معرفی بازی دیفای لند (DeFi Land)

سرمایه گذاری
بازی دیفای لند (DeFi Land)

بازی دیفای لند با شعار ادغام دنیای (گاهی خسته‌کننده!) امور مالی غیرمتمرکز با صنعت بازی و با هدف گسترش این حوزه و ارائه همه‌ خدمات مرتبط با آن در یک پلتفرم، ایجاد شد. این پلتفرم با ارائه پاداش‌هایی با ارزش واقعی در خلال بازی‌های خود، توانست کاربران زیادی را به خود جذب کند. اگر از خودتان می‌پرسید که چگونه می‌توانید از طریق بازی کردن با دوستانتان درآمد کسب کنید، این مقاله پاسخی به سؤال شما و بسیاری پرسش‌های مرتبط دیگر، مانند نحوه عملکرد بازی، امکانات آن و… است. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بازی دیفای لند (DeFi Land) چیست؟

معرفی و بررسی بازی دیفای لند

دیفای لند نوعی بازی چندزنجیره‌ای تحت وب شبیه‌ساز فارمینگ (Farming‌‌) است که با تبدیل فعالیت‌های سرمایه‌گذاری به بازی‌های مختلف، هدف ادغام دنیای بازی با عرصه امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) را دنبال می‌کند. این بازی پروتکل‌های DeFi موجود را در خود جای داده است و همه آن‌ها را در یک اکوسیستم ارائه می‌دهد. دیفای لند حضور شما را در دنیای DeFi و کریپتو تسهیل می‌کند و درعین‌حال، فرصت می‌دهد سرگرم شوید.

این پروژه که روی بلاکچین سولانا (Solana) توسعه یافته است، پلتفرمی سریع، ارزان و ایمن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از سوی دیگر، اکوسیستم سولانا به‌سرعت در حال گسترش است و فرصت‌هایی عالی برای جذب کاربران و توسعه‌دهندگان ایجاد می‌کند.

نحوه عملکرد دیفای لند

نکته منحصربه‌فرد درباره DeFi Land این است که برخلاف پروتکل‌های دیگر، اکوسیستم جدیدی را ایجاد نمی‌کند. در این پلتفرم می‌توانید از پروتکل‌های شناخته‌شده‌ بازارساز خودکار (AMM)، صرافی غیرمتمرکز (DEX) و وام‌دهی ارز دیجیتال استفاده کنید و درعین‌حال، از فعالیت‌های مورد علاقه خود لذت ببرید.

تیم سازنده بازی به دنبال تسریع و بهبود پلتفرم‌های DeFi هستند تا تجربه استفاده از آن‌ها را در DeFi Land بهتر و دوستانه‌تر کنند. به‌عنوان یکی از نمونه‌های پروتکل‌های متفاوت در بازی دیفای لند، می‌توانیم به ییلد فارمینگ (Yield Farming) اشاره کنیم که در این بازی با رابط کاربری متفاوتی همراه است. هر دارایی در استخر، در واقع یک دارایی دیجیتال است که با نام‌های ساده‌شده و دوستانه‌تر مخصوص بازی، مانند «SOL-Sunflower» یا «USDC-Corn» نشان داده می‌شود. بازی DeFi Land عملکردی مشابه پلتفرم‌های دیگر دارد؛ اما چنین تغییراتی تجربه استفاده از آن را سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

امکانات نسخه ۱ و ۲ بازی دیفای لند

DeFi Land که به صورت تحت وب و همچنین برای موبایل عرضه شده است، علاوه بر ویژگی‌های مذکور، امکانات منحصربه‌فرد دیگری را در قالب نسخه‌های ۱ و ۲ خود ارائه می‌دهد.

امکانات نسخه ۱ بازی

  • سواپ (Swap)
  • تأمین نقدینگی
  • استیکینگ (Staking) و ییلد فارمینگ (Yield Farming)
  • حاکمیت: با استفاده از توکن بومی این پلتفرم می‌توانید در رأی‌گیری‌های حاکمیتی شرکت کنید.
  • زمین‌های با قابلیت شخصی‌سازی
  • زمین آموزشی (Educational Land): این حالت اجازه می‌دهد بدون استفاده از سرمایه خود با ویژگی‌های مختلف بازی آشنا شوید.
  • دستاوردها: فعالیت‌هایی که کمک می‌کنند امتیاز و جایزه کسب کنید، با جامعه تعامل کنید و اطلاعات بیشتری درباره صنعت DeFi به دست آورید.
  • ریفرال (Referral): با معرفی بازی دیفای لند به دوستانتان از فعالیت‌های آن‌ها در بازی، سودی در قالب ریفرال دریافت می‌کنید.

امکانات نسخه ۲ بازی

نسخه ۲ بازی که در ابتدای سال ۲۰۲۲ عرضه شد، با ویژگی‌های جدیدی همراه بود؛ این ویژگی‌ها که برخی از آن‌ها در آینده‌ای نزدیک به این نسخه اضافه می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • وام‌دهی و قرض گرفتن ارز دیجیتال
  • شاخص‌ها (Index)
  • بازار NFT
  • چت تعاملی
  • پیش‌بینی و شرط‌بندی
  • قبیله‌ها: در ابتدای بازی باید وفاداری خود را به یکی از سه قبیله موجود اعلام کنید؛ تصمیمی که قابل تغییر نخواهد بود. در مسابقات فصلی نماینده قبیله خود خواهید بود.
  • تورنومنت و بازی‌های کوچک
  • حالت ماجراجویی (Adventure Mode): این حالت که مخصوص افراد مشتاق صنعت گیم و ماجراجویی است، خطوط داستانی مختلفی را پیش روی شما قرار می‌دهد. با تکمیل آن‌ها اطلاعات جدیدی درباره افسانه دیفای لند کسب می‌کنید.
  • زمین چندنفره (Multiplayer Land): در این حالت می‌توانید دوستان خود را به چالش بکشید، در فعالیت‌های مختلف، مانند کشاورزی، ماهیگیری و…، با یکدیگر رقابت و امتیاز کسب کنید.
  • زمین چندزنجیره‌ای (Multichain Land): بازی دیفای لند به دنبال جمع کردن پلتفرم‌های مختلف NFT، DeFi و بازی بلاکچین از زنجیره‌های مختلف، مانند Terra، Binance، Smart Chain، Avalanche و زنجیره‌های لایه دو اتریوم (Ethereum) در یک پلتفرم است.

سازنده بازی Defi Land

همه اعضای تیم بیش از پنج سال در زمینه‌های خود تخصص دارند. هریک از آن‌ها تجربه و دانش منحصربه‌فردی را به DeFi Land می‌آورند. البته در سایت رسمی این پروژه اسامی اصلی تیم سازنده ذکر نشده و فقط اسامی مستعار آن‌ها آمده است.

رهبر تیم: DFL Erwin​​

مسئول مشارکت‌ها: DFL Willy​​

طراح UI: DFL Floch

طراح سه‌بُعدی: DFL Dieter

برنامه‌نویس فول استک: DFL Zeke​​

مهندس بلاکچین: DFL Levi

مهندس بلاکچین: DFL Mikasa​​

بازی‌ساز: DFL Eren​​

بازی‌ساز: DFL Jean​​

بازی‌ساز: DFL Miche​​

مهندس بک اند: DFL Reiner​​

مهندس بک اند: DFL Hange​​

مهندس بک اند: DFL Annie​​

بازی‌ساز: DFL Kenny

برنامه‌نویس فول استک: DFL Grisha

سرمایه‌گذاران بازی DeFi Land

سرمایه‌گذاران کلیدی و شایان توجه بازی دیفای لند عبارت‌اند از:

  • صرافی FTX
  • Jump Capital
  • Animoca Brands
  • Farming Serum
  • بنیاد سولانا
  • آزمایشگاه صرافی io
  • Rarestone
  • Coin98
  • Sky Vision Capital
  • سباستین بورگت (Sebastien Borget) سازنده Sandbox

ارز دیجیتال DFL و توکن GOLDY

DFL یک ارز حاکمیتی با موارد استفاده فراوان در اکوسیستم دیفای لند است. DFL ارز حاکم در بازی است که به شما قدرت ساخت، ارتقا و تقویت دهکده خود را می‌دهد. این ارز دیجیتال کمک می‌کند ظرفیت کسب درآمد خود را در بازی دیفای لند به حداکثر برسانید. همچنین با استفاده از DFL می‌توانید در بازار NFT دیفای لند بدون پرداخت هزینه تراکنش، معامله کنید.

علاوه بر عناصر درون بازی، DFL به شما امکان استیکینگ و شرکت در رأی‌گیری‌های حاکمیتی را می‌دهد. در صورت استفاده از DFL برای استیکینگ، با توجه به حجم سرمایه‌گذاری خود، دسترسی زودتری به کاغذهای سفید این پلتفرم دریافت می‌کنید. همچنین با سرمایه‌گذاری بلندمدت، NFTهای مخصوص جامعه دیفای لند را دریافت می‌کنید. علاوه بر این، درآمد ایجادشده از طریق DeFi Land Treasury دوباره بین استیکرها توزیع می‌شود.

دیفای لند برای ارتقای پایداری اکوسیستم خود، توکن GOLDY را نیز معرفی کرد. GOLDY نوعی ارز دیجیتال ثانویه است که عمدتاً برای ریزتراکنش‌ها و پاداش‌های درون بازی استفاده می‌شود. GOLDY کاملاً جامعه‌محور است و فقط برای توزیع جوایز بین بازیکنان ساخته شده است. این توکن نیز همانند DFL موارد استفاده زیادی دارد و با هر تراکنش سوزانده می‌شود.

مشخصات فنی توکن DFL

  • بلاکچین: سولانا (Solana)
  • استاندارد توکن: SLP
  • مارکت کپ: حدود سه میلیون دلار (در زمان نگارش مقاله)
  • کل عرضه: ده میلیارد توکن DFL
  • عرضه در گردش: ۲/۵۳ میلیارد توکن DFL

آموزش بازی DeFi Land

آموزش دیفای لند

ابتدا، از صفحه اصلی DeFi Land روی گزینه Play کلیک کنید. می‌توانید در زمان انتظار برای آنالیز داده‌ها توسط سیستم، Pacman بازی کنید. در صفحه بعدی باید کیف پول خود را به سایت متصل کنید.

پس از شروع بازی، باید یکی از سه تیم موجود را انتخاب کنید:

  • دوج (DOGE): سگ طلایی
  • پپ (PEPE): قورباغه سبز
  • مانک (MONKE): میمون آبی

در فعالیت‌های فصلی مانند مأموریت‌های DeFi یا بازی‌های مختلف، نماینده تیم خود خواهید بود. توجه کنید که بعداً نمی‌توانید تیم انتخاب‌شده را تغییر دهید. (با کلیک روی علامت هر تیم، می‌توانید اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید.)

سیستم بازی، اطلاعات مربوط به رویدادها، امتیازات تیم و امتیازاتی را که کسب کرده‌اید، نمایش می‌دهد.

قابلیت‌های اضافی

نوار ابزار در DeFi Land ویژگی‌های جالب زیادی دارد که به‌اختصار به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

گزینه NFT: NFTهایی را که در حال حاضر در اختیار دارید، نمایش می‌دهد.

گزینه Transfer Fund: با آیکون هواپیما نمایش داده می‌شود و اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را منتقل کنید.

گزینه Wallet Transfer: این گزینه اجازه می‌دهد بین کیف پول بازی و کیف پول خارجی خود، جابه‌جا شوید. کیف پول بازی شما حاوی پادا‌ش‌هایی است که در طول بازی دریافت کرده‌اید. کیف پول خارجی همان کیف پولی است که در ابتدا و ورود به بازی، از آن استفاده کرده‌اید.

گزینه Edit Mode: با استفاده از این گزینه می‌توانید ساختمان‌های مزرعه خود را به‌راحتی دوباره طراحی کنید. از کلیدهای Q و E برای چرخاندن دوربین و از کلیدهای Y و T برای چرخاندن ساختمان‌ها استفاده کنید. وقتی طراحی دهکده خود را تمام کردید، با ارسال آدرس کیف پول خود، دوستانتان را دعوت کنید تا از دهکده‌تان دیدن کنند.

گزینه Screenshot: با استفاده از این گزینه از مزرعه خود عکس بگیرید.

گزینه Settings: از این قسمت می‌توانید کیفیت تصویر، جلوه‌های روز/شب، آب‌و هوا و موارد دیگر را تنظیم کنید.

ساختمان‌ها در بازی دیفای لند

در این بازی ساختمان‌های متعددی وجود دارند که خدمات مرتبط با عرصه امور مالی غیرمتمرکز را در اختیار شما قرار می‌دهند. این ساختمان‌ها عبارت‌اند از:

خانه (House)

در ساختمان خانه می‌توانید ببینند کدام دارایی‌ها بهترین و بدترین عملکرد را داشته‌اند و تغییرات ارزش خالص پورتفولیوی خود را در طول زمان مشاهده کنید. علاوه بر این، می‌توانید جدول امتیازات و میزان پیشرفت خود را بررسی کنید.

برای داشتن رقابت منصفانه‌تر، سیستم رتبه‌بندی به دو گروه تقسیم می‌شود: بازی رایگان و بازی برای کسب درآمد.

بازار (Market)

بازار جایی است که مبادلات انجام می‌شود. در بازار می‌توانید به‌راحتی توکن‌های مختلف را در صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف شبکه سولانا مبادله کنید. در حال حاضر، ساختمان بازار روی صرافی‌های Serum، Raydium، Orca، Step، Saber و… با کارمزد تراکنش ۰/۰۷ درصد، معاملات را اجرا می‌کند. برای معامله در بازار باید ارز دیجیتال SOL را به‌منظور پرداخت هزینه تراکنش داشته باشید.

آزمایشگاه بذر (Seed Labratory)

مکانی است که کاربران می‌توانند در آن برای تأمین نقدینگی در یک صرافی اقدام کنند و در ازای سرمایه خود، توکن‌های seed را دریافت کنند که توکن‌های تأمین نقدینگی هستند.

توجه کنید همه‌ جفت ارزها، توکن Seed تولید نمی‌کنند. باید با اضافه کردن یک جفت معاملاتی به آزمایشگاه، ابتدا جفت مدنظر خود را تست کنید. اگر سیستم گزینه Make Seeds را نمایش دهد، آن جفت قابلیت تولید توکن تأمین نقدینگی را دارد.

لیست مزارع (Farm Boards)

تمام مزارع موجود را می‌توانید در Farm Board مشاهده کنید. در این قسمت معیارهایی مانند APYها، کل مبلغ سرمایه‌گذاری‌شده و موارد دیگر را بررسی کنید.

بانک (Bank)

این ساختمان مکانی برای ویژگی‌های وام‌دهی و قرض گرفتن در دنیای DeFi است.

برج رادیویی (Radio Tower)

ساختمان برج رادیویی در بازی دیفای لند، پلتفرم غیرمتمرکز پخش موسیقی را مستقیم به دهکده شما می‌آورد. می‌توانید رادیوی خود را روی کانال‌های مختلف، مانند هیپ هاپ، کلاسیک، راک و… تنظیم کنید.

پروژه‌های مشابه

با توجه به اینکه بازی DeFi Land یکی از کامل‌ترین پلتفرم‌های بازی‌وار در عرصه امور مالی غیرمتمرکز است، کمتر پروژه‌ای را می‌توان با آن مقایسه کرد؛ اما برخی پروژه‌های مشابه آن عبارت‌اند از:

بازی استپن (StepN)

بازی استپن

بازی استپن نوعی اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند است که سولانا (Solana)، بزرگ‌ترین رقیب اتریوم (Ethereum) آن را طراحی کرده است. در این بازی می‌توانید در ازای پیاده‌روی و دویدن برای مدت زمان مشخصی در فضای باز، درآمد کسب کنید. پاداش این بازی در قالب توکن گرین ساتوشی سولانا (GST) پرداخت می‌شود.

بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

بازی الین ورلدز (Alien Worlds)

دنیای بیگانه نوعی پلتفرم متاورس غیرمتمرکز NFT است که روی بلاکچین‌های WAX، Ethereum وBinance Smartchain اجرا می‌شود. در پلتفرم ایلین ورلدز کاربران می‌توانند با آیتم‌های دیجیتال منحصربه‌فرد (NFTها) بازی کنند.

بازی کریپتو کارز (Crypto Cars)

بازی کریپتو کارز (Crypto Cars)

Crypto Cars نوعی بازی ویدئویی NFT و بخشی از متاورسی است که تیم CriptoCity ساخته است. NFTها در «ماشین‌های کریپتو» بخشی از اکوسیستم بایننس هستند؛ بنابراین، بخشی از شبکه Binance Smartchain محسوب می‌شوند. این بازی از پروتکل BEP-721 استفاده می‌کند که نشان می‌دهد هر ماشین منحصربه‌فرد است و ارزشی واقعی در بازار کریپتو دارد.

نقشه راه دیفای لند

بازی دیفای لند با هدف تبدیل جریان دیفای به جریانی اصلی در امور مالی، سعی می‌کند تمامی پروتکل‌های غیرمتمرکز از بلاکچین‌های مختلف را در یک محیط ارائه دهد و نقشه راه خود را در این جهت تنظیم کرده است؛ نقشه راهی که تاکنون با موفقیت اجرا شده است. از اینجا به بعد نیز پلتفرم DeFi Land با معرفی روش‌های تشویقی برای تأمین‌کنندگان نقدینگی، امکان ساخت NFT، نسخه موبایل برای Android و IOS، محیط چندزنجیره‌ای، بازار NFT و بازی‌های جدید و بسیاری امکانات دیگر تا پایان سال ۲۰۲۲، قصد دارد مسافت بیشتری را در مسیر جهانی کردن امور مالی غیرمتمرکز بپیماید.

کلام پایانی

با افزایش محبوبیت امور مالی غیرمتمرکز و گسترش روزافزون پلتفرم‌ها در این عرصه، برتری از آنِ پلتفرمی است که تمامی خدمات مورد نیاز شما را در حوزه DeFi، به ساده‌ترین شکل ممکن ارائه دهد. تیم سازنده بازی دیفای لند با توجه به این مهم و با هدف تبدیل دیفای به جریان اصلی امور مالی در جهان، بازی‌ای چندشبکه‌ای را تحت شبکه سولانا ایجاد کرده‌ است. این تیم با استفاده از شبکه سولانا، علاوه بر بهره‌مند شدن از مقیاس‌پذیری بالای این شبکه، از کارمزدهای پایین آن نیز برای افزایش جامعه کاربران خود استفاده می‌کند. در این مقاله سعی کردیم تمام اطلاعات لازم را درباره این پلتفرم و نحوه کسب درآمد از آن در اختیارتان قرار دهیم. ممنون که تا انتهای مقاله ما را همراهی کردید!

سوالات متداول

1

آیا بازی دیفای لند رایگان است؟

DeFi Land کاملاً رایگان است. با اتصال کیف پول خود به دی‌فای لند، می‌توانید به مبادله ارز دیجیتال بپردازید، پورتفولیوی خود را مدیریت کنید و به شیوه‌ای سرگرم‌کننده و جذاب، اطلاعات بیشتری درباره امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) کسب کنید.

 

2

آیا بازی دیفای لند در دسترس کاربران ایرانی قرار دارد؟

بله. پلتفرم دیفای لند تا امروز در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار داشته است و خبری از اعمال محدودیت برای ایرانیان در آینده نیز به گوش نمی‌رسد.

3

ارز دیجیتال DFL را از کجا بخریم؟

ارز حاکمیتی بازی دیفای لند، توکن DFL را می‌توانید در صرافی‌هایی از قبیل FTX، Gate.io، کوینکس و…، خرید و فروش کنید.

4

کدام کیف پول‌ها برای بازی در دیفای لند مناسب‌اند؟

برای بازی در DeFi Land و استفاده از پروتکل‌های امور مالی غیرمتمرکز، می‌توانید از کیف پول‌های مختلفی استفاده کنید. دو مورد از این کیف پول‌ها عبارت‌اند از: فانتوم (Phantom) و لجر (Ledger)

امتیاز شما به این محتوا

0 / 5. 0

میانگین امتیازات: 0/5
تعداد امتیاز: 0
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره