انتشار اخباری مبنی بر بلوکه شدن دارایی‌های کاربران یا اجباری شدن فرایند احراز هویت از طرف صرافی‌های خارجی دیگر، به اتفاقی معمول در جامعه رمزارز ایران تبدیل شده است. صرافی‌های خارجی به‌دلیل حجم معاملات فراوان و تعداد رمزارز زیاد، همواره از گزینه‌های ایدئال برای کاربران ایرانی هستند، اما برای جلوگیری از بلوکه شدن سرمایه، بهترین راه استفاده از صرافی‌های ایرانی‌ است که حجم معاملاتی مناسبی دارند. از بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی که توانسته است نظر تریدرهای ایرانی را به‌خود جلب کند، صرافی اکسکوینو است. در این مقاله، به معرفی و آموزش صرافی اکسکوینو می‌پردازیم.

لوگو صرافی اکسکوینو
صرافی اکسکوینو
۳.۸
خرید و فروش امن
حساب دمو
صندوق ارز دیجیتال
ثبت‌نام به همراه تخفیف کارمزد

معرفی صرافی اکسکوینو

صرافی اکسکوینو از سال ۱۳۹۶ با دریافت مجوز از معاونت علمی ریاست جمهوری، فعالیت خود را به‌عنوان بستری برای معامله و تبادل رمزارزها آغاز کرد. این پلتفرم ادعا می‌کند که اولین کیف پول ارز دیجیتال صرافی را برای کاربران ایرانی ایجاد کرده است و رمزارزهایی که کاربران می‌خرند، در این کیف پول‌ها ذخیره می‌شود.

از خدمات جالب این پلتفرم می‌توان به سبدگردانی رمزارزها اشاره کرد. این قابلیت به کاربران امکان می‌دهد تا سرمایه خود را به این پلتفرم بسپارند و پس از پایان دوران قرارداد، سود خود را برداشت کنند. علاوه‌براین، اکسکوینو بازار آزمایشی دارد که به کاربران امکان می‌دهد معاملات را با حساب دمو انجام دهند و استراتژی‌های معاملاتی مختلف را آزمایش کنند.

نقد و بررسی صرافی اکسکوینو

صرافی اکسکوینو علاوه بر امکان معامله در سایت، اپلیکیشن موبایل اختصاصی نیز دارد. به همین دلیل، دسترسی به صرافی در هر زمانی امکان‌پذیر خواهد بود. از طرفی، صرافی Excoino فقط بازار معاملاتی دارد و خرید فروشگاهی (OTC) رمزارزها در این پلتفرم امکان‌پذیر نیست. طبق اطلاعات منتشرشده از صرافی Excoino، این پلتفرم در حال حاضر بیش از ۱/۳ میلیون کاربر فعال دارد.

کاربران در این پلتفرم امکان معامله ۱۸۴ ارز دیجیتال را در بازار معاملاتی خواهند داشت. طبق آمار مدیران این صرافی، روزانه ۳۸۳ هزار معامله در پلتفرم اکسکوینو انجام می‌شود. از قابلیت‌های جالب این صرافی، وجود توکن‌های UP و DOWN برای بیت کوین، اتریوم، و بی‌ان‌بی است که امکان انجام معاملات مارجین را برای کاربران فراهم می‌کند.

صرافی اکسکوینو در یک نگاه

در ادامه، اطلاعات مهم این صرافی را در قالب جدولی ارائه می‌کنیم.

نام صرافی اکسکوینو (Excoino)
نوع صرافی P2P
سال راه‌اندازی ۱۳۹۶
تعداد ارزهای دیجیتال تحت پوشش ۱۸۴
حجم معاملات ۰/۲ میلیون دلار
پشتیبانی صرافی [email protected]
۰۲۱۲۸۱۱۱۴۰۰
کارمزد معاملات کارمزد ثابت (۰/۲ درصد)
تعداد کاربران اپلیکیشن موبایل و امتیاز آن بیش از یک میلیون نفر / ۳/۵

آموزش ثبت نام در صرافی اکسکوینو

برای شروع معاملات در صرافی Excoino، در آغاز باید برای ثبت نام در این پلتفرم اقدام کنید. در ادامه، مراحل ثبت نام در این پلتفرم را به‌صورت تصویری آموزش می‌دهیم.

ورود به صرافی excoino

در صفحه اصلی سایت روی دکمه آبی رنگ ثبت نام کلیک کنید.

ثبت نام در اکسکوینو

در صفحه بعد، در باکس اول شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید. در باکس‌های دوم و سوم نیز رمز عبور انتخابی خود را وارد کنید. تیک موافقت با قوانین را بزنید و دکمه ادامه را بفشارید.

تایید ایمیل با کد اراسال شده

سپس کد ارسالی به ایمیل را در کادر وارد و روی گزینه ثبت نام و ورود کلیک کنید.

ساخت حساب در صرافی اکسکوینو با موفقیت انجام شد.

در پایان، پیام «اکانت شما در اکسکوینو ایجاد شد» را مشاهده می‌کنید. این صفحه به‌صورت خودکار به صفحه ورود منتقل می‌شود. با وارد کردن ایمیل و رمز عبور، می‌توانید به حساب خود وارد شوید.

آموزش احراز هویت در صرافی اکسکوینو

نحوه احراز هویت در صرافی ایرانی اکسکوینو

برای فعالیت در بازار معاملاتی اکسکوینو، باید فرایند احراز هویت را پشت سر بگذارید. برای احراز هویت، روالی را که در ادامه آموزش می‌دهیم، دنبال کنید.

پس از ورود به حساب کاربری، به داشبورد حسابتان دسترسی خواهید داشت. در داشبورد روی دکمه تکمیل احراز هویت کلیک کنید.

شماره موبایل خود را وارد کنید و سپس کد پیامک شده را جهت احراز هویت وارد کنید.

فرایند احراز هویت در صرافی Excoino در سه مرحله انجام می‌شود. در مرحله اول، باید اطلاعات تماس خود را در اختیار صرافی بگذارید.

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، برای مرحله اول احراز هویت، باید شماره موبایل را در کادر تأیید شماره موبایل وارد کنید. نیازی به تأیید ایمیل نیست؛ زیرا هنگام ثبت نام تأیید آن را انجام داده‌اید. در کادر تأیید شماره ثابت، شماره تماس ثابت با کد شهر خود را وارد و تأیید کنید. در انتها، گزینه ادامه را کلیک کنید. اگر با شماره موبایل ثبت نام کرده باشید، در این مرحله باید آدرس ایمیل خود را تأیید کنید.

اطلاعات فردی خود را تکمیل کنید.

در مرحله دوم احراز هویت، که مربوط به اطلاعات فردی است، باید اطلاعات فردی خود را در اختیار صرافی بگذارید. به‌ترتیب در باکس‌ها نام، نام‌خانوادگی، کد ملی، و تاریخ تولید را وارد کنید. پس از تکمیل همه کادرها، روی گزینه ادامه کلیک کنید.

احراز هویت معمولی و هوشمند

درنهایت، صرافی باید هویت شما را شناسایی و تأیید کند. دو روش برای احراز هویت وجود دارد. روش سریع‌تر، که ده دقیقه زمان می‌برد، با گرفتن ویدیو از چهره شما انجام می‌شود. در روش معمولی، که یک تا دو روز طول می‌کشد، با تصویر مدارک شناسایی کاربر برای احراز هویت او اقدام می‌شود. البته در حال حاضر سرویس احراز هویت سریع اکسکوینو غیرفعال است.

ارسال مدارک و عکس احراز هویت

با کلیک روی گزینه شروع شناسایی هویت عادی، پیام بالا نمایش داده می‌شود. براساس توضیحاتی که در تصویر داده شده است، احراز هویت خود را کامل کنید. البته برای تأیید آن باید یک تا دو روز صبر کنید.

دانلود اپلیکیشن موبایل صرافی اکسکوینو

صرافی اکسکوینو اپلیکیشن موبایل اندروید و IOS دارد که کاربران برای دسترسی دائمی به بازارهای معاملاتی، می‌توانند آن را دانلود و نصب کنند.

در صفحه اصلی سایت، تمام لینک‌های دانلود اندروید مربوط به مارکت‌های مختلف مانند گوگل پلی، مایکت، و بازار قرار داده شده است. البته لینک دانلود مستقیم برای اندروید نیز وجود دارد. کاربران می‌توانند برای دانلود نسخه IOS اکسکوینو از طریق لینک‌های درون سایت و مارکت‌های آی اپس و سیب اپ اقدام کنند.

دانلود از گوگل پلی

آموزش معاملات در صرافی اکسکوینو

برای شروع معاملات در صرافی Excoino، می‌توانید در صفحه اول سایت یا در داشبورد شخصی روی گزینه اکسکوینو مارکت کلیک کنید.

تایید قوانین و مقررات معامله در اکس کوینو

در اولین ورودتان به بخش مارکت، باید توافق‌نامه‌ای را تأیید کنید تا بتوانید از پلتفرم استفاده کنید. برای تأیید روی گزینه «می‌پذیرم» کلیک کنید.

نمایش کیف پول ها و سفارشات

در صفحه اصلی مارکت، تمام موارد مورد نیاز کاربر در تب بالای صفحه قرار داده شده است. برای مشاهده بازارها، گزینه بازارها را انتخاب کنید. امکان مشاهده معاملات در تب معاملات بازار وجود دارد. برای پیگیری و مشاهده سوابق تراکنش‌ها، می‌توانید از تب تراکنش‌ها استفاده کنید. برای دیدن سفارش‌های باز نیز تب سفارشات تعبیه شده است. شایان ذکر است برای انجام معامله، باید دارایی‌هایی را که قصد دارید معامله کنید، از کیف پول اکسکوینو به بخش مارکت منتقل کنید.

برای انجام معاملات روی تب بازارها کلیک کنید. ما بازار بیت کوین تتر را برای آموزش معامله در اکسکوینو انتخاب کرده‌ایم.

در صفحه معاملاتی Excoino، به روش‌های مختلف می‌توان برای خرید یا فروش دارایی اقدام کرد. این روش‌ها شامل سفارش محدود (انتخاب قیمت خرید یا فروش توسط کاربر)، سفارش آنی (خرید یا فروش با قیمت مارکت)، سفارش حد سود/ضرر (امکان تأیید حد سود و ضرر هنگام خرید)، و OCO می‌شود.

نحوه معامله و ارسال سفارش

در اینجا روش معمول، یعنی سفارش محدود را آموزش می‌دهیم. در قسمت قیمت خرید یا قیمت فروش، قیمت مدنظرتان برای معامله را وارد کنید. تعداد BTC‌ را که قصد خرید یا فروش دارید، تعیین کنید. می‌توانید به‌کمک اهرم موجود، بر اساس درصدهای تعیین‌شده خرید یا فروش خود را انجام دهید. در انتها، گزینه سبز رنگ خرید یا قرمز رنگ فروش را انتخاب کنید.

خرید و فروش در اکسکوینو

برای مشاهده فهرست سفارش‌های خود، در انتهای صفحه معاملات روی تب سفارشات باز کلیک و سفارش‌های فعال خود را مشاهده کنید.

صندوق مشارکت استخر رمزارزی اکسکوینو

صندوق مشارکت استخر رمزارزی خدمت جدیدی است که صرافی اکسکوینو ارائه داده است. در این طرح، کاربر باید حداقل هزار دلار دارایی از یک رمزارز داشته باشد و آن را برای مشارکت در این طرح در اختیار صرافی بگذارد. این طرح در واقع سبدگردانی سرمایه است که طی آن سرمایه کاربر طی دوره سه، شش، یا دوازده ماهه در کیف پول او قفل می‌شود و برای سرمایه‌گذاری در اختیار تیم معاملاتی اکسکوینو قرار می‌گیرد. در انتهای دوره قرارداد، پاداش و سودهای کسب‌شده از سبدگردانی پس از تبدیل به ریال، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

سه طرح برای سبدگردانی در نظر گرفته شده است که شامل طرح صندوق شفق، صندوق ستاره، و صندوق کیهان می‌شود. در صندوق شفق، سبدگردانی روی کوین‌هایی با کمترین نوسان و ریسک مانند اتریوم و بیت کوین انجام می‌شود. پاداش سبدگردانی بین ۲۰ تا ۳۰ درصد و پاداش علی‌الحساب ۲۳ تا ۲۷ درصد است که البته با توجه به دوره‌های زمانی انتخابی، متغیر خواهد بود.

صندوق ستاره به سرمایه‌گذاری در رمزارزهایی با نوسان معقول مانند سولانا و پالیگان (متیک) اختصاص دارد. پاداش سبدگردانی در این طرح بین ۳۰ تا ۴۰ درصد و پاداش علی‌الحساب ۲۰ تا ۲۵ درصد است. صندوق کیهان نیز به سرمایه‌گذاری در رمزارزهایی با نوسان زیاد مانند دوج کوین و شیبا اینو اختصاص می‌یابد. پاداش سبدگردانی در این طرح بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و پاداش علی‌الحساب ۱۸ تا ۲۲ درصد خواهد بود.

کارمزدهای صرافی اکسکوینو

در صرافی‌های ایرانی به‌صورت کلی دو نوع کارمزد از کاربر گرفته می‌شود. این کارمزدها شامل کارمزد برداشت ریالی و کارمزد معاملات می‌شود. کارمزد برداشت ریال به‌ازای هر برداشت و سقف هر پانصد میلیون ریال (پنجاه میلیون تومان)، در حال حاضر پنجاه هزار ریال (پنج هزار تومان) است و با توجه به کارمزدهای پرداختی به شبکه‌های بانکی، ممکن است این مقدار تغییر یابد.

اکسکوینو برای کارمزد معاملات نرخ ثابت ۰/۲ درصد از حجم معاملات را در نظر گرفته است. برای مثال، اگر معامله‌ای به ارزش صد دلار انجام دهید، اکسکوینو ۰/۲۰ دلار را به‌عنوان کارمزد از شما می‌گیرد.

بازار آزمایشی صرافی اکسکوینو

صرافی اکسکوینو برای کاربرانی که تازه به دنیای معاملات رمزارزها وارد شده‌اند، پلتفرم بازار آزمایشی یا دمو تریدینگ را راه‌اندازی کرده است تا این کاربران بتوانند به‌صورت آزمایشی و با پول غیرواقعی به ترید بپردازند و توانایی‌های خود را محک بزنند. در بخش بازار آزمایشی، به کاربران ده هزار تتر مجازی داده می‌شود. بنابراین، کاربرانی که در بازار ارزهای دیجیتال مبتدی هستند، می‌توانند معاملات خود را با تترهای مجازی شروع کنند و بعد از تست استراتژی‌های معاملاتی و انتخاب سبک مناسب معامله‌گری، معاملات واقعی انجام دهند.

کلام پایانی

در این مقاله به‌صورت کامل صرافی اکسکوینو را بررسی کردیم و روش ثبت نام و انجام معاملات در این پلتفرم را به‌صورت تصویری آموزش دادیم. طبق ادعای مدیران این پلتفرم، اکسکوینو دارایی‌های کاربران را در والت‌های اختصاصی و امن نگهداری می‌کند که در این صورت، امنیت رمزارزهای کاربران تضمین می‌شود. البته هر چقدر هم کیف پول صرافی امن باشد، هنوز نگهداری ارز دیجیتال در صرافی‌ها ایمنی کمی دارد. Excoino از معدود پلتفرم‌هایی است که به‌صورت قانونی به سبدگردانی دارایی‌های کریپتویی می‌پردازد که می‌توانند انتظارات سرمایه‌گذاران را برآورده کنند. آیا شما هم تجربه کار کردن با صرافی اکسکوینو را دارید؟ نظرها و تجربیات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.