صرافی مکسی یا بینگ ایکس؟ مقایسه mexc با bingx برای کاربران ایرانی

آموزش صرافی
صرافی مکسی یا بینگ ایکس

مکسی (MEXC) و بینگ ایکس (BingX) دو مورد از بهترین صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال برای معامله‌گران ایرانی‌اند. این کاربران نه‌تنها می‌توانند بدون نیاز به احراز هویت در هر دوی آن‌ها فعالیت کنند، بلکه هر دو صرافی امکان احراز هویت را نیز برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌اند. ضمن اینکه پشتیبانی فارسی نیز دارند. صرافی مکسی بهتر است یا بینگ ایکس؟ این سؤال مهمی است که بسیاری از معامله‌گران ایرانی مطرح می‌کنند. در این مطلب، قصد داریم این دو صرافی را مقایسه کنیم. در پایان این مطلب انتخاب بین MEXC و BingX برای شما عزیزان راحت‌تر خواهد بود.

معرفی صرافی مکسی (MEXC)

معرفی و مقایسه صرافی mexc و bingx
mexc logo
صرافی مکسی
۴
کارمزد صفر برای معاملات اسپات
کپی ترید
نیاز به احراز هویت
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

با نگاهی به تاریخچه بسیاری از صرافی‌های معروف، متوجه خواهید شد که بیشتر آن‌ها در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. صرافی مکسی MEXC نیز یکی از پلتفرم‌های معاملاتی است که در سال ۲۰۱۸ شروع به‌کار کرد. در حال حاضر، مکسی بیش از ده میلیون حساب کاربری فعال دارد. ضمن اینکه هسته معاملات این صرافی توانایی پردازش بیش از ۱/۴ میلیون تراکنش در لحظه را دارد. از این نظر، کاملاً شبیه به بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال بازار رمزارزهاست.

مکسی احراز هویت را برای کاربران خود اجباری نکرده است. به ‌همین دلیل، معامله‌گران ایرانی می‌توانند با این صرافی کار کنند. همچنین، در زمان نگارش این مطلب، سایت و اپلیکیشن موبایل این صرافی فیلتر نیستند. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت مکسی بین معامله‌گران ایرانی و خارجی بازار رمزارزها، نرخ کارمزدهای رقابتی این صرافی است. بررسی‌های ما در کلینیک سرمایه نشان می‌دهد که در حال حاضر، MEXC کم‌کارمزدترین صرافی در بازار رمزارزهاست.

معرفی صرافی بینگ ایکس (BingX)

معرفی صرافی bingx و مقایسه با mexc
bingx logo
صرافی بینگ ایکس
۴.۸
دسترسی به بازار کریپتو و فارکس
اتصال به تریدینگ ویو و متاتریدر ۵
پشتیبانی فارسی
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

صرافی Bingx فعالیت خود را در مه سال ۲۰۱۸ آغاز کرد. این صرافی در ابتدا با نام Bingbon فعالیت می‌کرد. در سال‌های ابتدایی، برای جذب معامله‌گران موفقیت چندانی کسب نکرد. این موضوع باعث شد تیم مدیریتی صرافی در سال ۲۰۲۱ تغییر کند. پس از آن، با نام بینگ ایکس BingX به‌کار خود ادامه داد. عملکرد خوب تیم مدیریتی بینگ ایکس سبب شد که این صرافی به‌سرعت توجه معامله‌گران را جلب کند؛ به‌طوری‌که بیش از پنج میلیون حساب کاربری فعال در آن وجود دارد.

معامله‌گران تازه‌کار بازار رمزارزها از ابزارهای معاملاتی کاربردی بینگ ایکس مانند کپی تریدینگ و ربات تریدینگ نیز بسیار استقبال کرده‌اند. خیلی از صرافی‌های دیگر نیز پس از بینگ ایکس دست‌به‌کار شدند تا این ابزارها را به امکانات خود اضافه کنند.

کاربران ایرانی بدون نیاز به احراز هویت می‌توانند در بینگ ایکس فعالیت کنند. هرچند بر اساس پیگیری‌های کلینیک سرمایه از پشتیبانی این صرافی، ایرانی‌ها هیچ مانعی برای احراز هویت در BingX ندارند. در زمان نگارش این مطلب، اپلیکیشن موبایل بینگ ایکس فیلتر نیست، اما برای ورود به سایت این صرافی باید از فیلترشکن استفاده کنید.

صرافی مکسی MEXC یا بینگ ایکس BingX در یک نگاه

صرافی مکسی صرافی بینگ ایکس
سال تأسیس ۲۰۱۸ ۲۰۱۸
رتبه در سایت کوین مارکت کپ اسپات: ۱۱

فیوچرز: ۱۹

اسپات: ۱۲

فیوچرز: ۱۲

تعداد کاربران بیش از ۱۰ میلیون نفر بیش از ۵ میلیون نفر
حجم معاملات (میانگین شبانه‌روزی) ۳/۵ میلیارد دلار ۳/۷ میلیارد دلار
تعداد ارزهای دیجیتال بیش از ۱۶۶۰ ارز دیجیتال بیش از ۶۰۰ ارز دیجیتال
دسترسی کاربران ایرانی مجاز مجاز
سقف برداشت روزانه بدون احراز هویت ۲۰ بیت کوین ۵۰ هزار تتر
امکان احراز هویت کاربران ایرانی دارد دارد
کارمزد معاملات اسپات ۰ ۰/۱ درصد
کارمزد معاملات فیوچرز ۰ تا ۰/۰۱ درصد ۰ تا ۰/۰۵
کپی تریدینگ دارد دارد
ربات تریدینگ ندارد دارد
امکان معاملات جفت ارزهای فارکس ندارد دارد
اثبات ذخایر (Proof of Reserve) دارد دارد
حداکثر لوریج معاملات فیوچرز ۲۰۰X ۱۵۰X
پشتیبانی فارسی دارد دارد
دمو تریدینگ دارد دارد
امکان اتصال مستقیم به تریدینگ ویو ندارد دارد
اپلیکیشن موبایل اندروید و iOS اندروید و iOS

صرافی مکسی یا بینگ ایکس؛ مقایسه اعتبار

اولین موضوعی که باید برای انتخاب بین صرافی MEXC یا BingX مدنظر قرار دهید، اعتبار آن‌هاست. یکی از سایت‌های مرجع که برای این منظور استفاده می‌شود، کوین مارکت کپ است. کوین مارکت کپ ضمن بررسی دائمی صرافی‌ها، آن‌ها را بر اساس عوامل گوناگونی همچون حجم معاملات، تعداد کاربران، تعداد جفت ارزهای معاملاتی و… رتبه‌بندی می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، صرافی مکسی در مقایسه با بینگ ایکس، در رتبه‌بندی کوین مارکت کپ وضعیت بهتری دارد. کوین مارکت کپ رتبه‌بندی صرافی‌ها را بر اساس معاملات اسپات و فیوچرز به‌صورت جداگانه ارائه می‌کند. بر این اساس، وضعیت رتبه‌بندی دو صرافی به‌صورت زیر است:‌

معاملات اسپات

  • صرافی مکسی: رتبه ۱۷ (با نمره ۶/۱ از ۱۰)
  • صرافی بینگ ایکس: رتبه ۴۹ (با نمره ۵/۱ از ۱۰)

معاملات فیوچرز

  • صرافی مکسی: رتبه ۱۳
  • صرافی بینگ ایکس: رتبه ۲۵

در اینجا به حجم معاملات این صرافی‌ها، که در کوین مارکت کپ ثبت شده است، نگاهی می‌اندازیم. حجم معاملات روزانه این دو صرافی نیز به‌تفکیک اسپات و فیوچرز در سایت کوین مارکت کپ به‌صورت روزانه ذکر می‌شود. در زمان نگارش این مطلب، حجم معاملات آن‌ها به شرح زیر است:

معاملات اسپات

  • صرافی مکسی: ۴۱۰ میلیون دلار
  • صرافی بینگ ایکس: ۱۸۰ میلیون دلار

معاملات فیوچرز

  • صرافی مکسی: ۳/۱ میلیارد دلار
  • صرافی بینگ ایکس: ۳/۵ میلیارد دلار

از مقایسه اعداد مذکور می‌توان متوجه شد که هرچند حجم معاملات اسپات مکسی بیشتر است، بینگ ایکس معاملات فیوچرز بیشتری را میزبانی می‌کند، اما درمجموع، حجم معاملات این دو صرافی تقریباً نزدیک به یکدیگر است. با توجه به اینکه تعداد حساب‌های کاربری مکسی دو برابر بینگ ایکس است، برابری حجم معاملات آن‌ها نشان می‌دهد که سرانه نقدینگی در اختیار معامله‌گران در بینگ ایکس به‌مراتب بیشتر است.

صرافی MEXC یا BingX؛ مقایسه دسترسی کاربران ایرانی

برای انتخاب بین صرافی MEXC یا BingX باید حتماً مسئله دسترسی کاربران ایرانی را نیز در نظر بگیرید. همان‌طور که اشاره کردیم، هر دو صرافی با کاربران ایرانی کار می‌کنند. همچنین می‌توانید از اپلیکیشن موبایل (اندروید و آیفون) و سایت آن‌ها برای معامله‌گری استفاده کنید.

تا زمان نگارش این مقاله، هیچ‌کدام از این دو صرافی هیچ اجباری برای احراز هویت اعمال نکرده‌اند. بنابراین، کاربران ایرانی می‌توانند بدون نیاز به احراز هویت، در هر دو ثبت نام و فعالیت کنند. البته، بدون انجام احراز هویت، سقف برداشت روزانه از حساب کاربری تعیین شده است. بر این اساس، سقف برداشت از مکسی بیست بیت کوین است. این عدد برای بینگ ایکس به پنجاه هزار دلار می‌رسد.

صرافی مکسی به کاربران ایرانی اجازه احراز هویت نمی‌دهد. درحالی‌که بررسی‌های ما در کلینیک سرمایه نشان می‌دهد کاربران ایرانی به‌راحتی می‌توانند در صرافی BingX احراز هویت کنند. با تکمیل این عملیات در بینگ ایکس، سقف برداشت حساب کاربری شما به پنج میلیون دلار در شبانه‌روز می‌رسد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش احراز هویت در صرافی بینگ ایکس را مطالعه کنید.

صرافی مکسی یا بینگ ایکس؛ مقایسه کارمزد

مهم‌ترین موضوعی که بسیاری از معامله‌گران در مقایسه بین صرافی‌های مختلف مدنظر قرار می‌دهند، کارمزد معاملات است؛ به‌ویژه آن دسته از افرادی که معاملات خود را در تایم فریم کوتاه‌مدت دنبال می‌کنند، بیشتر روی موضوع حساس هستند، زیرا نرخ کارمزد صرافی به‌صورت مستقیم روی هزینه‌های جانبی آن تأثیر می‌گذارد.

خبر خوب درباره صرافی مکسی اینکه کارمزد معاملات اسپات برای میکر و تیکر در آن صفر است. حجم معاملات اسپات مکسی حدود ۲/۵ برابر بینگ ایکس است. دریافت نکردن کارمزد در صرافی مکسی عامل مهمی در این قضیه است. برای معاملات فیوچرز نیز در صرافی مکسی برای میکر و تیکر به‌ترتیب کارمزد ثابت ۰ و ۰/۰۱ درصد در نظر گرفته می‌شود. ضمن اینکه در صورت استفاده از توکن اختصاصی صرافی مکسی، یعنی MX، برای پرداخت کارمزد، می‌توانید از ۱۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوید.

صرافی بینگ ایکس نیز در معاملات اسپات برای هریک از جفت ارزهای معاملاتی کارمزد اختصاصی تعریف کرده است. بررسی‌های ما در کلینیک سرمایه نشان می‌دهد که کارمزد ارزهای دیجیتال اصلی مانند بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین و… برابر ۰/۱ درصد است. برای مشاهده جدول کامل کارمزد معاملات اسپات، به مقاله آموزش معامله اسپات بینگ ایکس مراجعه کنید.

معاملات فیوچرز نیز در صرافی بینگ ایکس به‌دو دسته تقسیم می‌شوند. کارمزد معاملات فیوچرز استاندارد به‌صورت ثابت و برابر ۰/۰۴۵ درصد در نظر گرفته می‌شود. درحالی‌که کارمزد معاملات فیوچرز پرپچوال یا دائمی بر اساس حجم معاملات در این صرافی به‌صورت شناور تعیین می‌شود که در جدول زیر قابل مشاهده‌اند.

سطح کاربر حجم معاملات ۳۰ روز اخیر کارمزد میکر (درصد) کارمزد تیکر (درصد)
کاربر معمولی کمتر از ۲۰ میلیون دلار ۰/۰۲ ۰/۰۵
VIP 1 بین ۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ۰/۰۱۸ ۰/۰۴
VIP 2 بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار ۰/۰۱۶ ۰/۰۳۵
VIP 3 بین ۴۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار ۰/۰۱۴ ۰/۰۳۲
VIP 4 بین ا تا ۳ میلیارد دلار ۰/۰۱۲ ۰/۰۳۰
VIP 5 بین ۳ تا ۵ میلیارد دلار ۰ ۰/۰۲۷
VIP 6 بین ۵ تا ۱۰ میلیارد دلار ۰ ۰/۰۲۵
VIP 7 بیش از ۱۰ میلیارد دلار ۰ ۰/۰۲۳

صرافی MEXC یا BingX؛ مقایسه ابزارهای معاملاتی

یکی از موضوعاتی که باعث شده است بسیاری از معامله‌گران در انتخاب بین صرافی MEXC و BingX به‌سراغ بینگ ایکس بروند، ابزارهای معاملات پیشرفته‌ای است که این صرافی ارائه می‌کند. حجم معاملات فیوچرز صرافی بینگ ایکس در مقایسه با مکسی بیشتر است. یکی از دلایل مهم این موضوع ابزارهای معاملاتی پیشرفته‌ای است که بینگ ایکس ارائه می‌کند.

صرافی BingX دو پلتفرم ربات تریدینگ و کپی تریدینگ را در اختیار معامله‌گران قرار داده است. با استفاده از ربات تریدینگ بینگ ایکس، می‌توانید معاملات اسپات و فیوچرز خود را در صرافی به‌صورت خودکار انجام دهید. ضمن اینکه کپی تریدینگ نیز امکان کپی کردن معاملات تریدرهای حرفه‌ای را در بینگ ایکس فراهم می‌کند. تاکنون بیش از چهار میلیون نفر از پلتفرم کپی تریدینگ بینگ ایکس استفاده کرده‌اند. نکته مهم این است که این دو ابزار به‌صورت رایگان در اختیار معامله‌گران قرار گرفته‌اند.

در مقابل، صرافی MEXC قرار دارد که پلتفرم اختصاصی کپی تریدینگ را به معامله‌گران ارائه کرده است. در زمان نگارش این مطلب، پلتفرم کپی ترید مکسی تنها از طریق سایت این صرافی در دسترس معامله‌گران قرار دارد. شباهت نسبتاً زیادی بین پلتفرم کپی تریدینگ هر دو صرافی وجود دارد. مکسی هنوز برنامه‌ای برای رونمایی از پلتفرم ربات تریدینگ اختصاصی خود ندارد.

صرافی مکسی یا بینگ ایکس؛ مقایسه اتصال به تریدینگ ویو

تحلیلگران بازارهای مالی مختلف ازجمله کریپتوکارنسی، بیش از هر منبعی به‌سراغ تریدینگ ویو (Tradingview) می‌روند. تمام آنچه تحلیلگر برای رصد نمودار قیمت رمزارزها نیاز دارد، در تریدینگ ویو موجود است. تریدینگ ویو چند سالی است که قابلیت جذابی را نیز در اختیار کاربران گذاشته است و آن اینکه امکان معاملات رمزارزها از طریق برخی صرافی‌ها به‌صورت مستقیم با تریدینگ ویو وجود دارد.

صرافی بینگ ایکس یکی از آن‌هاست. به ‌این ترتیب، می‌توانید حساب کاربری خود در تریدینگ ویو را به حساب کاربری خود در صرافی بینگ ایکس متصل کنید. سپس، معاملات خود را مستقیم در تریدینگ ویو انجام دهید. این قابلیت برای مکسی وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم مقاله آموزش اتصال BingX به تریدینگ ویو را مطالعه کنید.

صرافی مکسی یا بینگ ایکس؛ مقایسه پشتیبانی

هر دو صرافی مکسی و بینگ ایکس پشتیبانی فارسی دارند. سایت و اپلیکیشن چندزبانه این صرافی‌ها از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کنند. ضمن اینکه می‌توانید به‌راحتی با واحد پشتیبانی این دو صرافی به زبان فارسی ارتباط برقرار کنید و پاسخ سؤالات خود را بگیرید.

کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم با بررسی جامع، تصمیم‌گیری برای انتخاب بین صرافی MEXC یا BingX را برای شما ساده‌تر کنیم. مکسی از نظر کارمزد دست برتر را دارد و بینگ ایکس ابزارهای معاملاتی بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد. ضمن اینکه تعداد ارزهای دیجیتال قابل معامله در مکسی حدود سه برابر بینگ ایکس است. تصمیم‌گیری درباره انتخاب هر یک از این دو صرافی برعهده شماست، اما پیشنهادی برایتان داریم؛ بهتر است در هر دو صرافی حساب کاربری ایجاد کنید. به این ترتیب، اگر در آینده هریک از آن‌ها در سیاست ارائه خدمات به کاربران ایرانی تجدید نظر کرد، می‌توانید فوراً به‌سراغ صرافی جایگزین بروید.

سوالات متداول

1

صرافی MEXC بهتر است یا بینگ ایکس؟

مکسی کارمزد کمتر و ارزهای دیجیتال بیشتری برای معامله دارد، اما بینگ ایکس ابزارهای معاملاتی بیشتری را در اختیار تریدرها قرار می‌دهد.

 

2

آیا احراز هویت در بینگ ایکس و مکسی اجباری است؟

خیر، بدون نیاز به احراز هویت می‌توانید در هر دو صرافی فعالیت کنید.

امتیاز شما به این محتوا

4 / 5. 7

میانگین امتیازات: 4/5
تعداد امتیاز: 7
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • مازیار

    عالی بود
    سپاسگزارم دوست عزیز

    ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ پاسخ
    • لوگو کامنت کلینیک سرمایه

      سلام مازیار عزیز
      خوشحالیم این که این محتوا برای شما مفید بوده.

      ۱۴۰۲/۱۲/۰۹ پاسخ
منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره