چه ارزی بخریم تا سود کنیم؟ بسیاری از معامله‌گران دوست دارند بدانند که بهترین ارز دیجیتال برای سود کدام است. بسیاری از ما، زمان و تخصص کافی برای شناخت بهترین رمزارزها نداریم و به همین دلیل، نمی‌توانیم به‌آسانی ارز دیجیتال مدنظر را انتخاب کنیم. بازار ارزهای دیجیتال به همان اندازه که پرسود است، می‌تواند زیان‌ده باشد. ازاین‌رو، تصمیم گرفتیم در این مقاله، ارزهایی را معرفی کنیم که ظرفیت خوبی برای رشد دارند و انواع آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت و بلندمدت برشماریم. برای کسب اطلاعات بیشتر، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

چگونه بهترین ارز دیجیتال برای سود در کوتاه‌مدت را انتخاب کنیم؟

تکنیک های انتخاب ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه، به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید به‌دقت بررسی شوند. عوامل کلیدی در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه عبارت‌اند از:

۱. میزان نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال

نوسان قیمت شدید از ویژگی‌های ذاتی ارزهای دیجیتال است. با وجود این، برخی از رمزارزها، نوسانات قیمت بیشتری دارند. برای مثال، می‌توان به میم کوین‌ها اشاره کرد. ارزهای دیجیتال با نوسانات زیاد، فرصت‌های بیشتری برای کسب سود در کوتاه‌مدت ارائه می‌دهند. درعین‌حال، ریسک معامله این رمزارزها نیز به همان نسبت زیاد است.

۲. نقدشوندگی ارزهای دیجیتال

یکی از مهم‌ترین موضوعات در انتخاب ارز دیجیتال برای سود روزانه، نقدشوندگی آن است. نقدشوندگی زیاد این امکان را فراهم می‌کند تا به‌سرعت و بدون افت قیمت، ارز دیجیتال خود را به پول نقد تبدیل کنید. حجم معاملات زیاد، نشان‌دهنده نقدشوندگی ایدئال است.

دقت کنید که میانگین حجم معاملات رمزارزها در بلندمدت را مبنای مقایسه قرار دهید؛ چراکه گاهی ممکن است برای برخی از پروژه‌های کلاهبرداری مانند پامپ و دامپ ارز دیجیتال، به‌صورت مقطعی حجم معاملات افزایش یابد.

۳. عمق بازار

عمق بازار زیاد نشان‌دهنده وجود تقاضا و عرضه کافی برای یک ارز دیجیتال در بازار است. عمق بازار زیاد این امکان را فراهم می‌کند تا بدون تأثیرگذاری در قیمت، معاملات بزرگ انجام دهید. برای بررسی عمق بازار یک رمزارز، باید به‌سراغ دفترچه سفارش چند صرافی ارز دیجیتال معتبر بروید و میزان سفارش‌های ثبت‌شده در قیمت‌های مختلف را بررسی کنید.

۴. دسترسی در صرافی‌ها

ارز دیجیتال مدنظر شما باید در صرافی‌های معتبر و قابل اعتماد قابل معامله باشد. در غیر این صورت، گزینه مطمئنی برای خرید و فروش نیست.

۵. تحلیل تکنیکال

انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سود، بدون استفاده از تحلیل تکنیکال امکان‌پذیر نیست. با استفاده از تحلیل تکنیکال، می‌توانید الگوهای قیمتی و روندهای بازار را شناسایی کنید. باید واچ لیستی از رمزارزهای مستعد افزایش قیمت در کوتاه‌مدت تهیه کنید. سپس با استفاده از تحلیل تکنیکال، بهترین گزینه‌ها را از بین آن‌ها انتخاب کنید. در بحث سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت، کمتر به تحلیل بنیادی توجه می‌شود.

۶. رصد اخبار

عامل مهم دیگر در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه، اخبار و رویدادهای مرتبط با بازار کریپتوکارنسی هستند. گاهی اوقات انتشار خبری درباره یک ارز دیجیتال، می‌تواند در مدت کوتاهی قیمت آن را دستخوش تغییرات شدیدی کند. اگر هوشیار باشید، می‌توانید از این فرصت‌ها برای کسب سود به‌خوبی بهره بگیرید. البته دقت کنید که بسیاری از اخبار قبل از انتشار رسمی، به‌صورت شایعه در بازار پخش می‌شوند. تشخیص اخبار واقعی در چنین شرایطی کار آسانی نیست.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در سال ۲۰۲۴

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در سال 2024

برای افرادی که به‌دنبال کسب سود در زمان بسیار کوتاه‌اند، بهترین روش ترید روزانه است. ارزهای دیجیتال زیادی وجود دارند که می‌توان در این بخش از آن‌ها نام برد، ولی ما به تعدادی از مهم‌ترین آن‌ها در این بخش اکتفا می‌کنیم. در نظر داشته باشید که بازار رمزارزها همواره پیش‌بینی‌ناپذیر است و لازم است پیش از ورود و سرمایه‌گذاری، همه جوانب را در نظر بگیرید. ارزهای پیشنهادی صرفاً نمونه‌هایی‌اند که می‌توانید راجع به آن‌ها تحقیق و آن‌ها را راحت‌تر انتخاب کنید.

۱. دوج کوین (DOGE)

دوج کوین اولین میم کوین بازار کریپتوکارنسی است که در جمع ده ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار قرار دارد. این ارز دیجیتال، که در ابتدا با هدف شوخی با بلاک چین بیت کوین راه‌اندازی شد، امروز طرفداران زیادی در بازار دارد. از مهم‌ترین حامیان دوج کوین در بازار، ایلان ماسک است که نقش زیادی در پیشرفت آن داشته است.

پیش‌بینی می‌‌شود در سال جاری، دوج کوین به‌عنوان نوعی ابزار پرداخت در پلتفرم پرداخت اختصاصی شبکه اجتماعی ایکس و همچنین شرکت تسلا معرفی شود؛ موضوعی که می‌تواند در رشد قیمت آن تأثیر زیادی بگذارد.

۲. شیبا اینو (SHIB)

ارز دیجیتال شیبا اینو از مواردی بود که سود زیادی را در زمان کمی عاید سرمایه‌گذاران کرد. این رمزارز جزو میم‌کوین‌ها محسوب می‌شود و با وجود نداشتن پشتوانه مطمئن در ابتدای مسیر، رشد زیادی کرد. اگرچه انتظار نمی‌رود این ارز مانند گذشته رشد زیادی کند، همچنان احتمال کسب سود از آن در بازه زمانی کوتاه وجود دارد.

۳. آوالانچ (AVAX)

از رمزارزهایی که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت روی آن حساب کنید، آوالانچ است که با نماد AVAX شناخته می‌شود. بلاک‌چین این پروژه سریع‌ترین پلتفرم در زمینه اجرای قرارداد هوشمند در حوزه کریپتو را در اختیار کاربران می‌گذارد. هدفی که این شبکه دارد، چیزی مشابه آمازون برای ارزهای دیجیتال است. سازمان‌های بزرگ زیادی هستند که از آمازون برای بهبود عملیات آنلاین خود استفاده می‌کنند.

هدف آوالانچ نیز رسیدن به همین مقصود در زمینه فناوری بلاک‌چین است. از ویژگی‌های خوب این رمزارز می‌توان به منعطف‌بودن، ثبات، و مقیاس‌پذیری آن اشاره کرد در سال‌های اخیر، به‌خوبی آن‌ها را حفظ کرده است. این ارز علاوه بر آنکه برای ترید روزانه گزینه خوبی محسوب می‌شود، در بلندمدت نیز آینده خوبی دارد.

۴. بایننس کوین (BNB)

یکی دیگر از دارایی‌های دیجیتال خوبی که می‌توانید روی آن سرمایه‌گذاری کنید، توکن صرافی بایننس است. بسیاری از افراد صاحب‌نظر در این حوزه، بر این باورند که BNB‌ ارز بسیار خوبی برای ترید روزانه است. بایننس کوین کاربردهای مختلفی دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به پرداخت کارمزد تراکنش‌ها در صرافی بایننس، انجام خرید آنلاین با بایننس کارت، و پرداخت کارمزد تراکنش بر بستر شبکه بایننس اسمارت چین اشاره کرد.

چگونه بهترین ارز دیجیتال برای سود در بلندمدت را انتخاب کنیم؟

انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت، به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید به‌دقت بررسی شوند. بسیاری از نکاتی که در انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای سود روزانه ذکر کردیم، در سرمایه‌گذاری بلندمدت هم صدق می‌کنند. در عین حال، برخی از نکات دیگر هم هستند که به‌طور ویژه باید به آن‌ها توجه شود. عوامل کلیدی در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری بلندمدت عبارت‌اند از:

۱. تحلیل بنیادی ارز دیجیتال

ارز دیجیتال مدنظر شما باید بنیان و اساس قوی داشته باشد و مشکل واقعی را در دنیای واقعی حل کند. تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال در انتخاب گزینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری بلندمدت نقش بسزایی دارد.

مهم‌ترین جنبه تحلیل بنیادی رمزارزها، بررسی وایت پیپر (Whitepaper) آن‌هاست. این سند را باید در یک کلام، شناسنامه هر ارز دیجیتال معرفی کرد. باید موضوعات مختلف مانند ایده اصلی یک پروژه، فناوری ابداع‌شده، اقتصاد توکنی ارز دیجیتال آن و … را در وایت پیپر با نگاه نقادانه بررسی کنید.

۲. تیم توسعه‌دهنده

ارز دیجیتال مدنظر شما باید تیم توسعه‌دهنده قوی و متخصص داشته باشد. همان‌طور که می‌دانید، هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین، هنوز مشخص نشده است. این موضوع به دستاویزی برای بسیاری دیگر از توسعه‌دهندگان بازار رمزارزها تبدیل شده است و پروژه‌ها را بدون روشن‌شدن هویت واقعی گردانندگان آن‌ها، رونمایی می‌کنند. متأسفانه، کلاهبرداری‌های زیادی هم از این طریق در بازار رخ می‌دهد. به‌ همین دلیل، پیشنهاد می‌کنیم حتماً درباره سوابق و تخصص تیم توسعه‌دهنده پروژه‌های مختلف تحقیق کنید.

۳. نقشه راه

وقتی قصد سرمایه‌گذاری بلندمدت در یک ارز دیجیتال را دارید، باید نقشه راه آن را نیز بررسی کنید. نقشه راه به معنی برنامه‌های توسعه یک پروژه در آینده کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت است. در حال حاضر، تعداد محدودی از پروژه‌های ارز دیجیتال مانند اتریوم هستند که  از نظر فنی و اقتصادی، نقشه راه قابل اعتنایی دارند. دقت کنید که نقشه راه باید از نظر فنی بررسی شود. وعده‌های پوچ دادن مبنی بر کسب سودهای هنگفت، بدون پشتوانه فنی، هیچ ارزشی ندارند.

۴. پذیرش ارز دیجیتال

یکی از موضوعات بسیار مهم در انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت، پذیرش رمزارزها توسط طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی است. این موضوع باعث می‌شود که ارز دیجیتال مدنظر وضعیت بنیادی مطلوبی داشته باشد و شانس ورود سرمایه جدید به آن هم افزایش پیدا کند. بدون تردید، بیت کوین بهترین ارز دیجیتال بازار از نظر پذیرش در کشورهای گوناگون است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سود در بلند مدت در سال ۲۰۲۴

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلند مدت در سال 2024

یکی از بهترین انواع سرمایه‌گذاری نوع بلندمدت آن است. برای این کار به تخصص نسبتاً زیادی نیاز دارید. اگر جزو افرادی هستید که بخشی از سرمایه خود را تا مدت زمان طولانی لازم ندارید، می‌توانید از این روش استفاده کنید. با این نوع سرمایه‌گذاری، تا حداقل یک سال نباید به فکر برداشت پول خود باشید. بنابراین، آن بخش از سرمایه خود را که مطمئن هستید به آن نیازی ندارید، برای خرید یک ارز دیجیتال پرظرفیت در آینده استفاده کنید. در ادامه، تعدادی از این ارزهای دیجیتال را معرفی می‌کنیم.

۱. بیت کوین (BTC)

بیت کوین، که اولین ارز دیجیتال شناخته شده است، همچنان بیشترین مارکت کپ را دارد. این رمزارز زیرساخت بسیار باثباتی دارد و امن‌ترین شبکه غیرمتمرکز محسوب می‌شود. بیت کوین از همان سال‌های ابتدایی تا امروز رشد زیادی کرده است و می‌توان به‌منزله سرمایه‌گذاری بلندمدت به آن نگاه کرد. بنابراین، اگر به‌دنبال بهترین ارز دیجیتال برای سود هستید، از بیت کوین غافل نشوید.

۲. اتریوم (ETH)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال قابل توجه اتریوم است که قدرتمندترین جامعه توسعه‌دهندگان را دارد. علاوه بر آن، پروژه‌های بزرگ دیفای با سرمایه قفل‌شده زیاد روی آن کار می‌کنند. این ارز امنیت و ثبات خوبی دارد و جزو رمزارزهای آینده‌دار است. به همین دلیل، به‌عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سود در بلندمدت نیز توصیه می‌شود.

۳. سولانا (SOL)

در حال حاضر، ارز دیجیتال سولانا یکی از سریع‌ترین بلاک‌چین‌ها را دارد و می‌تواند روزانه بیش از یک میلیون تراکنش را پردازش کند. این پروژه موفق شده است مسائلی نظیر سرعت تراکنش و مقیاس‌پذیری اتریوم را حل کند و به همین دلیل، به یکی از رمزارزهای محبوب میان سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت و رشد سولانا، کارمزد کم و توان عملیاتی زیاد است. سولانا در حال حاضر در جمع پنج ارز دیجیتال برتر بازار کریپتو از نظر مارکت کپ قرار دارد.

۴. کاردانو (ADA)

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال نسل سوم، که احتمالاً اسم آن را شنیده‌اید، کاردانو (Cardano) است. این رمزارزها با هدف ازبین‌بردن مشکلاتی نظیر مقیاس‌پذیری و کارمزد زیاد تراکنش‌ها به‌ وجود آمدند. این ارز، که در سال ۲۰۱۵ ایجاد شد، به‌دنبال به‌وجودآوردن تغییراتی در ساختار بازار ارزهای دیجیتال بود.

از ویژگی‌های مهمی که این ارز را متمایز می‌کند این است که با افزایش تعداد کاربران، تعداد پردازش تراکنش‌ها نیز بیشتر می‌شود؛ زیرا ارزهای دیجیتال نسل سوم محدودیت مقیاس‌پذیری را ندارند. همچنین، کاردانو غیرمتمرکز است و هیچ نهادی آن را کنترل نمی‌کند. علاوه بر این موضوع، شبکه این رمزارز امنیت زیادی دارد که احتمال هک‌شدن آن را غیرممکن می‌کند. اگر به‌دنبال برنامه بلندمدت برای سرمایه‌گذاری و بهترین ارز دیجیتال برای سود هستید، کاردانو را به فهرست خود اضافه کنید.

کلام پایانی

در این مقاله، بهترین ارز دیجیتال برای سود در بلندمدت و کوتاه‌مدت را معرفی کردیم. ارزهای دیجیتال بسیاری در بازار وجود دارند که امکان بررسی تمام آن‌ها وجود ندارد. به همین دلیل، در این مقاله تعدادی از محبوب‌ترین آن‌ها را معرفی کردیم. درنهایت، بهتر است پیش از اقدام به هر معامله‌ای، به اندازه کافی تحقیق کنید و ریسک آن را بسنجید.