران ایرانی اهمیت زیادی دارد.

در حالت کلی، می‌توان گفت که صرافی بینگ‌ایکس از کم‌کارمزدترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که کارمزدهای آن را می‌توان در انواع مختلف معاملات بررسی کرد:

  • کارمزد برداشت (Withdrawal)
  • کارمزد معاملات اسپات (Spot Trading)
  • کارمزد معاملات فیوچرز استاندارد (Standard Futures)
  • کارمزد معاملات فیوچرز پرپچوال (Perpetual Futures)
  • کارمزد تبدیل ارز (Conversion)

هریک از این کارمزدها به عوامل متعددی بستگی دارند و جز در موارد خاص، نمی‌توان عدد ثابتی برای آن‌ها در نظر گرفت. برای آشنایی بیشتر با کارمزد صرافی بینگ ایکس در هریک از معاملات عنوان‌شده، می‌توانید بخش مربوط به آن را در این مقاله مطالعه کنید.

سوالات متداول

1

کارمزد صرافی بینگ ایکس چقدر است؟

کارمزد معاملات اسپات در صرافی بینگ ایکس معادل 0/1 درصد و کارمزد تبدیل ارز در آن نیز 0/2 درصد است. برای مشاهده جزئیات کامل کارمزدها به متن مقاله مراجعه کنید.

2

نحوه محاسبه کارمزد در صرافی بینگ ایکس چگونه است؟

محاسبه کارمزدها در صرافی بینگ ایکس یا هر صرافی دیگری، به عوامل متعددی بستگی دارد؛ ازجمله جفت ارز مورد معامله، نوع معامله، شبکه‌ای که انتقال ارز یا ترید در بستر آن صورت می‌گیرد، حساب کاربری، و… .

3

چطور می‌توان از صرافی بینگ ایکس برای کارمزدها تخفیف گرفت؟

برای اعمال تخفیف در کارمزدها عملاً دو راه وجود دارد:

  • ارتقای حساب کاربری
  • استفاده از کد ریفرال صرافی بینگ ایکس
امتیاز شما به این محتوا

4.3 / 5. 12

میانگین امتیازات: 4.3/5
تعداد امتیاز: 12
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • Neo

    با سلام
    کارمزد بینگ ایکس در معاملات پرپچوال به شدت بالاست و این اعداد در عمل درست نیس. بعنوان مثال در بیتکوین اگر به صورت تریگر وارد بشید که هیچ اسپردی نباید داشته باشه ۱۰ تا ۱۲ برابر این اعداده که اینجا مطرح شده. برای ۱۰۰۰ دلار حدود ۶ تا ۷ دلار کم میکنه. اگر معامله رو به صورت مارکت باز و بسته کنید خیلی بیشتر هم کارمزد میگیره و اسپرد زیادی داره. بقیه صرافی ها کارمزد کمتری دارن و نزدیک به این اعداده که اینجا مطرح شده.

    ۱۴۰۲/۱۱/۲۳ پاسخ
منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره