بیلی مارکوس (Billy Markus) مهندس کامپیوتر و برنامه‌نویس است که در سال‌های اولیه ورود ارزهای دیجیتال، همراه با دوستش ارز دیجیتالی با نام دوج کوین را راه‌اندازی کردند. هدف از راه‌اندازی دوج کوین شوخی با ارزهای دیجیتال بزرگی بود که به‌تازگی معرفی شده بودند. شاید بیلی هم نمی‌دانست که دوج کوین قرار است پرچم‌دار گروه خاصی از رمزارزها، معروف به میم کوین باشد. در این مطلب، قصد داریم زندگی‌نامه بیلی مارکوس، خالق دوج کوین را بررسی کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

زندگی‌نامه بیلی مارکوس

زندگی نامه شیبتوشی ناکاموتو

بیلی مارکوس (Billy Markus) در سال ۱۹۸۳ در اورگان متولد شد. او مهندس نرم‌افزار آمریکایی است که بیشتر دوران حرفه‌ای خودش را برای توسعه کامپیوتر وقف کرد. پس از علاقه‌مندی به دنیای ارزهای دیجیتال، کمی هم به توسعه رمزارزها روی آورد.

مارکوس قبل از شروع فعالیت حرفه‌ای خود، در شرکت ماشین‌های تجاری بین‌المللی (IMB) کار می‌کرد. پس از آن، با دوستش جکسون پالمر (Jackson Palmer) دوج کوین را راه‌اندازی کردند.

آن‌ها در سال ۲۰۱۳، موفق شدند تا دوج کوین را از شوخی با نوسانات ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین راه‌اندازی کنند. به‌مرور زمان، دوج کوین از یک میم کوین به یک ارز دیجیتال مهم برای خرید و فروش تبدیل شد و نقش بسیار مهمی در این بازار پیدا کرد. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اینکه میم کوین چیست، مطلب مربوط به آن را مطالعه کنید.

مسیر شغلی بیلی مارکوس

مسیر شغلی بیلی مارکوس به دو بخش قبل و بعد از دوج کوین تقسیم می‌شود. او در آغاز مسیر شغلی خود، به‌عنوان توسعه‌دهنده نرم‌افزار در شرکت ماشین‌های تجاری بین‌المللی (IBM) فعالیت می‌کرد. مارکوس در طول این مدت روی خدمات وب و نرم‌افزار محاسبات ابری کار کرد و تجربه‌های بسیار مفیدی به‌دست آورد.

درنهایت، در سال ۲۰۱۳، به‌همراه دوستش جکسون پالمر، توانست ارز دیجیتالی به‌نام دوج کوین (DogeCoin) را راه‌اندازی کند. پس از این رویداد، مارکوس خود را با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو در این دنیا معرفی کرد؛ نامی که از لقب ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، تقلید شده است.

در ابتدا، قرار بود که دوج کوین جایگزین ساده‌ای برای بیت کوین باشد، ولی در ماه اول راه‌اندازی، سایت رسمی دوج کوین با یک میلیون بازدید مواجه شد و این اتفاق مسیر این ارز دیجیتال را تغییر داد.

داستان بیلی مارکوس و دوج کوین

از شوخی تا خلق ارز دیجیتال دوج کوین

همان‌طور که اشاره کردیم، داستان دوج کوین از شوخی بسیار ساده‌ای با ارزهای دیجیتال آغاز شد و به‌طور کاملاً شگفت‌انگیزی، با بازدید میلیونی از سوی مردم روبه‌رو شد. ازاین‌رو، پالمر و مارکوس با یکدیگر روی دوج کوین کار کردند تا آن را توسعه دهند.

پالمر دامنه اینترنتی Dogecoin.com را خرید و لوگوی نمادینی از سگ شیبا اینو همراه با تایپ خنده‌داری برای دوج کوین ساخت. در ادامه مسیر، پالمر همه‌چیز را به مارکوس سپرد تا بخش‌های مهندسی نرم‌افزار این پروژه بزرگ را انجام دهد.

از آنجا که دوج کوین یک میم کوین است، ماهیت آن بسیار بحث‌برانگیز می‌شود. البته باید بدانید که میم کوین‌ها با شت کوین تفاوت دارند و نمی‌توان آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد. کارشناسان ارز دیجیتال میم کوین‌ها را تنها شوخی‌ای برای تحقیر کردن ارزهای دیجیتال می‌دانند. تمام این مسائل کار مارکوس و پالمر را بسیار سخت کرده بود، ولی آن‌ها همچنان علاقه‌مندانی هم داشتند که به دوج کوین اعتماد کنند.

داستان خالق دوج کوین در همین جا به پایان نمی‌رسد. مارکوس و پالمر در زمان توسعه دوج کوین، با آزار و اذیت‌های زیادی روبه‌رو شدند. حتی در برخی موارد، از سوی سرمایه‌گذاران دوج کوین به مرگ تهدید می‌شدند. به همین دلیل، مارکوس در همان سال ۲۰۱۴، برای همیشه دوج کوین را ترک و دوج کوین را به تیم توسعه‌دهنده دیگری واگذار کرد.

یکی از مهم‌ترین چیزهایی که بسیاری از مردم درباره دوج کوین نمی‌دانند، اهمیت آن است. دوج کوین از بزرگ‌ترین میم کوین‌های جهان است که فورک، یک آلت کوین، هم محسوب می‌شود. مارکوس و پالمر زیرساخت شبکه لایت کوین را ایجاد کردند و ازاین‌رو، شبکه دوج کوین توانست نسبت به دیگر ارزهای دیجیتال، پرداخت‌های سریع‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری انجام دهد. این موضوع یکی از دلایلی بود که بیلی مارکوس دوج کوین را واگذار کرد و به‌طور کلی آن را از بین نبرد.

نقل‌قول‌های مهم بیلی مارکوس درباره ارزهای دیجیتال

یکی از مهم‌ترین نقل‌قول‌های بیلی مارکوس به دوران ترک دوج کوین برمی‌گردد. مارکوس می‌گوید:

نقل قولی از Billy Markus

«من از این پروژه جدا شدم، اما برایم خیلی عجیب است. چیزی که من در عرض چند ساعت به وجود آوردم، حالا بخش مهمی از فرهنگ اینترنت شده است.»

حمایت ایلان ماسک از دوج کوین

او در زمان توسعه دوج کوین، با تهدیدات بسیار زیادی روبه‌رو بود، ولی بلافاصله پس از ترک دوج کوین، ایلان ماسک، دوج کوین را به‌عنوان ارز دیجیتال به مردم معرفی کرد و در مدت زمان کوتاهی، به مدیرعامل فرضی دوج کوین در میان علاقه‌مندان به این میم کوین تبدیل شد.

ارزش دارایی‌های بیلی مارکوس چقدر است؟

در حال حاضر، بیلی مارکوس مشغول توسعه برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف در IBM است و حقوق نسبتاً خوبی از این شرکت دریافت می‌کند. در کنار این شغل، مارکوس به‌عنوان یک کلکسیونر توکن غیرمثلی (NFT) نیز فعالیت می‌کند و مجموعه گسترده‌ای از آواتارهای پیکسلی دوج کوین را دارد. این NFTها در پلتفرم اوپن سی (OpenSea)، معادل با ۱۲۵/۹۷۱ دلار قیمت‌گذاری شده‌اند. همچنین، مارکوس مجموعه‌ای به‌نام Dogecoin Doodles در Rarible طراحی کرده است که آن‌ها در دسترس قرار دارند.

با توجه به تمام این مشاغلی که مارکوس دارد، می‌توان حدس زد که درآمد و دارایی او تقریباً قابل توجه است. در واقع، او از چند راه درآمد به‌دست می‌آورد و در قالب NFT، دارایی‌های هنگفتی دارد. شاید نتوان او را فرد ثروتمندی معرفی کرد، ولی می‌توان گفت که او به‌عنوان مهندس نرم‌افزار، درآمد و دارایی قابل‌توجهی دارد.

صفحات بیلی مارکوس در شبکه‌های اجتماعی

بسیاری از افرادی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، از صفحه توییتر استفاده می‌کنند. بیلی مارکوس نیز از همان افرادی است که اخبار مهم و فعالیت‌های کاری خودش را در صفحه توییترش قرار می‌دهد. برای دنبال کردن زندگی کاری او و نظرهای شخصی‌اش درباره ارزهای دیجیتال، می‌توانید صفحه اصلی او را در توییتر یا اینستاگرام دنبال کنید.

  • https://twitter.com/BillyM2k
  • https://www.instagram.com/billymarkus2k/?hl=en
  • https://billym2k.net/

کلام پایانی

بیلی مارکوس از افراد تأثیرگذار در مسیر رشد میم کوین‌هاست. در واقع، پس از راه‌اندازی دوج کوین بود که بسیاری از میم کوین‌های دیگر هم راه‌اندازی شدند و توانستند در این بازار دیده شوند. با وجود اینکه در حال حاضر، مارکوس هیچ نقشی در دوج کوین ندارد، او اصلی‌ترین فرد در مسیر راه‌اندازی و توسعه آن بود. دوج کوین هم‌اکنون در دست تیم توسعه‌دهنده ناشناسی است که تمام کارهای توسعه آن را انجام می‌دهند.