ارانته (Errante) از بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان است. هرچند تأسیس این کارگزاری فارکس به سال ۲۰۱۸ باز می‌گردد، در همین مدت کوتاه موفق شده است کاربران زیادی را جذب کند. نمادهای معاملاتی در این بروکر محدودند، اما امکانات قابل‌توجهی در اختیار تریدرها قرار داده است. در ادامه، ضمن نقد و بررسی، قصد داریم به آموزش بروکر ارانته بپردازیم.

لوگو بروکر ارانته
بروکر ارانته
۴.۵
پشتیبانی فارسی
امکان احراز هویت برای ایرانیان
رگوله معتبر
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

بروکر ارانته چیست؟ (Errante Broker)

بروکر ارانته یکی از محصولات شرکت مالی Notely Trading Limited است که مجوزهای رسمی فعالیت در بازار فارکس و بازارهای مالی دیگر را از قبرس کسب کرده است. دفتر مرکزی این شرکت در قبرس واقع شده است و با دستورالعمل بازارهای مالی (MiFID II) اتحادیه اروپا اداره می‌شود.

این کارگزاری ادعا می‌کند که در بالاترین سطح شفافیت به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد. نمادهای معاملاتی این بروکر فارکس شامل بهترین جفت ارزهای فارکس، کالا، انرژی، فلزات، شاخص، و سهام می‌شود. شایان ذکر است کارگزاری در سال ۲۰۱۸ تأسیس شده است و مشتریانی از ایران، فرانسه، آلمان، اسپانیا، و هلند دارد.

بروکر ارانته در یک نگاه

نام بروکر Errante
سال تأسیس ۲۰۱۸
دفتر مرکزی قبرس
رگولاتور CySec
انواع حساب معاملاتی استاندارد، پریمیوم، VIP و Tailor made
انواع نمادهای معاملاتی بیش از ۱۰۰ نماد معاملاتی
روش‌های واریز و برداشت ریالی، تتر، بیت کوین، اتریوم و ریپل
انواع پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵، سی تریدر و وب تریدر
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ ندارد
بونوس دارد
آدرس شبکه‌های اجتماعی تلگرام : https://t.me/errante_global

لینکدین: https://www.linkedin.com/company/errante/

ایکس: https://twitter.com/errante_global

اینستاگرام: https://www.instagram.com/errante_global/

پشتیبانی پشتیبانی تلگرام : https://t.me/Errante_Persian_Support

پشتیبانی تلفنی: ۰۰۴۴۲۰۳۵۱۹۴۶۳۵

پشتیبانی از طریق ایمیل: [email protected]

آیا بروکر ارانته برای ایرانیان در دسترس است؟

بررسی‌های کلینیک سرمایه نشان می‌دهد که بروکر ارانته با کاربران ایرانی مشکلی ندارد. کاربران ایرانی می‌توانند به‌راحتی از این پلتفرم استفاده و سود کسب کنند. این کارگزاری پشتیبانی فارسی دارد و برای کاربران ایرانی، سایت به زبان فارسی (لینک سایت) دارد. کاربران ایرانی می‌توانند با واریز ریال، تتر، بیت کوین، اتریوم، و ریپل، وجوه خود را به کارگزاری واریز و از آن استفاده کنند.

رگولاتور بروکر ارانته

سازمان بورس و اوراق بهادار قبرس (CYSEC) بروکر ارانته را تأیید کرده و این بروکر رگوله شده است. این کارگزاری دو نوع رگوله دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم.

شرکت مادر بروکر ارانته به‌نام Notely Trading Limited، از سازمان بورس و اوراق بهادار قبرس مجوز فعالیت کسب کرده است و مشتریان اروپایی با این جواز می‌توانند از این صرافی استفاده کنند. علاوه‌ بر این، این کارگزاری از اتحادیه اروپا مجوزی به نام MiFID II نیز دارد.

شعبه دیگری از این کارگزاری مجوز FSASeychelles دارد که مخفف Financial Services Authority Seychelles است. این جواز مجوز سطح ۳ برای فعالیت کاربران ایرانی در این بروکر است.

وجوه مشتریان این بروکر در بانک‌ها و مؤسسات مالی با سرمایه زیاد و جدا از وجوه عملیاتی شرکت سپرده می‌شوند. بروکر Errante همچنین محافظت از تعادل منفی را ارائه می‌دهد که یعنی معامله‌گران هرگز نمی‌توانند بیش از سپرده اولیه خود ضرر کنند.

نقد و بررسی بروکر ارانته

کارگزاری ارانته نیز مانند نمونه‌های مشابه دیگر، نقاط قوت و ضعفی دارد. در ادامه معرفی بروکر ارانته، مزایا و معایب این پلتفرم را بررسی می‌کنیم.

مزایای بروکر ارانته

کارگزاری ارانته امکاناتی مانند پشتیبانی فارسی، حساب اسلامی، و کپی تریدینگ را برای کاربران فراهم کرده است. مزایای این کارگزاری شامل موارد زیر است.

  • حداکثر لوریج ۱:۱۰۰۰؛
  • اسپرد مناسب؛
  • سرعت قابل قبول معاملات؛
  • تنوع زیاد ابزارهای معاملاتی؛
  • روش‌های واریز و برداشت متنوع؛
  • پشتیبانی مناسب؛
  • امکان واریز ریالی با IrPay یا اکانت صرافی.

معایب بروکر ارانته

معایب کارگزاری ارانته شامل موارد زیر است:

  • محدودیت امکانات در حساب اسلامی؛
  • ارائه‌نکردن حساب اسپرد ثابت؛
  • تنوع کمدر بخش کریپتوکارنسی.

آموزش ثبت نام در بروکر ارانته

برای ثبت نام در بروکر ارانته، وارد سایت مخصوص کاربران ایرانی این کارگزاری به آدرس errante.net شوید. در ادامه، برای ثبت نام و ساخت حساب کاربری طبق مراحل زیر اقدام کنید.

برای ثبت نام در بروکر ارانته وارد سایت شوید و روی گزینه ی Register کلیک کنید.

پس از وارد شدن به سایت ارانته، روی گزینه سبز رنگ Register کلیک کنید.

فرم مشخصات هویتی نمایش داده شده را کامل کنید.

در صفحه جدید، مشخصات خود را به‌صورت کامل پر کنید. در بخش شماره موبایل، می‌توانید از شماره همراه ایران استفاده و فرایند ثبت نام را کامل کنید. در انتها، تیک‌های گزینه‌های مربوط به پذیرش قوانین کارگزاری را بزنید و روی دکمه Continue کلیک کنید.

کد ارسال شده به ایمیل خود را جهت تایید ایمیل وارد کرده و سپس روی گزینه ی Continue کلیک کنید.

در ادامه، کدی را که به ایمیلتان ارسال شده است، در بخش مربوط وارد و گزینه Continue را انتخاب کنید.

فرم نمایش داده شده را برای تکمیل اطلاعات کاربری خود در بروکر ارانته تکمیل نمایید.

در ادامه، پرسش‌نامه ارائه‌شده را پر کنید. در کادر اول، تاریخ تولدتان را به میلادی وارد کنید. در کادر بعدی، از شما سؤال می‌شود که به‌عنوان معترض سیاسی فعالیت می‌کنید یا نه. سؤال بعدی درباره سطح تحصیلات کاربر است. پس از آن، باید پرسش مربوط به شغل را پر کنید. کادر بعدی درباره منبع سرمایه سؤال می‌کند و در ادامه نیز باید میزان درآمد را پر کنید. پرسش بعدی درباره میزان سرمایه‌ای است که قصد دارید با آن فعالیت کنید. آن را از بین گزینه‌های موجود انتخاب کنید. در انتها، گزینه Continue را انتخاب کنید.

در ادامه، مدارک مربوط به احراز هویت را برای تکمیل ثبت نام ارسال کنید. فرایند تأیید مدرک ارسالی به زمان نیاز دارد و باید تا تأیید و تکمیل آن صبر کنید. پس از تأیید مدارک ارسالی، امکان اتصال حساب بروکر به ابزارهای معاملاتی مانند متاتریدر وجود خواهد داشت.

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر ارانته

برای فعالیت در بروکر ارانته، امکان انتخاب و استفاده از چهار نوع حساب معاملاتی وجود دارد. البته انتخاب این حساب‌ها به سرمایه کاربر بستگی دارد. در ادامه، این حساب‌ها را بررسی می‌کنیم.

حساب معاملاتی استاندارد

حساب معاملاتی استاندارد با حداقل ۵۰ دلار، به کاربران امکان فعالیت می‌دهد. در این نوع حساب، که پایین‌ترین سطح کاربری بروکر ارانته است، کاربران می‌توانند با اسپرد ۰/۸ پیپ معامله کنند. این نوع حساب بدون کمیسیون است و استاپ اوت ۲۰ درصدی دارد. در حساب استاندارد، کاربران می‌توانند با لوریج ۱:۱۰۰۰ معاملات خود را انجام دهند.

حساب معاملاتی پریمیوم

در این نوع حساب، که سطحی بالاتر از حساب استاندارد دارد، کاربران باید حداقل هزار دلار موجودی داشته باشند. این حساب امکان معامله با اسپرد ۰/۶ پیپ را مهیا کرده است و لوریج ۱:۱۰۰۰ را در دسترس کاربران قرار می‌دهد. کمیسیون در این سطح همچنان صفر است و کاربران می‌توانند از پشتیبانی اختصاصی نیز استفاده کنند. در این حساب، دسته‌بندی چندگانه دارایی‌ها در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

حساب معاملاتی VIP

در این حساب، کاربران می‌توانند با اسپرد ۰/۲ پیپ معامله و از لوریج ۱:۱۰۰۰ استفاده کنند. این حساب از استاپ اوت ۲۰ درصد بهره می‌برد. کاربر برای معامله در این سطح از حساب باید پنج هزار دلار واریزی داشته باشد و کارمزد سه دلاری را برای معاملات خود پرداخت کند. البته در این سطح هزینه واریز و برداشت صفر است. حساب معاملاتی VIP دارای VPS اختصاصی نیز است.

حساب معاملاتی Tailor Mode

برای افتتاح این حساب، کاربر باید پانزده هزار دلار به کارگزاری واریز کند. در این سطح، اسپرد از ۰ پیپ در اختیار کاربر قرار گرفته و لوریج ۱:۱۰۰۰ در دسترس است. کمیسیون سه دلاری در این سطح نیز برقرار است، اما همچنان هزینه واریز و برداشت صفر خواهد بود. در این سطح، کاربر به منابع آموزشی بروکر دسترسی دارد و از پشتیبانی اختصاصی بهره‌مند خواهد بود.

راهنمای واریز و برداشت در بروکر ارانته

همان‌طور که گفته شد، بروکر ارانته از واریز و برداشت ریالی و ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را در قالب رمزارزهایی مانند بیت کوین، تتر، ریپل، و اتریوم به صرافی منتقل کنند.

برای واریز وجه به بروکر errante میتوانید از روش های ریالی، تتر، بیت کوین و غیره استفاده کنید.

در این آموزش، روش واریز ریالی به این بروکر را توضیح می‌دهیم. در پروفایل کاربری روی گزینه واریز وجه کلیک و در صفحه بازشده، روی گزینه Local Depositor کلیک کنید. در انتها، دکمه ادامه را بفشارید.

بعد از انتخاب روش واریزی باید مقدار واریز را مشخص کنید.

در صفحه بعد، در کادر مبلغ واریز، میزان دارایی‌ای را که قصد دارید انتقال دهید، تعیین کنید. در کادر بعدی نیز مبلغ دریافتی نمایش داده می‌شود. در کادر انتهایی، واسطه را برای نقل و انتقال انتخاب کنید. شایان ذکر است تنها یک واسط به‌نام MAK payments در دسترس است.

بعد از انتقال وجه رسید واریز خود را در بخش مربوطه آپلود کنید.

در انتها، باید از طریق تلگرام با حساب MAK payments ارتباط بگیرید و مبلغ مدنظر را به حساب آن واریز کنید. فیش دریافتی از او را در قسمت آپلود فیش واریزی بارگذاری کنید. پس از گذراندن مراحل تأیید، مبلغ به حسابتان واریز می‌شود.

انواع نمادهای معاملاتی بروکر ارانته

همان‌طور که گفته شد، بروکر ارانته امکان معامله نمادهایی شامل فارکس، ارز دیجیتال، سهام، شاخص سهام، انرژی، و فلزات را فراهم کرده است. در ادامه، در قالب جدولی، تعداد نمادهای این کارگزاری را به‌تفکیک بازارهای مالی شرح می‌دهیم.

 

نمادهای معاملاتی تعداد
جفت ارزهای فارکس ۴۸
سهام ۵۹
انرژی و کالا ۸
فلزات ۶
شاخص سهام ۱۰
ارز دیجیتال ۲۵

حساب دمو بروکر ارانته

این کارگزاری برای کم کردن ریسک معامله‎گران مبتدی حساب دمو دارد تا کاربران در این حساب، استراتژی‌های معاملاتی خود را تست کنند و بتوانند عملکرد بهتری در بازار واقعی داشته باشند.

برای ساخت حساب دمو در ارانته می توانید از منو سمت راست گزینه ی افتتاح حساب آزمایشی را انتخاب نمایید.

برای آغاز به کار با حساب دمو در پروفایل کاربری خود، روی گزینه حساب‌ها کلیک و در نوار بازشده، گزینه افتتاح حساب آزمایشی را انتخاب کنید. در صفحه مدنظر، نوع حساب را انتخاب کنید تا به معاملات دمو دسترسی یابید.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر ارانته

پلتفرم‌های معاملاتی زیادی امکان معامله در بروکر ارانته را فراهم کرده‌اند. این ابزارهای معاملاتی شامل متاتریدر ۴، متاتریدر ۵، و سی تریدر می‌شود. این ابزارها امکان انجام معاملات ساده و روان را برای کاربران فراهم می‌کنند.

راهنمای معامله در بروکر ارانته

برای معامله در بروکر ارانته، باید به یکی از ابزارهای معاملاتی مانند متاتریدر ۴، متاتریدر ۵ یا سی تریدر متصل شد و معاملات را از این پلتفرم‌ها انجام داد. این پلتفرم‌ها با فراهم‌کردن اتصال حساب کاربری بروکر، دسترسی کاربران به تمامی بازارهای معاملاتی تحت پوشش کارگزاری را فراهم می‌کنند. برای آموزش معامله در ارانته از طریق متاتریدر ۴، به این لینک (https://errante.net/fa/educational-videos) مراجعه کنید.

کارمزدها، اسپرد و کمیسیون معاملات بروکر ارانته

بروکر ارانته از کارگزاری‌هایی است که کمترین اسپرد را از کاربران دریافت می‌کند. در ادامه، میزان اسپرد، کمیسیون، و کارمزدهای این کارگزاری را در قالب جدولی نمایش می‌دهیم.

Standard Premium VIP Tailor Mode
اسپرد ۰/۸ پیپ ۰/۶ پیپ ۰/۲ پیپ ۰/۰۸ پیپ
کمیسیون ۰ ۰ ۳ ۳

پلتفرم کپی ترید بروکر ارانته

بروکر ارانته با ارائه پلتفرم کپی تریدینگ، امکان استفاده از استراتژی تریدرهای حرفه را برای کاربران مبتدی فراهم کرده است. Errante CopyTrade راه‌حل پیشرفته‌ای است که به کاربر امکان می‌دهد بدون مهارت‌های فنی زیاد و حداقل زمان، به فرصت‌های معاملاتی نامحدود دسترسی داشته باشد.

بونوس‌های بروکر ارانته

بروکر ارانته برای افتتاح حساب کاربران، بونوس‌هایی در نظر گرفته است. کاربران بنا به حجم وجوه واریزی به بروکر، این بونوس‌ها را روی حساب کاربری دریافت می‌کنند. در جدول زیر، میزان این بونوس‌ها را شرح می‌دهیم.

مقدار خالص واریزی به حساب میزان بونوس
۵۰ دلار تا ۵۰۰ دلار ۱۵ درصد
۵۰۱ دلار تا ۱۵۰۰ دلار ۲۰ درصد
۱۵۰۱ دلار تا ۳۰۰۰ دلار ۲۵ درصد
۳۰۰۱ دلار تا ۷۰۰۰ دلار ۳۰ درصد

پشتیبانی بروکر ارانته

یکی از مزیت‌های بروکر ارانته برای کاربران ایرانی، پشتیبانی فارسی آن است. علاوه‌ بر این، کاربران می‌توانند با دسترسی به پشتیبان تلگرامی این کارگزاری، به‌سرعت به رفع مشکلات خود در این پلتفرم بپردازند.

راه دیگری که برای این منظور در دسترس قرار گرفته، ارتباط از طریق ایمیل است. کاربران از طریق شماره تماس درج‌شده در سایت نیز می‌توانند مشکلات خود را با کارشناسان پشتیبانی ارانته مطرح کنند. البته امکان چت مستقیم از طریق وب سایت نیز وجود دارد که احتمالاً سریع‌ترین راه ارتباطی با پشتیبانی کارگزاری باشد.

کلام پایانی

در این مقاله، تمام جزئیات بروکر ارانته را بررسی می‌کنیم. همان‌طور که گفته شد، این کارگزاری بستر مناسبی برای فعالیت کاربران ایرانی است. این بروکر برای استفاده راحت‌تر کاربران ایرانی وب سایت فارسی دارد و از پشتیبانی فارسی نیز بهره می‌برد. کاربران می‌توانند با اسپرد و کمیسیون کم در این پلتفرم معامله کنند و از بازارهای مالی متنوع ارانته بهره‌مند شوند.