آموزش صرافی Huobi؛ بررسی و نحوه معامله در صرافی htx برای ایرانیان

آموزش صرافی
معرفی و آموزش صرافی هیوبی

از دغدغه‌های معامله‌گران رمز‌ارز، یافتن بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان است. برخی از این صرافی‌های خارجی امکانات مناسبی دارند، اما برای ایرانیان محدود هستند. یکی از این موارد، صرافی هوبی (Huobi) است. اگرچه به‌دلیل نیاز به احراز هویت، برخی از امکانات صرافی huobi برای ایرانیان محدود شده است، باز هم گزینه جذابی برای معامله‌گران خرد محسوب می‌شود. به همین دلیل، در این مقاله از کلینیک سرمایه قصد داریم به آموزش صرافی Huobi و نحوه معامله در آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

معرفی صرافی Huobi

هوبی (Huobi) از قدیمی‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال است که از سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرد. این صرافی ابتدا در چین فعالیت خود را شروع کرد، اما در سال ۲۰۱۸ دفتر مرکزی خود را به جزیره سیشل (Seychelles) انتقال داد. در سپتامبر ۲۰۲۳، که مصادف با دهمین سالگرد تأسیس این صرافی بود، نام صرافی Huobi به HTX تغییر یافت. صرافی هوبی تا امروز بیش از ۴۵ میلیون کاربر را به خود جذب کرده است و در بیش از صد کشور جهان حضور فعال دارد.

خدمات صرافی Huobi فراتر از اسپات (Spot) و فیوچرز (Futures) است و سرویس‌های متنوعی مانند استیکینگ (Staking)، ربات تریدینگ (Trading Bot)، کپی تریدینگ (Copy Trading)، و وام‌دهی (Crypto Loans) را پوشش می‌دهد. متأسفانه، این صرافی در بخش توافق‌نامه خود، صراحتاً از ممنوعیت تمام خدمات خود برای ایرانیان سخن گفته است. باوجوداین، اگر IP خود را تغییر دهید یا در بیرون در ایران زندگی می‌کنید، می‌توانید از اغلب خدمات صرافی HTX استفاده کنید.

نقد و بررسی صرافی Huobi

برای بررسی اینکه صرافی huobi برای ایرانیان تا چه اندازه کاربردی است، مختصری درباره امکانات، مزایا و معایب این صرافی صحبت می‌کنیم. با این کار، دید بهتری به صرافی خواهید داشت و آگاهانه‌تر تصمیم‌ می‌گیرید.

اولین مزیت هوبی تنوع رمز‌ارزهاست، به‌گونه‌ای که بیش از ششصد رمز‌ارز را در قالب بیش از هفتصد جفت ارز معاملاتی ارائه می‌کند. صرافی Huobi در رتبه‌بندی اسپات و فیوچرز سایت کوین مارکت کپ، به‌ترتیب رتبه‌های نوزدهم و نهم را در اختیار دارد. حجم معاملات روزانه این صرافی در سال ۲۰۲۳ نیز بیش از دو میلیارد دلار است.

کاربران می‌توانند در کنار سایت، اپلیکیشن HTX را روی گوشی‌های اندرویدی و آیفون نصب کنند. معاملات همتا به همتا (P2P) با کارمزد صفر، به کاربر اجازه می‌دهد بدون واسطه با دیگران معامله کند. همچنین، پشتیبانی از قابلیت گرید تریدینگ (Grid Trading) با هوش مصنوعی، به معامله‌گر کمک می‌کند از کوچک‌ترین نوسانات بازار نیز سودآوری کند.

برای کسب درآمد غیرفعال می‌توانید از قابلیت استیکینگ صرافی استفاده کنید. افراد مبتدی نیز می‌توانند با استفاده از کپی تریدینگ و اتصال حساب خود به معامله‌گران حرفه‌ای، به درآمد برسند.

علاوه بر مزایای ذکر شده، هوبی برای اطمینان بیشتر کاربران از امنیت دارایی‌ها، ارزیابی اثبات ذخیره (Proof of Reserve) را به‌صورت دوره‌ای انجام می‌دهد. در این ارزیابی، نسبت موجودی صرافی نسبت به موجودی کل کاربران محاسبه می‌شود. این نسبت برای اغلب رمز‌ارزهای صرافی Huobi بیش از ۱۰۰ درصد است. بنابراین، حتی اگر تمام کاربران دارایی خود را برداشت کنند، کیف پول ارز دیجیتال صرافی خالی نخواهد شد.

در مجموع، صرافی Huobi با امکانات کامل خود، طیف وسیعی از معامله‌گران را پوشش می‌دهد و تنها عیب آن محدودیت برای کاربران ایرانی است.

صرافی Huobi در یک نگاه

نام صرافی HTX (هوبی سابق)
نوع صرافی متمرکز
سال راه‌اندازی ۲۰۱۳
تعداد ارزهای دیجیتال تحت پوشش ۶۰۰+
معاملات اسپات دارد
معاملات فیوچرز دارد
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ دارد
استیکینگ ارز دیجیتال دارد
وام‌دهی دارد
پشتیبانی صرافی چت آنلاین: https://t.me/Huobi_CustomerService_Bot

شماره تماس: –

ایمیل: [email protected]

تلگرام: https://t.me/htxglobalofficial

اینستاگرام: https://www.instagram.com/htxglobalofficial

ایکس: https://twitter.com/HTX_Global

فیس‌بوک: https://www.facebook.com/htxglobalofficial

دیسکورد: https://discord.gg/htx-global

آموزش ثبت‌نام در صرافی Huobi

برای استفاده از امکانات صرافی Huobi، ابتدا باید یک حساب کاربری بسازید. ثبت‌نام در این صرافی مانند ثبت‌نام صرافی بینگ ایکس (BingX) بسیار ساده است. ساخت حساب کاربری هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن امکان‌پذیر است. در ادامه این بخش، نحوه ثبت‌نام از طریق سایت را آموزش خواهیم داد. برای این کار، ابتدا IP خود را تغییر دهید و مراحل زیر را دنبال کنید:

به سایت رسمی صرافی هوبی به آدرس htx.com وارد شوید. در صفحه اصلی سایت، روی دکمه «Sign up» در وسط یا بالای صفحه کلیک کنید.

ورود به سایت huobi و ثبت نام در صرافی هیوبی

ثبت‌نام صرافی huobi به دو روش شماره تلفن و ایمیل امکان‌پذیر است. در ادامه این آموزش، از روش ایمیل استفاده می‌کنیم. ابتدا روی سربرگ «Email» کلیک کنید. در کادر اول آدرس ایمیل خود را وارد کنید. در پایان، روی دکمه «Next» کلیک کنید.

ثبت نام در صرافی هیوبی

در این مرحله، پازلی را که به شما نمایش داده می‌شود، حل کنید.

تکمیل پازل

پس از حل پازل، وارد صفحه تأیید ایمیل می‌شوید. کد شش‌رقمی ارسال‌شده با ایمیل خودتان را در کادر مدنظر وارد کنید. در پایان، روی دکمه «Confirm» کلیک کنید.

وارد کردن کد تایید ارسال شده به ایمیل جهت ثبت نام در huobi

پس از تأیید ایمیل، نوبت به تعیین رمز عبور می‌رسد. رمز عبوری که انتخاب می‌کنید باید حداقل هشت کاراکتر باشد و از بین اعداد، حروف الفبا، و کاراکترهای ویژه، حداقل دو مورد در آن وجود داشته باشد. در پایان، روی دکمه «Begin Your HTX Journey» کلیک کنید.

انتخاب کلمه عبور مناسب جهت حساب کاربری در صرافی هیوبی

درصورتی‌که ثبت‌نام شما با موفقیت تکمیل شود، در صفحه بعد پیام «Successfully Signed Up» را خواهید دید.

دانلود اپلیکیشن موبایل صرافی Huobi

اپلیکیشن موبایل صرافی Huobi برای دو سیستم‌عامل اندروید و iOS عرضه شده است. به‌دلیل وجود نسخه‌های جعلی اپلیکیشن‌‌های صرافی در سطح اینترنت و احتمال کلاهبرداری، توصیه می‌کنیم اپلیکیشن صرافی را از سایت رسمی HTX دانلود کنید.

برای دانلود اپلیکیشن هوبی کافی است با مرورگر موبایل خود وارد سایت رسمی آن به آدرس htx.com شوید. روی منوی همبرگری (سه خط) گوشه بالای صفحه بزنید و گزینه «Download App» را در آخر صفحه انتخاب کنید. پس از ورود به صفحه دانلود، سیستم به‌طور خودکار سیستم‌عامل گوشی شما را تشخیص می‌دهد و لینک‌های مربوط به گوشی شما روی صفحه ظاهر می‌شود. روی لینک دانلود کلیک و اپلیکیشن را نصب کنید.

دانلود اپلیکیشن اندروید و ios صرافی هیوبی

آموزش معاملات اسپات در صرافی Huobi

در ادامه آموزش صرافی Huobi، به‌سراغ معاملات اسپات (Spot) می‌رویم. برای ورود به این بخش، مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. سپس، ماوس خود را روی گزینه «Trade» در منوی ناوبری بالای صفحه ببرید و گزینه «Spot» را انتخاب کنید.

آموزش معاملات اسپات در صرافی Huobi

بعد از ورود به بخش اسپات، چند بخش مختلف را مشاهده خواهید کرد. در سمت چپ صفحه، می‌توانید ارز دیجیتال مدنظر خود را انتخاب کنید. برای یافتن سریع رمز‌ارزها، می‌توانید نام آن‌ها را در کادر «Search» جست‌وجو کنید. با انتخاب رمز‌ارز، نمودار قیمت آن در وسط صفحه و دفترچه سفارش‌ها (Order Book) در سمت راست صفحه ظاهر می‌شوند.

پنل معاملات اسپات

در زیر نمودار قیمت، پنل ثبت سفارش را مشاهده می‌کنید که به‌صورت پیش‌فرض روی «Spot» قرار دارد. سربرگ‌های «Cross 5X» و «Isolated 10X» برای معاملات مارجین (Margin Trading) با ضرایب ۵ و ۱۰ کاربرد دارند و سفارش‌گذاری در آن‌ها مشابه بخش اسپات است.

نحوه خرید و فروش در صرافی هوبی

پنل ثبت سفارش اسپات سه نوع سفار‌ش‌گذاری به‌شرح زیر دارد:

  •       Limit: بر اساس قیمت و حجم تعیین‌شده معامله شما انجام می‌شود.
  •       Market: بر اساس بهترین قیمت لحظه‌ای بازار و مبلغ تعیین‌شده، خرید یا فروش اجرا می‌شود.
  •       TP/SL: مانند Limit رفتار می‌کند، با این تفاوت که قیمت ابتدا باید به Trigger برسد. با قرار دادن ماوس روی این گزینه، گزینه «Trigger Order» ظاهر می‌شود. این حالت مانند TP/SL عمل می‌کند؛ با این تفاوت که برای اطمینان از پر شدن سفارش، مبلغ معامله فریز نخواهد شد.

بعد از ورود اطلاعات مورد نیاز، مبلغ کل معامله در کادر «Total» نمایش داده می‌شود. عدد روبه‌روی «Available» موجودی حساب شما را نمایش می‌دهد. دکمه «Buy» یا «Sell» نیز برای ثبت استفاده می‌شود.

در پایین‌ترین بخش صفحه سه سربرگ وجود دارد. در سربرگ «Order History»، می‌توانید سفارش‌های باز خود را مشاهده کنید. سربرگ «Order History»، تاریخچه سفارش‌ها و سربرگ «Assets»، دارایی‌های شما را نمایش می‌دهد.

آموزش تبدیل ارز دیجیتال (Convert) در صرافی Huobi

درصورتی‌که بخش اسپات صرافی Huobi برای شما پیچیدگی دارد، می‌توانید در صفحه Convert، ارزهای دیجیتال خود را فوری به یکدیگر تبدیل کنید. برای تبدیل فوری ارزهای دیجیتال کافی است پس از ورود به حساب، وارد صفحه Convert شوید.

سپس در کادر اول، رمز‌ارز مبدأ را به‌همراه تعداد وارد کنید. در کادر دوم، ارز دیجیتال مقصد را انتخاب کنید. در پایان، روی دکمه «Convert now» پایین صفحه کلیک کنید. در این روش قیمت معامله بر اساس نرخ لحظه‌ای از سوی صرافی تعیین می‌شود.

آموزش تبدیل ارز دیجیتال (Convert) در صرافی هیوبی گلوبال

آموزش معاملات فیوچرز در صرافی Huobi

در این بخش از آموزش صرافی Huobi، نحوه انجام معاملات فیوچرز را به شما آموزش می‌دهیم. توجه کنید که قبل از انجام معاملات فیوچرز، باید از بخش «Assets» در منوی ناوبری بالای صفحه، مقدار دارایی مورد نیاز خود را از حساب Spot به Futures انتقال دهید. پس از انتقال دارایی، گام‌های زیر را دنبال کنید:

ابتدا به حساب خود وارد شوید. ماوس خود را روی گزینه «Derivatives» در منوی ناوبری بالای صفحه ببرید و از میان گزینه‌ها، روی «USDT-M» یا «Coin-M» کلیک کنید. این دو گزینه به‌ترتیب برای معاملات با مارجین تتر (USDT) و مارجین کوین‌های دیگر استفاده می‌شوند. به‌دلیل شباهت دو گزینه، معامله فیوچرز با مارجین تتر را شرح می‌دهیم. روی «USDT-M» کلیک کنید.

آموزش فیوچرز صرافی Huobi

در صفحه فیوچرز صرافی Huobi، از سمت چپ، به‌ترتیب نمودار قیمت، دفتر سفارش‌ها، و پنل ثبت سفارش قابل مشاهده است.

پلتفرم فیوچرز صرافی huobi

برای انتخاب جفت ارز، ماوس خود را روی «BTCUSDT Perpetual» در سمت چپ صفحه ببرید تا تمام جفت ارزهای معاملاتی نمایش داده شوند. برای جست‌وجوی سریع، از کادر «Search» استفاده کنید.

انتخاب نماد مورد نظر برای معامله در فیوچرز

پنل ثبت سفارش‌های فیوچرز در سمت راست قرار دارد. سربرگ‌های «Open» و «Close»، به‌ترتیب برای باز کردن و بستن معاملات استفاده می‌شوند.

معاملات لانگ و شورت در فیوچرز هیوبی گلوبال

با کلیک روی گزینه «Cross»، امکان تغییر به حالت «Isolated» وجود دارد. گزینه «Hedge» نیز به حالت «One-Way» قابل تغییر است. در حالت Hedge، امکان باز کردن خرید و فروش هم‌زمان وجود دارد،‌ اما در حالت One-Way، تنها می‌توانید معامله خرید یا فروش را باز کنید.

برای تغییر اهرم (Leverage) می‌توانید روی گزینه «۵x» کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، با علامت + و – یا نوار لغزنده پایین آن، می‌توانید اهرم را تغییر دهید و در پایان، روی دکمه «Confirm» کلیک کنید.

نحوه تنظیم اهرم معاملاتی

بخش‌های «Market» و «Limit» در سفارش‌گذاری درست مانند بخش اسپات عمل می‌کنند. در کنار این دو نوع سفارش‌گذاری، گزینه «Trigger» وجود دارد که با قرار دادن ماوس روی فلش کنار آن، سه گزینه دیگر نیز ظاهر می‌شود. اگر روی حالت «One-Way» باشید، تنها دو نوع سفارش‌گذاری را می‌توانید انتخاب کنید.

این چهار گزینه به‌صورت زیر عمل می‌کنند:

  •       Trigger: با رسیدن به قیمت تعیین‌شده، سفارش با حجم تعیین‌شده انجام می‌شود.
  •       Trailing Stop: با رسیدن قیمت به مقدار «Activation Price»، سیستم قیمت را تا بیشترین/کمترین قیمت دنبال می‌کند و زمانی که به اندازه «Callback Rate» از آن نقطه بازگردد، سفارش شما مطابق قیمت و حجم تعیین‌شده اجرا می‌شود.
  •       Grid: با انتخاب این گزینه، وارد صفحه گرید تریدینگ (Grid Trading) می‌شوید. در کادرهای «Lowest Price» و «Highest Price» به‌ترتیب کف و سقف گرید قابل تنظیم است. در بخش «Grid Number»، تعداد سفارش‌های قابل اجرا (از دو تا پنجاه سفارش) و در بخش «Deposit Margin»، مارجین معامله مشخص می‌شود.
  •       TWAP: استراتژی TWAP را اجرا می‌کند. در این استراتژی سفارش به چند بخش کوچک‌تر (Chunk Size) تقسیم می‌شود. سپس این سفارش‌ها به‌ترتیب، در بازه زمانی تعیین‌شده (Time Interval) برحسب ثانیه به بازار ارسال می‌شوند.

زمانی که سفارش خود را ثبت کردید، در پنل اطلاعات معاملات فیوچرز پایین صفحه می‌توانید اطلاعات پوزیشن‌ها (Positions)، سفارش‌های باز (Open Orders)، تاریخچه سفارش‌ها (Order History)، تاریخچه تراکنش‌ها (Transaction History)، تاریخچه پوزیشن‌ها (Position History)، رکورد تراکنش‌ها (Transaction Records)، و دارایی‌ها (Assets) را مشاهده کنید.

کارمزد معاملات صرافی Huobi

در این بخش یکی از مهم‌ترین بخش‌های آموزش صرافی Huobi، یعنی کارمزد معاملات را بررسی می‌کنیم. بیشترین کارمزدی که در این صرافی می‌پردازید، ۰/۲ درصد از ارزش معامله است. با استفاده از توکن HT می‌توانید در تمام سطوح کاربری، ۲۵ درصد تخفیف روی کارمزد معاملات اسپات و ۵ درصد تخفیف روی کارمزد معاملات فیوچرز دریافت کنید.

در صرافی هوبی کاربران به دوازده سطح مختلف تقسیم می‌شوند. برای سطح‌بندی این کاربران سه معیار تعریف شده است و برای رسیدن به یک سطح، تنها کافی است یکی از این شرایط را داشته باشید.

سطوح کاربری صرافی هوبی به‌صورت زیر تعریف می‌شوند:

سطح کاربری ارزش معاملات اسپات در سی روز اخیر ارزش معاملات فیوچرز در سی روز اخیر ارزش کل دارایی‌های روز قبل
Prime0 کمتر از ۱۰ هزار دلار کمتر از ۱۰۰ هزار دلار کمتر از ۲ هزار دلار
Prime1 ۱۰ تا ۸۰ هزار دلار ۱۰۰ هزار تا ۵ میلیون دلار ۲ تا ۱۰ هزار دلار
Prime2 ۸۰ تا ۵۰۰ هزار دلار ۵ تا ۳۰ میلیون دلار ۱۰ تا ۳۰ هزار دلار
Prime3 ۵۰۰ هزار تا ۳ میلیون دلار ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار ۳۰ تا ۵۰ هزار دلار
Prime4 ۳ تا ۹ میلیون دلار ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار ۵۰ تا ۸۰ هزار دلار
Prime5 ۹ تا ۱۵ میلیون دلار ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار ۸۰ تا ۱۰۰ هزار دلار
Prime6 ۱۵ تا ۳۰ میلیون دلار ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار
Prime7 ۳۰ تا ۱۲۰ میلیون دلار ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار
Prime8 ۱۲۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون دلار
Prime9 ۳۰۰ تا ۹۰۰ میلیون دلار ۷۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بیش از ۲ میلیون دلار
Prime10 ۹۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۳ میلیارد دلار
Prime11 بیش از ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بیش از ۳ میلیارد دلار

با توجه به نکات ذکرشده، کارمزد معاملات هر سطح به‌شرح زیر است:

سطح کاربری معاملات اسپات معاملات فیوچرز USDT-M معاملات فیوچرز Coin-M
میکر (درصد) تیکر (درصد) میکر (درصد) تیکر (درصد) میکر (درصد) تیکر (درصد)
Prime0 ۰/۲ ۰/۲ ۰/۰۲ ۰/۰۵ ۰/۰۲ ۰/۰۵
Prime1 ۰/۱۶ ۰/۱۷ ۰/۰۱۵ ۰/۰۵ ۰/۰۱۵ ۰/۰۴۵
Prime2 ۰/۱۴ ۰/۱۵ ۰/۰۱۲ ۰/۰۴۵ ۰/۰۱۲ ۰/۰۴۵
Prime3 ۰/۱ ۰/۱ ۰/۰۱ ۰/۰۴۵ ۰/۰۰۹ ۰/۰۴۲
Prime4 ۰/۰۸ ۰/۱ ۰/۰۰۷ ۰/۰۴ ۰/۰۰۶ ۰/۰۴
Prime5 ۰/۰۶۵ ۰/۰۹ ۰/۰۰۵ ۰/۰۳ ۰/۰۰۳ ۰/۰۳۶
Prime6 ۰/۰۵۵ ۰/۰۷ ۰/۰۰۴ ۰/۰۲۹۵ ۰ ۰/۰۳۵
Prime7 ۰/۰۴۵ ۰/۰۵۵ ۰/۰۰۳ ۰/۰۲۸۵ ۰/۰۰۲- ۰/۰۳۳
Prime8 ۰/۰۳۲ ۰/۰۳۸۸ ۰/۰۰۲ ۰/۰۲۸ ۰/۰۰۳- ۰/۰۳۲
Prime9 ۰/۰۲۲۴ ۰/۰۳۱۸ ۰ ۰/۰۲۷۵ ۰/۰۰۴- ۰/۰۳
Prime10 ۰/۰۱۶۸ ۰/۰۲۶۸ ۰/۰۰۵- ۰/۰۲۶۵ ۰/۰۰۵- ۰/۰۲۸۵
Prime11 ۰/۰۱۲۶ ۰/۰۲۱۸ ۰/۰۱- ۰/۰۲۵ ۰/۰۰۸- ۰/۰۲۷

معرفی سرویس استیکینگ صرافی Huobi

معرفی سرویس استیک صرافی Huobi

یکی از امکاناتی که در ابتدای آموزش صرافی Huobi به آن اشاره کردیم، سرویس استیکینگ یا سهام‌گذاری است. این سرویس که در حوزه دیفای رایج است، برای افرادی که به‌دنبال کسب درآمد غیرفعال‌اند، بهترین گزینه محسوب می‌شود.

برای ورود به این بخش کافی است ماوس خود را روی گزینه «Earn» در منوی ناوبری بالای صفحه ببرید و گزینه «Staking» را انتخاب کنید. در این صفحه، رمز‌ارزهایی که قابلیت استیک دارند، نمایش داده می‌شوند.

هرکدام از این رمز‌ارزها یک نرخ سود سالانه تخمینی (Est. APY) دارند و در مقابل آن‌ها، سود روزانه تخمینی به‌ازای استیک صد رمز‌ارز نشان داده شده است. توجه کنید که هرکدام از این رمز‌ارزها محدودیت زمانی دارند و مواردی که دکمه آن‌ها به «Ended» تغییر کرده است، قابلیت استیک ندارند. متأسفانه، به‌دلیل نیاز به احراز هویت (KYC)، استفاده از این بخش برای کاربران ایرانی امکان‌پذیر نیست.

معرفی ربات تریدینگ صرافی Huobi

معرفی ربات تریدینگ صرافی هیوبی گلوبال

ربات تریدینگ از جذاب‌ترین بخش‌های آموزش صرافی Huobi برای نوسان‌گیران است. ربات این صرافی با چند تنظیم ساده، کار گرید تریدینگ (Grid Trading) را به‌صورت خودکار برای شما انجام می‌دهد.

برای ورود به این بخش کافی است ماوس خود را روی گزینه «Trade» در منوی ناوبری بالای صفحه ببرید و گزینه «Trading Bot» را انتخاب کنید. صفحه اصلی این بخش به صفحه معاملات اسپات شباهت زیادی دارد، با این تفاوت که به‌جای دفتر سفارش‌ها، پنل تنظیمات گرید تریدینگ را مشاهده می‌کنید.

ربات گرید تریدینگ صرافی هوبی در دو حالت خودکار (Auto) و دستی (Manual) قابل استفاده است. در حالت خودکار، که از هوش مصنوعی استفاده می‌کند، به تعیین سقف و کف گرید نیازی نیست و فقط باید میزان سرمایه خود را در کادر «Investment» مشخص کنید. در حالت دستی، باید کف گرید (Price L)، سقف گرید (Price H)، تعداد معاملات (Quantity)، و سرمایه (Investment) را به‌ترتیب در کادرهای مدنظر وارد کنید.

معرفی سرویس کپی تریدینگ صرافی Huobi

معرفی سرویس کپی ترید صرافی Huobi

یکی از مزایای صرافی Huobi این است که از قابلیت کپی تریدینگ پشتیبانی می‌کند. با این قابلیت، معامله‌گران مبتدی می‌توانند معامله افراد حرفه‌ای را روی حساب خودشان کپی کنند. برای ورود به این صفحه، کافی است ماوس خود را روی گزینه «Derivatives» در منوی ناوبری بالای صفحه ببرید و گزینه «Copy Trading» را انتخاب کنید.

در صفحه کپی تریدینگ، می‌توانید مشخصات معامله‌گران را مطالعه کنید. برای هر معامله‌گر اطلاعاتی مانند سود و زیان (PnL)، وین ریت (Win Rate)، تعداد دنبال‌کنندگان، و استراتژی‌های مورد استفاده نمایش داده می‌شود. توجه کنید که تنها هزار نفر می‌توانند یک معامله‌گر را دنبال کنند. با زدن دکمه «Follow»، تنظیمات کپی تریدینگ صرافی هوبی باز می‌شود. پس از تنظیمات مارجین و حد سود و حد ضرر، روی دکمه «Follow» پایین صفحه کلیک کنید تا معاملات فرد مدنظر روی حساب شما کپی شود.

معرفی سرویس وام‌دهی صرافی Huobi

سرویس وام‌دهی صرافی HTX

در پایان آموزش صرافی Huobi، سرویس وام گرفتن ارز دیجیتال را بررسی می‌کنیم. وام‌دهی از قابلیت‌های برخی پروژه‌های دیفای است و با معیار ارزش کل قفل شده (TVL) می‌توان ارزشمندی این پروژه‌ها را بررسی کرد. این قابلیت برای افرادی که به پول نیاز دارند، اما قصد فروش دارایی‌های خود را ندارند، بهترین گزینه است. در سرویس وام‌دهی صرافی هوبی می‌توانید با قرار دادن ارز دیجیتال خود به‌عنوان وثیقه، وام‌های ۳۰، ۴۵، و ۹۰ روزه دریافت کنید.

برای ورود به این بخش کافی است ماوس خود را روی گزینه «Finance» در منوی ناوبری بالای صفحه ببرید و گزینه «Crypto Loans» را انتخاب کنید.

دریافت وام از صرافی هوبی بسیار ساده است. برای این کار در صفحه وام‌دهی، رمز‌ارز، و مقدار وام مدنظرتان را در کادر اول و وثیقه خود را در کادر دوم مشخص کنید. سپس یکی از دوره‌های بازپرداخت را انتخاب می‌کنید. توجه کنید که قابلیت دریافت وام،‌ مانند سرویس استیکینگ، به احراز هویت نیاز دارد و برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیست.

جمع‌بندی

در این مطلب به آموزش صرافی Huobi یا همان صرافی HTX پرداختیم. درمجموع، اگر ممنوعیت بخش‌های وام‌دهی و استیکینگ برای کاربران ایرانی را نادیده بگیریم، صرافی هوبی را می‌توانیم از گزینه‌های مناسب برای معامله‌گران خرد لحاظ کنیم. این صرافی با حجم معاملات مناسب و پشتیبانی از ربات تریدینگ و کپی تریدینگ، بخش قابل توجهی از نیازهای شما را برآورده خواهد کرد. اگر درباره کاربردها یا مشکلات صرافی huobi برای ایرانیان تجربه خاصی دارید، آن را در بخش نظرها با ما و دیگر کاربران کلینیک سرمایه به‌اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1

آیا امکان احراز هویت در صرافی هوبی برای ایرانیان وجود دارد؟

خیر؛ نام ایران در فهرست کشورهای ممنوعه این صرافی قرار دارد.

2

کدام یک از خدمات صرافی Huobi به احراز هویت نیاز دارد؟

برای استفاده از سرویس استیکینگ و وام‌دهی و برداشت بیش از پنج بیت کوین در روز به احراز هویت نیاز دارید.

3

نام صرافی HTX مخفف چه کلماتی است؟

حروف H ،T، و X به‌ترتیب نماد کلمات هوبی (Huobi)، ترون (Tron)، و اکسچنج (Exchange) هستند.

4

آیا صرافی هوبی از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند؟

خیر. این صرافی بیش از ده زبان را پشتیبانی می‌کند، اما زبان فارسی بین آن‌ها وجود ندارد.

5

رابطه جاستین سان با صرافی هوبی چیست؟

جاستین سان (Justin Sun)، خالق ترون، در سمت مشاور با صرافی هوبی همکاری می‌کند.

امتیاز شما به این محتوا

5 / 5. 4

میانگین امتیازات: 5/5
تعداد امتیاز: 4
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره