هایپرپرو (HyperproAI) چیست؟ هوش مصنوعی در ارز دیجیتال

مقالات ارز دیجیتال

هوش مصنوعی (AI) و بلاک‌چین (Blockchain)، دو نمونه از تکنولوژی‌های پیشرو و کاربردی‌ هستند که در زندگی انسان تحول عظیمی ایجاد کرده‌اند. درعین‌حال، این دو فناوری مشکلاتی مانند عدم قابلیت دسترسی همگانی و هزینه زیاد دارند. پروژه هایپرپرو (HyperproAI) قصد دارد برای رفع این مشکلات، امکان استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در بلاک‌چین و کسب درآمد از آن را ساده‌تر و ارزان‌تر کند.

این پلتفرم در نظر دارد با ترکیب دو تکنولوژی مذکور، از نقاط قوت آن‌ها استفاده کند و نقاط ضعف آن‌ها را پوشش دهد. در این مقاله از کلینیک سرمایه با این پروژه آینده‌دار و کاربردهای آن در حوزه‌های مختلف، به‌ویژه ارزهای دیجیتال، آشنا خواهید شد. علاوه بر این، ویژگی‌های ارز دیجیتال بومی این پروژه با نام HPO و نحوه سرمایه‌گذاری در آن را به شما آموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید.

هایپرپرو چیست؟

هایپرپرو (HyperproAI)، پلتفرمی مبتنی بر بلاک‌چین و هوش مصنوعی است که کاربردی‌ترین ابزارها و امکانات هوش مصنوعی را در اختیار توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندان کریپتو و بلاک‌چین قرار می‌دهد. در پاسخ به این‌که کاربرد بلاک‌چین چیست، می‌توان گفت که در حوزه‌های مختلفی مانند مدیریت داده، بهداشت و درمان، مدیریت زنجیره تأمین، امور مالی، و سرگرمی کاربرد دارد.

هایپرپرو قصد دارد به نوعی پروتکل استاندارد در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (Machine Learning) تبدیل شود و استفاده از این تکنولوژی‌ها را در صنایعی مانند مخابرات، املاک، گردشگری، بازی، و تولید ساده‌تر کند. هدف نهایی پلتفرم HyperproAI این است که با ایجاد یک جامعه هوش مصنوعی بزرگ، علاوه بر ایجاد درآمد برای توسعه‌دهندگان و سرمایه‌گذاران، تجربه کاربری را در حوزه هوش مصنوعی و بلاک‌چین بهبود دهد.

هایپرپرو به تمام صنایع کمک می‌کند که به‌راحتی توان محاسباتی امن و ارزان خود را تهیه کنند و از طریق تحلیل خودکار داده‌ها، بازده کار خود را افزایش دهند. با توزیع شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی این پلتفرم روی نودهای (Node) بلاک‌چین، هزینه سرور شبکه عصبی و پلتفرم‌های ابری هوش مصنوعی، در مقایسه با پلتفرم‌های سنتی، به‌ترتیب تا ۷۰ و ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

از طرفی، با توزیع داده‌ها در نقاط مختلف جهان و استفاده از قرارداد هوشمند، امنیت داده‌ها (که از نگرانی‌های اصلی صنایع است)، به‌خوبی حفظ خواهد شد. این پلتفرم برای تشویق کاربران به فعالیت در شبکه، مزایایی را در اقتصاد توکنی خود در نظر گرفته است که در بخش‌های بعد به آن خواهیم پرداخت.

هایپرپرو چگونه کار می‌کند؟

پلتفرم هایپرپرو در بستر بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. بازار (Marketplace) این شبکه از اصلی‌ترین بخش‌های این پلتفرم محسوب می‌شود. کاربرانی که قصد دارند به خدمات و منابع فهرست‌شده در این پلتفرم دسترسی داشته باشند، باید از طریق این مارکت غیرمتمرکز اقدام کنند.

برای انجام کارهایی مانند پرداخت هزینه خدمات یا امتیازدهی به سرویس‌ها، کافی است کیف پولی سازگار با اتریوم را به این پلتفرم متصل کنید. برای بهبود تجربه کاربری و آشنایی اولیه کاربران با سرویس‌ها، اغلب سرویس‌های ارائه‌شده در این پلتفرم امکان استفاده محدود از رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) را به‌صورت رایگان ارائه می‌کنند.

ارتباط میان سرویس‌ها و شبکه هایپرپرو از طریق پروکسی سایدکار (Sidecar Proxy) انجام می‌شود. عملکرد این پروکسی شبیه به اوراکل (Oracle) است و داده‌های درون‌زنجیره‌ای (On-Chain) را به داده‌های برون‌زنجیره‌ای (Off-Chian) مرتبط می‌کند. برای هر سرویس فهرست‌شده در این پلتفرم، صفحه پروفایلی وجود دارد که اطلاعاتی مانند تصاویر، قیمت، دستورالعمل‌های راه‌اندازی و اجرا، امتیاز کاربران، و قابلیت‌های ارائه‌شده در نسخه نمایشی را به کاربر نمایش می‌دهد.

نودهای پلتفرم HyperproAI، که همان دستگاه‌های متصل به شبکه هستند، توان محاسباتی لازم برای پردازش، ترین هوش مصنوعی (AI Training)، و رندرینگ (Rendering) را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند. این نودها می‌توانند به بزرگی شرکت‌های ارائه‌دهنده سرورهای پردازنده‌های گرافیکی (GPU) و اف‌پی‌جی‌ای (FPGA) یا به‌کوچکی یک کامپیوتر خانگی باشند. درآمد این نودها از کارمزد تأمین توان پردازشی به‌دست می‌آید و از این طریق، نودهای شبکه به فعالیت بیشتر تشویق می‌شوند.

اگرچه شبکه اتریوم امنیت بسیار زیادی را در اختیار پروژه هایپرپرو قرار می‌دهد، این پلتفرم به‌دلیل مشکلاتی مانند محدودیت در سرعت و کارمزد زیاد شبکه، قصد دارد در آینده نزدیک وابستگی خود را به بلاک‌چین اتریوم کاهش دهد. پلتفرم HyperproAI درجهت این هدف، در نظر دارد از الگوریتم اجماع اثبات سهام (Proof of Stake)، به‌نوعی الگوریتم اجماع مبتنی بر اثبات شهرت (Proof of Reputation) مهاجرت کند.

کاربردهای پروژه هایپرپرو چیست؟

ترکیب هوش مصنوعی و بلاک‌چین کاربردها و مزایای جدیدی را در اختیار حوزه‌های مختلف قرار می‌دهد. در این بخش، با چند مورد از کاربردهای پلتفرم هایپرپرو در صنایع مختلف و مزایای آن در این بخش‌ها آشنا خواهید شد.

۱. پیاده‌سازی استراتژی‌های معاملاتی خودکار

اغلب اوقات، پیاده‌سازی و اجرای استراتژی‌های معاملاتی روی ارزهای دیجیتال، کاری دشوار و زمان‌بر است. پلتفرم هایپرپرو با ارا‌ئه نوعی استراتژی‌ساز حرفه‌ای، ربات‌ تریدر ارز دیجیتال خودکار، و قابلیت تست استراتژی‌های معاملاتی، این کار را بسیار ساده کرده است. این پلتفرم با استفاده از هوش مصنوعی به معامله‌گران کمک می‌کند تا الگوها و روندهای قیمتی را به‌راحتی و با کمترین دانش ممکن شناسایی کنند. علاوه‌براین، معامله‌گران با استفاده از این ربات می‌توانند شاخص‌های شبکه‌های اجتماعی را راحت‌تر تحلیل کنند و ترندهای روز دنیا را بیابند.

۲. سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات

سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات ریسک بسیار کم و سودآوری جذابی دارد، اما نیازمند سرمایه‌ای نسبتاً زیاد است. پلتفرم هایپرپرو به کاربران خود اجازه می‌دهد با تشکیل سبدی از املاک و مستغلات، در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند. در این پلتفرم می‌توانید با مبالغ بسیار کم‍ (حتی با صد دلار)، بخشی از یک ملک را بخرید و در سود حاصل از آن سهیم شوید. برای این کار کافی است گزینه‌های موجود در پلتفرم را بررسی کنید و با استفاده از رمز‌ارز بومی پروژه، مالک بخشی از ملک مدنظرتان شوید.

۳. کسب درآمد از گردشگری

با ورود بلاک‌چین و هوش مصنوعی به صنعت گردشگری، نیازی نیست حتماً از منزل خارج شوید تا با جاذبه‌های گردشگری جهان آشنا شوید. یکی از برنامه‌های پلتفرم هایپرپرو این است که کاربران بتوانند علاوه بر گشت‌وگذار مجازی در جاذبه‌های گردشگری جهان، توکن‌های پروژه را به‌عنوان پاداش دریافت کنند و از این راه، به درآمد پسیو (Passive Income) برسند. علاوه‌براین، کاربران می‌توانند با ساخت مکان‌ها و سفرهای مجازی با هوش مصنوعی HyperproAI، به درآمد بیشتری برسند.

دانلود وایت پیپر هایپرپرو

وایت پیپر (Whitepaper) پروژه هایپرپرو از ۲۶ صفحه تشکیل شده است. در بخش چکیده (Abstract)، مختصری با پروژه HyperproAI آشنا می‌شوید. در بخش بعد (Our Vision and Mission)، چشم‌انداز و اهداف پروژه شرح داده شده است.

پس از آن، با معماری این پلتفرم و کاربردهای آن در معامله‌گری آشنا می‌شوید. در ادامه، سازوکار مارکت این پروژه به‌همراه کاربردهای آن در صنایع بررسی شده است. در نیمه دوم این وایت پیپر، به‌ترتیب مباحث توکن کاربردی پروژه، استیک کردن توکن، کاربردهای حاکمیتی توکن، کلکسیون ان‌اف‌تی (NFT Collection)، توکنمیک (Tokenomics)، نحوه تخصیص توکن‌های پروژه، اطلاعات پیش‌فروش و اهداف آن، نقشه راه (Roadmap)، و راه‌های ارتباطی ذکر شده‌اند. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید وایت پیپر هایپرپرو را دانلود و مطالعه کنید.

ارز دیجیتال هایپرپرو (HPO) چیست؟

اکوسیستم هایپرپرو مانند اغلب پروژه‌های ارز دیجیتال، یک رمز‌ارز بومی دارد. این توکن با نماد اختصاری HPO نمایش داده می‌شود و به‌دلیل پیاده‌سازی در شبکه اتریوم، از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند. حداکثر عرضه این توکن دو میلیارد واحد است و در قرارداد هوشمند پروژه، امکان ضرب توکن جدید وجود ندارد.

توکن HPO کاربردهای متعددی در پروژه HyperproAI دارد، اما مهم‌ترین کاربرد آن خرید سرویس‌های مارکت این پلتفرم و پرداخت کارمزد شبکه است. برای این توکن‌ها ۲ درصد مالیات وضع شده است. این مالیات به سازمان غیرمتمرکز (DAO) پروژه متعلق است و برای کارهای مختلفی مانند رأی‌گیری و پرداخت پاداش به اعضای این سازمان خودگردان غیرمتمرکز استفاده می‌شود. در زمان نگارش این مطلب، توکن HPO به‌صورت عمومی عرضه نشده است و در مرحله پیش‌فروش قرار دارد.

کاربردهای ارز دیجیتال هایپرپرو چیست؟

ارز دیجیتال هایپرپرو (HPO) علاوه بر خرید از مارکت و پرداخت کارمزدها، دو کاربرد مهم دارد که در این بخش با آن‌ها آشنا خواهید شد.

۱. استیک کردن

سهام‌گذاری یا استیک کردن (Staking) یکی از کاربردهای مهم توکن HPO است. در این فرایند، دارندگان توکن هایپرپرو می‌توانند دارایی خود را در بازه‌های سی روزه یا بیشتر، در استخر نقدینگی (Liquidity Pool) قفل کنند و در ازای این کار پاداش بگیرند.

استخر نقدینگی  در معاملات این پلتفرم نقش واسط را بازی می‌کند و هرچه توکن و پول فیات بیشتری در آن وجود داشته باشد، معاملات پلتفرم راحت‌تر و با مشکل کمتری انجام خواهد شد. در این HyperproAI دو روش استیک پرمیوم (Premium) و پایه (Basic) وجود دارد که از نظر بازه زمانی و سود سالانه با یکدیگر تفاوت دارند.

۲. کاربردهای حاکمیتی

پلتفرم‌هایی مانند هایپرپرو، که به‌صورت غیرمتمرکز عمل می‌کنند، برای تصمیم‌گیری‌های مهم خود به نظر کاربران شبکه متکی‌اند. در این پلتفرم، توکن HPO نقش توکن حاکمیتی (Governance) را بازی می‌کند.

دارندگان این توکن می‌توانند در رأی‌گیری‌های این پروژه شرکت کنند و از کاربران تأثیرگذار در پروژه باشند. هرچه اهمیت تصمیمی بیشتر باشد، به تعداد رأی بیشتری نیاز است. برای مثال، کارهایی مثل تغییر در تخصیص توکن‌ها در دسته تغییرات مهم قرار می‌گیرند و کارهایی مانند تغییر در APIها تغییرات کم‌اهمیت‌تر تلقی می‌شوند. علاوه‌براین، افرادی که توکن بیشتری داشته باشند، نفوذ بیشتری در تصمیمات شبکه دارند.

توکن هایپرپرو در یک نگاه

نام ارز دیجیتال هایپرپرو (HyperproAI)
نماد ارز دیجیتال HPO
نوع ارز دیجیتال کاربردی (Utility) / حاکمیتی (Governance)
شبکه بلاک‌چین اتریوم
سقف عرضه ۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰
بنیان‌گذاران جوینال (Joynal)، پنسی (Pancy)، و جیمی (Jamie)
کانال تلگرام هایپرپرو https://t.me/hyperproAI
صفحه توییتر هایپرپرو https://twitter.com/hyperproAI
آدرس قرارداد هوشمند 0x5c504f9de232D3F9569c49ab049FfE94031244

توکنمیک ارز دیجیتال HPO

اقتصاد توکنی یا توکنمیک (Tokenomics) پروژه هایپرپرو مشخصات و نحوه تخصیص توکن‌های پروژه را شرح می‌دهد. توکن این پروژه با نماد اختصاری HPO نشان داده می‌شود و هم در نقش توکن کاربردی و هم در نقش توکن حاکمیتی عمل می‌کند. حداکثر عرضه این توکن دو میلیارد عدد است و با قرار گرفتن این تعداد در چرخه، هیچ توکن جدیدی ضرب نخواهد شد.

نیمی از دو میلیارد توکن قابل عرضه در مرحله پیش‌فروش عرضه خواهد شد و ۲۰ درصد از توکن‌های HPO (چهارصد میلیون توکن) برای پاداش استیک کاربران در نظر گرفته شده است. میزان ۱۰ درصد از کل توکن‌ها (دویست میلیون توکن) برای تأمین نقدینگی در معاملات استفاده خواهند شد و ۱۰ درصد دیگر نیز به کارهای حاکمیتی و تصمیمات مهم شبکه اختصاص دارد.

سهم فعالیت‌های بازاریابی و توسعه از این توکن‌ها ۵ درصد (صد میلیون توکن) و سهم مشاوران پروژه، ۲ درصد (بیست میلیون توکن) است. ۳ درصد باقی‌مانده با عنوان Bonus/Airdrop مشخص شده است که نشان می‌دهد احتمال ایردراپ (Airdrop) در آینده وجود دارد.

عرضه اولیه و پیش‌فروش ارز دیجیتال HPO

در بخش قبل اشاره کردیم که یک میلیارد توکن HPO، معادل ۵۰ درصد از کل توکن‌های قابل عرضه، در مرحله عرضه اولیه میان افراد واجد شرایط توزیع خواهد شد. پیش‌فروش این توکن‌ها در پنج مرحله و در لانچ پد (Launchpad) هایپرپرو انجام می‌شود. در زمان نگارش این مطلب، مرحله دوم پیش‌فروش در جریان است. حداقل مقدار خرید برای هر کاربر نباید کمتر از ۳۸ دلار باشد، اما برای خرید هیچ محدودیتی در نظر گرفته نشده است. شایان ذکر است که تا زمان آغاز فروش عمومی، توکن‌های عرضه‌شده در مرحله پیش‌فروش، قفل، و غیرقابل‌فروش خواهند بود.

پروژه هایپرپرو برای تشویق خریداران به شرکت در پیش‌فروش، توکن‌ها را با ۲۰ درصد تخفیف نسبت به قیمت فهرست‌شدن توکن (۰/۰۲ دلار) ارائه می‌کند. علاوه‌براین، بیش از صدهزار دلار توکن HPO به‌صورت تصادفی میان شرکت‌کنندگان این رویداد توزیع خواهد شد. در کنار این مزایا، ۸ درصد از مبلغ پیش‌خرید توکن که توسط زیرمجموعه‌های شما انجام شود، به کیف پولتان واریز خواهد شد. لینک زیرمجموعه‌گیری پس از اتصال کیف پول به سایت قابل مشاهده است.

برای شرکت در پیش‌فروش ارز دیجیتال هایپرپرو، به یک کیف پول سازگار با اتریوم مانند متامسک (Metamask) یا تراست ولت (Trust Wallet) نیاز دارید. بعد از نصب افزونه یا اپلیکیشن کیف پول، از طریق مرورگر به صفحه اصلی سایت HyperproAI وارد شوید.

در بخش Presale، اطلاعات پیش‌فروش قابل مشاهده است. روی دکمه «Connect Wallet» کلیک کنید. سپس، پیغام اتصال کیف پول به سایت را تأیید کنید. پس از اتصال کیف پول، گزینه‌های «Buy With USDT» و «Buy With ETH» برای خرید توکن HPO با ارزهای دیجیتال تتر (USDT) و اتریوم (ETH) ظاهر می‌شوند. برای خرید با رمز‌ارز بی‌ان‌بی (BNB) نیز می‌توانید روی دکمه «Buy With BNB» در پایین کادر کلیک کنید و شبکه را به بایننس اسمارت چین (BSC) تغییر دهید.

نقشه راه پروژه هایپرپرو

در حال حاضر، بخش‌های ابتدایی نقشه راه پروژه HyperproAI محقق شده‌اند. این بخش‌ها شامل توسعه وایت پیپر، طراحی وب‌سایت و ان‌اف‌تی‌ها، برنامه‌نویسی و تست قرارداد هوشمند، و طراحی استراتژی بازاریابی می‌شوند. در حال حاضر، کارهایی مانند راه‌اندازی قرارداد هوشمند روی شبکه اصلی (Mainnet)، پیش‌فروش توکن در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، توسعه قرارداد هوشمند، و شناسایی کسب‌وکارها و افراد مشهور برای حمایت از پروژه در دست اقدام است.

پروژه هایپرپرو در نظر داشت اولین مجموعه ان‌اف‌تی‌های HPO را در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۳ عرضه کند. در کنار این کار، عرضه توکن پروژه روی صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ (Uniswap) و صرافی‌های متمرکز معتبر مانند بیت مارت (Bitmart)، هات بیت (Hotbit)، و چنجلی (Changelly) در دستور کار قرار دارد. این پروژه در نظر دارد در انتهای سال ۲۰۲۳، توکن خود را در صرافی‌های بیشتری ارائه دهد و کمپین‌های تبلیغاتی بیشتری برای توکن و ان‌اف‌تی‌های خود برگزار کند.

بهترین کیف پول برای نگهداری ارز دیجیتال HPO

ارز دیجیتال HPO روی شبکه اتریوم قرار دارد و از استاندارد ERC-20 پیروی می‌کند. بنابراین، برای نگهداری این توکن به یک کیف پول سازگار با بلاک‌چین اتریوم نیاز دارید. برای این کار می‌توانید از کیف پول‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استفاده کنید.

کیف پول‌های متامسک، تراست ولت، اگزودوس (Exodus)، مای اتر ولت (Myetherwallet)، و اتمیک ولت (Atomic Wallet) از بهترین کیف پول‌های نرم‌افزاری برای نگهداری ارز دیجیتال هایپرپرو هستند. اغلب این کیف پول‌ها به‌صورت اپلیکیشن موبایل، افزونه مرورگر، و نرم‌افزار ویندوز قابل استفاده‌اند.

اگر برای نگهداری توکن HPO به امنیت بیشتری نیاز دارید، استفاده از کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) پیشنهاد می‌شود.

جمع‌بندی

بلاک‌چین و هوش مصنوعی به‌صورت مجزا در صنایع مختلف استفاده می‌شوند، اما جای خالی یک راهکار ترکیبی به‌وضوح احساس می‌شد. پلتفرم هایپرپرو با ترکیب این دو تکنولوژی، این کمبود را برطرف کرد. در این مقاله از کلینیک سرمایه، درباره نحوه کار و کاربردهای پروژه HyperproAI در صنایع مختلف صحبت کردیم. علاوه بر این، ویژگی‌ها و توکنمیک ارز دیجیتال HPO را، که توکن کاربردی و حاکمیتی پروژه محسوب می‌شود، بررسی کردیم. در ادامه، به نحوه شرکت در پیش‌فروش، نقشه راه پروژه، و کیف پول‌های مناسب نگهداری توکن پروژه اشاره کردیم. در پایان، توجه کنید که این پروژه مانند دیگر پروژه‌های بلاک‌چینی و ارز دیجیتال، ریسک‌های خاص خود را دارد و حتماً قبل از سرمایه‌گذاری در آن، تحقیقات لازم را در سایت پروژه و شبکه‌های اجتماعی انجام دهید.

سوالات متداول

1

ارز دیجیتال هایپرپرو چیست؟

ارز دیجیتال هایپرپرو با نماد HPO، رمز‌ارز بومی پروژه HyperproAI است. این ارز دیجیتال علاوه بر پرداخت کارمزد و خرید از مارکت، به‌عنوان توکن کاربردی و حاکمیتی در اکوسیستم این پروژه کاربرد دارد.

2

بنیان‌گذاران رمز‌ارز HPO چه کسانی هستند؟

در وب‌سایت رسمی هایپرپرو از سه نفر با نام‌های جوینال (Joynal)، پنسی (Pancy)، و جیمی (Jamie) به‌عنوان اعضای تیم پروژه نام برده شده است و اطلاعات دیگری از آن‌ها موجود نیست.

3

سقف عرضه توکن هایپرپرو چقدر است؟

سقف عرضه توکن هایپرپرو (HPO)، دو میلیارد عدد است و با رسیدن توکن‌های در گردش به این عدد، توکن جدیدی ضرب نخواهد شد.

امتیاز شما به این محتوا

5 / 5. 3

میانگین امتیازات: 5/5
تعداد امتیاز: 3
در بهترین صرافی های ارزدیجیتال با تخفیف کارمزد ثبت نام کنید.
دیدگاه خود را به اشتراک گذارید
حتما نظرت رو برای ما و دیگران بنویس
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منو
جستجو
ورود/ ثبت نام
ارسال مجدد
درخواست مشاوره