برای معامله در بازار فارکس به بروکر مطمئن نیاز دارید. بسیاری از تریدرهایی که تجربه فعالیت در بازار فارکس را دارند، گاهی با بروکرهایی روبه‌رو شده‌اند که سازوکار چندان شفافی را فراهم نمی‌کنند. از طرف دیگر، بسیاری از بروکرهای معتبر بین‌المللی نیز به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌کنند. اینگات بروکرز یکی از کارگزاری‌های مطمئن و باسابقه فارکس است که ایرانیان هم می‌توانند با آن کار کنند. در این مطلب، ضمن نقد و بررسی بروکر اینگات، قصد داریم کار با آن را آموزش دهیم.

بروکر اینگات چیست؟ (Ingot Brokers)

اینگات بروکرز یا بروکر اینگات (Ingot Brokers) یکی از کارگزاری‌های قدیمی است که امکانات و ابزارهای لازم برای معامله در بازار فارکس، ارز دیجیتال، صندوق‌های ETF، و غیره را برای تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. بروکر اینگات در سال ۲۰۰۶ راه‌اندازی شد و در حال حاضر، به بیش از چهار میلیون مشتری در سراسر جهان سرویس‌دهی دارد.

هدف اصلی اینگات بروکرز تسهیل دسترسی طیف وسیعی از کاربران با تجربیات مختلف به بازارهای مالی است و در این مسیر، حساب‌های معاملاتی متنوعی را برای خرید و فروش بیش از هزار دارایی قابل معامله، در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. دفتر اصلی بروکر اینگات در جزیره ماهی (Mahé) در کشور سیشل (Seychelles) قرار دارد و علاوه بر آن، دفاتری را در استرالیا و آفریقا نیز تأسیس کرده است تا امکان ارائه خدمات خود را به نقاط مختلف جهان داشته باشد.

اینگات بروکرز در یک نگاه

نام بروکر بروکر اینگات – Ingot Brokers
سال تأسیس ۲۰۰۶
دفتر مرکزی سیشل
رگولاتور ASIC
انواع حساب معاملاتی دارد
انواع نمادهای معاملاتی فارکس، ETF، سهام، ارز دیجیتال، شاخص، و غیره
روش‌های واریز و برداشت انتقال بانکی، ویزاکارت، و ارز دیجیتال
انواع پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴ و ۵ (موبایل، دسکتاپ و وب)
کپی تریدینگ دارد
ربات تریدینگ ندارد
بونوس دارد
آدرس شبکه‌های اجتماعی

توییتر:

twitter.com/IngotBrokers

اینستاگرام:
https://www.instagram.com/ingotbrokers

تلگرام:
https://t.me/ingotbrokersjo

فیسبوک:
https://www.facebook.com/INGOTBrokers

پشتیبانی تیکت و تماس از طریق پنل کاربری

آیا بروکر اینگات برای ایرانیان در دسترس است؟

بروکر اینگات امکان احراز هویت با مدارک هویتی و سکونتی ایران را دارد و خدمات خود را به زبان فارسی نیز ارائه می‌دهد. کافی است پس از ثبت نام اولیه در بروکر، در بخش احراز هویت یکی از مدارک هویتی خود مثل کارت ملی، گواهی‌نامه، یا پاسپورت را بارگذاری و برای احراز محل سکونت نیز از مدارکی مثل قبض آب و برق یا پرینت حساب بانکی حاوی آدرس استفاده کنید.

رگولاتور بروکر اینگات

اگر با بازارهای مالی مثل فارکس آشنایی داشته باشید، احتمالاً می‌دانید رگولیشن چیست و چه اهمیتی دارد. بروکر اینگات مجوزهای لازم برای ارائه خدمات به مشتریان را از چندین نهاد قانون‌گذار دریافت کرده است. شرکت «INGOT Global Ltd» با شماره ۸۴۳۱۰۰۵−۱ در سیشل به ثبت رسیده است و تحت لیسانس FSA فعالیت می‌کند.

علاوه بر این، شرکت «INGOT Brokers (Australia) Pty Ltd» در استرالیا با مجوز کمیسیون اوراق بهادار و سرمایه‌گذاری استرالیا (ASIC) ثبت شده است. شرکت «INGOT Africa Ltd» نیز، که یکی دیگر از شعبه‌های اصلی اینگات بروکرز به‌حساب می‌آید، در نایروبی کنیا با مجوز CMA شماره ۱۷۳ به‌ ثبت رسیده است. بروکر اینگات در اردن و دبی نیز دفاتر نمایندگی دارد.

نقد و بررسی اینگات بروکرز

بروکر اینگات در میان بروکرهایی مثل بروکر آلپاری، بروکر ارانته، یا بروکر فارکس چیف، تعداد کاربران کمتری دارد، اما تاکنون عملکرد خوبی از خود به‌ نمایش گذاشته است و به اجرای سریع تراکنش‌ها و کمیسیون و اسپردهای رقابتی خود شهرت دارد.

تنوع ارزهای قابل معامله و حساب‌های معاملاتی اینگات بروکرز نسبت به میانگین بروکرهای دیگر قابل قبول است و از نظر قانونی نیز مجوزهای کافی برای فعالیت در بیشتر نقاط جهان را دارد. البته بروکر اینگات در کنار این مزایا، محدودیت‌ها و معایبی نیز دارد.

مزایای بروکر اینگات

  • فعالیت قانونی با مجوز ASIC استرالیا؛
  • پشتیبانی از چند بازار مختلف مثل فارکس و ارز دیجیتال؛
  • ارائه خدمات به کاربران ایرانی؛
  • اسپردها و کمیسیون‌های رقابتی؛
  • پشتیبانی از پلتفرم‌های متاتریدر ۴ و ۵؛
  • ارائه خدمات پشتیبانی مشتریان به‌صورت ۲۴ساعته؛
  • ارائه منابع و مقالات آموزشی مختلف؛
  • ارائه سرویس کپی تریدینگ و سیستم معاملاتی MAM Pro؛
  • پشتیبانی از روش‌های متنوع برای واریز و برداشت.

معایب بروکر اینگات

  • داشتن حداقل موجودی صد دلار برای افتتاح حساب معاملاتی؛
  • لوریج پایین نسبت به رقبا؛
  • ارائه‌ندادن حساب میکرو یا سنتی؛
  • نپذیرفتن شهروندان برخی کشورها ازجمله آمریکا.

آموزش ثبت نام در بروکر اینگات

ثبت نام در بروکر اینگات به‌راحتی قابل انجام است و سایت آن از زبان فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. برای شروع ثبت نام در بروکر اینگات، کافی است به آدرس https://www.ingotbrokers.com/en وارد شوید و در بالای صفحه، دکمه «Start Trading» را بزنید.

برای ثبت نام در بروکر اینگات وارد سایت بروکر شده و روی گزینه ی Start Trading کلیک کنید.

سپس وارد صفحه جدیدی می‌شوید که باید فرم ثبت نام را تکمیل کنید. اطلاعات خود شامل نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل معتبر، تاریخ تولد، محل سکونت و ملیت، شماره تلفن، و پیش‌شماره کشور را وارد کنید. در انتخاب رمز عبور دقت کنید که رمزتان حداقل هشت کاراکتر داشته باشد و از ترکیب حروف کوچک و بزرگ، عدد و کاراکترهای خاص مثل ستاره، درصد، و غیره تشکیل شده باشد. ارز مدنظرتان را نیز انتخاب و بعد از زدن تیک گزینه پذیرش قوانین، روی دکمه «Register» کلیک کنید.

سپس فرم ثبت نام را تکمیل کنید و روی گزینه ی Register کلیک نمایید.

ثبت نام اولیه شما تکمیل می‌شود و وارد پنل کاربری خود خواهید شد.

حال ثبت نام اولیه شما در بروکر اینگات تکمیل شده و وارد پنل کاربری شده اید.

برای احراز هویت نیز کافی است روی گزینه «Verification» در منوی سمت چپ یا گزینه «Verify Your Profile» کلیک کنید. در صفحه احراز هویت، ابتدا آدرس و مشخصات خود را تکمیل کنید و بعد دکمه «Next» را بزنید.

برای احراز هویت در این بروکر باید از منو سمت چپ گزینه ی Verification را انتخاب کنید.

در صفحه بعد، منبع درآمد خود (حقوق، پس‌انداز، وام، ارث، هدیه، و…) را انتخاب کنید و دکمه «Next» را بزنید.

سپس منبع درآمد خود را مشخص و روی گزینه ی Next کلیک کنید.

در صفحه بعد، می‌توانید با کلیک روی دکمه «Upload»، وارد فرایند بارگذاری مدارک شوید و یکی از مدارک هویتی مثل کارت ملی، گواهی‌نامه، یا پاسپورت را بارگذاری کنید. پس از آن، باید مدرکی مثل قبض آب و برق، پرینت حساب بانکی حاوی آدرس یا مدرکی که محل سکونت شما را تأیید کند، بارگذاری کنید.

برای تکمیل احراز هویت می توانید از طریق بخش Upload یکی از مدارک هویتی خود را ارسال کنید.

پس از بارگذاری مدارک به پنل کاربری برمی‌گردید و باید کمی منتظر بمانید تا مدارکتان بررسی شود و فرایند ثبت نام و احراز هویت به پایان برسد.

انواع حساب‌های معاملاتی بروکر اینگات

بروکر اینگات علاوه بر حساب دمو یا آزمایشی، سه نوع حساب معاملاتی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این حساب‌ها عبارت‌اند از:

حساب پروفشنال (Professional)

ساده‌ترین حساب معاملاتی اینگات بروکرز حساب پروفشنال آن است که برای باز کردن باید حداقل صد دلار واریز اولیه داشته باشید. اسپرد این حساب از ۱ پیپ شروع می‌شود و امکان معامله جفت ارز، شاخص‌ها، سهام، ارزهای دیجیتال، صندوق‌های ETF، و غیره را در اختیارتان قرار می‌دهد.

حداقل حجم معاملاتی که با این حساب باز می‌کنید، باید ۰/۰۱ لات باشد و تا ۵۰۰x نیز امکان استفاده از لوریج را خواهید داشت. این حساب را می‌توانید به‌صورت بدون سواپ یا اسلامی استفاده کنید. محافظت در برابر بالانس منفی نیز از ویژگی‌های دیگر آن است.

حساب ECN

حساب ای سی ان (ECN) بروکر اینگات نیز مثل حساب پروفشنال، برای شروع به حداقل صد دلار واریزی نیاز دارد، اما اسپرد آن از ۰ شروع می‌شود. این حساب امکان معامله جفت ارزهای فارکس، فلزات، شاخص‌ها، انرژی‌ها، و سهام بورس را دارد.

حداقل حجم معاملات در این حساب نیز ۰/۰۱ لات و حداکثر لوریج آن نیز ۲۰۰x است. این حساب امکان استفاده بدون سواپ یا همان حساب اسلامی را ندارد، اما مثل حساب پروفشنال امکان هج کردن (Hedging) و همچنین محافظت در برابر بالانس منفی را دارد. حساب ECN اسپرد و کارمزد کمی دارد و برای طیف وسیعی از تریدرهای مبتدی و حرفه‌ای مناسب است.

حساب پرایم (Prime)

حساب پرایم بروکر اینگات برای تریدرهایی طراحی شده است که حجم معاملاتشان زیاد است و انتظار قابلیت‌های پیشرفته و قیمت‌های رقابتی دارند. این حساب امکان معامله در انواع بازارها ازجمله فارکس، فلزات، شاخص‌ها، انرژی‌ها، سهام، صندوق‌های ETF، و کالاهای کشاورزی را دارد.

حداقل موجودی لازم برای افتتاح این حساب بیست هزار دلار است و اسپرد آن نیز از ۰ شروع می‌شود. حداقل حجم معاملات و لوریج آن مشابه حساب ECN است و امکان استفاده به‌صورت اسلامی یا بدون سواپ را ندارد.

راهنمای واریز و برداشت در بروکر اینگات

بروکر اینگات از روش‌های مختلفی برای واریز و برداشت پشتیبانی می‌کند. برای واریز پول به این بروکر، می‌توانید از روش‌هایی مثل وایر ترانسفر (Wire Transfer)، ویزا کارت و اپل پی، اینگات کارت، و همچنین ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، و تتر (USDT) روی بلاکچین اتریوم (ERC-20) یا ترون (TRC-20) استفاده کنید. بروکر اینگات امکان واریز ریالی مستقیم ندارد و بهترین گزینه برای کاربران ایرانی استفاده از ارزهای دیجیتال و تتر TRC-20 است. برداشت از بروکر اینگات نیز با تمامی این روش‌ها، به‌جز ویزا کارت و اپل پی، امکان‌پذیر است.

راهنمای واریز در بروکر اینگات

برای واریز پول به اینگات بروکرز، در صفحه اصلی سایت و در منوی سمت چپ، روی گزینه «FUND MANAGEMENT» کلیک کنید و گزینه «Deposit Funds» را بزنید.

برای واریز وجه به بروکر ingot از منو سمت چپ گزینه ی FUND MANAGEMENT و سپس Deposit Funds را انتخاب کنید.

در صفحه بعد، روش واریز خودتان (برای مثال تتر TRC20) را انتخاب کنید.

برای واریز وجه میتوانید از روش های مشخص شده مانند تتر استفاده کنید.

در صفحه بعد، آدرس کیف پول و مقدار تتر واریزی را مشخص کنید. برای اولین واریز، ابتدا باید با کلیک روی عبارت «Please add your financial information»، آدرس حسابتان را وارد کنید تا بتوانید واریز را از آن انجام دهید.

در صفحه جدید آدرس ولت به همراه مقدار وجه مورد نظر مشخص کنید.

بعد از تکمیل اطلاعات، روی دکمه «Place Order» کلیک کنید تا فرایند واریز به حسابتان انجام شود.

راهنمای برداشت از بروکر اینگات

فرایند برداشت از اینگات بروکرز نیز بسیار شبیه به فرایند واریز است. برای برداشت از حساب کافی است در صفحه اصلی سایت و در منوی سمت چپ، روی گزینه «FUND MANAGEMENT» کلیک کنید و گزینه «Withdraw Funds» را بزنید.

سپس یک روش برداشت (مثل تتر TRC-20) را انتخاب کنید و بعد از وارد کردن آدرس و مقدار تتر ارز مدنظر، فرایند برداشت را تکمیل کنید. معمولاً برداشت ارز دیجیتال از اینگات بروکرز بین یک تا دوازده ساعت طول می‌کشد. درصورتی‌که فرایند آن طولانی‌تر شد، می‌توانید برای بررسی علت آن از پشتیبانی کمک بگیرید.

انواع نمادهای معاملاتی اینگات بروکرز

اینگات بروکرز از طیف وسیعی از بازارها و نمادهای معاملاتی پشتیبانی می‌کند. تمام محصولات قابل معامله در اینگات بروکرز امکان معامله به‌صورت قرارداد CFD را نیز دارند. دارایی‌های قابل معامله این بروکر عبارت‌اند از:

  • جفت ارزهای فارکس مختلف؛
  • سهام بورس آمریکا، اروپا و انگلیس؛
  • شاخص‌های مختلف ازجمله داوجونز و نزدک؛
  • فلزاتی مثل طلا، نقره، و غیره؛
  • ارزهای دیجیتال مختلف ازجمله بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، و غیره؛
  • صندوق‌های ETF مختلف ازجمله NUGT.ETF و SPXS.ETF؛
  • انرژی‌هایی مثل نفت و گاز؛
  • محصولات کشاورزی ازجمله ذرت، گندم، و غیره.

حساب دمو بروکر اینگات

اینگات بروکرز علاوه بر حساب‌های معاملاتی حقیقی خود، امکان استفاده از حساب دمو یا آزمایشی را نیز فراهم کرده است. حساب دمو به تریدرهای تازه‌کار اجازه می‌دهد تا پیش از ورود به معاملات واقعی، استراتژی‌های معاملاتی خود را با حساب آزمایشی و با موجودی مجازی در ساعت کار بازار فارکس تست کنند. باز کردن حساب دمو در بروکر اینگات به‌راحتی قابل انجام است. کافی است در پنل کاربری، از منوی «Accounts»، گزینه «Open A Demo Account» را انتخاب کنید.

برای باز کردن حساب دمو میتوانید روی گزینه ی Open A Demo Account کلیک کنید.

در صفحه جدید، یکی از پلتفرم‌های متاتریدر ۴ یا ۵ (mt4 یا mt5) را انتخاب کنید. سپس نوع حساب (استاندارد، ECN، یا پرایم) را انتخاب و موجودی و لوریج آن را نیز مشخص کنید. سپس رمز عبوری قوی برای حساب دمو وارد کنید و دکمه «Open an Account» را بزنید تا حساب دمو برای شما ساخته شود.

سپس پلتفرم، نوع حساب و کلمه عبور را انتخاب کنید.

اطلاعات حساب دمو به ایمیل شما ارسال می‌شود و می‌توانید با وارد کردن آن در پلتفرم انتخابی خود، معاملات آزمایشی را آغاز کنید.

انواع پلتفرم‌های معاملاتی بروکر اینگات

بروکر اینگات پلتفرم اختصاصی برای معامله ندارد و معاملات آن از طریق متاتریدر ۴ یا ۵ انجام می‌شود. نرم‌افزارهای متاتریدر ۴ و ۵ در نسخه‌های وب، موبایل، و دسکتاپ عرضه می‌شوند. البته نسخه دسکتاپ فقط به سیستم‌عامل ویندوز محدود است و کاربران سیستم‌عامل‌های مک و لینوکس باید از نسخه تحت وب استفاده کنند.

برای شروع معامله کافی است یکی از نسخه‌های متاتریدر را، متناسب با دستگاه و سیستم‌عامل خود، دریافت و نصب کنید و با استفاده از اطلاعات حساب اینگات بروکرز وارد آن شوید و معاملات خود را انجام دهید.

متاتریدر علاوه بر خرید و فروش انواع دارایی‌های قابل معامله، امکان استفاده از چارت، ابزارهای مختلف تحلیل تکنیکال و بنیادی، سیستم‌های معاملاتی، و غیره را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

برای دریافت و نصب متاتریدر کافی است روی این لینک کلیک و یکی از نسخه‌های مناسب خودتان را دانلود کنید.

سیستم MAM PRO بروکر اینگات

بروکر اینگات سیستمی با عنوان «Multi Allocation Manager» یا به‌اختصار MAM Pro را برای متاتریدر ۴ راه‌اندازی کرده است که تمام ویژگی‌های سیستم‌های MAM ،PAMM، و حتی LAMM را به‌صورت یک‌جا در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سیستم MAM Pro امکان تخصیص وجوه و مدیریت حساب‌های فرعی را در اختیار مدیران صندوق‌ها قرار می‌دهد. از ویژگی‌های کلیدی سیستم MAM Pro اینگات بروکرز می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • امکان حذف یا اضافه کردن موقتی حساب‌های فرعی بدون اینکه پوزیشن‌های باز تحت‌تأثیر قرار بگیرند؛
  • تنظیم ضریب ریسک هریک از صاحبان حساب فرعی براساس میزان تحمل ریسک آن‌ها؛
  • امکان تخصیص انعام به مدیر صندوق؛
  • مدیریت وجوه حساب اصلی با یک رابط کاربرپسند؛
  • سازگاری کامل با متاتریدر ۴؛
  • مشاهده اطلاعات پوزیشن‌ها، موجودی حساب، معاملات آتی، و غیره.

راهنمای معامله در بروکر اینگات

همان‌گونه که اشاره شد، بروکر اینگات پلتفرم اختصاصی برای معامله ندارد. بنابراین، برای معامله در آن کافی است یکی از نسخه‌های متاتریدر ۴ یا ۵ را دریافت کنید. سپس با استفاده از اطلاعات حساب دمو یا حساب معاملاتی خود وارد نرم‌افزار شوید و معاملات خود را انجام دهید.

کارمزدها، اسپرد، و کمیسیون معاملات بروکر اینگات

بروکر اینگات برای واریز کارمزدی دریافت نمی‌کند و کارمزد واریز آن در تمامی روش‌ها ۰ است. برداشت پول از اینگات بروکرز در روش‌های وایر ترانسفر و اینگات کارت کارمزدی ندارد، اما کارمزد برداشت از طریق ارز دیجیتال (بیت کوین، اتریوم، و تتر) معادل ۱ درصد مبلغ آن خواهد بود.

کارمزد یا کمیسیون معاملات نیز به نوع حساب بستگی دارد. کمیسیون حساب پرایم ۵ دلار، حساب ECN معادل ۷ دلار، و کمیسیون حساب پروفشنال نیز ۰ است. اسپرد حساب پروفشنال از ۱ پیپ و اسپرد حساب‌های دیگر از ۰ پیپ شروع می‌شود. جدول زیر به‌طور خلاصه، میزان کارمزد، اسپرد، و کمیسیون حساب‌های مختلف اینگات بروکرز را نشان می‌دهد:

 

نوع حساب کارمزد واریز و برداشت کارمزد برداشت ارز دیجیتال اسپرد کمیسیون
پروفشنال ۰ ۱ درصد از ۱ پیپ ۰
ای سی ان ۰ ۱ درصد از ۰ پیپ ۷ دلار به‌ازای هر لات
پرایم ۰ ۱ درصد از ۰ پیپ ۵ دلار به‌ازای هر لات

پلتفرم کپی ترید اینگات بروکرز

پلتفرم کپی تریدینگ بروکر اینگات به کاربران مبتدی اجازه می‌دهد تا با کپی کردن معاملات تریدرهای حرفه‌ای، سود بیشتری از بازار کسب کنند. تریدرهای حرفه‌ای نیز می‌توانند استراتژی‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و از این طریق درآمد کسب کنند.

استفاده از سیستم کپی تریدینگ هم برای تریدرهای مبتدی و هم حرفه‌ای، مزایای خاص خود را دارد. کپی تریدینگ اجازه می‌دهد تا دانش و تجربه معاملاتی خود را ارتقا ببخشید، سبد معاملاتی متنوع‌تری بچینید، زمان آزاد بیشتری داشته باشید، و درآمد خود را افزایش دهید.

برای استفاده از سیستم کپی تریدینگ کافی است در پنل کاربری خود، از منوی سمت چپ، گزینه «Copy Trading» را انتخاب کنید. اگر قصد دارید معاملات شخص دیگری را کپی کنید، گزینه «Become a Follower» و اگر قصد دارید معاملات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، گزینه «Become a Provider» را بزنید و مراحل عضویت را طی کنید.

پشتیبانی بروکر اینگات

بروکر اینگات خدمات پشتیبانی مشتریان خود را به‌صورت شبانه‌روزی و در هفت روز هفته ارائه می‌کند. برای دریافت پشتیبانی، هم می‌توانید از منوی «Support» در پنل کاربری خود تیکت ثبت کنید و هم می‌توانید با مدیر حسابی که در پنل کاربری به شما معرفی شده است تماس بگیرید.

کلام پایانی

بروکر اینگات یکی از بروکرهای مجاز در بازارهای مالی است که خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار می‌دهد. این بروکر از نظر تنوع حساب‌ها و تعداد دارایی‌های قابل معامله مشابه بروکرهای دیگر برتر است و امکان معامله جفت ارزهای فارکس، شاخص‌ها، ارزهای دیجیتال، و غیره را برای کاربران فراهم می‌کند. اگر تجربه کار کردن با این بروکر را دارید، نظرهای خود را با ما در میان بگذارید.