صرافی همتاپی؛ آموزش ثبت نام و بررسی صرافی همتاپی

آموزش صرافی
آموزش ثبت نام و بررسی صرافی همتاپی

صرافی همتاپی یکی از صرافی‌های ایرانی فعال در حوزه ارز دیجیتال است که حدود چهار سال از فعالیت آن می‌گذرد و در حال حاضر، بیش از ۲۵ هزار کاربر از امکانات و خدمات آن استفاده می‌کنند. در این مقاله از کلینیک سرمایه، قصد داریم صرافی Hamtapay و نحوه ثبت نام در آن را معرفی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر با امکانات و ویژگی‌های صرافی همتاپی آشنا شوید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

لوگو صرافی همتاپی
صرافی همتاپی
۳.۸
پشتیبانی ۲۴ ساعته
ساده و کاربردی
دستیار معاملاتی
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

معرفی صرافی همتاپی

صرافی همتاپی (Hamtapay) در سال ۱۳۹۸، در پارک علم و فناوری خراسان رضوی راه‌اندازی شد و پس از یک سال فعالیت در حوزه بلاکچین و خرید و فروش ارز دیجیتال، توانست عنوان برترین استارتاپ استان خراسان را در سال ۱۳۹۹ به دست بیاورد. همتاپی در حال حاضر، امکان خرید و فروش هفده ارز دیجیتال مختلف را برای کاربران خود فراهم کرده است و به تدریج به تعداد آن‌ها اضافه می‌کند.

صرافی Hamtapay عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای (نصر)، انجمن فین‌تک، و انجمن بلاکچین ایران است و تأمین امنیت و حفاظت از دارایی کاربران، یکی از ارزش‌های اصلی آن محسوب می‌شود. دفتر مرکزی این صرافی ارز دیجیتال در ساختمان پارک ICT مشهد قرار دارد و خدمات پشتیبانی مشتریان آن به‌صورت شبانه‌روزی پاسخ‌گوی مشکلات و سؤالات کاربران است.

صرافی ارز دیجیتال همتاپی در یک نگاه

نام صرافی همتاپی (Hamtapay)
سال تأسیس ۱۳۹۸
اپلیکیشن موبایل اندروید

iOS

تعداد کاربران ۲۵۰۰۰+
تعداد ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی ۱۷
نرخ کارمزد معاملات متغیر – تا ۰/۳۵ درصد
امکانات خرید و فروش ارز دیجیتال، کیف پول اختصاصی
پشتیبانی چت آنلاین و ثبت تیکت در پنل کاربری

تلفن پشتیبانی (ساعت ۹ الی ۱۷):

۰۵۱۳۸۴۹۶۳۰۱−۳

ایمیل:

[email protected]

فرم تماس با ما:

https://hamtapay.net/contact/

شبکه‌های اجتماعی تلگرام:

https://t.me/HamtaPay

توییتر:

اینستاگرام:

https://instagram.com/hamtapay_exchange

فیسبوک:

https://www.facebook.com/Hamtapay/

یوتوب:

https://www.youtube.com/channel/UCPxUd_ZSHKm3yJibfik1pIg

نقد و بررسی صرافی Hamtapay

تعداد ارزهای قابل معامله در صرافی همتاپی نسبت به صرافی‌های ایرانی دیگر کم است و کاربران در حال حاضر، می‌توانند هفده ارز دیجیتال مختلف را در این صرافی به‌شیوه آسان یا حرفه‌ای معامله کنند. کارمزد معاملات در صرافی Hamtapay به‌صورت متغیر و بر اساس سطوح کاربری مختلف در نظر گرفته می‌شود.

همتاپی اپلیکیشن موبایل ارائه نکرده است، اما کاربران هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS می‌توانند با استفاده از وب اپلیکیشن این صرافی، به خدمات و امکانات آن روی موبایل دسترسی داشته باشند.

از دیگر مزایای صرافی همتاپی می‌توان به کارمزد صفر در سرویس معامله آسان آن اشاره کرد. کیف پول‌های همتاپی به‌صورت اختصاصی برای هر کاربر ایجاد می‌شوند و روش‌هایی مثل احراز دوعاملی (۲FA) نیز برای افزایش امنیت دارایی کاربران در نظر گرفته شده است.

مزایای صرافی همتاپی

  • رابط کاربری جذاب؛
  • کارمزد صفر در سرویس خرید آسان؛
  • پشتیبانی شبانه‌روزی.

معایب صرافی همتاپی

  • کم‌بودن تعداد ارزهای قابل معامله؛
  • ارائه‌نکردن سرویس استیکینگ، معامله تعهدی، و…؛
  • پشتیبانی ضعیف در روزهای تعطیل؛
  • عدم احراز هویت در ساعات غیرکاری؛

آموزش ثبت نام در صرافی همتاپی

ثبت نام اولیه در صرافی همتاپی فرایند ساده‌ای دارد و به‌راحتی، با یک شماره موبایل انجام‌شدنی است. برای شروع ثبت نام در این صرافی، به صفحه اصلی سایت آن به آدرس «hamtapay.net» وارد شوید و روی دکمه «ثبت نام» در بالای صفحه کلیک کنید.

صفحه اصلی سایت صرافی همتاپی

در صفحه بعد، اطلاعات شخصی خود شامل نام و نام‌خانوادگی، شماره موبایل، و رمز عبوری قوی را وارد کنید و دکمه «ثبت نام» را بزنید. دقت کنید که رمز عبور باید حداقل پنج کاراکتر داشته باشد و در آن از حروف کوچک و بزرگ و همچنین اعداد انگلیسی استفاده شود.

فرم ثبت نام در صرافی همتاپی

ثبت نام اولیه با موفقیت انجام می‌شود و می‌توانید با استفاده از شماره موبایل و رمز عبور انتخابی خود، وارد پنل کاربری شوید.

آموزش احراز هویت در صرافی همتاپی

پس از ثبت نام اولیه در همتاپی و ورود به پنل کاربری، ابتدا باید شماره موبایل خود را تأیید کنید. برای این کار، روی دکمه «درخواست ارسال کد» کلیک کنید تا کد تأییدی به شماره همراه شما ارسال شود.

اضافه کردن شماره موبایل برای احراز هویت در صرافی همتاپی

کد تأیید ارسالی را در کادر مربوطه وارد کنید. دقت کنید که هنگام وارد کردن کد، باید زبان صفحه‌کلید را روی انگلیسی قرار دهید.

تایید شماره موبایل برای احراز هویت در صرافی همتاپی

پس از وارد کردن کد، شماره موبایل شما با موفقیت تأیید می‌شود و می‌توانید وارد پنل کاربری خود شوید.

پس از اولین ورود به پنل کاربری، کادر احراز هویت نمایش داده می‌شود. برای شروع، روی دکمه «ورود به صفحه احراز هویت» کلیک کنید. در صفحه بعد، روی دکمه «شروع» کلیک کنید تا وارد فرایند احراز هویت شوید.

فرایند احراز هویت در صرافی همتاپی

در مرحله بعد، تصویر کارت ملی یا گواهینامه‌تان را برای بارگذاری آماده کنید و دکمه «مایلم ادامه دهم» را بزنید. در صفحه بعد، فرم اطلاعات پایه نمایش داده می‌شود. نام و نام‌خانوادگی، نام پدر، کد ملی، تاریخ تولد، استان، و شهر محل سکونت خود را در آن وارد و سپس روی دکمه «بعدی» کلیک کنید.

فرم اطلاعات پایه برای احراز هویت در صرافی همتاپی

سپس یک بازه زمانی برای تماس کارشناسان انتخاب کنید و دکمه «بعدی» را بزنید.

تعیین زمان تماس کارشناسان صرافی همتاپی

در مرحله بعد، دکمه «افزودن کارت بانکی» را بزنید و یک شماره کارت بانکی را، که به نام خودتان است، وارد کنید. سپس دکمه «بعدی» را بزنید.

افزودن کارت بانکی برای احراز هویت در صرافی همتاپی

در مرحله بعد، تصویر کارت شناسایی خود را بارگذاری کنید. در صورت تمایل، می‌توانید فرایند عکس‌گرفتن و بارگذاری را از طریق گوشی موبایل نیز ادامه دهید.

بارگذاری مدارک شناسایی برای احراز هویت در صرافی همتاپی

با زدن دکمه «شروع بارگذاری»، توضیحات مربوط به بارگذاری کارت ملی یا گواهی‌نامه نمایش داده می‌شود. تصویر کارت خود را انتخاب کنید و دکمه «بعدی» را بزنید.

انتخاب تصویر کارت ملی

پس از بارگذاری تصویر کارت شناسایی، مطابق با توضیحات سایت، عکسی از چهره خود به‌همراه متن نمونه، کارت بانکی، و کارت شناسایی‌تان تهیه و ارسال کنید. پس از انتخاب تصویر، روی دکمه «بررسی» کلیک کنید.

انتخاب تص.یر چهره بهمراه کارت شناسایی

تصویر شما برای صرافی ارسال می‌شود. منتظر بمانید تا کارشناسان همتاپی برای تأیید احراز هویت با شما تماس بگیرند. در قدم دوم، تأیید مطابقت اطلاعات با ثبت احوال را انجام دهید. برای این کار، روی دکمه «شروع» کلیک کنید.

تأیید مطابقت اطلاعات

در صفحه بعد، دکمه «درخواست ارسال کد» را بزنید تا کد تأییدی به شماره همراه شما ارسال شود. کد تأیید را در کادر مربوطه وارد کنید و دکمه «بررسی کد» را بزنید. شماره تلفن همراه و اطلاعات هویتی شما با سامانه ثبت احوال تطبیق داده می‌شود و پس از تأیید، می‌توانید از خدمات صرافی استفاده کنید.

آموزش واریز و برداشت ریالی در صرافی همتاپی

بعد از تکمیل ثبت نام و احراز هویت، می‌توانید به امکان واریز و برداشت ریالی دسترسی داشته باشید. برای واریز ریالی، در پنل کاربری خود از منوی سمت راست، گزینه «کیف پول» و سپس «موجودی» را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، می‌توانید موجودی کیف پول‌های خود را ببینید. اولین کیف پول فهرست، کیف پول تومان شماست که برای واریز پول به آن، باید روی دکمه «واریز» کلیک کنید.

لیست موجودی های کیف پول های شما در صرافی همتاپیدر مرحله بعد، مبلغ واریز را برحسب تومان وارد کنید و دکمه «بعدی» را بزنید.

واریز را برحسب تومان در صرافی همتاپی

در مرحله بعد، کارت بانکی خود را انتخاب کنید. در صورت تمایل، می‌توانید دیگر کارت‌های بانکی خود را نیز در همین قسمت اضافه و انتخاب کنید.

انتخاب کارت بانکی

با زدن دکمه «انتقال به درگاه»، به درگاه پرداخت هدایت می‌شوید. پس از تکمیل فرایند پرداخت، وجه مدنظر به حسابتان در صرافی واریز خواهد شد.

برای برداشت ریالی کافی است در مرحله قبل، به‌جای گزینه واریز، گزینه «برداشت» را انتخاب کنید و پس از زدن تیک پذیرش قوانین، روی دکمه «بعدی» کلیک کنید.

برداشت ریالی از صرافی همتاپی

در مرحله بعد، کارت بانکی مقصد را انتخاب و مبلغ برداشت را به تومان وارد کنید و دکمه «بعدی» را بزنید.

انتخاب کارت بانکی و مبلغ برداشت

جزئیات درخواست نمایش داده می‌شود. در صورت صحیح‌بودن اطلاعات، روی دکمه «تأیید نهایی» کلیک کنید. درخواست برداشت شما ثبت می‌شود و می‌توانید وضعیت آن را در تاریخچه تراکنش‌ها مشاهده کنید.

آموزش واریز و برداشت ارز دیجیتال در صرافی همتاپی

برای واریز ارز دیجیتال به صرافی همتاپی، کافی است پس از ثبت نام و احراز هویت، در پنل کاربری خود، از منوی سمت راست، گزینه «کیف پول» و سپس «موجودی» را انتخاب کنید.

در این صفحه، فهرست ارزهای صرافی به‌همراه موجودی آن‌ها نمایش داده می‌شود. در اولین واریز باید با استفاده از دکمه «ایجاد کیف پول»، برای ارز مدنظرتان کیف پول ایجاد کنید. سپس روی دکمه «دریافت» کلیک کنید.

ایجاد کیف پول در صرافی همتاپی

در مرحله بعد، ارز مدنظرتان را انتخاب کنید و دکمه «بعدی» را بزنید.

انتخاب ارز مورد نظر جهت واریز به صرافی همتاپی

آدرس کیف پول شما به همراه بارکد آن نمایش داده می‌شود. با کپی کردن آدرس یا اسکن کردن بارکد، ارز دیجیتال خود را به این کیف پول انتقال دهید تا پس از دریافت تأییدیه‌های شبکه، به کیف پول شما در صرافی همتاپی واریز شود. وضعیت درخواستتان در قسمت تاریخچه تراکنش‌ها نیز قابل مشاهده و پیگیری است.

آدرس کیف پول شما به همراه بارکد آن

برای برداشت ارز دیجیتال نیز کافی است در مرحله قبل، به‌جای دکمه دریافت، روی دکمه «ارسال» کلیک کنید. سپس ارز مدنظر را انتخاب و کیف پول مقصد را در کادر مربوطه وارد کنید و دکمه «بعدی» را بزنید.

برداشت ارز دیجیتال از صرافی همتاپی

در مرحله بعد، مقدار ارز مدنظرتان را برای برداشت وارد کنید. در همین قسمت، می‌توانید مبلغ نهایی را که به دست گیرنده می‌رسد، مشاهده کنید. برای برداشت کل موجودی ارز دیجیتال نیز می‌توانید روی دکمه «Max» کلیک کنید.

انتخاب مبلغ مورد نظر جهت برداشت ارز دیجیتال

در مرحله بعد، اطلاعات درخواست شما نمایش داده می‌شود. در صورت صحیح‌بودن تمامی موارد، روی دکمه «تأیید نهایی» کلیک کنید. کدی شش رقمی برای شما ارسال می‌شود. پس از وارد کردن کد، درخواست برداشت شما ثبت می‌شود و می‌توانید وضعیت آن را در بخش تاریخچه تراکنش‌ها مشاهده کنید.

آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی Hamtapay

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی همتاپی به دو شیوه آسان و حرفه‌ای (تالار معاملات) انجام می‌شود. برای معامله به‌روش آسان، کافی است در پنل کاربری خود از منوی سمت راست، گزینه «خرید و فروش آسان» را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که باز می‌شود، ابتدا معامله خرید یا فروش را انتخاب کنید. سپس ارز دیجیتال مدنظرتان را انتخاب و مقدار معامله را نیز وارد کنید. با زدن دکمه ثبت سفارش، خرید یا فروش خود را نهایی کنید.

خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی Hamtapay

برای معامله در تالار معاملات یا همان بازار همتاپی، از منوی سمت راست پنل کاربری، گزینه «تالار معاملات» را انتخاب کنید. در صفحه تالار معاملات می‌توانید بازار را برحسب تتر یا تومان مشاهده کنید. با کلیک روی هریک از ارزهای دیجیتال در کادر سمت راست، چارت قیمت و اطلاعات بازار آن نمایش داده می‌شود. در پایین چارت امکان ثبت سفارش با قیمت بازار یا قیمت معین وجود دارد.

تالار معاملات در صرافی همتاپی

پس از ثبت سفارش خرید یا فروش، می‌توانید وضعیت آن را در پایین صفحه مشاهده کنید. تاریخچه سفارش‌ها نیز در همین قسمت قابل مشاهده است.

کارمزد معاملات صرافی ارز دیجیتال همتاپی

کارمزد معاملات در صرافی همتاپی بر اساس سطح کاربری تغییر می‌کند. انتقال داخلی در همتاپی و همچنین استفاده از خرید و فروش آسان بدون کارمزد است و هزینه برداشت ارزهای دیجیتال نیز بسته به نوع ارز متفاوت است. کارمزد سطوح کاربری مختلف در صرافی Hamtapay از هر دو طرف معامله دریافت می‌شود و مقدار آن به صورت زیر است:

سطح کاربری کارمزد معاملات
سطح پایه ۰/۴ درصد
سطح یک ۰/۳۵ درصد
سطح دو ۰/۳۰ درصد
سطح سه ۰/۲۸ درصد
سطح چهار ۰/۲۵ درصد
سطح ویژه ۰/۲۰ درصد

پشتیبانی صرافی Hamtapay

صرافی همتاپی خدمات پشتیبانی مشتریان را به‌صورت شبانه‌روزی در هفت روز هفته ارائه می‌کند. سریع‌ترین راه برای دریافت پشتیبانی استفاده از آیکون چت آنلاین در گوشه سایت است. علاوه بر این، می‌توانید درخواست پشتیبانی خود را از طریق تیکت ثبت کنید و منتظر پاسخ کارشناسان صرافی بمانید. همچنین می‌توانید با شماره تلفن‌های ۳-۰۵۱۳۸۴۹۶۳۰۱ یا ایمیل [email protected] تماس بگیرید و مشکل یا سؤال خود را مطرح کنید.

کلام پایانی

در این مقاله با نحوه ثبت نام و استفاده از امکانات صرافی همتاپی آشنا شدیم. همتاپی سابقه زیادی در بازار ارزهای دیجیتال ندارد. به همین دلیل، تعداد ارزهای قابل معامله در آن نسبت به دیگر صرافی‌های ایرانی بسیار کم است. حفظ امنیت دارایی کاربران برای صرافی Hamtapay اهمیت زیادی دارد و قابلیت‌های امنیتی مثل احراز هویت دوعاملی (۲FA) نیز به همین منظور به پلتفرم همتاپی اضافه شده است. کارمزد معاملات در همتاپی بر اساس سطح کاربری تغییر می‌کند و امکان استفاده از خدمات صرافی روی موبایل نیز وجود دارد. کارشناسان پشتیبانی همتاپی به‌صورت شبانه‌روزی و در تمام روزهای هفته به مشکلات و سؤالات کاربران پاسخ می‌دهند.

سوالات متداول

1

آیا صرافی ارز دیجیتال همتاپی معتبر است؟

بله؛ دفتر صرافی همتاپی در شهر مشهد قرار دارد و این صرافی به‌عنوان یکی از اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، انجمن فین‌تک، و انجمن بلاکچین ایران، تحت قوانین بانکی کشور خدمات خود را به کاربران ارائه می‌کند.

2

آیا صرافی همتاپی اپلیکیشن موبایل دارد؟

همتاپی اپلیکیشن نیتیو برای موبایل ندارد، اما کاربران هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS می‌توانند با استفاده از نسخه وب اپلیکیشن این صرافی، که برای موبایل بهینه‌سازی شده است، روی گوشی موبایل به خدمات صرافی دسترسی داشته باشند.

3

کدام ارزهای دیجیتال در صرافی Hamtapay قابل معامله هستند؟

در حال حاضر، امکان معامله هفده ارز دیجیتال مختلف ازجمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، بایننس کوین (BNB)، ریپل (XRP)، و چین لینک (LINK) در صرافی همتاپی وجود دارد.

امتیاز شما به این محتوا

5 / 5. 1

میانگین امتیازات: 5/5
تعداد امتیاز: 1
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره